Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

I ordered expensive abayas from Aaliyah Collection, and all were of poor quality. I returned them within the 14-day refund window, and my tracking confirms they were delivered. However, the company ha... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

I’m referring to https aaliyacollections Honestly, the quality of their abayas and style were very nice. But their returns policy and customer service is so terrible that I wouldn’t use them again... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Review for Aaliya Collections HORRENDOUS CUSTOMER SERVICE DO NOT ORDER!!!!!! Ordered an abayah which was the wrong size & wanted to return within 14 days as per outlined on website. They tried to tel... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

I absolutely loved my outfit !! The price was amazing and the quality of the clothes was beyond my expectations . The quality , feel and look of the overall kameez I ordered was OUTSTANDING... Voir plus

À propos de l'entreprise

  1. Magasin de vêtements
  2. aussi dans
  3. Magasin de vêtements pour femmes

Informations provenant de diverses sources externes

Alila Collection offers stylish yet modest clothing. Browse our luxurious collection.


Coordonnées de contact

1,7

Mauvais

TrustScore 1.5 sur 5

105 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucune trace de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

1,7

Tous les avis

(105)

0 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent

Quick and efficient service ! Received my item on time !!!
The quality of the material is excellent and images are exact !!

1 mai 2021
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Perfect!

Perfect!!
No other words to describe anything!
Service and suit PERFECT

30 avril 2021
Logo de Alila Collection

Réponse de Alila Collection

Hi Aleena,

Such an amazing review, we are so happy you love your outfit and the service you received.

Thank you so much for taking the time to leave a review, it really does help small businesses like ours.

Many thanks
Team Alila

Noté 1 sur 5 étoiles

was disappointed…

I ordered a suit and was disappointed with the stitching , threads were hanging loose and even had a small hole in one place . The diamanté’s are glued on and were falling out. Returned immediately to be told the cloth is pulled in places -£10 on refund! .£ 6 something return delivery . £16 down the drain dealing with this rubbish service.Not a great experience.

Responding to reply ..
“ the pulls I had made”
This is not the first time I have worn chiffon , the pulls were made by the cheap diamanté’s attached and pulled its own material.Hence why I didn’t want to keep it. Also pictures dont show a gold organza half back which is a bit deceiving.
Regarding comment about not mentioning this earlier in the refund process . I read a few reviews which made me feel I could not mention this as I would be made to feel it would be my mistake and not get a refund at all.
Returning any item I buy is a very last resort of mine . I just tend to keep them or give them away .
Hope that clarifies

30 avril 2021
Logo de Alila Collection

Réponse de Alila Collection

Hi Maria

Sorry to hear you aren’t happy with the service you received.

As per our policy, if items are returned to us in a state where we are unable to resell these, a refund will not be issued. In your case, we issued you a refund but only deducted £10 as we will need to pay for the damage caused.

Also, when you submitted a return, you didn’t state the item was damaged. Furthermore, the loose strings aren’t the reason for a deduction as this is very normal on Asian attire, it was for the pulls you had made in the material of the outfit this means we cannot resell this piece.

I’m sure had you returned this to other stores, a refund would not have been issued at all given the state it was returned in but as you are a new customer we gave you the benefit of the doubt.

Also, as per our policy, return costs are covered by the customer and Hermes do offer a cheaper option than £6 should you ever need to return something again.

We hope this clears things up.

Many thanks
Team Alila

Noté 5 sur 5 étoiles

In love 😍 the salwars are amazing

The outfits are incredibly beautiful!
The designs are unique and elegant.

As far as delivery is concerned, the outfits are carefully packaged and on the whole quite fast.

Moreover, if we need information or have a question, we get a very quick answer. Very good communication

I recommend

23 avril 2021
Logo de Alila Collection

Réponse de Alila Collection

Hi Sonia,

We are so happy you love your purchase and were happy with the service provided.

Thank you so much for taking the time to leave a review, it really does help small businesses like ours.

Many thanks
Team Alila

Noté 5 sur 5 étoiles

I love all the designs and the service…

I love all the designs and the service is the best I have ever received.

31 mars 2021
Avis spontané
Logo de Alila Collection

Réponse de Alila Collection

Hi Ruheda,

We are so glad you're happy with your purchase and service received!

Thank you so much for taking the time to leave a review, it really does help small businesses like ours.

Many thanks
Team Alila

Noté 5 sur 5 étoiles

Bring on the ☀️

I love the shades that I bought... they look really flattering... I'm quite picky when it comes to sunglasses because I like them big but not too big and then not too small etc etc and I'm so happy these are just right... bring on the summer... I hope we have one otherwise like I said to Jasmine Jasmin when I ordered these if not I'll just wear them and sit infront of my window and make use of them like that lol... do purchase them if they're not out of stock already.

8 mars 2021
Noté 5 sur 5 étoiles

Great hair turbie

Very very happy with my purchase amazing product easy to use and really soaks up water from hair and keeps hair soft and moist and no hair breakage at all I love this product and no more hair drying for me. I have promoted this products to my friends and family.

10 février 2021
Noté 5 sur 5 étoiles

Turbie

Excellent products! Tried the turbie and loved it so bought 4 more! Has made such a difference to my hair! Always struggled with frizzy hair and this turbie has resolved the issue :) will definitely purchase more in the future and hope you continue to sell these in the future! Thank you :)

24 janvier 2021
Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent service

Excellent service. Speedy delivery . Lovely suit. Will definitely be ordering again.

5 décembre 2020
Logo de Alila Collection

Réponse de Alila Collection

Hi Nageina,

Thank you so much for taking the time to leave us feedback.

We are so glad you're happy with your item and hope to see you back soon.

Thank you again,
All at team Alila

Noté 5 sur 5 étoiles

Turbie!

I received my hair turbie a few weeks ago and I have just been amazed, I am obsessed with it, since using it I have also noticed that my hair loss when showering has massively decreased and my hair dries a lot quicker with it!
Also my family all want one now too!
I would totally recommend getting this!

17 novembre 2020
Logo de Alila Collection

Réponse de Alila Collection

Hi Suman

Thank you so much for taking the time to leave us a review.

We are so glad you're happy with your hair turbie and that you have already noticed the benefits in using it - this is exactly why we designed the turbies and it makes me very happy to know its working for you!

Thank you again,
All at team Alila

Noté 5 sur 5 étoiles

Fantastic product

Fast delivery. Lovely head wrap and superb customer service. Would highly reccomend

16 novembre 2020
Logo de Alila Collection

Réponse de Alila Collection

Hi Tanzeena,

Thank you so much for taking the time to leave us a review.

We are so glad you're happy with your hair turbie - it is one of our favourite products!

Thank you again,
All at team Alila

Noté 5 sur 5 étoiles

The best abayah I have ever purchased!

I have never came across a brand with this much excellent customer service. I ordered my abayah for a very special occasion and it came the next day! I didn’t even select next day delivery but the lovely woman went out of her way to post it for me as I needed it urgently. Secondly the quality on the abayas I’m amazed. I mean I knew it was good quality I didn’t think the quality would be literally perfect and it was! So silky and the quality you have to see it to believe it. The best thing - totally in budget yet you’re still getting a piece of clothing which seems a lot more expensive. Will definitely be ordering a lot more from this company. I have always been hesitant with instagram companies but this is no joke - it needs so much more recognition! Thank-you girls for the amazing abayah and for making me feel so welcome and helping me. 🤍🤍🤍

12 novembre 2020
Avis spontané
Logo de Alila Collection

Réponse de Alila Collection

Hi Hana,

Thank you so much for taking the time to leave us a detailed review!

I absolutely love how happy you are with your abaya and glad to hear you received great customer service from the team.

We hope to see you again!

Thank you again,
All at team Alila

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent product

2 novembre 2020
Logo de Alila Collection

Réponse de Alila Collection

Hi Zarka,

Thank you for taking the time to leave us a review.

We are pleased that you are happy with your product received.

Thank you again,
Team Alila

Noté 1 sur 5 étoiles

Material

Material is of poor quality considering the price of the garments.

1 novembre 2020
Logo de Alila Collection

Réponse de Alila Collection

Hi Raeesa

We’re sorry to hear you’re not happy with your items. If you were upset with the quality, you could have submitted a return where you would have received a full refund.

We thrive ourself on high quality products. If you’d like to email us with a detailed response on the product quality, we would love to hear specifics.

The items you received are original designer outfits.

Thank you
Team Alila

Noté 5 sur 5 étoiles

Both outfits are very pretty 💓

I love the Alila collection. There’s a lot of variety and delivery is always prompt.

The item that was my most recent purchase was the ‘Naala’. It’s a pretty outfit but unfortunately is not lined. This wasn’t mentioned in the description so I was not aware before making the purchase. My first purchase was the ‘Lida’. I would highly recommend the Lida outfit and was very happy with that! It’s got stunning detail and looks even better in person.

I’m a returning customer but not 100 percent sure if I’d buy again. I would however recommend but I’d just say ask any questions you have before buying eg sizing, lining etc. Before my first purchase I did ask and in all fairness they replied straight away and answered all my questions. So that maybe where I went wrong with the recent purchase. The design is very pretty and quality is very good so can not fault for that.

However it really should have be mentioned if a kameez or dress is unlined or transparent (whether partially or fully).

I did contact customer care regarding the Naala not been lined and was given the option to return at the expense of losing out on original postage costs and also having to cover return postage costs. I thought that this was unfair. It wasn’t worth it when I could buy the lining fabric for around the same price. The customer care advisor was polite and did offer a return. I’m now waiting till lockdown is fully over to go to another city to buy matching lining so I can get that stitched in. (Don’t have many Asian shops where I live hence why I buy online)

P.S. To make it clear, I genuinely don’t feel they meant to mislead with the description like how some of the disgraceful and dramatic reviews below make out. Just read some other reviews and to be clear, all the one star reviews are total nonsense.

20 octobre 2020
Logo de Alila Collection

Réponse de Alila Collection

Hi Haffy

Thank you so much for your detailed feedback we really do appreciate it.

From our conversation we updated the description which now explains the item is not lined - so thank you.

I really do hope we see you again.

Much appreciated
Team Alila

Noté 1 sur 5 étoiles

Hated the service

Hated the service. Was poor!! Wouldn’t buy anything again !

15 octobre 2020
Logo de Alila Collection

Réponse de Alila Collection

Hey

We are sorry to hear this as any issues customers have had we have always resolved .

Kindly email us with your order number so we can help you.

Much appreciated
Team Alila

Noté 1 sur 5 étoiles

Strange refund/ exchange policy

Unclear product photos meant I purchased an item and was then told it’s non refundable (all I wanted was an exchange) and also non exchangeable. Product quality itself is also not great (thin cotton, definitely not soft lawn) Will not be repurchasing from Alila again

3 octobre 2020
Avis spontané
Logo de Alila Collection

Réponse de Alila Collection

Hi

Thank you for your feedback

As you bought this item in the sale, it is non refundable or exchangeable. You will find the full refund policy available on our website which should have been read prior to purchasing. If this were not a sale item this would not have been a problem.

All items are photographed by ourselves, we take our own pictures so all items come exactly as pictured.

As per our email exchange you were not happy with the detail on the neckline but this is exactly as pictured.

We hope this clarifies your concerns and we hope to see you soon

Many thanks
Team Alila

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent customer service and quality

Excellent customer service and quality! I placed an order for the beautiful Naala outfit when I received the outfit it looked even more stunning in real life than it did on the pictures, beautiful quality and embroidery I would highly recommend alilacollection for anyone looking for elegant formal wear

29 septembre 2020
Avis spontané

Cette entreprise vous appartient ?

Revendiquez votre profil pour accéder aux outils gratuits de Trustpilot et renforcer vos relations clients.

Créez un compte gratuit

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus