Nrpautocentre Avis 

16
•
TrustScore 4 sur 5

4,2

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

À propos de l'entreprise

  1. Garage automobile

Écrit par l'entreprise

MOTS, Servicing, Vehicle repairs & diagnostics


Coordonnées de contact

4,2

Bien

TrustScore 4 sur 5

16 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 100 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'une semaine

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,2

Tous les avis

(16)

8 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis

Nous vérifions les avis

Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Well what can I say?

Well what can I say?
My Ford Fusion was taken through a car wash yesterday, and after the wash I noticed that the Engine Management light was illuminated.
Car running fine with no apparent issues. No "lumpy" engine. No acceleration issues. No odd noises etc.
I was at a loss.
Disconnected the negative battery terminal for 20 minutes and reseated the fuel cap.
Did not rectify.
I didn't want to leave it, so contacted N.R.P Autocentre at 3.30pm yesterday.
They booked the car in for diagnostics today at 3.30pm.
They took the car into their repair facility at 3.34pm and not only carried out the plug in test, but resolved the issue at no extra charge. The problem turned out to be a dirty sensor on the catalytic converter.
I was leaving at 4pm. with no engine management light coming on!
And the total cost including the diagnostics and fix..... £42.00.
As things stand, I am really impressed with their efficiency and fantastic customer service.
In the light of what I experienced today, I can recommend N.R.P. Autocentre (situated just off the Lower Road). I will consider using them for my servicing and M.O.T. in future.

28 juillet 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

CROOKS WITH SPANNERS. Had a problem with a alternator but i…

Had a problem with a alternator but i could not replace it myself as front end had to come off so sent it to 1 garage and they could not get fan off so , sent it to NRP Autocentre , well here is where the crooks started there work ! Bearing in mind the first garage just moted car and there was nothing wrong at all with engine , then sent it to NRP and they changed belts and they lied about saying they never timed it lol as the guy said im lucky because the original boss had same car and they have timing kit , well when they fitted belts they done it wrong and destroyed my engine!!!
Took they to Motor tribunal and they completely lied !!! They told them that they never started car ha ha , and the last email I got was them saying that every inch of there place is covered by cctv, so ive asked 3 to 4 times for this coverage and still they go quiet, they said they pushed car in lol not a chance , u can't get a auto into park without power ! U can't turn a steering wheel without power , and it had air bags that were deflated, now there sending me invoices of storage of over 1k ,, people please spread the word NEVER EVER USE THEM , unless you want your car scrapped, they should wear masks crooks !!!

5 juin 2025
Avis spontané
Logo de Nrpautocentre

Réponse de Nrpautocentre

We formally and unequivocally deny all allegations contained within this review.
This matter has been independently investigated by the Motor Ombudsman, which, after a full review of the available evidence, concluded that no fault, negligence, or breach of duty can be attributed to our business. The findings confirm that we bear no liability for the issues alleged.
For completeness, it is noted that the reviewer initially pursued a claim against a separate local repairer and only redirected allegations toward us after that claim was unsuccessful. This sequence of events is documented and calls into question the consistency and credibility of the claims now presented.
At all times, we have acted in full compliance with our obligations under the Consumer Rights Act 2015, including the requirement to carry out services with reasonable care and skill. No evidence has been produced to substantiate any breach of those statutory duties.
The statements made in this review are denied in the strongest possible terms and are considered to be inaccurate, misleading, and potentially defamatory. We expressly reserve all rights in this regard, including the right to seek removal of this content and to pursue further legal remedies if necessary.
In light of the clear and independent determination of the Motor Ombudsman, we consider this matter closed.

Noté 5 sur 5 étoiles

5 star

Ok, so they had 4 and five star reviews. I am a very sceptical person so took it with pinch of salt. I was so pleased after dealing with them to confirm they really are in my opinion 5 star rated. Friendly, helpful and I never felt I was being over charged. The work they carried out straightforward either. Well done Team😁

15 janvier 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Very happy with service

Used NRP about 5 - 6 years ago and was very happy with service. Have started to use them again as family car situation changed and still very happy with the service received and pricing. Will be using again for the 4 family cars.

29 octobre 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Peugeot 308 puretech 1.2…

I got a Peugeot 308 puretech 1.2 delivered to NRP Auto Centre 15th of March 2025.

We knew the wet belt had gone and needed replacing

They said the vehicle needed the following
BELT
Wet belt
Belt
1

OILFILTER
Oil Filter
1

5W30
Engine oil

SAE grade 3.5
3.5

ANTI FREEZE
Anti freeze

VALVE
Valve

Head skim & all valves in head

CRANKSHAFT SEAL
Crankshaft seal

BLANKING PLUG
Blanking plug

SUMP PLUG
Sump plug

GASKET
Gaskets
Gasket & clamps kit

WATER PUMP BELT
Water pump belt

FAN BELT
Fan belt

Then weeks later, I got a phone call stating it needs new vowels

I went absolutely ballistic because as you can see on the original quote, which I’ve not highlighted it how much it was, but they wanted more money for valves which is already included in the original quote.

Then I was told it was an error due to new staff doing the invoice which I do not believe.

Then last week I was told oh it needs a new turbo

Oil

Oil filter

Plus other duplicate stuff that is already original quote

These people are scammers because they’re charging you things you don’t need or you’ve been quoted for plus they are quoting for delicate products.

You don’t do this to people gosh how they can charge me another £1200 for the turbo

Here is the list what they sent me

OIL & FILTER CHANGE

Products
Product No.

TURBO
FEED PIPE

RETURN PIPE

OIL FILTER
1
5W30
3.5

SEALS
1
BANJO BOLT

Description
Standard Labour

Renew the turbocharger

Oil & Filter change
Description

Turbo new

Feed pipe

Return pipe

Oil Filter

Engine Oil 5W30

seal

Banjo Bolt top and bottom

A turbo is only £200 £1000 come from.

I can see they charge me twice for oil and oil filter plus seal etc

Scammers, 100% scammers

How can I charge you something on the original price and then charge you again for the same product when they replaced the turbo?

This doesn’t make sense, and as I said, they tried to do the same thing again regarding the valves even though it’s already been priced for the original quote

Stay away because they will bill you for products that’s already been quoted for again and I will quote you stuff you don’t need

I also requested in the beginning to put the parts in the boot that’s been replaced and they failed to do so.

Why haven’t they put the old parts in the boot?
I believe it’s because they make out they replace things when they haven’t

I will definitely won’t be using these again

Finally got the vehicle back on the 16th of May 2025, which is approximately two calendar months later

16 mai 2025
Avis spontané
Logo de Nrpautocentre

Réponse de Nrpautocentre

The vehicle was delivered to us in a non-running condition due to a snapped wet belt.
During the repair process, the cylinder head was removed and sent to a machine shop for inspection and skimming. At that point, we were informed that the valves were bent. This type of damage cannot always be confirmed until the cylinder head has been fully stripped and assessed by specialists. Based on these findings, the necessary work was carried out. These were not included in the original quote.

In relation to the turbocharger, it is not possible to accurately diagnose a turbo fault while the engine is not running. Once the wet belt and associated components had been replaced and the engine was operational again, it became clear that the turbo was also faulty.

A quotation was then provided for the turbo replacement. The turbo unit supplied was sourced from a reputable supplier at a cost of £500. We do not fit parts obtained from platforms such as eBay, as their quality and reliability cannot be guaranteed.

The turbo replacement quote also included essential items such as oil and filters. These are required to ensure correct lubrication and to prevent contamination of the new turbo unit.

All additional work undertaken was based on faults identified during the course of the repair, rather than issues that could have been confirmed during the initial inspection.

As requested, all removed parts were placed in the boot of the vehicle upon collection.

Noté 1 sur 5 étoiles

Incompetence at it's finest

2nd occasion I've used NRP for AC work, both times I've been unimpressed. Thoroughly incompetent technician supposedly worked on my Vehicle. Took my money and laughed at my concerns. Will not be returning.

12 août 2024
Avis spontané
Logo de Nrpautocentre

Réponse de Nrpautocentre

We’re sorry to hear about your concerns and appreciate you taking the time to leave feedback.
We have reviewed our records, and over the past five years, you have only visited us for an AC leak test and regas.
The results showed a leak in the high-pressure pipe The regas could not be performed until the pipes were replaced. At the time, you chose not to proceed with any further work and were only charged £36 for the leak test.
Our records also show that no concerns were raised during your visit.
We always aim to provide clear and professional service, and we regret that you feel disappointed.

Noté 5 sur 5 étoiles

Great company

I can’t recommend them enough, quick professional service.
I took my wife’s car in to find out what might be wrong, didn’t charge me and gave me advice on what to do and for that reason they now do all our cars, just did a job on my sons car, brilliant service.
Thank you

30 novembre 2023
Avis spontané

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus