Appliance Shop Morecambe Avis 

683
•
TrustScore 4 sur 5

4,2

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

Would have given zero stars. Company is now under opus llp as gone into liquidation. They never notified me my order wouldn’t be delivered. Even prior to this, no notification of circumstances even... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Went into the store 20th May and met by a very helpful lady who showed us which undercounter fridges they had available and answered all our questions. Entering the shop and buying the fridge took les... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Needed a dishwasher quickly for our new kitchen and The Appliance Shop not only had competitive prices compared with other local stores, they also had items in stock ready to collect, whereas the li... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Went into store on Thursday looking for a bosch fridge freezer. Dealt with by Michael who showed the options available. Purchased fridge freezer and was given a delivery day of Tuesday.(Sales Ref 1966... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Magasin d'électroménager

Écrit par l'entreprise

We are Appliance Shop, an independent company based in Morecambe, Lancashire. We used to be called Appliance Direct but we decided to change our name a couple of years ago as we were often confused with several other companies with very similar names! (Obviously, us appliance retailers aren't very imaginative when it comes to naming our businesses!) So, please make sure you have definitely bought from us before leaving a review. We get a lot of negative feedback from customers thinking we are another company and it's really damaging for us an independent retailer. Thank you! We pride ourselves on our extensive product knowledge as well as our professional and polite service. Our dedicated sales team have a combined sixty years experience in the trade, so you can really be sure that they really know their stuff! Don’t be afraid to ask them any questions, they’re absolutely bursting with information. Our sales advisors attend training days with Bosch, neff, siemens, Rangemaster , smeg and many many more brands, in order to make sure that they’re up to speed on the very latest products too. None of our sales staff work on a commission basis so any advice they give is honest and impartial. They will always do their best to match you up with the right product, they won't try and push something that you don't want or need. Our dedication has been recognised by a number of our suppliers. We are a Bosch Partner, Siemens Partner, Neff Accredited Retailer, Leisure Design Centre, Belling and Stoves Range Centre, Smeg Centre, Rangemaster Design Centre and a Britannia Range Cooker Centre. We’re also a member of Euronics. Appliance Shop has a 10,000 sq. ft showroom, which makes us one of the largest independent appliance retailers in the North West. With over 2000 products in stock, we are the go to place in the whole of Lancashire and Northwest area if you require your appliance next day in a fast and efficient manner with fantastic customer service.


Coordonnées de contact

4,2

Bien

TrustScore 4 sur 5

683 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 61 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'une semaine

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,2

Tous les avis

(683)

44 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Would have given zero stars

Would have given zero stars. Company is now under opus llp as gone into liquidation. They never notified me my order wouldn’t be delivered. Even prior to this, no notification of circumstances even though I had been calling and trying to make contact with them prior to their closure date. Now having to try to claim back
And via the bank if possible

4 juin 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

No longer trading

Ordered an oven early February for next day delivery, I received a phone call saying they were waiting for delivery from Germany and it would be another month. When it came to my next date for delivery, they said it would be another month. Then the same happened again. When I heard nothing from them in May, I tried to make contact on numerous occasions and wasn’t able. I then made a section 75 claim from my credit card company.

2 février 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

AVOID AT ALL COSTS!!!!!

Over a month late, zero communication, and completely ghosted. AVOID AT ALL COSTS!!!!!

My partner (Hubert) ordered an oven on 13.04 with an expected delivery date of 16.04. On 14.04, we received a call stating the item was out of stock but would be delivered in 2 to 3 weeks Absolutely unacceptable, but ok.

​It has now been over a month. We have received no oven, no updates, and zero communication from them.
I have been trying to contact this company for over a week...it's impossible! Their phone line only plays a recorded message saying they are closed—no matter what day or time you call. Furthermore, emails sent to their sales address bounce back as undeliverable, and customer service completely ignores multiple messages.

​I am currently 36 weeks pregnant and dealing with the immense stress of a missing essential appliance and a company that has seemingly taken our money and vanished.
I expect immediate delivery of our oven or a full refund. If this is not resolved immediately, we will be forced to take formal legal action. Absolutely appalling customer service. AVOID THEM.

13 avril 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

All good

All good, free and prompt delivery and good price.

1 avril 2026
Avis spontané
Logo de Appliance Shop Morecambe

Réponse de Appliance Shop Morecambe

Good afternoon and thanks for your 5 star review, I'm glad to hear you're happy with are service and your new appliance. If you need anything in the future please call or email us.
Kind regards
Michael

Noté 5 sur 5 étoiles

excellent service

excellent service, as previously

2 avril 2026
Avis spontané
Logo de Appliance Shop Morecambe

Réponse de Appliance Shop Morecambe

Good afternoon and thanks for your 5 star review, I'm glad to hear you're happy with are service and your new appliance. If you need anything in the future please call or email us.
Kind regards
Michael

Noté 1 sur 5 étoiles

Disappointing experience – misleading stock and delivery information

I had a very frustrating experience with this company. Items are shown as available to purchase, and payment is taken, but after ordering I was informed that the product was not actually in stock.
I was then given delivery dates that were repeatedly delayed. Each time the promised date arrived, it was pushed back again with new assurances that the item would be available soon. This cycle continued multiple times.

The prices may look attractive, but in my case they were accompanied by unclear stock availability and constantly changing delivery promises, which caused a significant waste of time.

I would strongly recommend checking actual stock status and delivery timelines carefully before ordering.

13 avril 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

A Deeply Frustrating Experience

I honestly don’t know where to begin. What should have been a simple purchase turned into weeks of stress, disappointment, and feeling completely let down.
We ordered a range cooker on the 27th of December, excited to finally replace our old one. The company proudly calls itself the “In Stock Appliance Superstore”, so we trusted the promised delivery date of the 8th of January. But that trust vanished quickly.
The delivery was pushed back — first to the 16th of February, then again to the 26th — despite us already arranging and paying for a fitter. Each delay meant more time without a proper cooker, more disruption, and more frustration. It felt like they simply didn’t care how much it was inconveniencing us.
And then, when the cooker finally arrived, it wasn’t even delivered by Appliance Shop but by AO.com. We had paid for our old cooker to be taken away, but the AO driver refused, saying they hadn’t been paid to do so. After everything we’d been through, hearing that was like a punch to the gut.
We contacted Appliance Shop, hoping for some kind of help or even just understanding. Instead, we were met with indifference. In the end, we — two pensioners — had to struggle to move the old cooker outside ourselves. It was exhausting, stressful, and completely unnecessary. They did eventually refund the £24.99, but honestly, it felt like the least they could do.
Their slogan promises items “in stock.” But when a company advertises something it knows isn’t available, the Advertising Standards Authority considers that misleading, unfair practices or bait advertising, which in the UK is unlawful. Because of how we were treated, I will be forwarding this experience to both the ASA and Trading Standards.
I wouldn’t wish this ordeal on anyone. My genuine advice? Please, stay clear of this company.

26 février 2026
Avis spontané
Logo de Appliance Shop Morecambe

Réponse de Appliance Shop Morecambe

Good afternoon and thanks for your review, I'm sorry to hear you're not happy with are service. I do apologise for delays with the Stoves cooker. I can view we had Stoves deliver this to you directly they do use different couriers to deliver products. I can view they did not action your collection so we have given you a full refund for this service. We do state this product is not in stock on the website, when you did place your order we did call yourself immediately to inform you of the lead time. If you do need anything in the future please call or email us.
Kind regards
Customer service manager

Noté 5 sur 5 étoiles

Thank you

Thank you, for the first-class service, from ordering the appliance to delivery.

Plus upgrading my order to a better quality of machine.
All in working order

2 avril 2026
Avis spontané
Logo de Appliance Shop Morecambe

Réponse de Appliance Shop Morecambe

Good morning and thanks for your 5 star review, I'm glad to hear you're happy with your new appliance and are service. If you need anything in the future please call or email us.
Kind regards
Customer service team

Noté 1 sur 5 étoiles

Shop elsewhere when purchasing a washing machine

Ordered a washing machine this morning. Delivery notification came through stating delivery tomorrow. ( next day) Great.

Moments later, i then received a call from the Branch Manager at Morecombe where he said they are out of stock and delivery will be within 10 days. I was shocked.

I explained to the Branch Manager the primary reason for placing the order with them was the next day delivery.

He stated that their delivery date wouldnt have confirmed next day - he was very wrong as my notification clearly states tomorrows date ( next day)

Given the tone of his voice i decided to opt for a full refund, only to be told it will be in my bank within 3-5 working days.

I then asked about escalating the issue and sharing my dissatisfaction to someone in authority, i.e a Director. He said this is not possible and that if i have a complaint to send it through the customer service team and they will respond.

In summary, i placed an order for an Indesit washing machine based on a confirmed delivery date of the following day - as per my notification.

I was then contacted by the Branch Manager and told delivery would be upto 10days as they are not in stock.

The Branch Manager tried to convince me to swap the washing machine with a similar one albeit sharing that i may have to make changes to the door hinge configuration. Shocking situation.

I shared, that i ordered like for like with a next day delivery. The Branch Manager didnt seem to care.

Im out of pocket by approx £400 and wont get a refund for 3-5 working days. Cant escalate the matter unless i send an email to the customer service team and the Brach Manager dealt with this poorly.

My advice, shop elsewhere - i will never use these again.

1 avril 2026
Avis spontané
Logo de Appliance Shop Morecambe

Réponse de Appliance Shop Morecambe

Good afternoon and thanks for your review , sorry to hear you're not happy with are service, I can view you ordered an appliance that was out of stock. I can view you requested a delivery for tomorrow, please note this is just a requested delivery date not a confirmed date, this is explained when you order on the website. I can view we offered you a more expensive washing machine at a price match, unfortunately you wanted a refund as you needed the Indesit model for tomorrow. We have issued a full refund, the refund process is processed by the banks and is out of are control, I do apologise about the delay but we have emailed you and we have actioned you a full refund. I do apologise you're not happy with are service.

Kind regards

Customer service team

Noté 5 sur 5 étoiles

Couldn’t be more happier with Appliance…

Couldn’t be more happier with Appliance Shop, from first inquiry to delivery, excellent customer service and even down to the delivery guys, all in all very happy highly recommended

12 mars 2026
Avis spontané
Logo de Appliance Shop Morecambe

Réponse de Appliance Shop Morecambe

Good afternoon and thanks your 5 star review, I'm glad to hear you're happy with your new appliance and are service. If you need anything in the future please call or email us.
Kind regards
Customer service team

Noté 5 sur 5 étoiles

Good outlet .Shop Local!

Somebody actually answered the phone and dealt with my enquiry Great! Item not in stock but obtained and delivered within a week. Lower price than elsewhere

11 mars 2026
Avis spontané
Logo de Appliance Shop Morecambe

Réponse de Appliance Shop Morecambe

Good morning and thanks for your 5 star review, I'm glad to hear you're happy with how we dealt with your enquiry and you're happy with the price you have paid. If you need anything in the future please call or email us.
Kind regards
Customer service team

Noté 5 sur 5 étoiles

Ordered a washer/dryer on line

Ordered a washer/dryer on line, paid for it and thought just wait for the delivery. Very disappointed to receive a phone call an hour later to say it was not in stock and could not be delivered for 14 days. Called them back and spoke to a very nice helpful lady who apologised that the web site said it was available to buy but didn't say it was actually out of stock. She then offered an alternative machine that was in stock and available, at the some price even thought it should be £20 more.
Felt this was very good service and offer so accepted it. Delivery was arranged but then talking to my tenant realised that it would not work. They were contacted again and very helpfully moved the delivery back by a day. The delivery people rang with a 2 hour time slot, arrived on time, carried right into the kitchen and could not have been more helpful. Overall a good experience and I will certainly return in future for purchases.

28 février 2026
Avis spontané
Logo de Appliance Shop Morecambe

Réponse de Appliance Shop Morecambe

Good morning and thanks for your 5 star review, I'm glad to hear you're happy with are service and you're happy with your new washer dryer and you're happy with are delivery service. If you need anything in the future please call or email us.
Kind regards
Customer service team

Noté 5 sur 5 étoiles

Great Service.

Great customer service and nice to talk to someone on the phone to make sure what you want is correct, a highly recommended company.

4 mars 2026
Avis spontané
Logo de Appliance Shop Morecambe

Réponse de Appliance Shop Morecambe

Good morning and thanks for your 5 star review, I'm glad to hear you're happy with your new appliance and our service. If you need anything in the future please call or email us.
Kind regards
Customer service team

Noté 1 sur 5 étoiles

Avoid - Refused to honor warranty on 11-month-old premium hob

I purchased a premium Siemens iQ700 induction hob from The Appliance Shop, which suffered a spontaneous stress fracture in the glass after less than 11 months of normal use. There is no impact point or accidental damage—it is a clear material failure.Despite the unit being within the 12-month manufacturer warranty and the 2-year period mentioned in Siemens' own terms, the customer service team issued a "deadlock" email. They initially claimed the unit was over a year old, and when corrected, they simply refused to assist further, ignoring my statutory rights under the Consumer Rights Act 2015 regarding durability and quality.As a consumer, you expect a £1,740+ appliance to last more than 11 months. Their refusal to even arrange a manufacturer's inspection is unacceptable. I am now forced to pursue this through an independent inspection and the Small Claims Court. Proceed with caution if you expect after-sales support from this retailer.

11 mars 2026
Avis spontané
Logo de Appliance Shop Morecambe

Réponse de Appliance Shop Morecambe

Good morning and thanks for your review, I'm sorry to hear you're not happy with are service. Looking at your order I can view Siemens relayed the wrong information to us. I can view this matter has been resolved and Siemens have repaired the appliance. If you do need anything please email us.
Kind regards
Customer service team

Noté 5 sur 5 étoiles

This is my second purchase from this…

This is my second purchase from this store in Morecambe, always have a good variety of appliances and at reasonable prices, Staff very friendly and knowledgeable goods delivered when they said and on time with pleasant driver and mate.
Would recommend this company to buy white goods from.

26 février 2026
Avis spontané
Logo de Appliance Shop Morecambe

Réponse de Appliance Shop Morecambe

Good morning and thanks for your 5 star review, I'm glad to hear you're happy with our service again and your new product. If you need anything in the future please call or email us.
Kind regards
Customer service team

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent service from the Appliance…

Excellent service from the Appliance Shop Morecambe, fast delivery and goods were as described. Very pleased with the purchase.

30 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Appliance Shop Morecambe

Réponse de Appliance Shop Morecambe

Good morning and thanks for your 5 star review, I'm glad happy with our service and are fast delivery service. If you need anything in the future please email us.
Kind regards
Customer service team

Noté 5 sur 5 étoiles

All round excellent

Bought an integrated fridge freezer.Very helpful and easy to talk to. Not to mention a great price and a 2 hr delivery window not the full day that is common practise.
Definitely use them again.
Thank you
Chris

19 février 2026
Avis spontané
Logo de Appliance Shop Morecambe

Réponse de Appliance Shop Morecambe

Good morning and thanks for your 5 star review, I'm glad to hear you're happy with your new fridge freezer and our service. If you need anything in the future please email or call us.
Kind regards
Customer service team

Noté 5 sur 5 étoiles

I had a problem re sizing of a washing…

I had a problem re sizing of a washing machine and I was aided to cancel/reorder a suitable machine very quickly and efficiently!. A refund between model prices was paid promptly back to me. An excellent experience. I would use this company again. Thank you.

20 février 2026
Avis spontané
Logo de Appliance Shop Morecambe

Réponse de Appliance Shop Morecambe

Good morning and thanks for your 5 star review, I'm glad to hear you're happy with your washing machine and our service. If you need anything in the future please email us.
Kind regards
Customer service team

Noté 5 sur 5 étoiles

Very helpful and excellent…

Very helpful and excellent communication

I ordered the cooker on line, had a phone call within a couple of hours to say there was a delay on their delivery - which was not an issue as didn’t need it till the next week - delivered on time and the driver was very pleasant and considerate- would definitely recommend

19 février 2026
Avis spontané
Logo de Appliance Shop Morecambe

Réponse de Appliance Shop Morecambe

Good afternoon Karen and thanks for your 5 star review, I'm glad to hear you're happy with our service and your new appliance, thanks for your kind words regarding the crew. If you need anything in the future please call or email us.
Kind regards
Customer service team

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus