I purchased a tall white cupboard for our bathroom years ago. It was promptly delivered. One of the pieces was damaged in transit and we were immediately sent a replacement at no cost. This cupboard c... Voir plus
Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus
Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus
Lisez les avis des autres
Unfortunately one of items I ordered had a long lead time, and I had to cancel my order. However, the polite, friendly and professional way in which this handled needs to be applauded. Refund was i... Voir plus
Good quality product for the price…though slightly disappointing that the drawer bases are hardboard rather than a more solid base. Looks very good tho. First class delivery ordered on Saturday and de... Voir plus
Delivery late, poor quality, literally cheapest materials you can get. All fixings came in 2 bags so you must spend an hour just checking each part, separating and numbering yourself. Packed well,... Voir plus
L'entreprise a répondu
À propos de l'entreprise
- Magasin de meubles
- aussi dans
- Magasin de canapés
- Magasin de lits
- Magasin de matelas
- Magasin de meubles de chambre à coucher
- Magasin de meubles de salon
Écrit par l'entreprise
Furniture Factor has grown in to a masive online furniture retailer from a small family run furniture shop that opened its doors in march 2002. Suppliers of bedroom furniture, lounge furniture and office furniture. furniturefactor.co.uk hold a huge range of furniture in the UK ready for quick delivery nationwide. We specialise in wardrobes, display cabinets and sideboards, White and Black gloss sideboards which are ready for immediate dispatch. Huge range of large Sliding Wardrobes and display cabinets also in stock.
Coordonnées de contact
195 Gwendolen Rd, LE5 5FN, Leicester, Royaume-Uni
- 01162730005
- sales@furniturefactor.co.uk
- furniturefactor.co.uk
Demande des avis aux clients
Cette entreprise invite régulièrement ses clients à laisser des avis, qu’ils soient positifs ou négatifs.
N'a pas répondu aux avis négatifs
Comment cette entreprise utilise Trustpilot
Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.
DO NOT BUY **** DO NOT BUY **** DO NOT…
DO NOT BUY **** DO NOT BUY **** DO NOT BUY.
Terrible customer service and unreliable people on the other side of the phone. We give one star as we can't give zero. We have ordered the triple door wardrobe as it looked big enough and with enough storage to cover our kids needs. Unfortunately, the wardrobe is defective. Although we have communicated numerous times with Furniture Factor and followed every instruction given in good will they won't refund our money even though the product is defective.
To save you hussle and headaches, avoid this place at any cost.
After having a little trouble due to…
After having a little trouble due to what i thought wasn't the clearest of assembly instructions, I received a swift response from the technical team to help me out which was helpful. Delivery was quick. In terms of build quality I was expecting a little better from reading the product description but overall a good experience.
Very helpful with my query even though…
Very helpful with my query even though our furniture was purchased in 2021.
great service all round
Excellent
Very happy with the bathroom cabinet that I bought. Reasonable price, great communication, quick delivery , and good product.
Company of integrity
Company of integrity
I don’t usually send reviews but had to say how pleased i have been with this company and staff
I ordered a large amount of gloss white furniture which was delivered within 5 days of which was in stock and i was kept informed of delivery of the remaining furniture
One of the drawer runners was faulty told them by phone and received 3 pairs to replacement within 3 days
This company goes above and beyond to satisfy customer needs
Only things to improve on is drawer boxes are out of date in this day and age and would enhance quality if runners were fitted below drawer box as most other companies do also hinges are difficult to adjust as only a small amount adjustment can be made
Other hinges on the market allow for a considerable adjustment in comparison
If these were improved then this product would be hard to better for the price
They are aware of my comments and are already looking into these improvements (bravo )
Paul L
Bought 2 Novara Cashmere wardrobes with sliding doors
Frustration is the word I would use to sum up my experience.
I ordered 2 Cashmere colour wardrobes with sliding doors towards the end of July. I was contacted by Furniture Factor shortly after to notified that the wardrobes would take 6 to 8 weeks rather than the average 2 weeks as advertised on the website. I acknowledged this as this was a supply issue and decided to stick with the purchase. The estimate time of delivery would be around mid Sept. My wardrobes are still nowhere to be seen so I emailed the company but didn't get a reply. I called up a few days later to chase. Out family is also about to move house and everything is ready except the wardrobes. It cost is money everyday the longer we delay our move.
The manager i spoke to on the phone was at least understanding and said they will try their best to get the wardrobes delivered at the weekend at the beginning of October. However, I got another call a day or two later to say that they cannot order my stuff because they ran out of slots. I was quite upset and angry as I thought they will prioritise my order as it has been massively delayed. I could not book last minute leave but luckily my neighbour was there to accept the stuff for us.
Once a set date for delivery was secuded I thought the drama is over until I received another call to say that one of the wardrobes is missing a shelf and drawer configuration, which I paid an extra £100 for. I was told that these will be delivered within 4 weeks. I just felt really let down then.
The quality of the wardrobes are definitely not worth all the hassle and price. Some of the shelves and panels came distorted or not accurately cut as these leave gaps even though the main frames are tightly connected.
I've gone through so much stress and let down due to this awful experience.
A bit disappointing
it was easy to buy the shoe cabinet. the delivery was great and on time. The cabinet does not fit 30 pairs, so its a mis-selling. It took 1 person to put it up, once up it looks ok but has a lot scuffs.
Nice unit. Instructions a nightmare and poor standard
The bedroom unit was delivered on time. The unit looks good and I have lots of room for my clothes. The instructions were initially good but very poor in the later stages. Which caused us delays in building the unit. I would have scored higher but the instructions really let down the service.
Good quality product for the…
Good quality product for the price…though slightly disappointing that the drawer bases are hardboard rather than a more solid base. Looks very good tho. First class delivery ordered on Saturday and delivered Tuesday. Wow. Well packaged and no damage. Delivery driver very good. Updated throughout with text and email advising delivery time. Only other comment is that it takes at least 2 1/2 hours to assemble not the 1 1/2 stated in the instructions. Ordered on a Saturday delivered Tuesday so first class on delivery. Will definitely use this company again.
Poor customer service
Broken part and still no resolution, customer service poor, still waiting for replies to emails
Will not be using again
Received no confirmation, didn’t reply to my emails, had to call to get an order number from them. Delivery company used were unfriendly and then the item was damaged.
Great cupboard for the price
Great cupboard for the price, arrived quickly in good condition.
Would recommend this company.
Good value and quality
We received an item which was damaged…
We received an item which was damaged in transit we reported the damaged item within 30 days ! We asked for a full refund but getting told we have to pay for the return !! Trading standards about to brought into the frame if we don’t get this sorted the correct law procedure. DO NOT USE THIS COMPANY!!
Could not fault the team for their performance
The sideboard was delivered one day after ordering. I was kept informed at all times. I had a problem with one of the door hinges which was replaced without any bother and an apology given.
30 pair shoe cupboard
Delivered quickly. The cupboard was relatively easy to put together but definitely not in an hour font on diagrams need to be clearer had to use magnifying glass.
Definitely does not hold 30 pairs of adult shoes but overall satisfied.
L’expérience Trustpilot
Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.
Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.
En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.
La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.
Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.








