Aluxo Avis 

218
•
TrustScore 4.5 sur 5

4,6

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

Having recently been scammed by a Company I was concerned about placing an order on-line for a cantilever umbrella. Aluxo has a functioning telephone line with a very helpful person on the end of the... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Loved the choice available & I am very satisfied with the products received . Quick delivery & good quality products at a decent price. Highly recommended

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Really good communication. A slight scratch on the aluminum frame but I have put a throw over it. Apart from that a beautiful piece, very thick seats, at a great price.

L'entreprise a répondu

Noté 3 sur 5 étoiles

I ordered the product on the 25th of July and had ir delivered on the 5th of August. The outer box was heavily scored and when opening it had created a hole through the product which hopefully I... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Magasin de meubles

Écrit par l'entreprise

Aluxo brings together trend-led design, premium quality furnishings, and high-level customer service to deliver statement furniture and investment pieces that will last.


Coordonnées de contact

4,6

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

218 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Demande des avis aux clients

Cette entreprise invite régulièrement ses clients à laisser des avis, qu’ils soient positifs ou négatifs.

A répondu à 35 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 2 semaines

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,6

Tous les avis

(218)

129 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Great quality acoustic wall boards

Great quality acoustic wall boards. The felt is thicker than most others. I got a great deal when the sake was on

25 février 2026
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Thank you for your great feedback, Neil! We’re delighted to hear that you’re happy with the quality of the acoustic wall panels. Our panels are 21mm thick, which is around 40% thicker than many standard options, thicker felt helping provide better durability and improved acoustic performance. We’re also glad you managed to grab a great deal during the sale!

Please do tag us on any socials @aluxoliving should you upload pictures. We love seeing how you style our products in your home :)

Noté 5 sur 5 étoiles

The quallity of the sofa is amazing and…

The quallity of the sofa is amazing and very estheticaly pleasing.

4 mars 2026
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Thank you for your lovely feedback, Rezijana! We’re so pleased to hear that you’re happy with the quality of your 4-seater sofa and that it looks great in your home. It’s always wonderful to know our products are both comfortable and aesthetically pleasing for our customers.

Please do tag us on any socials @aluxoliving should you upload pictures. We love seeing how you style our products in your home :)

Noté 5 sur 5 étoiles

Good service

Easy to order quick delivery

27 février 2026
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Thank you Valerie for your great feedback! We’re delighted to hear that the ordering process was easy and that your item arrived quickly. We hope they look fantastic in your space.

Please do tag us on any socials @aluxoliving should you upload pictures. We love seeing how you style our products in your home :)

Noté 5 sur 5 étoiles

Good quality

Good quality

19 février 2026
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Thank you for your feedback! We’re really pleased to hear that you’re happy with the quality of your sofa set and hope it’s a perfect addition to your home.

Please do tag us on any socials @aluxoliving should you upload pictures. We love seeing how you style our products in your home :)

Noté 5 sur 5 étoiles

Beautiful chairs and a quarter of the…

Beautiful chairs and a quarter of the price of Danetti! Very easy to assemble and brilliant quality! Arrived in two days also with brilliant communication. Will definitely use this company again.

4 mars 2026
Avis spontané
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Thank you Miss Ainscough for your fantastic feedback! We’re delighted to hear that you love the chairs and found them easy to assemble. It’s great to know the quality and value exceeded your expectations, and that the delivery and communication met the mark too.

We really appreciate your support and look forward to serving you again in the future.

Please do tag us on any socials @aluxoliving should you upload pictures. We love seeing how you style our products in your home :)

Noté 5 sur 5 étoiles

Simple, easy transaction

Easy, flawless transaction. Would highly recommend.

2 février 2026
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Thank you for your fantastic review, Phil!

We’re delighted to hear that you had a simple and seamless experience with us. Making the process smooth and straightforward for our customers is always our goal, so it’s great to know we delivered on that. We truly appreciate your recommendation.

Noté 4 sur 5 étoiles

Arrived within the dates said and…

Arrived within the dates said and delivery slot. Easy to assemble but definitely need two people to do it.
Happy with product and it looks as it did on the website.

6 janvier 2026
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Thank you for your lovely feedback, Donna! We’re so pleased to hear your order arrived as scheduled and that you’re happy with how it looks in your home. You’re absolutely right — assembly is much easier with two people, and we’re glad it all came together smoothly for you.

Please do tag us on any socials @aluxoliving should you upload pictures. We love seeing how you style our products in your home :)

Noté 5 sur 5 étoiles

Aluxo Harlem 2 seater…

I ordered the Aluxo Harlem 2 seater sofa. It arrived within the described time frame (10 days) and the quality is excellent. Soft and plushy but still supportive. Very sturdy and feels like it is built to last. Very impressed.

6 janvier 2026
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Hi Tom,

Thanks for the amazing review! 😊
It’s great to hear that you were happy with your experience. Feedback like this keeps us motivated to do our best every day. We really appreciate your support!

Please do tag us on any socials @aluxoliving should you upload pictures. We love seeing how you style our products in your home :)

Kind Regards
The Aluxo Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Delighted

Delivered so quickly, we couldn’t believe it!! So comfortable and looks fantastic in our room. Quality is excellent and the price was unbeatable. Can’t fault in any way. Absolutely delighted.

6 janvier 2026
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Hi Ann,

Thank you for the 5 stars! ⭐
We’re so glad you had a great experience and appreciate you choosing us.

Please do tag us on any socials @aluxoliving should you upload pictures. We love seeing how you style our products in your home :)

Kind Regards
The Aluxo Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Beautiful sofas

I bought the oatmeal bauble corner sofa and 2 chairs,,delivered super fast in boxes. Absolutely beautiful and love them. Nicest sofas I’ve ever bought. Quality is 10/10
Will be buying more furniture for sure.
Thank you.

6 janvier 2026
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Hi Sandy,

Thank you for your excellent review.
We’re delighted to hear you had a great experience and truly appreciate your feedback. Your support means a great deal to us, and we hope to assist you again in the future.

Please do tag us on any socials @aluxoliving should you upload pictures. We love seeing how you style our products in your home :)

Kind Regards
The Aluxo Team

Noté 5 sur 5 étoiles

I recently purchased a corner sofa.

I recently purchased a corner sofa.
Not only that I am super pleased with the affordable price but also with the quality.
While my sofa was delivered we encountered an issue ,the sofa was delivered incomplete the company quickly and presionaly fixed it right away.
They were not only responded quickly to my emails but made the effort to phone me to explain it what happened and apologized.
This impressed me a lot and made me rate aluxo sofa company 5stars.

21 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Hi Ana,

Thank you for your review, it means a lot to the team, specially Nina, who I know worked hard and called you to organise getting this sorted as quickly as we could.

Its never nice when the courier lets us and you down, but making a mistake, but we pride ourselves on getting things put right as quickly as we can when they do.

Please do tag us on any socials @aluxoliving should you upload pictures. We love seeing how you style our products in your home :)

Kind Regards
The Aluxo Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Delivery was great driver so helpful…

Delivery was great driver so helpful very pleased with your company thanking you James thomson.

18 janvier 2026
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Hi James

Glad to hear the delivery was great, and that it was a pleasant experience.

Please do tag us on any socials @aluxoliving should you upload pictures. We love seeing how you style our products in your home :)

Kind Regards
The Aluxo Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Beautiful

Ordered the white marble dining table with 6 chairs. My kitchen looks amazing. Just a beautiful statement. Only negative thing is took 3 weeks for my delivery.

12 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Hi,

We are so pleased that you love the dinning set, but we are disappointed to hear the delivery took longer than expected, please reach out to us at hello@aluxo.co.uk, as we would love to investigate what went on here to help improve our service.

Please do tag us on any socials @aluxoliving should you upload pictures. We love seeing how you style our products in your home :)

Kind Regards
The Aluxo Team

Noté 5 sur 5 étoiles

great prices and quality wall panels…

great prices and quality wall panels and the service is 10 /10 from the delivery man who is very helpful to customer service i would recommend to everyone .thanks

5 janvier 2026
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Hi Stephen,

Thank you for another positive review, its great to see someone using us over an over again, thanks for being such a loyal customer.

Reach out to us at hello@aluxo.co.uk so we can keep looking after you.

Please do tag us on any socials @aluxoliving should you upload pictures. We love seeing how you style our products in your home :)

Kind Regards
The Aluxo Team

Noté 4 sur 5 étoiles

Some teething problems, but all resolved

Updated.. We purchased what i think were some semi-expensive chairs from Aluxo. They arrived, one leg missing the chrome covering, fabric faulty on two of the chairs. Emailed numerous times to get a replacement leg and agreed a part-refund. After some back and forth customer service did focus on our issues and we now have the issues resolved and a full suit of chairs looking good against our new dining table.

2 décembre 2025
Avis spontané
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Hi Wayne, Thank you very much for taking the time to update your review.

We’re truly sorry that your chairs initially arrived with faults — we completely understand how disappointing that must have been, especially with a new dining set. We appreciate your patience while we worked through the replacement leg and part-refund with you.

We’re pleased that everything has now been resolved and that your full set of chairs is looking great alongside your new dining table. That’s exactly the outcome we always aim for.

Please do tag us on any socials @aluxoliving should you upload pictures. We love seeing how you style our products in your home :)

Noté 2 sur 5 étoiles

What you need to know before ordering

Products are good especially for the price but customer service is pretty much non-existent. I was charged an extortionate amount for delivery, I didn't receive the correct order with the correct number of products. Communication from the company was poor via web chat and email which were occasionally answered after several days, if at all. There is no phone number to call to get a quicker response. I sent my order back as the panels didn't look right in the space we were thinking. It's been collected but still waiting for a refund after a month.

1 décembre 2025
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Dear Rashmeet,

I am so sorry to hear of your experience with us, we never want a customer to feel let down and when things go wrong we pride ourselves on getting them put right.

You reported a missing box on your first delivery which out courier lost and we organised a replacement to be sent out on a next day delivery for you with our sincere apologies. You explained that you had tried to chat to us over the weekend sadly our Customer Service team only operate Monday to Friday so we missed you, but that you had planned to do the work that weekend and had instead changed your mind and wanted to return the products to us, which we again arranged with an apology.

The refund has been arranged for all of the product and the £24 delivery charge excluding the one box that you cut up, we hope that if you need anything else you will reach out.

Kind Regards
The Aluxo Team

Noté 1 sur 5 étoiles

very poor

Should be none 15 days still no samples very poor.Just glad it's only samples and knot a big order

8 décembre 2025
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Hi Sean,

We are so sorry to hear your samples haven't arrived these were dispatched on the 8th December 3 days after you ordered due to the weekend with Royal Mail.

We've checked and noticed you haven't emailed to let us know of any issues and wish you had as we would have shipped replacements straight out to you.

The samples you ordered were completely free, but we will raise a refund of the £1.99 you paid for postage now for you.

Please reach out via email if you would like us to send you a replacement order free of charge.

Kind Regards
The Aluxo Team

Noté 4 sur 5 étoiles

Excellent sofa

Excellent sofa. Same as the pictures. Also very soft and stitching is amazing. Easy to assemble. However did not receive any warranty documents.

8 décembre 2025
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Hi Alia,

We are glad you love the Tribeca as much as we do, drop the sales team an email and they can forward over the warranty info if it isn't in your spam folder.

Please do tag us on any socials @aluxoliving should you upload pictures. We love seeing how you style our products in your home :)

Kind Regards
The Aluxo Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Easy to order

Easy to order. Delivered on time.
Quick to inflat.

1 décembre 2025
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Thanks Merven,

We hope you are getting a great nights sleep on the new mattress.

Please do tag us on any socials @aluxoliving should you upload pictures. We love seeing how you style our products in your home :)

Kind Regards
The Aluxo Team

Noté 3 sur 5 étoiles

Great Dining Chairs

I ordered 8 dining chairs, and 2 arrived with incorrect bases, meaning they cannot be assembled. I chased the Customer Service team and this was resolved in a few weeks, as they sent the correct bases. The chairs are great quality and it seems that the Customer Service team has now been changed, so potential issues will be resolved quicker, which is a positive!

16 décembre 2025
Avis spontané
Logo de Aluxo

Réponse de Aluxo

Thank you Amreet for updating your review — we really do appreciate you giving us the opportunity to put things right.

We’re very sorry again that two of the chairs arrived with incorrect bases. We understand how frustrating that must have been, especially when you’re looking forward to getting everything assembled. That said, we’re pleased we were able to resolve the issue and get the correct bases sent out to you.

It’s wonderful to hear that you’re happy with the quality of the chairs, and we truly value your recognition of the improvements within our Customer Service team. We’re continuously working to make our processes faster and smoother for all our customers.

Please do tag us on any socials @aluxoliving should you upload pictures. We love seeing how you style our products in your home :)

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus