Hulpvraag die me duur kwam te staan
Ik belde naar dit bedrijf omdat onder de gasketel een plas water lag. Ik had het huis pas gekocht en de vorige eigenaar had verteld dat er bij het laatste onderhoud werd gezegd dat het grondwater was (de kelders zijn normaal droog). Omdat de plas alsmaar groter werd, wou ik dit toch signaleren. Ik was ongerust en iemand die zelf wel technisch onderlegd is, had geopperd dat het de condens-pomp kon zijn. Aan telefoon reageerde men geïrriteerd, er werd voortdurend herhaald dat er pas een onderhoud was geweest. Ik heb geantwoord dat ik dat wist maar zelf een totale leek ben in deze materie en het toch vreemd vond dat de watervlek begon onder de ketel en nu ook naar de (lager gelegen) kelders liep. Er werd uiteindelijk een nieuwe afspraak gemaakt.
De pomp werd vervangen door de technieker die langs kwam (op mijn vraag wat er dan kapot was, zei hij iets van scheurtjes). De waterplas is sindsdien nog groter geworden én ik kreeg een factuur van 390,9€ voor de vervanging van een pomp die duidelijk niet de oorzaak was en dus ook niet kapot was. Het tweede telefoontje was erg frustrerend, het mantra was deze keer dat ik had gevraagd om de pomp te vervangen, wat pertinent onjuist is! Na dit ongeveer 10 keer herhaald te hebben, voegde men er aan toe dat een “concurrent” toch gezegd had dat de pomp kapot was. Dit is ook fout, hij zei dat het eventueel de pomp kon zijn.
Het zou fijn zijn als er iemand op de klantendienst zou zitten die kan luisteren naar wat er aan de andere kant gezegd wordt. Ik vroeg een extra check-up, en eventueel geruststelling. Nu werd voortdurend hun eigen versie van de feiten herhaald. Er was geen gesprek mogelijk. Ik ben echt boos geworden en kreeg geen speld meer tussen de foutieve beweringen, ik heb het gesprek uiteindelijk afgebroken met de opmerking dat ik een review zou schrijven met het juiste verhaal. Bij deze dus.
Resultaat van mijn vraag om hulp: een factuur van 390,9 € (pomp 306,77 € - dezelfde pomp (Grundfos Conlift1 Condenswaterpomp) online rond 150 €). Dat een bedrijf zijn marges moet nemen weet ik wel, maar hoe er in deze firma gereageerd wordt op een vraag naar bijkomend technisch advies, valt me erg zwaar.

