Samenwerken met AM BOUW is geen lachertje.
1) Begonnen 2e week van november, de werken zouden 40 werkdagen duren. Vandaag, 5/06/2026, zijn de werken nog steeds niet af en heb ik de aannemer al 2 maanden niet kunnen bereiken.
2) De aannemer gebruikte verouderde plannen in plaats van de laatste versie waardoor het gebouw te groot is en de ramen te klein.
3) Veiligheidsvoorzieningen moeten op de werf blijven staan tot einde werken, hier zijn ze al lang verwijderd.
4) Voor bijkomende werken dient er wettelijk gezien eerst een offerte opgemaakt worden vóór de start van de werken. Ik heb ooit een extra offerte gezien, wel opgeblazen facturen.
5) De enkele documenten die reeds werden afgeleverd zijn onvolledig en de gegevens die moeten duiden op het feit dat de aannemer ook degelijk bespeelde specifiek werken mag uitvoeren ontbreken.
6) De aannemer is verantwoordelijk voor de orde en netheid op de werf: hun eigen kleren die buiten op de werf blijven rondslingeren liggen er na 2 maand afwezigheid nog steeds, 15m³ steenpuin dat al lang weg had moeten zijn, paletten, hun werkmaterialen die ik tot vandaag nog steeds tussen struiken terugvind,...
7) Na 2 bezoeken op de werf, vóór aanvang van de werken, waarbij werd besproken wat er allemaal moest gebeuren valt AM BOUW nog steeds uit de lucht over wat er moet gedaan worden.
8) De blauwe stenen liggen, maar niet overal. De ramen worden dus ook maanden vertraagd. Na 7 keer herhalen valt AM BOUW nog steeds uit de lucht dat aan ALLE ramen blauwe steen moet liggen.
9) 12cm en 14 cm muurisolatie factureren maar wel een groot deel in 10 cm plaatsen. Niet alleen te veel betaald voor de isolatie, de waarde van mijn huis gaat er ook mee naar beneden.
10) Factureren van meerprijs zonder uitleg, waarschuwing of gefundeerde uitleg. Geen offerte of duidelijke uitleg op voorhand wordt gegeven. Dit is simpelweg een inbreuk tegen de consumentenwetgeving.
11) AM BOUW heeft ook nog nooit van een schietlood gehoord. Bij het vertrek van de metselwerken wist hij niet waar hij zou uitkomen aan het dak.
12) Nergens komt een muur correct uit met afwijkingen van 1 tot 4 cm. Mijn muren zijn dus scheef gemetst.
13) Iemand dat muurisolatie en gevelsteen komt aansluiten aan het dak weet dat er dan wat werk aan is om de aansluiting goed te maken. De muur isolatie is zéér slecht verbonden met de dakisolatie, op de veel plaatsen, is er zelfs geen aansluiting tussen muur en dakisolatie. Het dak, dat ben ik zelf aan het repareren en terug dichtleggen.
14) Beschadiging een bestaande boorden van oprit en tuin. Er is eigenlijk geen enkele nog heel. Sommige boorden zijn blijkbaar zelfs gewoon uit de grond getrokken.
15) Ik ben ondertussen al meer dan 2 maand aan het wachten op de afwerking van nog een klein stuk metselwerk, de blauwe steen aan mijn 'boog' en het plaatsen van mijn regenwaterput.
Dergelijke zaakvoerders zouden een beroepsverbod mogen Krijgen.
Spijtig dat je op Trustpilot geen foto's kan toevoegen.
