Cp Lighting & Interiors Avis 

40
•
TrustScore 4 sur 5

4,2

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

I actually try my best to avoid buying anything over a certain price online, I find the whole process quite stressful because of issues in the past; but I have to give credit where it is due and want... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

I’ve bought every light in our house from this company and also a lot of statement furniture It is absolutely true what they say quality over quantity…. Everything is amazing Customer care 6 o... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

I've received a broken item as it was mishandled by the courier, then I immediately emailed CP L&I's customer service. They've replied within MINUTES and resolved the issue right away and sent me the... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Poor quality Laura Ashley Table We bought an expensive £800 Laura Ashley Table from them which chipped internally after less than 2 months. For such an expensive piece you'd expect much better... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Magasin de luminaires

Écrit par l'entreprise

As an established Lighting & Interiors company for over 40 years we bring you an extensive selection of exclusive lighting sourced from around the world - Call into our gorgeous showroom to view our collection of stunning Lighting, Mirrors, Furniture, Designer paints & Wallpapers. For our clients building a new home or renovating their existing one, why not arrange a personal home consultation with one of our lighting specialists? For homes that deserve something a bit special, We have a wide selection of designer-led lighting to complete your dream home, our stunning collection of designs have been handpicked by our buyers who have traveled the globe to source the very best in design, Quality and Splendor! Cp Lighting & Interiors


Coordonnées de contact

4,2

Bien

TrustScore 4 sur 5

40 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 100 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 24 heures

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,2

Tous les avis

(40)

13 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Awful customer service from start to…

Awful customer service from start to finish. Ordered two wall lights from this company and returned as they were simply too big for the space. A day or two after receiving them we submitted the returns request online. After not hearing anything on how to return etc for a while we called. To be told no the return wasn't online, however we had a call off someone the day we submitted the request to confirm we had requested a return but our call a while later was because we hadn't had anything emailed to confirm how we return etc.

When we called the staff were rude and unhelpful. We where told no request to return existed, when stating we had a call to confirm we where returning something we where told they don't call people - basically said we where lying.
Then we asked what the return policy was, how to be packaged? do we arrange it? address? courier? etc. to be told "I'll send you a pdf, just read that". We persisted because surely someone in the returns department knows the policy and we said the delay from this company has been so long that we need to know the process now or we're close to the 14 days returns window running out.

Then we finally where able to return the items to be told "one of the boxes is ripped so we can't refund you, look around our terms and conditions"
1. the box was faulty on arrival as it wasn't actually big enough for the item and had tape all over it.
2. this wasn't mentioned in the "pdf" or by the member or staff who seemed pained to answer any questions.
After lots of back and forth we asked for the light they're refusing to return to be sent back to us to be told "you need to come and collect it". Which is near impossible as they seem to be based in the north east and we are in London.

The team have been rude and we were told "customer service wasn't poor" when it very clearly has been.

1 septembre 2025
Avis spontané
Logo de Cp Lighting & Interiors

Réponse de Cp Lighting & Interiors

Dear JK,

We were very disappointed to read your review, as we feel it does not accurately reflect the situation or the level of service our customer care team has provided.

It is extremely sad and frustrating for companies when customers choose to return items in an unsellable and heavily damaged condition, in a way that does not comply with our returns policy, and then threaten companies with negative reviews that do not provide an accurate account of events in an attempt to tarnish their reputation. You were made fully aware of the returns policy prior to your return.

You first submitted your return request on 17th July, to which our system immediately provided the automated Returns Guide PDF. As we also explained by phone, all return instructions are clearly outlined both in that guide and on our website.

We received your return on 22nd July, which included two separate items. Unfortunately, one of the items was returned in a condition that made it unsellable. The product packaging was significantly damaged, with a ripped-open side, a missing cardboard panel, and heavy tape applied. As explained in both our Returns Guide and policy, we are unable to accept items back when the product packaging has been damaged in this way.

We did, however, confirm on the same day that we were able to refund the other item that was returned in acceptable condition.

We want to stress that our customer service team did not speak to you in the manner you have described, and we have taken care to provide clear, professional communication throughout. We believe we have acted fairly and in line with our published returns policy, which you received before sending your items back.

While we understand this may not be the resolution you hoped for, we do believe it is a fair and transparent outcome, consistent with the standards our customers rightly expect.

Kind regards,
Cp Lighting & Interiors

Noté 1 sur 5 étoiles

Absolutely shocking customer service

Absolutely shocking customer service, first no clear return instructions for a lamp that arrived to me faulty.
After taking 3 days to return each email they tried telling me I was out of date for returning. I explained it was faulty and Iv been awaiting instructions, I returned the item ( at my cost) only for them to tell me that as I’d used brown tape to seal the box they couldn’t return it.
Who doesn’t use brown tape to seal the box.

After reading a few more reviews on here I see they use this “brown tape” clause to avoid refunds, this company has been almost impossible to contact, and all they do is repeatedly send you the terms and conditions of their return policy.
I had a faulty lamp which cost me over £100 and they are refusing to refund my money.
I will be contacting trading standards as have a few others on here it seems.

AVOID AVOID THIS COMPANY

4 juillet 2025
Avis spontané
Logo de Cp Lighting & Interiors

Réponse de Cp Lighting & Interiors

Hi Amanda,

We’re sorry to hear that you feel dissatisfied and appreciate you taking the time to share your feedback. However, we do not believe your review accurately reflects your experience with us.

Although your return request was submitted outside of our standard 14-day return window, our customer service team extended this timeframe as a gesture of goodwill to allow you to return the item for a refund.

You were sent two separate emails explaining our returns policy and providing clear instructions on how to repackage the product correctly. Both emails clearly stated that clear tape must be used to reseal the product box for the return to be accepted, as also detailed on our website. Unfortunately, these instructions were not followed.

Regarding your comments about response times, we did not take three days to reply to any of your emails. In fact, our team responded to all of your messages on the same day they were received or within the 24-hour timeframe we advise in our automated reply. Please note that our customer service team is closed on Sundays.

Additionally, we have a telephone number which is 0191 440 1111 should you wish to speak to us directly, but you chose to correspond exclusively via email, to which we consistently replied promptly and efficiently on the same day.

For clarity, here is a summary of our correspondence:

16th June: You submitted a return request citing a fault.
17th June: We replied with details on how to return the item.
18th June: You submitted a duplicate return request.
18th June: We responded promptly, requesting photos of the fault as required by our suppliers before authorizing a return.
21st June: You replied (3 days later) without including images.
21st June: We responded the same day, again requesting the necessary photos.
27th June: You provided an image (6 days later).
27th June: We responded the same day with the supplier’s assessment confirming that the issue was not considered a fault but a natural characteristic of the ceramic mould.

Bad reviews can be extremely damaging for small family ran businesses such as ours, especially when they are not accurate or reflective of what actually occurred. We are always committed to supporting our customers and resolving any concerns professionally and fairly.

If you have any further questions or would like to discuss this matter further, please feel free to contact us by phone or email.

Cp Lighting & Interiors

Noté 5 sur 5 étoiles

I've received a broken item as it was…

I've received a broken item as it was mishandled by the courier, then I immediately emailed CP L&I's customer service. They've replied within MINUTES and resolved the issue right away and sent me the same item the day after. I will surely shop again as it gives me the assurance that this company is backed by a solid customer service. Thank you so much.

19 juin 2025
Avis spontané
Noté 4 sur 5 étoiles

In stock lights not actually in stock

We ordered wall lights from them because the price was competitive and they appeared to be in stock online. We received a call the next morning to say that they were not in fact in stock but were being sent from Poland! The lights have now arrived - later than suggested but they look good at first glance.
( Edited)

2 mai 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Appalling Customer Service

Appalling Customer Service. Representative was abrupt and boarding on rude. The product description on their webpage is incorrect, misleading at best. Despite this rep' repeated their Returns policy, "at customer expense" refusing to acknowledge their poor labelling and error. From reading other reviews, CP Lighting work well when all goes to plan. It is when things go wrong and mistakes do and will happen that they offer absolutely zero responsibility or understanding to their customers. I will not shop with them again and suggest caution to others.

2 mai 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Unfair and unreasonable

I ordered several light fittings for a large hotel project in London, but thankfully, I didn't proceed with the full order. I returned two of the light fittings, and to ensure their safe return, my colleagues added extra bubble wrap to the boxes. Unfortunately, they used brown tape to secure the bubble wrap, which led CP Lighting to refuse a £1500 refund because of this.

I offered to exchange the boxes or accept a small deduction for new boxes, but my offer was declined.

I contacted Trading Standards, and they agreed that the company's terms and conditions are unfair and unreasonable. They will guide me on taking appropriate action against them.

22 avril 2025
Avis spontané
Logo de Cp Lighting & Interiors

Réponse de Cp Lighting & Interiors

Dear Emanuela,

Thank you for your feedback. We're genuinely sorry to hear you're disappointed with your experience.

We take great care in handling returns fairly and in line with our returns policy, which states that items must be returned in their original, undamaged packaging to be eligible for a refund. Unfortunately, the returned light fittings arrived with brown parcel tape applied directly to the white product boxes. This caused irreversible damage to the packaging, making the items unsellable and ineligible for return under our policy.

We understand your team may have added the tape to protect the items during transit, and we do appreciate that effort. However, because the boxes are part of the retail product presentation, we’re unable to remove the tape without tearing the packaging and, unfortunately, cannot resell the products in that condition.

We respect your right to seek further guidance, and we remain transparent and cooperative should Trading Standards wish to discuss the matter with us.

Kind Regards,
Cp Lighting & Interiors

Noté 3 sur 5 étoiles

after sales not so good

three lights ordered, two had bulbs missing, emailed twice = no response, called twice = no answer
looks like I won't be getting the missing bulbs. A shame as the order process was fine and delivery quick but aftersales not so good....

21 janvier 2025
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

1st time buyer, would buy again

Great tracked delivery with updates, arrived so fast and was wrapped really well and with a lot of care even during November sales.

Affordable prices that are better than big brands selling same products, love my lamps and would 100% shop with CP lighting again. What you see is exactly what you’re getting with great service and prices.

Thank you ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

2 décembre 2024
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Beautiful lamp

Beautiful lamp. Customer service was amazing.
The delivery was a month after ordering but I thought I best email after two weeks to check on it, customer services replied within a day and I received my lamp as promised. They even phoned me to tell me when to expect delivery. The lamp was packaged extremely well and arrived in perfect condition and looked exactly like the picture, I am very pleased and would not hesitate to order from them again.

7 octobre 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Terrible products and customer service

Poor quality items and customer service. Purchased a ceiling light and after 6 months it broke. The LED light wouldn’t work and the light just wouldn’t turn on. A replacement was sent out and it had a 1 year electrical guarantee so they had to do this as per their advertised policy. The replacement light has done exactly the same as the first one less than 1 year old from the date received, I emailed customer services to advise what had happened to be told they would not replace or refund as it only has a 1 year guarantee from ‘purchase’. So basically what they are saying is the second item I was sent had absolutely no guarantee with it at all. There is clearly an issue with the product and other reviews support this. I asked to raise a formal complaint but not got any response to our 6 emails. Extremely annoyed but getting a better product from elsewhere.

1 mars 2024
Avis spontané
Logo de Cp Lighting & Interiors

Réponse de Cp Lighting & Interiors

Hello,

Thank you for taking your time to leave us a review, however we feel this is a very unfair review which does not reflect your experience with us.

We can see you purchased an LED integrated light fitting from us which came with a 1 year warranty. Sadly, LED integrated lights can fail and this is completely out of our control. As your fitting failed, we sent you a free of charge replacement.

You contacted us quite a while after this (I believe around 9 months) to state that your replacement had failed. We explained that unfortunately the supplier only provides a 1 year warranty from the date of purchase. However, we did reach out to them with your comments, and we asked if they could re-consider on this occasion, and issue you with a replacement. Sadly, they would not allow this and stipulated it was against their terms and conditions.

We then explained this and passed on their comments to you, we also explained that we sadly did not have any of this fitting left within our stock so we could not provide you with a replacement out of our own stock. We also explained the supplier would not issue a replacement to us or a credit.

We answered all of your emails and provided the suppliers comments and terms and conditions. We escalated your request further as you asked us to. We took this to management and also approached the supplier again requesting them for help. They sadly declined as it was against their terms and conditions, due to this we were unable to source a further replacement for you. We passed this onto you via email reply.

As you see from other reviews on Reviews.io (our primary review platform), we have a very high rating and are known for taking ownership and caring deeply about each and every review. We would love to speak about this further with you, please feel free to reach out to Customer Services at info@cplights.com with any further comments, concerns or suggestions you wish to share.

Cp Lighting & Interiors Marketing Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Poor quality. Faulty items not guaranteed

Poor quality items similar to their customer service. Purchased a ceiling light for £125 and after 6 months it broke. The LED light colour changing function wouldn’t work and the light just wouldn’t turn on. After an initial email to advise of the problem, a replacement was sent in June 2023, it had a 1 year electrical guarantee so they had to do this as per their advertised policy. Fast forward 10 months and the replacement light has done exactly the same as the first one. Still less than 1 year old from the date received, I contacted customer services to advise what had happened to be told they would not replace or refund as it only has a 1 year guarantee from ‘purchase’. So basically what they are saying is the second item I was sent had absolutely no guarantee with it at all. I could have been sent someone else’s faulty returns but that’s just tough. Therefore the product itself isn’t guaranteed. I should have just asked for a refund rather than replacement the first time. There is clearly an issue with the product as they have since discontinued it and are now trying to sell a similar one under a different name. Not what you expect when you think you are buying good quality items from a reputable business. I’d look elsewhere if I was you.

18 avril 2024
Avis spontané
Logo de Cp Lighting & Interiors

Réponse de Cp Lighting & Interiors

Dear Kelly,

I am very sorry to hear your disappointment – this is certainly not what we wish for our customers. I have spoke with our customer service team and investigated your order for you to see what has happened. I can see you purchased your light fitting in July 2022 – you received a 1 year electrical guarantee from the supplier for this item. Your LED driver failed in June 2023 and we sent you a replacement fitting out straight away as you were within your guarantee.

As it is now April 2024 you are now unfortunately 9 months outside of your 1 year guarantee. Due to such a long time frame passing we would be unable to offer you another replacement or a refund I am afraid. Unfortunately, with LED integrated light the drivers can fail. I can confirm the one we are currently selling is a different light altogether and is by a different supplier. The one you purchased has been discontinued by the supplier as it had been released in 2020, suppliers tend to only keep light fittings and ranges available for a certain time frame before discontinuing so they can keep their products fresh and up to date with current trends.

Please feel free to reach out to us at info@cplights.com with any other feedback, questions or concerns you wish to share.

Cp Lighting & Interiors Marketing Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Poor quality Laura Ashley Table

Poor quality Laura Ashley Table

We bought an expensive £800 Laura Ashley Table from them which chipped internally after less than 2 months. For such an expensive piece you'd expect much better quality.

CP Lighting and Interior weren't interested in dealing with it or helping solve the problem.

Lesson learnt - price doesn't always mean good quality!

1 février 2024
Avis spontané
Logo de Cp Lighting & Interiors

Réponse de Cp Lighting & Interiors

Dear Alex,

Thank you for posting a review and we’re so sorry to hear that your experience was not up to standards. Unfortunately because the damage was caused by yourself and it happened 2 months after the table was delivered, we are not liable at this point. If the table had arrived to you damaged or was damaged during installation we would of course offer an exchange or refund but unfortunately this warranty does not cover damages made after delivery.

We always try to help where we can – we have explained to you that we reached out again to the supplier and asked if they could kindly provide a paint kit to allow you to touch up the chip.

We are awaiting a reply from them.

Please feel free to reach out to Customer Services by emailing info@cplights.com with your WEB order number as well as the reference with any further comments, concerns, or suggestions you wish to share. We would love to make things right if you give us another chance.

Cp Lighting & Interiors Marketing Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent

Super polite customer service and I got the item extremely well packaged u could blow it up and my rabbit themed items wouldn’t break which is amazing just what I need, worth the cost too tyyyyyy

23 janvier 2024
Avis spontané
Logo de Cp Lighting & Interiors

Réponse de Cp Lighting & Interiors

Dear Lianne,

Thank you so much for this 5-star review. We really appreciate your support to a small family ran business. Your review really helps us share the word about us!

Cp Lighting & Interiors Marketing Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Fab customer service 🤍

I ordered two vases from here. Upon arrival they were both damaged. I contacted the company straight away, dealing with a friendly and helpful individual (they didn’t put their name) who responded quickly to me and arranged to send replacements straight away with collection of the broken items at the same time.
The new vases were packaged very well so they arrived in perfect condition.
Thank you so much.

29 décembre 2023
Avis spontané
Logo de Cp Lighting & Interiors

Réponse de Cp Lighting & Interiors

Dear Sian,

Thank you so much for your 5-star review! We will be sure to share this with the team to let them know to keep up the amazing work!

Cp Lighting & Interiors Marketing Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Good communications and service

Ordered a light online as they were amongst the most competitive on price and had a trustworthy website. I was rung next day to advise there was quite a wait as the light was out of stock at the supplier but I was happy to wait. In the event it was delivered later that week so stock must have come in. The light was extremely well packaged and sent by a good quality courier and arrived in perfect condition.

Good communications and good service throughout. Perfectly happy with this company, I would definitely use again and recommend to others.

8 janvier 2024
Avis spontané
Logo de Cp Lighting & Interiors

Réponse de Cp Lighting & Interiors

Dear Andrew,

Thank you so much for taking the time to share your rating with us, we really appreciate your business! Remember you earn points with each purchase, be sure to check your e-wallet to redeem your balance off your next order!

Cp Lighting & Interiors Marketing Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Great to deal with

Great to deal with. Kept me informed of manufacturers delays, willing to split orders at no extra cost and sorted out my return despite me forgetting to put any details in the return box!

1 juin 2023
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Bought a 3 pendant island light (balls)…

Bought a 3 pendant island light (balls) the service was incredible from start to finish.

13 avril 2022
Avis spontané
Logo de Cp Lighting & Interiors

Réponse de Cp Lighting & Interiors

Dear Marc,

Thank you so much for this 5-star review. We really appreciate your support to a small family ran business. Your review really helps us share the word about us!

Cp Lighting & Interiors Marketing Team

Noté 2 sur 5 étoiles

Avoid if you can!

We rang before ordering and were told that the item was in stock. Took nearly two months to deliver our pendant light (approx. £400-500). We had to chase three times as automated e-mails didn't give much information. Item was of poor quality on arrival and they have helped to send additional clips to put the bents in light -> straight. Two stars for customer services whereas item is probably 1 star and value for money 0.5.

2 avril 2022
Avis spontané
Logo de Cp Lighting & Interiors

Réponse de Cp Lighting & Interiors

Dear Dr S Gohir,

Thank you for posting a review and we’re so sorry to hear that your experience was not up to standards. We can see that when your order was placed the website was displaying that product was on pre-order and displayed an expected delivery date. We also sent you an awaiting stock email on the 4th of February. The item was delivered by our drivers a month after purchase, when it came back into stock.

Please feel free to reach out to Customer Services by emailing info@cplights.com with your WEB order number as well as the reference with any further comments, concerns, or suggestions you wish to share. We would love to make things right if you give us another chance.

Cp Lighting & Interiors Marketing Team

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus