Defcon Airsoft Avis 

208
•
TrustScore 4 sur 5

4,1

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

Before you buy anything from Defcon - read the 1 star reviews first. Their customer service sucks. I ordered a GBB pistol, made the payment. Two days later they sent me an email they don’t have it i... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

I recently made an order for some attachments but accidentally left an item out my basket so ended up making two orders so paying twice for the postage. Completely accepting this was my fault and... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Bought a pistol from these guys at a great price but a problem developed after first use (it worked fine out of the box). Fast comms by email (Phones can get busy) they apologised and had replaced it... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Absolutely cracking service. If it isnt in stock, it can be back ordered or they can source it for you. Back ordered a TM battery an had it in my possesion within a week or 2 of back ordering. Thank... Voir plus

À propos de l'entreprise

  1. Magasin d'articles d'airsoft
  2. aussi dans
  3. Armurerie
  4. Fournisseur en munitions
  5. Magasin d'articles de loisirs
  6. Magasin d'articles de sports

Écrit par l'entreprise

Defcon Airsoft UK - Online Airsoft Store Featuring Guns, Tactical Gear Accessories & More!


Coordonnées de contact

4,1

Bien

TrustScore 4 sur 5

208 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 50 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'un mois

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,1

Tous les avis

(208)

19 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Very good customer service

Had a problem with emails not being received but it was dealt with as soon as they knew about it and everything from there ran smoothly. Quick shipping too

21 juillet 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Appalling customer service

I sent back my RIF as it was faulty and they received it on the 11/2/25. i heard nothing from them so i contacted them a week later, they stated it was a Mosfet issue and they were waiting for an alternate or upgraded part to arrive.
After hearing nothing again i contacted them on 13/3/25, they apologised and said they were having issues getting a good mosfet for these RIF's and are waiting on a new batch.
Again i heard nothing from them so i contacted them AGAIN on 10/4/25, this time they stated it was an electrical issue and they had had to send the RIF back to the supplier but they would chase them for an update.
AGAIN i heard nothing from them so i contacted them YET AGAIN only to be told they were waiting for test results to see how the issue came about.
Not once have they offered information without me having to get in touch and i feel i am just being fobbed off all the time with stupid excuses. They have now had my RIF well over 4 months and im utterly disgusted with the level of service and lack of interest in sorting this issue out. They have also completely ignored my request for a refund! My last email stated the following:- "Under the Consumer Rights Act 2015, goods should be of a satisfactory quality, fit for purpose and as described. My rights have been breached because the item you sold me is faulty/doesn't match the description therefore i would like as Refund! My request has been ignored and i still dont have my money or my RIF.
DONT purchase from this company because it is months or needless hassle if you get a faulty item and they couldnt care less!!!!!!!!!

21 juin 2025
Avis spontané
Logo de Defcon Airsoft

Réponse de Defcon Airsoft

Hi Stephen, I am sorry to hear you felt you had to chase us but as discussed many times the item was with the UK wholesaler to get the spare parts to repair the item as initially you did not specify you wanted an immediate refund. Please see our communications below you requested a refund on 23 Jun 2025 and this item was fully refunded on 25 Jun 2025: From: ste add **********@hotmail.com
Sent: 23 June 2025 17:01
To: Defcon Airsoft Support support@defconairsoft.co.uk
Subject: Re: Defcon Airsoft Support [Defcon Airsoft] Re: Re: Defcon Airsoft Support [Defcon Airsoft] Re: CONTACT: Returns/Repairs

Thank you for getting in touch regarding this and a refund is the only option please.

Stephen addinell

________________________________________
From: Defcon Admin (Defcon Airsoft Support) support@defconairsoft.co.uk
Sent: 23 June 2025 09:48
To: ste add **********@hotmail.com
Subject: Defcon Airsoft Support [Defcon Airsoft] Re: Re: Defcon Airsoft Support [Defcon Airsoft] Re: CONTACT: Returns/Repairs

##- Please type your reply above this line -##
Your request (52348) has been updated. To add additional comments, reply to this email.
Defcon Admin (Defcon Airsoft)
Jun 23, 2025, 10:48 GMT+2
Hi
Very sorry for the delay with your returned item.
We are still no further along with the supplier.
How would you like to proceed?
Thanks
Admin


Defcon Admin (Defcon Airsoft)
May 1, 2025, 10:56 GMT+2
HI

We are just waiting for the test results to see how the fault came about.

It could be the board or you may have used an incorrect battery that caused the issue.

Regards

Admin

Noté 5 sur 5 étoiles

Best Airsoft shop

Defcon is mint i love the range Tokyo marui guns for such a good price compared to other companies. It's the best Airsoft shop I've been to, the staff are very kind and reliable they also helped with most of my questions and even gave me a free pack of haribo's👍🤣 I would recommend anyone else to go here

14 août 2024
Avis spontané
Logo de Defcon Airsoft

Réponse de Defcon Airsoft

Thank you, Harry! We're thrilled to hear you enjoyed our range of Tokyo Marui guns and had a positive experience with our staff. Your recommendation means a lot to us. Enjoy the Haribo’s!

Noté 5 sur 5 étoiles

Great variety of options

The options were really helpful, if I needed to know about something there was endless information on the different platforms (e.g Facebook,ect) I will definitely be buying again as these are high quality and, as promised, came quite quickly, thank you defcon airport hope your business strides in greatness because it deserves to

23 juin 2024
Avis spontané
Logo de Defcon Airsoft

Réponse de Defcon Airsoft

Thank you, Jacob! We're thrilled to hear you found our options helpful and appreciated the prompt delivery. We’re committed to maintaining high quality and look forward to serving you again. Your support means a lot to us!

Noté 5 sur 5 étoiles

Defcon


A great supplier to the airsoft community whether youre new to airsoft a veteran or a collector. They have a wide range of carefully picked products and thanks to their strong import partnership with other countries like Japan they often lead the charge in getting in the brand new products and at competitive prices too.

Furthermore, they also believe in giving back to the community with regular heavy discounts and even competitions to prizes from their range.

Fantastic shop, staff and products.

25 avril 2024
Avis spontané
Logo de Defcon Airsoft

Réponse de Defcon Airsoft

Thank you, Dave! We're thrilled you appreciate our wide range of products and community efforts. Your kind words mean a lot to us!

Noté 1 sur 5 étoiles

Unreliable Customer Service and Unfulfilled Price Match Promise



I am deeply disappointed with my recent experience at Defcon Airsoft. After initially agreeing to a price match, the subsequent evasion of phone calls and emails has left me frustrated and dissatisfied.

Despite our agreement, Defcon Airsoft failed to honor the price match commitment, and my attempts to address the issue through phone calls and emails have gone unanswered. This lack of responsiveness and failure to fulfill promises reflect poorly on the reliability of their customer service.

I expected better communication and integrity from Defcon Airsoft, and this experience has undoubtedly tarnished my perception of the company. I hope this review serves as a cautionary note for others considering purchases at Defcon Airsoft.

8 février 2024
Avis spontané
Logo de Defcon Airsoft

Réponse de Defcon Airsoft

Dear Dimitar, we are sorry to hear you were left feeling disappointed. We did agree to the pricematch as can be seen in our communications below but I have checked our emails and we received no further communications from you. I am sorry if you had trouble getting through on the phone our lines can be busy at times. Not sure a missed call justifies a 1 star review but I apologise again if this has upset you:
Defcon Admin (Defcon Airsoft)
Feb 8, 2024, 10:46 GMT+1
HI

Yes i can price match that for you

Thanks

Dave


Dimitar Ivanov
Feb 7, 2024, 17:36 GMT+1
https://www.fire-support.co.uk/product/tokyo-marui-nextgen-recoil-ak-storm-aeg

-------- Оригинално писмо --------

От: Defcon Admin (Defcon Airsoft Support)
Относно: Defcon Airsoft Support [Defcon Airsoft] Re: CONTACT: Product enquiry
До: Dimitar Ivanov
Изпратено на: 15:46


Defcon Admin (Defcon Airsoft)
Feb 7, 2024, 14:46 GMT+1
Hi

Yes, Please send over the link where you have seen it

Thanks

Dave


Dimitar Ivanov
Feb 7, 2024, 14:37 GMT+1
Name
Dimitar Ivanov

Email
***************


How can we help you?
Product enquiry

Information
Do you do price match ?


Enquiry link: https://www.defconairsoft.co.uk/product/tokyo-marui-next-gen-recoil-ak-storm/?cgkit_search_word=storm


Sent from DEFCON AIRSOFT

Noté 5 sur 5 étoiles

I emailed with a product enquiry and…

I emailed with a product enquiry and their response was quick! All my questions answered immediately, and once I was happy I made a purchase as it was shipped by the end of the day!
Currently returning the faulty rif so will update after the process is finished

14 février 2024
Avis spontané
Logo de Defcon Airsoft

Réponse de Defcon Airsoft

Thank you for sharing your experience, Olli. We're glad we could assist promptly and look forward to continuing to meet your expectations in the future.

Noté 5 sur 5 étoiles

Ordered an airsoft Rif from Defcon and…

Ordered an airsoft Rif from Defcon and had their tech Earl do some upgrades before sending out. Fantastic service and Earl is a Tech you can trust to do a good job, won't try and oversell you upgrades you don't need and is very Knowledgeable.

will 100% use again.

4 décembre 2023
Avis spontané
Logo de Defcon Airsoft

Réponse de Defcon Airsoft

Thank you for your feedback, Richard. We're thrilled to hear about your positive experience with Earl. We look forward to serving you again in the future!

Noté 5 sur 5 étoiles

Technician is fantastic

Sent my RIF to defcon for some upgrades including the new Gate Titan 2 mosfet. The tech (Earl) messaged me and quoted me a great price so I posted out my RIF to him. Earl is by far the best Airsoft tech I have ever used. He kept me updated every step of the way either by short voice messages or by videos showing exactly what he is doing. He had my gun for less than a week and then posted it back to me fully tracked.
I urge anyone who is either having issues with their RIF, want some upgrades doing or simply need a service, get in touch with Earl. Thank you very much indeed.

21 novembre 2023
Avis spontané
Logo de Defcon Airsoft

Réponse de Defcon Airsoft

Dear Chris, we're thrilled to hear about your positive experience with Earl. Thank you for choosing us and sharing your review. Your recommendation means a lot to us!

Noté 5 sur 5 étoiles

Highly recommend Earl as an Airsoft…

Highly recommend Earl as an Airsoft Technician

Had been sold a faulty Bolt RIF from my local site and was led to believe the issues were caused by me... Earl kindly took a look into this for me and got to the bottom of the problems and identified the root cause which wasn't a result of my actions - Earl repaired the RIF and upgraded a few parts to improve performance, shipped back to me and was kept informed 100% throughout the repair.

Couldn't recommend Earl enough as a highly knowledgeable and very importantly, trustworthy airsoft technician. 5*

23 octobre 2023
Avis spontané
Logo de Defcon Airsoft

Réponse de Defcon Airsoft

Dear Ollie, thanks for your kind words! We're thrilled Earl was able to assist with your Airsoft Technician needs. We'll definitely pass along your high praise. Keep enjoying our services!

Noté 5 sur 5 étoiles

Great Service Again

Bought a rifle for my son which because of my stupidity would not arrive on the Saturday, phoned the wonderful sales team explaining myself and they proceeded to send it next day delivery ✔️✔️✔️ Arrived Friday. Excellent service yet again from this shop.
Definitely use again
Thanks

12 octobre 2023
Avis spontané
Logo de Defcon Airsoft

Réponse de Defcon Airsoft

Dear Gary, we're thrilled we could sort out that delivery for you! Your satisfaction is our priority. We look forward to serving you again soon. Thanks for the kind words!

Noté 4 sur 5 étoiles

awsome fast and quick problem solving

made and order had a slight issue at first got in touch with them got the issue sorted parcel arrived next day cant realy complain was a bit worried as i never got a tracking number or anything via my email my H&K box came a bit crushed and crimped but the rif under the packaging seems apsolutly fine the taran tac jw4 pistol im over the moon with feels great fires great box for that came prestine . pricing i find is a litttle more expensive than some ( i know they do a price match but originaly the rif i wanted sold out else where and then came back into stock after i brought it + the TTIJW4 is hard to get atm with so many people out of stock so for the extra £40/50 over the both RIfs i managed to get them both from the same place and without the hassle of paying 2 delivery fees along with pretty much a 2 day delivery even with a delay from my order issue ) but we live in a bad economy now so understandable only reason for 4 stars and not 5 is personal to me and nothing to do with the company will be ordering again infact i have already orderd a few extra bits again thanks for the fast and relativly easy process👌🏻highly recommend these guys for quick and easy interactions and resolutions along with a seemingly fast processing time

28 juin 2023
Avis spontané
Logo de Defcon Airsoft

Réponse de Defcon Airsoft

Dear Dan, thank you for the thorough feedback and praise! We're glad to hear our problem-solving lived up to your expectations. Your comments about pricing and packaging are duly noted. Enjoy your purchase!

Noté 1 sur 5 étoiles

Placed an order on 19th June in plenty…

Placed an order on 19th June in plenty of time for my sons birthday as I seen on the site it can take 3-5 working days to get the gun from the supplier then they need to post. Turns out 10 days later they haven’t even requested the gun from the supplier yet because I didn’t response to their email asking for photo ID. Impossible to respond to an email I didn’t even receive. I have informed them I didn’t receive any email but they are extremely unhelpful and won’t take any accountability or even apologise for the inconvenience. I’m now receiving cheeky emails from “admin” as per below

“We sent all the facts from our website that you clearly did not read and feel you have the right to blame us for you not reading the details you agreed to upon purchase!

You must surly understand that you failed to read the relevant information and then expected us to apologize for your mistake.”

First time I’ve even felt the need to leave a review in years and years! They can’t comprehend that it’s not the delivery timelines that’s an issue or the fact they need photo Id the issue is they are saying they emailed me for photo Id when they didn’t! Mistakes happen I get that just apologise take accountability and find a way to make it right basic customer service skills surely.

19 juin 2023
Avis spontané
Logo de Defcon Airsoft

Réponse de Defcon Airsoft

Hi Victoria, I am sorry you had difficulty in understanding the messages we have sent after you had already felt the need to leave a 1-star review. We were not being 'cheeky' as you insist but simply providing the evidence that we had already sent the ID request via our automated system as well as manually sending the info to the gmail address you provided in your order. You asked for evidence that we sent these emails and this is what we provided. The fact that you have messaged us from a different address led us to suspect you have not checked this email or your filters could have blocked it but doesnt change the fact that we did send the emails as we do successfully for thousands of other customers and are not lying to you as you imply!

Sometimes emails are blocked at the recipients end, I really do not think that should automatically lead the to sender getting a bad review but you obviously have a less understanding way of dealing with issues. How can we take accountability for you not reading an email that we sent you and we have supplied proof to you that it was sent. Have you checked your junk mail? It could have gone in there but we cannot be blamed for that. Alternatively instead of blaming us for requesting info that is legally required to purchase an age restricted item maybe you could have been proactive and acted on the multiple warning signs spread across our website, on the product page, at the checkout and in the terms and conditions which you ticked that you had read where it says clearly and simply that proof of age is required if you do not have a valid licence. But no, instead of using your own common sense or even contacting us it is obviously our fault so you immediately felt the need to jump on Trustpilot to leave us a 1-star review.

Additionally it seems you had not realised that as well as the processing time of 3-5 working days for us to receive this item from the supplier you requested us to custom paint your item which would have added an additional 3-5 days to the delivery date. Again this is stated clearly on the website in multiple places and on the paint service section but it appears you also did not read this and was expecting the item delivered in a far shorter time frame regardless of whether you sent the proof of age ID that was needed.

I apologise if this response sounds 'cheeky' to you but sometimes it is not always somebody elses fault and you need to take some responsibility and be aware that purchasing realistic imitation firearms may involve more red tape than ordering a pizza. Your order has been fully refunded.

Noté 5 sur 5 étoiles

Long dispatch but good product

The store itself offers a good range of various products, but there was one small issue, the dispatch times were quite long and I did not receive any update about my item during the week, but a quick email to company resolved the issue, quite quickly.

17 janvier 2023
Avis spontané
Logo de Defcon Airsoft

Réponse de Defcon Airsoft

Hi There

We appreciate your understanding and patience. We're continuously working on improving our dispatch times and communication. Your feedback is valued.

Noté 3 sur 5 étoiles

Good product, bad postage costs

Purchased a Dynatex timed grenade which is great and arrived quickly. Shame postage was a flat rate £6.99 when the item was £70, small and likely cost less than that to post. Would probably reconsider purchasing from here again only due to postage costs. A free delivery with minimum order would be good to see. Everything else was great

7 juillet 2022
Avis spontané
Logo de Defcon Airsoft

Réponse de Defcon Airsoft

Hi Matthew, thank you for your purchase it is very much appreciated. Just to clarify the postage - £6.99 is basically cost price. The service (DPD 24hr fully insured) costs us £4.93 + 20% VAT + 14% 'fuel surcharge' charged by the courier = £6.67. Add to that the cost of a jiffy bag and the wages of the guys who pick and pack the orders you can see we are just breaking even. On a lot of larger orders we actually lose money on the postage (We paid £30k more in postage last year than we actually charged our customers). We could use a cheaper service such as Hermes/Evri but there would be a higher chance of them losing the item and they only insure up to £20 value. Due to the fact we send guns and grenades we cannot use services such as Royal Mail as they refuse to send such items and will destroy them. As for Free Postage - we would love to offer this but as we only made £10 profit on the item in your order if we also sent it for free you can see we would only make about £3 - the business would not last long if we operated on those type of margins!

I apologise for the essay but I just wanted to let you know we are not scamming people on postage - I hope you understand we try to be as fair as possible while making just enough money to keep the business running!

Noté 5 sur 5 étoiles

Highly Recommend!

Pros: 5 Stars
- Fantastic online store.
- welcoming customer service.
- Had to RMA a Rif and they didn't kick up any fuss.
- One of my favourite stores hands down.
- Great range of items and prices.
- Love the choice of payment methods
- always have the best stuff in and sometimes early.

Cons:
-Poorly packaged items and 90% of the deliveries have dented or damaged boxes due to poor packaging. I know its a RIF box but no need when other companies package the same thing way better.

This is a go to shop for or your airsoft needs and I have spend ££££ with them and would highly recommend.

Review updated as they have made improvements to the phone service which was my initial 4 stars and now its way easier to get through for questions and to ask for help - great job :)

Jack & Emily

6 octobre 2021
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent service time

I ordered late Sunday night and the package is set to be with me before 12 noon today on Tuesday, amazing speed of service considering all that is happening and compared to another order I made from bullseye country sport that I made at the same time has only just been marked as processing today and cost twice as much for "next day" delivery. I would have expected it here today. Will definitely be shopping with defcon in the future, I just hope they improve their site as it can be hard to navigate.

13 juillet 2021
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Friendly and helpful staff, 10/10

Really friendly and helpful staff. I purchased an airsoft gun from these guys and upon arrival and unboxing, it wouldn't fire. They sent me a return form immediately after a phone call and fixed it for me. 10/10 service, good variety of products, will be buying from here again!

16 avril 2021
Avis spontané

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus