Conroyremovals Avis 

147
•
TrustScore 4.5 sur 5

4,5

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

Thank you for this great service from arrival of our shipment to Australia to delivery to our home address. Timelines and next steps were clearly communicated, together with regular updates on the st... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

We used Conroy’s Removals for their LCL (shared container) service to move our boxes from Auckland to Perth and were genuinely impressed with the experience. Everything ran exactly as planned, w... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

I had the pleasure of working with Conroy Removals to bring my furniture and belongings from Bangalore, India to Hobart, Australia. In conjunction with ASG Wind, the partnership communicated brilliant... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

We’ve had an exceptional experience with Conroy Removals. Our move from New Zealand to Australia was seamless, and the whole process was made so much easier thanks to their team. Everyone we deal... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Déménageur
  2. aussi dans
  3. Services de déménagement et de stockage

Écrit par l'entreprise

The Conroy story began way back in 1972 in Napier, New Zealand. Back then, we only had a few trucks and our mum had to answer the phone. What made it ring was our can-do attitude – a willingness to go the extra mile to help families move on with life. Fast forward to today and the Conroy Group has grown into one of the largest removal and logistics companies in Australasia. With nine branches throughout New Zealand and seven branches in Australia, we’re taking our unique style of logistics and relocation services further by the day. Together with our trusted partners, we move goods around Australasia and move families around the world. To favourites like New Zealand, Australia, the UK, the USA, Canada and Europe. Across Asia, South Africa and South America.


Coordonnées de contact

4,5

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

147 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 72 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'une semaine

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,5

Tous les avis

(147)

126 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Positive feedback

Both uplift and delivery went without a problem. The guys both in Townsville and Toowoomba were friendly and professional. Thank you to all the guys for making my move go so smoothly.

5 décembre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Thanks so much for your feedback!
We’re really glad to hear your uplift and delivery went smoothly. Thanks for choosing Conroy!
Kind regards
Conroy Removals

Noté 5 sur 5 étoiles

Awesome Service

I have used conroys twice now BNE - AKL and AKL - BNE my experience was wonderful. Communication was great their Staff handled my property with care and were lovely . I was also kept up to date with the shipment process . I will definetly be using them again if i need to ship my household items .overall experience was amazing. I highly recommend :)

2 décembre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Thanks so much for your wonderful review! We’re thrilled to hear both moves went smoothly and that our team kept you well-informed throughout the process. We really appreciate your recommendation and look forward to helping again whenever you need us. 😊
Kind regards
Conroy Removals

Noté 5 sur 5 étoiles

A very good experience working with Conroys

Following a long process (caused by us) we were finally able to accept a quotation for our move from Batemans Bay in NSW to Invercargill in NZ.

The whole process flowed through from the initial contact, the pick-up including the final wrapping and packing.

We were then kept updated on departure and arrival in NZ followed by customs and quarantine. Then the expected and final delvery.

All of the Conroy team were very friendly and professional in
their contact with us.

The only team members we met were the guys at pick-up and delivery. All very professional, quick and friendly.

We would not hesitate to recommend Conroys to anyone contemplating an overseas move.

Thanks to all of the team

Inge and Geoff Chapman

12 novembre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Thank you, Inge and Geoff, for your lovely review! We’re so pleased to hear your move went smoothly and that you felt supported and informed throughout the whole process.

Thanks again for choosing Conroy. We’re grateful for your recommendation and wish you all the best settling in!

Kind regards
Conroy Removals

Noté 5 sur 5 étoiles

Really good communication throughout…

Really good communication throughout the whole process. Smooth delivery by a friendly guy. Thanks

1 décembre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Thanks for your feedback, Yvonne. We're pleased you had a smooth move. All the best in your new place.
Kind regards
Conroy Removals

Noté 5 sur 5 étoiles

workers were polite & very efficient

workers were polite & very efficient, we were surprised how much they fitted in container & have no complaints would highly recommend you for anyone moving interstate

24 novembre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Thank you for your review. We’re delighted to hear our team’s efficiency and care made a positive impression, and it’s great to know everything fit well into the container. All the best with your interstate move.
Kind regards
Conroy Removals

Noté 4 sur 5 étoiles

This was really well managed from start…

This was really well managed from start to finish. Kind friendly staff that provided good clear communication and updates on progress.

26 novembre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Thanks for your kind words, Aaron. We're glad you found our service managed well and the staff friendly.
All the best settling into your new place.
Kind regards
Conroy Removals

Noté 5 sur 5 étoiles

Fantastic company who recently…

Fantastic company who recently transported mats interstate for us for a karate tournament. Professional, friendly and great communication every step of the way - thanks again Conroy Removals for all of your help!

24 novembre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Thanks for your great feedback! We’re really pleased to hear everything went smoothly with the transport of your mats.
Thanks again for choosing Conroy Removals, and best of luck with your tournament!
Kind regards
Conroy Removals

Noté 5 sur 5 étoiles

Professional, Friendly and Prompt Service!

Professional, friendly and prompt service provided with constant communication held regarding updates to our contents to be shipped, would highly recommend!

27 novembre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Thanks for the great feedback, Michael. We're pleased you enjoyed the friendly and prompt service and the communication met your expectations. Thanks for the recommendation!
Kind regards
Conroy Removals

Noté 4 sur 5 étoiles

Conroys came in cheapest of the proper…

Conroys came in cheapest of the proper quotes (not the cowboy,by-the-hour quotes that most removalists try to con you with), and they seemed very efficient in the planning stages.
As both my wife & I are in our eighties, we wanted it all - pack, removal & unpack. Unfortunately, there was some misunderstanding, and the quote I was given didn't include unpack, which led to some pretty nasty language from me on the phone with the office (which I'm not proud of, but it was a pretty stressful time for us, as you can imagine, at our ages).
We eventually sorted it out with an extra $440 for 4 men for 2 hours to unpack (which proved insufficient).
Howard, our packer, was amazing. 3 hours to do our full house! And we had no breakages of the stuff he packed. Both he and the removalists the next morning were on time and got straight into it.
The removal went well. We only had a few small breakages, and the boys were very quick with their workload.
The unpack was a waste of money, as they just piled items up on counters, shelves, etc, and it took the help of our daughter & son-in-law the next day to make sense of everything. My poor little 81-year-old wife nearly killed herself trying to make sense of our new house - something I was trying to avoid by misunderstanding that we were going to get unpacked.
On the whole, I am quite happy with Conroys & the move ... despite two broken backs for my wife & I ... and I would use them again (though, this time, with absolutely clear instructions on what I wanted and what I was going to get!)

27 novembre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re glad to hear that Howard and the moving team looked after you well on pack-up and moving day, and that everything ran smoothly overall.
We’re very sorry for the misunderstanding around the unpacking service, especially during what was already a stressful time for you both. Your feedback is important, and we’ll review this internally to help ensure clearer communication going forward.
We appreciate your honesty and your willingness to use Conroy again in the future. We hope you’re both settling in comfortably.
Best wishes
Conroy Removals

Noté 3 sur 5 étoiles

Great in Aussie...hopeless on arrival in NZ

I moved from Aussie to Marlborough. The Australian side of things was perfect. A great pre-packing team, packer and uplift team, so 5 stars....then I arrived in NZ and the service fell apart!

Once the container was ready to be delivered, I advised a manager at Conroy's Nelson about road closures, but the drivers were sent too late so sat at a roadblock for 90mins and when the 2 guys arrived, they were not happy and kept saying they had an hour to unload. I told them the road was re-opening so they were OK. That fell on deaf ears.

The driver raced up the driveway before even having a look at how he'd navigate a turn halfway up. His "spotter" stood there and did and said nothing as the truck hit garden edging.

He said he was going to reverse up, I said no way, you'll spin your wheels. He ignored me and gunned it in reverse, sliding into the draining ditch and putting ruts in the gravel and breaking 2 taillights. He turned around and drove up, parked it from the house and said they'd carry it.

I just wanted it all in the garage of living room, and with all boxes labelled either tools or other like kitchen/art etc.

As the driver passed me with a box that was framed prints, I said "all those can go in the house" I got nothing, and he put it in the garage! After the 3rd time telling him, I gave up.
The other lad put 2 mattresses in the living room when I clearly said in the bedroom obviously.

The driver tried to lift a very heavy and full 5 drawer toolchest, prob 60kg, to which I said that defo needs a dolly....he ignored me and dropped it, then got the dolly! Not a word of sorry.

I was helping them during my lunch break as at this point, I wanted these 2 off my property. Once done, the lad handed me forms to sign and without a word, got in the truck and drove off.

I unpacked the toolbox and it was dented at both ends, making the drop down ledges unusable.

I emailed a manager about this on the same day. I got no reply so called the head office to lodge a complaint. Someone called me back. He was very apologetic, and said it pained him to hear that at the very last step, things had gone wrong as they work so hard in a very competitive market to win business. I thought it was a very fair and honest conversation, but it ended up just being hot air and empty words.

On the 24th Nov, he sent the below, wiping his hands and asking me to make my own insurance claim as they had met their obligations under their conditions of carriage.

Dear Adam
We would like to acknowledge that you have the need to make a claim for loss/damage sustained to your goods. Please let us take this opportunity to offer our sincere apologies for this and any resulting inconvenience.
On checking our records, we note that you instructed us not to arrange insurance cover on your behalf. Your removal was carried out as per our Conditions of Contract for Removal and Storage under which we are not liable for any loss or damage.
If you arranged insurance cover with another insurer, we recommend you contact them immediately to lodge a claim.

I replied with the below on the same day. No reply has been sent and it's considered a close case.

Hi Raymond,
I haven’t asked for a formal claim to be made formally, but complained about the overall service on the delivery day, that clouded an otherwise good experience.
Seeing as the damage was due to total negligence, surely this is covered directly by Conroys. The fact the staff member thought he could carry an 60-80kg metal toolbox on his shoulder up a steep driveway is beyond belief. I am convinced he was on drugs and he just didn’t listen to anything I was saying and was all fidgeting and over energetic.
Thanks, Adam

At the end of the day, Conroy's took zero accountability for the actions of a clearly untrained, or perhaps uncaring staff member and I'm left to deal with my own repairs and claims.

I'd strongly not recommend Conroy's Nelson team to anyone, and probably not Conroy's NZ as management showed they just don't care and are all talk.

1 décembre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Hi Adam
Thank you for taking the time to share your experience. We’re very sorry to hear that, after a smooth move on the Australian side, things fell short upon arrival in New Zealand. This is not the standard of service we aim to provide, and we understand how frustrating and disappointing this would have been.

We also apologise that your concerns about the delivery experience and follow-up communication left you feeling unheard. Your feedback has been passed on to our management team for internal review so we can address the issues you’ve raised, including the conduct, handling, and communication from our team.

We appreciate you bringing this to our attention, and we’re sorry for the stress caused during what should have been the final, straightforward step of your move.

Kind regards
Conroy Removals

Noté 5 sur 5 étoiles

Very Happy Customer

Great communication and helpful from the first contact, Liz explained everything well and let us know when something needed doing.
Delivery was easily planned and my goods were delivered on time and at the correct address.
i can certainly recommend Conroy to anyone looking for a great Removalist firm

25 novembre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Thanks so much for your lovely feedback! We’re really glad to hear Liz and the team kept everything clear and easy from start to finish, and that your delivery went smoothly.

We appreciate the recommendation — thanks for choosing Conroy!
Kind regards
Conroy Removals

Noté 5 sur 5 étoiles

From north to south.

I went from a house northern NSW to a storage room in Sydney. The pickup guys (2) were friendly and very helpful. Five stars there. The Sydney guys (3) were also fantastic. I did get a broken base on a pedestal fan but not too concerned about that. Five stars for them as well.

7 novembre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Thank you for your review! We’re really pleased to hear both our pickup team and our Sydney crew looked after you so well. Sorry to hear about the pedestal fan base, but we appreciate your understanding.

Thanks again for choosing Conroy — and for the five stars!

Kind regards
Conroy Removals

Noté 5 sur 5 étoiles

Brilliant service from start to finish!!

Conroy removals was absolutely amazing. My contact details were incorrect but Liz still managed to contact me and arrange delivery as well as helping me fill out all the forms. The delivery arrived on time and everything was very well taken care of. So grateful and appreciative, cannot recommend enough!

25 novembre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Thanks for your great review! We’re really glad Liz was able to track you down and get everything organised smoothly, and it’s great to hear your delivery arrived on time and well looked after.

We appreciate your kind words and recommendation. Thanks for choosing Conroy!

Kind regards
Conroy Removals

Noté 5 sur 5 étoiles

Thanks Conroy and especially Layth

All done in time, very professional team with Layth as a team leader!, friendly m the star yo the end of the process had been everything clear and easy with Conroy, i will recommend them any time. My congratulations, best company i ever work with, and i have several removals done in the past 10 years!

21 novembre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Thank you for your wonderful feedback! We’re so glad to hear our team looked after you and made the whole process clear and easy. We really appreciate your recommendation, especially knowing you’ve had several moves!
Thanks for choosing Conroy, and all the best in your new home!
Kind regards
Conroy Removals

Noté 5 sur 5 étoiles

Professional Experience

On time arrival, efficient and pleasant to work with. Very considerate of my property, handling goods with care.

20 novembre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Thank you for your kind feedback. We’re pleased to hear our team arrived on time, worked efficiently, and took great care of your belongings. We appreciate you choosing Conroy and are glad we could provide a positive moving experience. All the best in your new place.
Kind regards
Conroy Removals

Noté 2 sur 5 étoiles

Collection good, delivery...not so much.

Very happy with the prompt collection of our table. Unfortunately the delivery timeframe was extremely short notice (less than 24 hours), and the recipient was not in town.
We had to arrange someone else to be at the delivery site otherwise we were going to be charged storage fees.
Whilst we understand storage costs, some more notice would have been good, or even an estimated date.
Also, it was collected as a single table, and at some point had been dismantled, but was not delivered as a single table. The recipient of the table was not personally able to put it together by themselves, so had to arrange someone to assist.

21 novembre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re glad to hear the collection went smoothly, but we apologise for the short delivery notice and the inconvenience this caused. We understand how important clear timeframes and expectations are, and your comments will be shared with the team to help us improve communication. We’re also sorry for the unexpected dismantling of the table and the additional steps required at delivery. We appreciate your understanding and the opportunity to learn from this experience.
Kind regards
Conroy Removals

Noté 5 sur 5 étoiles

Great experience with Conroy Highly recommend really nice company

We recently had two moves with your company one delivery last week and one delivery this week. Our international move was booked through Anglo Pacific in the UK. The 2nd move we booked with you interstate from Qld to NSW. We had fantastic communication from your office in Qld and also in Sydney in NSW. The trucks were both here on time and provided great service. The driver and offsider were really friendly, attentive, and hardworking and really careful with our furniture. It was the most cautious we have seen in a moving company. We live in a new apartment and they were very careful in the lift and the hallway with our larger items. So appreciated. We move quite often and it really was one of our best. Thanks Conroy removals

11 novembre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Thank you for your wonderful feedback. We’re delighted to hear that both moves went smoothly and that our teams provided great communication and careful service. It means a lot to hear this was one of your best moving experiences. Thank you for choosing Conroy, and we wish you all the best in your new home!
Kind regards
Conroy Removals

Noté 3 sur 5 étoiles

Really good all round performance…

Really good all round performance spoiled by one lady who clearly does not enjoy her job. Top marks to the lady who arranged our delivery and to the guys who delivered

19 novembre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Thank you for your feedback. We’re pleased to hear you had a positive experience with our delivery team. We’re sorry to learn that one interaction didn’t meet the same standard, and we appreciate you bringing this to our attention so we can follow up internally. Thank you for choosing Conroy.
Kind regards
Conroy Removals

Noté 4 sur 5 étoiles

Great Service

We had a great experience moving about 39 cubic metres of household items from Auckland to Melbourne. From quotation process to delivery, we encountered friendly and professional staff, except when the initial packing team leader, who was neither friendly nor professional. This was quickly sorted by the management. The next day a team of 6 very professional packers with the sales manager came and did the job very well. Hiccups happen, and not all people are same, but the actions by the other staff and management took away the negative experience. We received our items within the agreed timeframe in good condition. I would use Conroys again and would recommend to others making the big move.

24 octobre 2025
Avis spontané
Logo de Conroyremovals

Réponse de Conroyremovals

Thank you for your feedback and for choosing Conroy for your move from Auckland to Melbourne. We’re pleased to hear that the team and management were able to quickly turn around the initial experience and ensure your move was handled professionally and on time. We appreciate your understanding, your recommendation, and the confidence you have in us for future moves. Wishing you all the best settling into your new home!
Kind regards
Conroy Removals

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus