Alternative Brewing Avis 

355
•
TrustScore 4.5 sur 5

4,4

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

I can't recommend Alternative Brewing enough. I picked up an El Rocio Manus S espresso machine and a Mazzer Philos single-dose grinder to upgrade my home setup. I also grabbed some extra gear, includi... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Great products and easy pick up option if you are in Brisbane. Also great customer service - easy to email and quick to respond.

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

This coffee steamer is genuinely barista quality. The milk texture is smooth, creamy and consistent every time — exactly what you’d expect from a good café. It heats quickly, is easy to use, and mak... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Got myself the Normcore Spring Loaded V5 tamper and I must say, it does not disappoint. Solid construction, quality product. Definitely recommend for those who want to level up their home barista game... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

Informations provenant de diverses sources externes

Alternative Brewing stocks unique coffee accessories and barista tools for professionals and home coffee enthusiasts alike!


Coordonnées de contact

4,4

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

355 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Demande des avis aux clients

Cette entreprise invite régulièrement ses clients à laisser des avis, qu’ils soient positifs ou négatifs.

A répondu à 100 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 24 heures

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,4

Tous les avis

(355)

55 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Title Excellent Service and Quality Products

Title: Excellent Service and Quality Products

I recently purchased some coffee gear from Alternative Brewing and was thoroughly impressed with both the service and product quality. Their website is easy to navigate, with a great range of brewing equipment at competitive prices. Shipping was fast, and everything arrived well-packaged.

What really stood out was their customer service—they were responsive and helpful when I had a question about my order. It’s clear they’re passionate about coffee and committed to ensuring customers get the right gear for their needs.

If you’re into home brewing and want quality products with reliable service, I’d highly recommend Alternative Brewing.

2 mars 2025
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

Thanks for the fantastic feedback, Thomas! It’s great to know our team could assist you and that you found our website easy to navigate. We truly appreciate your recommendation—happy brewing! ☕😊

Cheers,
The Alternative Brewing Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Brilliant customer service

Brilliant customer service. Great products. Have made many purchases. Easy to get assistance and advice.

28 février 2025
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

Thanks for your support, John! We're so glad you've had a great experience with us. Always happy to help—happy brewing! ☕😊

Cheers,
The Alternative Brewing Team

Noté 5 sur 5 étoiles

The Bellman CX-25 seal kit

The Bellman CX-25 seal kit arrived quickly and was easy to install. Now I’m back to making great coffee when camping again!

5 novembre 2024
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

Thanks for sharing, Matt! We're glad your seal kit arrived quickly and was easy to install. Enjoy your camping adventures! ☕😊

Cheers,
The Alternative Brewing Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Pretty good quality

Pretty good quality, well made coffee machine, the milk steamer works well. Good for camping

27 février 2025
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

Thanks so much, Jessica! We're glad to hear you're enjoying your new espresso machine! ☕🏕️

Cheers,
The Alternative Brewing Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent service

Excellent service. Have bought several times, always helpful and great products.

21 février 2025
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

Thanks for your support, Jo! We’re stoked to hear you’ve had a great experience with us and our products. Looking forward to your next order! ☕😊

Cheers,
The Alternative Brewing Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Joy Resolve Groove Compact Portable Coffee Grinder

So easy to use. Saw a few people talking about the dial being a little fidget-y. But turns out, it was quite nice and notchy which is kinda nice. I also like how compact it is.

13 février 2025
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

Thanks for your feedback, James! We're glad you're enjoying the Joy Resolve Grinder and finding it easy to use. Happy grinding! ☕😊

Cheers,
The Alternative Brewing Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Courier issues

I had problems with the courier not leaving the goods at my front door. I work full time and was never going to be at home for deliveries. The courier took the item back to their depot which I thought was 60km away but is actually 80! I tried to explain to them my predicament but they just sent the product back to the interstate company I had purchased from. For some reason it was too hard to redeliver when other parcels were being delivered to this
area.
Second attempt with the help of Alternative Brewing was successful. They did their very best to assure the delivery and by chance the courier came late in the day and I was home.
Thanks for all your support, Alternative Brewing and I will use your service again.

1 janvier 2025
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

Thanks for sharing your experience, Bronwen! We're really sorry for the hassle with the courier but glad we could help get your order to you in the end. We truly appreciate your patience and kind words! ☕😊

Cheers,
The Alternative Brewing Team

Noté 5 sur 5 étoiles

The product working extactly what I…

The product working extactly what I need.

13 février 2025
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

Thanks so much, Nguyễn An! We're glad to hear the product is working exactly as you need! Enjoy your brewing! ☕😊

Cheers,
The Alternative Brewing Team

Noté 5 sur 5 étoiles

AB is great

AB is great
AB is a company that provide quality products, useful product review videos, and are helpful with any question.
I have purchased from them before and I will again. I recommend AB to anyone needing coffee or tea supplies.
They post with tracking - which is helpful too.

16 janvier 2025
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

Thank you, Emily! We really appreciate your recommendation and look forward to your next order! ☕😊

Cheers,
The Alternative Brewing Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Buy elsewhere

We bought a Rancilio coffee machine and Vario grinder bundle pack. We couldn't get the coffee machine to brew coffee for the life of us. Water wouldn't go through the coffee regardless of how it was ground. We followed the manufacturers instructions and videos for both the grinder and machine and contacted Alternative Brewing with our concerns. They offered suggestions so we followed their instructions, did videos as requested and got no where. Still didn't work. 12-14 emails later we were fed up and sent the machine back requesting a refund. $70 to send the machine back as they don't offer any return service or shipping assistance. Terrible customer service as the issues are never with the product, only the user. They refuse to give you a phone number so you can talk directly with them and they won't video call you. Their response is 'we don't refund if it's been open or used'. They constantly tell you to try this, try that, and when it still doesn't work it's all the users fault. We asked numerous times to return it and get a refund. Honestly, worst experience ever.
Buy elsewhere. There is a reason for so many 1 star reviews.

27 janvier 2025
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

We’re sorry to hear that you were frustrated with your experience, Liz. Our team worked with you extensively, providing guidance and troubleshooting steps to help you get the best results from your machine. We also assessed the unit at our premises and confirmed that it was functioning correctly and as expected.

Manual espresso machines require key skills such as grind size adjustment, dosing, and tamping to extract coffee properly. If these factors are not correctly adjusted, the machine may not perform as intended, but this is not a fault with the unit itself.

We understand that using a manual espresso machine can take some learning and we always do our best to assist customers in getting the most from their equipment. However, our returns policy does not allow for refunds on used machines simply because they require a learning curve.

We appreciate your feedback and regret that the experience didn’t meet your expectations. Our team is always happy to assist you and look forward to helping further if required.

Kind regards,
The Alternative Brewing Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Never select flat rate shipping option.

I placed an order on the 27/12, and a month later, the item has still not arrived due to multiple issues from the poor courier used for their '1-4 day' flat rate delivery.

Despite contacting Alternative Brewing three times and the courier five times, no resolution has been provided. I even gave the company five days notice to fix the issue before writing this review, but they’ve done nothing to help.

I expect Alternative Brewing to either deny this review or respond with a generic, automated reply. Let me be clear: this reflects my genuine frustration. Their failure to ensure delivery and address customer concerns is unacceptable.

At this point, I regret my purchase and the time spent dealing with this is no longer worth it.

26 janvier 2025
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

We're really sorry to hear about your experience, Aidan and understand your frustration. A delay of this length is absolutely not what we expect from our courier partners and we're sorry that despite your efforts to follow up, a resolution has not yet been reached.

While we don’t have direct control over courier operations, we take full responsibility for ensuring our customers receive their orders. We’d like to look into this further and work towards a resolution for you. Please reach out to our team so we can assist you directly.

Kind regards,
The Alternative Brewing Team

Noté 2 sur 5 étoiles

I ordered a grinder and some other…

I ordered a grinder and some other stuff with alternative brewing co. While I was pleased with the prompt shipping, the courier company Aramex, which alternative brewing uses is horrendous. If you’re not home when they deliver the package, I’m forced to either pay another delivery fee or collect from their warehouse which is a 45minute drive away. Secondly you can only collect between 8-5 Monday to Friday. Not ideal when you work full time. Aramex’s reviews are 1-star from 4,165 people. I would suggest Alternative brewing co use a different courier company as this will likely drive business away from their website.

20 janvier 2025
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

Thanks for your feedback, Scott and we’re genuinely sorry to hear about your experience with the courier. While we aim to offer affordable shipping, we’re continuously reviewing our courier partnerships to ensure the best experience for our customers.

We appreciate your support and will take your feedback on board to improve our service. If there’s anything we can do to assist, please don’t hesitate to reach out.

Kindly,
The Alternative Brewing Team

Noté 2 sur 5 étoiles

Waste of time

Ordered an espresso machine, grinder and scales during the black Friday sales in the hopes that my shipment would arrive in 4-6 days as advertised on their website. 6 days came and passed and no sign of shipment or tracking info update so I got in touch with their customer service via email (no phone number to ring - shouldve seen this as a red flag in hindsight). I was told there was a slight delay due to the volume of sales during the black Friday period but the order would ship the following day. Fair enough, I get it, businesses are busy this time of year. 2 days later with no sign of tracking info update I rang the freight company who advised they still had no scan of collection of this shipment. So I got back in touch with AB who advised it had definitely shipped and that they would follow up with the freight company to locate it. After another 7 days of this backing and forwarding between the freight company and AB they finally admit the consignment wasn't shipped after all this time due to a system error in that one of the items ordered that was showing in stock at the time of order was actually out of stock and now on back order causing the order to be 'held', but that the other 2 items were definitely now shipped. Once again rang the freight company who told me the same story that they had no scan of the consignment. Requested a refund after this as I had no confidence they would ship it at all. AB did refund me promptly hence the 2 stars instead of 1 but what a complete and utter waste of everyone's time. Buyer beware that stock shown on their website may not reflect actual stock levels and customer service wil happily give you the run around telling you otherwise. I'll be buying elsewhere in future.

3 décembre 2024
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

Thank you for sharing your feedback, Conn. We apologise for the frustration caused by your experience with this order.

We needed to locate your order to process the refund and work with the courier to investigate why a tracking number was issued despite the shipment not being in transit. We recognise how disappointing and time-consuming this was and are truly sorry for the inconvenience it caused you.

Your refund was processed promptly, but we understand this doesn’t undo the experience. We appreciate your feedback and are committed to ensuring this doesn’t happen again. Thank you for taking the time to provide feedback and we hope you have a great day ahead.

Kindly,
The Alternative Brewing Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Beware, AB doesn’t care.

Beware. This business does not accept returns if a machine has been used, even if using the machine is the only way to know if it is fit for purchase. They are also puzzlingly unhelpful and rude in their email responses.

I purchased the Varia VS3 grinder because the Lagom Casa was out of stock. I was told that it was similarly low retention and that static was not a big problem.

After calibration and 3 test grinds, it was apparent that static and retention is a problem and that the bellows make a huge mess. The instructions recommend the RDM process and say that static should reduce after around 2kg of grinding.

To me, the mess, the need for RDM, and waiting for 2kg of grinding 18g a time for things to get better make this machine not fit for purpose. Even with online reviews — and note that AB’s video is very positive — how is one supposed to know if this grinder is fit for purpose?

I cleaned it and asked to return it for store credit, because even though I was unhappy with the grinder, and felt that I had perhaps not received the best advice, I still hoped to build a long term relationship with a local distributor.

However, AB doesn’t care. Their representative Jack wrote the following to me:

“We won't be able to accept a return of this grinder. You were notified of the return requirements and willfully ignored them. Australian consumer rights do not give the end user the right to "try before you buy" and whether a product is of acceptable quality is not at the end user's discretion to decide.

We will not be accepting a return and I would suggest you sell the unit privately if you would no longer like to keep the grinder.”

Even if they did not want to take the machine back, they did not even try to provide any suggestions for improvement that might persuade me to keep it. This is both poor after-sales service and also very different to the friendly and helpful manner in which AB presents itself online.

So, caveat emptor applies to me, sure, but for anyone reading this, you also have a choice, and I would suggest you exercise it elsewhere.

28 octobre 2024
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

Thank you for sharing your experience with us. We understand that the VS3 grinder hasn't met your expectations, which can be frustrating, especially when trying to make the right choice for your setup. While the unit is functioning within the parameters outlined in both our product descriptions and the manufacturer's specifications, we genuinely understand how factors like static and retention can impact your experience with the grinder.

As we aim to be transparent about our returns policy, we prioritise detailed product descriptions and videos to help customers make informed choices prior to purchase. Unfortunately, once a machine is used, it falls outside our return policy unless there's a fault. However, we’re always here to help you get the best results from your equipment and are more than willing to share tips to enhance your experience with the Varia VS3.

Kind regards,
AB Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Good warranty support (Was: Good products and selection but no 24/7 support as advertised)

Good products and selection, but "24/7 Australian Customer Support" isn't.

I bought a Varia Hybrid Evo Grinder from AB and while I appreciate the price and fast shipping, I wasn't able to get support with the product—stopped grinding correctly—this Saturday morning around 9:20 am AEST despite the advertised 24/7 support. The chat agent advised that their product support would not be available until Monday.

This is misleading marketing IMHO.

Edit: while I appreciate the business' reply, let's face it... this wasn't a particularly difficult issue to solve. All I had to do was tighten a screw with the included hex key. Thanks for being willing to improve the honesty of your advertising.

Update 30 June 2025: the grinder’s motor died 6 days after the warranty expired. Alternate Brewing came through anyway, which was generous given I live outside of AU and would have had an uphill battle with AU’s consumer protection laws. That act of grace is enough to promote this review from 3 to 5 stars. Good recovery.

20 septembre 2024
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

Thank you for sharing your feedback, Christopher. We're glad to hear you had a positive experience with our pricing and shipping and we're sorry to learn about the trouble you encountered with our live chat support.

Our live chat team is available for general assistance, but for more in-depth technical help, our weekday team is sometimes best equipped to assist.

Thank you again for your feedback and we will work to improve clarity in our communication.

Noté 5 sur 5 étoiles

Outstanding online store, wide variety, depth of knowledge

They’re not the cheapest but the depth and breadth of knowledge is sublime! I thoroughly enjoy giving them my money to enhance the experience of the brewing and consumption of 30ml of liquid black gold. I’ve bought a few things but most recent is the Normcore Spring-loaded Tamper V4, for lack of a better word it’s ‘Brilliant’. Perfect for all my home barista needs.

3 août 2024
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

Thanks so much, Charles! We're so glad the Normcore Tamper is perfect for your home barista needs. Your support means a lot - happy brewing!

Thanks again for shopping with Alternative Brewing and supporting an Australian owned and operated small business.

Kindly, The Alternative Brewing Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Bought a Mugen from AB for my afternoon…

Bought a Mugen from AB for my afternoon office coffee. Produces a surprisingly rich balanced brew by just dumping the water in from a random kettle. Way better than expected. Great products and service.

1 août 2024
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

Thanks so much, Anthony! We're delighted to hear that the Mugen has become your go-to for afternoon coffee at the office. Enjoy your coffee time! ☕

Thanks again for shopping with Alternative Brewing and supporting an Australian owned and operated small business.

Kindly, The Alternative Brewing Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Great ristretto on the road

I travel a lot, like a lot. I also love a good ristretto to get my day started. those two things are not alway compatible.

That can be hard to find, specially in some remote destinations and even in larger cities. The amount of times I have to explain how to make one, and that is even if they have the beans or capacity to produce one. I have had some very bad coffees at $5+

So... fast forward and after a lot of research. I opted for something that would be the most practical. Needs no power, just boiling water. You can even get tha on a long flight. I also opted for the Wacacco Exagrind manual grinder

It took me 3 goes to get the extraction right. That is not bad for a machine that I have never used.

I must say, I am impressed with the quality of the Picopresso and the quality of the shot it brews. With my current beans, 15 clicks on the grinder, filled to the top of the inside divisions, makes the perfect ristretto, with the Picopresso filled just shy of the top.

Very compact. It all could fit in my jacket pocket and the cary case it comes with is excellent.

Both very good products that will pay for themselves in just a few months

13 août 2024
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

Thank you for sharing your experience, David! We’re thrilled to hear that the Picopresso and Exagrind are making your travels more enjoyable. Safe travels and happy brewing!

Thanks again for shopping with Alternative Brewing and supporting an Australian owned and operated small business.

Kindly, The Alternative Brewing Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent customer service

Excellent customer service
I bought from Chile and the communication was super fast. If you live in Australia I’m sure it’ll be faster.
I preorder in May and they sent my parcel as soon as they got the dripper. HARIO suiren

22 juillet 2024
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

Thank you so much, Gonzalo! Great to hear that your experience with our pre-order process was smooth and that your Suiren arrived in perfect condition. Enjoy your new gear🌟

Thanks again for shopping with Alternative Brewing and supporting an Australian owned and operated small business.

Kindly, The Alternative Brewing Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Faulty product and terrible customer service !

I recently bought a Gaggia coffee machine, but from the very first use, one of the lights on the panel wasn't working. I contacted them about the issue, and they sent me a prepaid postage label (although for the first time they sent me to the post office with an expired post barcode on Saturday and no one was available to help me even the online chat!) to send it in for repair. It's now been two weeks since I've been without the coffee machine that I paid approximately $800 for. When I requested a full refund, they said that they are not able to provide me with a refund for the machine while it is being repaired!
Their product is faulty and their service sucks!
Stay away from these people

9 août 2024
Avis spontané
Logo de Alternative Brewing

Réponse de Alternative Brewing

We're really sorry to hear about your experience and the inconvenience you've faced, Reza. We understand how frustrating this must be, especially with a new machine. We’re working on getting this resolved as quickly as possible. Thank you for your patience and we apologise again for the trouble.

Kindly, The Alternative Brewing Team

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus