Canvas Annuity Avis 433

TrustScore 4.5 sur 5

4,3

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

It is designed for the individual annuity buyers. Also no middle hiding fee for the contract process. The customer no need to pay the commission fee for the deal. Also the simple MYGA products are hel... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

I bought Canvas Annuity and shortly after I transferred the money, the boost rate started. I emailed and called Canvas about the boost rate I want. Canvas always responded me on time and told me... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Of the reviews I have read, I found the complaints were targeted to the application process. I did not have any problems, followed it step by step. Only had to call about 1 issue that was totally my m... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

They mislead customers by putting on their site that if you apply from April 21, 2026 to May 22, 2026 you will get .35% rate up. At the same time for 7 years MYGA annuities they put rates 6.45% witho... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Agence d'assurance
  2. Conseil en investissement

À propos de Canvas Annuity

Écrit par l'entreprise

Image Placeholder

Simple, people-first process and great rates.

Apply Now

Canvas offers modern annuities that provide guaranteed rates, flexible terms, and commission-free returns.

Find Out More
Meet our Licensed Reps

The Canvas Way

Écrit par l'entreprise

Making saving for tomorrow simple and stress-free by offering simple products paired with modern technology, and working with trusted industry partners.

Coordonnées de contact

4,3

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

433 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

A répondu à 100 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 48 heures

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Bryson

I just had the pleasure of working with Bryson. he’s very professional and knowledgeable and makes sure all of my requests are completed in a timely manner. I appreciate you Bryson

11 juin 2025
Avis spontané
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Thank you so much for your kind words, Tony! We're thrilled to hear about your positive experience with Bryson. He consistently goes above and beyond to support our customers, and we’re grateful to have him on the team. We’ll be sure to pass along your appreciation!

Noté 5 sur 5 étoiles

Good product and service.

Very easy to apply the MYGA. The service is greatly appreciated.

4 juin 2025
Avis spontané
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Thank you for your kind words! We're so glad to hear that the Canvas Annuity application process was smooth and that our service met your expectations. We truly appreciate your business and are here for you anytime you need support. Welcome to Canvas!

Noté 5 sur 5 étoiles

Trustworthy

Company is well established, easy to work with and offers very competitive annuity rates

4 juin 2025
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Thank you for the great review, John! We're glad to hear you've found us trustworthy and easy to work with. It's our goal to provide both peace of mind and competitive value to our customers, and we appreciate you recognizing that. Please don’t hesitate to reach out if there’s anything more we can do for you!

Noté 5 sur 5 étoiles
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Thank you for your review, Richard! We’re so glad to hear you found the process easy, trustworthy, and overall, a good experience. We appreciate your confidence in us and are always here if you need anything!

Noté 5 sur 5 étoiles

Thanks to Cynthia

Thanks to Cynthia; very helpful and courteous!!

30 mai 2025
Avis spontané
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that Cynthia was able to assist you and provide such helpful, courteous service. We'll be sure to pass along your appreciation to her. Please don’t hesitate to reach out if there’s anything else we can do for you.

Noté 1 sur 5 étoiles

Don't trust that data entry will be correct. Errors Galore!

Data entry at Puritan Life Canvas Annuity is so bad that after submitting paperwork, you have to contact them to confirm that they entered account numbers, routing numbers, and distribution dates correctly. I have had to fix their errors on at least three policies.

The Annuity Customer Service Manager emailed me and explained what happened to my latest distribution check. They mixed up the account number and had the wrong distribution date. Here is the kicker. She did not apologize on behalf of Puritan Life. Their mistake resulted in several hours on my part of trying to figure out what happened.

I am now waiting for a third interest payment distribution because Canvas Annuity can't figure out the annual interest on a policy correctly! It's not that hard, folks. Initial investment times APY distributed on the anniversary date. I know what that number is, but they can't figure it out. Example: $150,000 x 6.55% equals $9,825. See how easy that is?

But it is going to take three attempts on their part. Truly sad and disappointing.

Response to Canvas Annuity:

You haven't yet resolved the issue fully. You made a mistake. You disbursed funds nine days early. And it appears that your solution does not account for this fact as the second distribution was short $14.99 in interest. It appears that you don't want to pay the interest on the amount that you dispersed on 5/19 - the check that I haven't received yet.

You claim that you want to address this issue with us, but you don't offer how this can happen. Please have a Vice President call us.

28 mai 2025
Avis spontané
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Thank you for your feedback, and we sincerely regret the inconvenience and frustration you've experienced. We understand how important accuracy and clear communication are, and we truly apologize for the time and effort you’ve had to spend resolving these issues.

As mentioned in our recent correspondence with your husband, we have thoroughly reviewed the situation and addressed the processing errors with our team. While the experience fell short of expectations, please know we are taking steps to prevent this from happening again.

We appreciate your patience and continued feedback as we work to improve every aspect of our service.

Noté 5 sur 5 étoiles

Happy With Results

I experienced a few technical problems with online application but their customer service was very good at helping me through the entire process. Very pleased with doing business with them.

29 mai 2025
Avis spontané
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Thank you for your kind review! We’re sorry to hear you experienced a few technical issues during the application process, but we're so glad our customer service team was able to assist you and make things right. We truly appreciate your patience and are very pleased to have you as a valued client. Please don’t hesitate to reach out if you ever need anything in the future!

Noté 5 sur 5 étoiles

Issue date of the policy

I sent two checks to cover the annuity fund. At first, I didn't see the policy, even after I saw Cavas already deposit both checks and spoke to representatives a couple of times. Not until I emailed and got a reply from agent Jose the same day. Now the policy is active, and the issue date is back to the original date, so I receive all the interests. I'm satisfied with the product and service that Cavas provides.

22 mai 2025
Avis spontané
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Maggie, thank you for your review, and we truly appreciate your patience. We’re very sorry for the delays you experienced during the policy setup — they occurred while we were in the process of transitioning to our new customer service team, and we understand how frustrating that can be.

We’re glad to hear that Jose was able to assist you promptly and that everything is now in place, with your policy correctly dated and earning full interest. Your satisfaction means a lot to us, and we’re grateful to have you with Canvas. Please don’t hesitate to reach out if there’s ever anything else we can help with!

Noté 5 sur 5 étoiles

Bryson Martin is a super knowledgeable…

Bryson Martin is a super knowledgeable representative and always helpful ! Also great rates

15 mai 2025
Avis spontané
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Thank you so much for the kind words, Malcolm! We're thrilled to hear that Bryson has been helpful and knowledgeable — we’re lucky to have him on the team. We're also glad you're happy with the rates. Let us know if there's anything else we can do for you!

Noté 3 sur 5 étoiles

Hard to contact

I tried calling a Canvas representative to speak about the type of annutity to list on the application, as well as that the account # may not be complete. I always get placed on hold and never have had conversation. I ended up speaking with a Puritan representative. They said I was to get a call back. That was 3 days ago.

17 mai 2025
Avis spontané
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

We’re very sorry to hear about the trouble you’ve had getting in touch with us. That’s not the experience we want anyone to have. We truly appreciate you reaching out and bringing this to our attention.

Please give us a call directly at 888-970-3556 — we’re standing by and ready to assist you. You can also email us anytime at contact@canvasannuity.com. We want to make sure your questions about the application and account details are fully resolved as quickly as possible.

We look forward to speaking with you soon and making this right.

Noté 5 sur 5 étoiles

The process was easy however the…

The process was easy however the paperwork that I received did not mentioned the 6.20% rate so I am a little bit concerned by this but waiting to see once the process is finalized to access my account online.

14 mai 2025
Avis spontané
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Thank you for your feedback — we’re glad to hear the process felt easy for you! We understand your concern about the rate not being reflected in the paperwork you received. Once your policy is finalized and issued, your full issue packet will include the confirmed 6.20% rate along with all the policy details. You’ll also be able to view everything clearly when you access your Canvas Customer Portal.

Should you have any questions in the meantime or need anything at all, please don’t hesitate to reach out — we're here to help! Welcome to Canvas!

Noté 5 sur 5 étoiles
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Thank you for the kind words, Kevin! We're so glad to hear you had a fast and attentive experience. Providing thoughtful service is what we strive for, and we appreciate you taking the time to share your feedback!

Noté 5 sur 5 étoiles
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Thank you so much for your feedback! We're thrilled to hear that your first experience was easy and smooth. If you ever have questions or need support in the future, we're here to help. Welcome to Canvas!

Noté 1 sur 5 étoiles

My 3yr annuity has come due and I…

My 3yr annuity has come due and I filled out a form requesting that the full proceeds be mailed to me with a check. It has been a week and no one has gotten back with me as to the status of the check.

8 mai 2025
Avis spontané
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Thank you for bringing this to our attention. We're sorry for the initial delay and truly appreciate your patience. We're glad we had the opportunity to connect and resolve the issue. If you have any further questions or need additional support, please don’t hesitate to reach out — we're always here to help.

Noté 3 sur 5 étoiles

Follow-up suggestion

This is a follow-up to my previous review.
Just a simple suggestion to improve your service in ensuring customers are not left in the dark.
When you have received the funds, can you please send an email confirmation that funds of $$$ have been received. I have other annuities with another company and that's what they do. It puts me much more at ease knowing that the money deducted from my bank account is in good hands. Thanks.

1 mai 2025
Avis spontané
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Thank you for your follow-up and for sharing this helpful suggestion. We truly understand how important clear and timely communication is — especially when it comes to your money. We’re glad we were able to resolve your initial concern, and we’ve shared your feedback with our team to explore adding email confirmations for fund receipt in the future. Your input helps us improve, and we appreciate you giving us the opportunity to do better.

Noté 5 sur 5 étoiles

Easy of use and crisp explanation in…

Easy of use and crisp explanation in the documents for the intended annuities.
Already recommended to few friends in my 50+ age group.

23 avril 2025
Avis spontané
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Thanks so much for your kind words! We're glad to hear you found the process easy and the documents clear. It means a lot that you’ve already recommended us to your friends—thank you for your trust and support, Arun. We're glad you're here!

Noté 5 sur 5 étoiles

I had always gone through an insurance…

I had always gone through an insurance agent for my annuities, so going with Canvas and no insurance agent was a new experience for me. I found the customer support people very helpful in guiding me through the process of transferring money from another annuity to Canvas.

10 février 2025
Avis spontané
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Thank you for your thoughtful review, Dave! We're so glad to hear that our team was able to support you through this new experience. Transitioning without an agent can feel different, and we're happy we could help make the process smooth and clear. If you ever have more questions, we’re always here to assist. Welcome to Canvas!

Noté 5 sur 5 étoiles

good fund

the high interest rate

16 avril 2025
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Thank you for your review! We're glad to hear you're enjoying Canvas and benefiting from the high interest rate. If you ever have questions or need support, we're here to help!

Noté 5 sur 5 étoiles

I had a great experience working with…

I had a great experience working with Jose Jasiel Escalera. He clearly knows their product inside and out, and took the time to answer all of my questions with patience and clarity.

11 avril 2025
Avis spontané
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Thank you so much for your kind words, Mike! We're thrilled to hear that you had a great experience with Jose. His product knowledge and dedication to clear, thoughtful support truly make a difference, and we're glad it showed in your experience. We'll be sure to pass along your appreciation!

Noté 5 sur 5 étoiles
Logo de Canvas Annuity

Réponse de Canvas Annuity

Thanks so much for your kind review! We're glad to hear you're finding it easy and comfortable to use—exactly what we aim for! Let us know if there's anything else we can do to make your experience even better.

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Les entreprises peuvent utiliser nos invitations automatiques pour collecter des avis. Ils sont accompagnés du statut « Vérifié » pour indiquer qu'il s'agit d'expériences authentiques.

En savoir plus sur les différents types d'avis.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus