Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

Do not use this company. We purchased a kitchen in 2022 under the Brookmans brand (one of several in the Lux Group stable, notably including Smallbone), which is made by the same people in the... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

We have had the most terrible experience. We have been waiting 21 months for our kitchen to be finished. Excuse after excuse, ignoring emails - yet still posting goods for sale ! I don't know what to... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Unless you're a confirmed masochist, don't touch this company with a bargepole. Our story is too convoluted and boring to detail, but it follows the rough shape of most of the tales here. Delay, min... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

We've just paid a deposit for our Brookmans kitchen, as well as some fitted wardrobes, a utility room and study(!) and we couldn't be more excited. David Renney has been our design contact and has don... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Magasin de matériel de cuisine

Écrit par l'entreprise

We are a British design-led kitchen and furniture brand crafted with passion, precision and pride.


Coordonnées de contact

2,0

Bas

TrustScore 2 sur 5

54 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Two kitchens were ordered for a project…

Two kitchens were ordered for a project in November '20 and £25k deposit paid. Design process was fine and final designs signed off in Feb 21, at which time a further £23k was paid in order to start the build process (according to Brookmans). We were hoping for delivery in April, but this slipped to May due to Covid and were finally booked in for June 7th delivery, as confirmed by customer relations and the installations manager. 5 days before our confirmed delivery date we received a round-robin email from customer relations thanking us for our orders and stating that our kitchens would be delivered at the end of July! We immediately contacted Brookmans who admitted they hadn't even started building our kitchens, despite extracting money from us in February on the understanding that kitchen construction would begin on receipt of the Feb payment - many would consider that dishonest. Our confidence was shattered and we cancelled the orders for breach of contract and were told that this was being referred to management to process a refund. Suffice to say that was the last we heard from them until our solicitors issued pre litigation notice, which immediately drew a response from the Brookmans' sales director. After further weeks of getting nowhere with the sales director (he never called when he said he would and rarely bothered to respond to emails), the solicitors were sent back in to battle, which eventually resulted in an agreement for the cancellation and refund of one kitchen on the basis that the one remaining kitchen would be delivered at the end of July. The magic day arrived and we received some of the kitchen, but many items were missing. The fitters were a decent bunch and did as much as they could, but work ground to a halt very quickly. Further parts of the kitchen arrived in September and the middle of October, but the kitchen remained unfinished at Christmas. Despairingly, we wrote to Brookmans advising them that we would appoint another firm to finish off the job, which seemed to spur them into action as they finally finished the kitchen in January, 14 months after we ordered it!

Dealing with Brookmans has been a desperately frustrating and at times infuriating experience compounded by their hard-nosed attitude, lack of genuine contrition or any sense of customer service. Based on our dire experience, these people don't deserve customers.

7 février 2022
Avis spontané
Noté 4 sur 5 étoiles

We have a beautiful Brookmans Kitchen…

We have a beautiful Brookmans Kitchen that receives many compliments! The design was lovely and is gorgeous in reality. I only made a few changes to the original design and decided to do away with upper cupboards and go for shelves, I’m glad I did they look very good, Yes there were a few delays, the shelves came a bit later for example, but nothing problematic. We have a stunning larder cupboard, beautiful oak drawers and the appliances that Brittany chose for us as perfect, and the prices on appliances were very competitive which was helpful. While doing the design Brittany completely got the look I was trying to achieve. We’ve had a few small issues with alignment of cupboard furniture and paint chips which the team have swiftly sorted - that’s the only reason for the loss of one star, but you can’t ask for more than that in my book. Every single person I’ve dealt with at Brookmans from the outset has been absolutely lovely and helpful. A kitchen is huge investment and I feel that the quality of this kitchen at a competitive price is well worth it. It’s also all handmade in the UK.
I would definitely buy again.

21 janvier 2022
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

I had a very positive experience

I had a very positive experience. Holly from the Tottenham Court Road branch listened to exactly what I wanted and put together a very lovely plan for the kitchen and pantry. It was all clearly shown with computer generated images from lots of angles to get a clear picture and costed item by item. Thank you Holly.

3 décembre 2021
Avis spontané
Noté 4 sur 5 étoiles

A truly beautiful kitchen

The Brookman experience really has been a tale of two halves albeit a tale with a vey happy ending. The design experience with Rob was superb, I work in the world of interiors myself and it was great to work with a true professional.

Sadly the delivery and installation process was in short 'not good'.

That being said, having had the kitchen up and running now for several months, I am absolutely delighted with it, so much so that I have ordered three more for other projects !

I have worked with many kitchen companies and the path is rarely smooth. Before taking the decision to purchase again we looked at the changes Brookmans are making to their processes and feel really comfortable they understand the issues and have addressed them.

16 novembre 2021
Avis spontané
Logo de Brookmans

Réponse de Brookmans

Dear Jilly,

Thank you so much for taking the time to leave your feedback. We are delighted to read of your happy ending (despite some delivery and installation disruption several months ago) and that you are now enjoying your beautiful Brookmans kitchen!

Your feedback will be passed on to Rob, and all other relevant team members involved in your journey. We look forward to continuing to work with you on your other projects!

Best wishes,
The Brookmans Customer Services Team

Noté 1 sur 5 étoiles

DO NOT USE THIS COMPANY

As there is not an option to leave 0 stars I have no other option but to choose 1star which is a highly generous rating!

I ordered my kitchen almost a year ago order 15601

We paid upfront as requested at the beginning of 2021 as per the terms of the order and was later told delivery would be in April, we removed our old kitchen as instructed in anticipation of the Brookmans kitchen delivery. The date came and went and after a week of chasing I was told that my order was still in the factory, after chase after chase as the customer service is shocking and not pro active in the slightest, week after week, whilst living in a house with no kitchen and 3 young children, we were told the kitchen would be delivered on the 8th July.

The delivery did turn up, but not all of it! And some of the items delivered were faulty and in some cases chipped, but also to the completely wrong size and spec (even though all items go through a thorough quality control inspection)

What could be installed was installed and then we had to inform them that the worktops were now ready for templating and then installing, without boring you all on the details, worktops were not installed until mid September!

We still have faults and are missing parts of the kitchen and although I have asked several times for a senior director of the company to contact me, this has not been forthcoming. I only ever speak to the customer service workers who do not respond when they promise to.

I have requested a refund due to a reduction in worktop size ordered, but this has been refused as has any offer of compensation.

This company does not care in the slightest in regards to quality of product or quality of service

Even the very nice and honest fitters who have been back to rectify faults have admitted how many issues they have experienced on other kitchens!!!

This is the most disgustingly ran company I have ever experienced, they have even stopped comments being able to be made on their social media to silence reviews like those on this page

I am taking legal action against this company

Please please please do not use this company

29 octobre 2021
Avis spontané
Logo de Brookmans

Réponse de Brookmans

Dear Mr Clarry-Risk,

Thank you for leaving your review and for providing your order number. A member of the Brookmans team will be in touch with you directly in order to discuss your feedback and the necessary works required for the final sign off of your kitchen.

Our sincere apologies that you have experienced ongoing disruption due to production, installation and industry supply chain complications over the course of this year. It was never our intention to pass on this supply chain pressure and disruption on to our customers. We are working urgently to ensure that we learn from this turbulent period and, as a result, we are now communicating a much-increased lead time to new customers - however this of course will come as little consolation to your case.

Our apologies once again for the disruption you have endured and we will work with you to resolve any outstanding works to your kitchen as soon as possible.

Best wishes,
Brookmans Customer Service

Noté 1 sur 5 étoiles

Can I give 0 stars

Can I give 0 stars? Like all the reviews below me, I am living a nightmare with Brookmans and have an unusable half-finished kitchen in mid-october having placed the order in February and told it would be 3-4 weeks to install and finish. The install date was pushed back many times and finally started 1st week of August but is incomplete, some bits not working, some not delivered, and not a plan or care from them how to finish. They've taken all our money. I wrote an email to CEO on 7 September, copied below, and have not had any reply - this says all you need to know about dealing with this company;

Dear [redacted],

I am writing to express my profound disappointment with the service and communication I am experiencing as a kitchen client of Brookmans [redacted]. I very much hope you will be able to provide a solution to the unfinished kitchen and an appropriate gesture for the time and cost we are incurring as a result. I had very much hoped the Smallbone and Brookmans name would live up to the reputation. Sadly this has proved a naive assumption.

Before I outline the unsatisfactory and incomplete state of the kitchen manufacturing, logistics, and communication, I must say that I do acknowledge the difficult environment within which companies like Brookmans are operating. Brexit and Covid are often cited as factors, and I have been flexible and accommodating delays for many months now. However there is a limit. Moreover, customer communication and adherence to delivery dates previously communicated should take this into account. It is clear that the company has over stretched itself and quality/delivery is suffering.

The problems we have experienced are:

1/ constant failure to adhere to previously communicated delivery and fitting dates, and no effort to tell us of the issue until we call on the day or a day before. The kitchen delivery week was pushed back 3 times.

2/ incomplete delivery and no satisfactory or consistent response on the status of missing items. The kitchen fitter drew up a list of missing items on the first day on site (10th august). Many items are still missing and we are well behind the advised “Installation Schedule” sent to us in email on 4 August. This correspondence advised that installation would be complete 7 days after start (so complete by 18 August). I find it very surprising that deliveries turn up in a drip fed manner with the truck having no idea what is being delivered. We have also had deliveries arrive or be cancelled with no notice given.

This has resulted in costs to us.

1/ when delivery days are not adhered to by Brookmans it throws off our other building works and management of electricians, builders, decorators and plumbers. We were told we’d have a kitchen delivered the week of August 10th (after many delays) and our expectation was it would arrive in full. However many pieces are missing so we can’t even use it. We can neither have tradesmen in to finish other works. We arranged for these tradesman based on the schedule communicated by Brookmans and now will incur further call out cost.

2/ when delivery days are communicated but no one turns up, we also incur the cost of putting the dog into day care on the expectation that Brookmans contractors will be on site.

3/ the old kitchen was ripped out on the anticipation of a set schedule communicated by Brookmans. Had this not been possible, we’d have waited to rip out our kitchen. Now we must seek temporary accommodation at our own cost and we’ve had over one month eating out or takeaway.

4/ We have already paid your company 100 per cent of the kitchen cost, yet we have not received the full kitchen. Nor have we received answers to simple questions like “did you order the appliance? What is the reason for delay? Is another model available if this one isn’t? When will the worktops be installed?”

In all cases, brookmans has not delivered on its word and has left us in the dark with poor communication. We have incurred costs outline above.

Please do what you can to bring this to a speedy resolution, and kindly prove a timeline and plan.

I also request that you return 25 percent of our payment as a holding deposit pending satisfactory completion. I also ask you to consider what compensation you think appropriate to offer us in the circumstances.

15 octobre 2021
Avis spontané
Logo de Brookmans

Réponse de Brookmans

Dear Chris,

Thank you for taking the time to leave your review, and our sincere apologies for the turbulence you have endured throughout the installation process.

Thank you for acknowledging what is undoubtedly a tough time for manufacture and installation, and we in turn acknowledge that our communication with you to date has not provided you with the level of clarity desired. We are taking urgent actions to address this communication issue with our supply chain, so that we are able to provide our customers with more timely updates along the way.

The Brookmans team are working urgently on resolving your outstanding issues, and will be in touch with you directly to discuss completing your project.

Best wishes,
Gemma
Head of Client Liaison - Lux Group Holdings

Noté 4 sur 5 étoiles

Amazing kitchen which was worth the wait!

I'm giving Brookmans 4 stars because even though we've had numerous issues along the way we now have a fantastic kitchen that we love!

The company is clearly having issues with production but I felt that this is something they are taking seriously and working on improving.

Our designer was great and we worked closely on different versions to get something we were happy with so only positives there.

On the customer services side, they didn't always tell us what we wanted to hear (especially regarding delays!) but they were always easy to contact. We also had mobile numbers to get regular updates.

Installation and fitting is where we were most impressed with Brookmans. We had a very experienced father and son team who have done a amazing job.

In the end, the full kitchen was delayed by a month but if I could go back in time I wouldn't change our decision to go with Brookmans. What you get is a kitchen built at the same factory in Wiltshire as Smallbones but at a fraction of the price. Yes, you may need to stay on top of them and hold them to account but at end it's worth it!

4 octobre 2021
Avis spontané
Logo de Brookmans

Réponse de Brookmans

Dear Mr Saboonchian

Thank you for your review – your kind words are greatly appreciated as we work hard to overcome production, supply chain, and installation issues. I am extremely pleased to read that, although you unfortunately experienced some delays, you are now enjoying using your fabulous new Brookmans kitchen!

I will pass on your feedback to all involved in all stages of your project here at Brookmans, and thank you for your patience during what has been a challenging time.

Best wishes

Judith
Customer Service Manager

Noté 1 sur 5 étoiles

Diabolical in every way

Missed deadlines, shoddy cabinetry, incomplete parts, wrong parts delivered, missing handles, promises of a free TV which has yet to materialise, appliances delivered but never ordered, worktops not delivered but ordered, do I need to go on. Absolutely shocking customer service where each email is finished with the phrase; "I have informed Management" as if this magical management actually exists. We were actually told that no handles are included with the kitchen. Now they are apparently trying to refund me for handles and worktops although the promise has yet to be fulfilled. To take a leaf from Carlsberg, probably the worst kitchen company in the world.

21 septembre 2021
Noté 1 sur 5 étoiles

Brookmans debacle - how to get money back

Brookmans (Lux Group Holdings) still hasn't delivered in full a kitchen that I put a deposit on MORE THAN ONE YEAR AGO, despite a series of false promises. As Lux Group is very unlikely to deliver on its promise, I am considering the following actions. Action 1: If you have recently signed a contract, you may have a 14-day cooling off period in which your deposit will be refunded in full. Action 2: If you paid with a credit card, you likely have some form of buyer protection, which may be a way to get a swifter refund. Action 3: If you are already well past the agreed delivery date, write a "time is of the essence" letter to Lux Group that demands a timely shipment of goods (you can find templates for these letters online). The company will have 14 days to comply, after which, it must refund your money. Action 4: Inform Trading Standards about deceptive business practices if, as in my case, you believe you were deceived into making payment (I have ample written evidence of this, so happy to provide that to you Brookman's). I am pleased to see the "customer service" team is taking such an interest in my reviews! I would suggest using that energy to find a dictionary and look up the word integrity.

7 septembre 2021
Logo de Brookmans

Réponse de Brookmans

Good day Gerry,

We completely understand the frustrations that you have been experiencing with the delivery issues as per your review and would like to assist in any way possible. We have checked our client records and consulted with our directors, however, we cannot find a reference of your name listed with us.

Please may you reach out to us with a contact number or email address so that we can be in touch with you directly – please may you email your full name and contact details to customer.services@brookmans.co.uk.

We look forward to hearing from you.
Best wishes,
The Brookmans Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Feel completely powerless as to what to do

I’ve never written a customer review before and as a journalist you’d think I’d be used to writing. Much like so many of the other reviews here I find myself in a situation where I literally don’t know what to do next. I’m now 2.5 weeks down the line from having just 27% (I worked it out through desperation) of my dream kitchen delivered. And this was later than it should have been delivered anyway. I was assured ‘by hook or my crook’ by our installation manager that the rest would be delivered ready for installation the start of the following week. And guess what? Nothing. And no update whatsoever. I’ve chased customer services (I’ve also been told my complaint has been escalated and heard nothing), my installation manager, a person in accounts, and nothing. Nobody can say what the status of my order is let alone when it might appear. How can this be the case? I’m now genuinely panicking that there is a serious issue that means they can’t actually say what is going on. I feel desperate. I have 2 one-year-old twins and a four-year-old and we’re heading into week 8 without a kitchen. It’s a nightmare. We planned our renovations around this. But not to hear anything, to be stonewalled in this way is unbearable and unforgivable. I’ve now changed my monthly standing order to £1 because I daren’t spend any more money until I receive the goods. We’ve already parted with over £13k and only received just less than £5k of goods. And no explanation. I’m sympathetic with everyone else in the same boat and feel we should form some kind of group to get answers. Just not sure how to go about this.

20 août 2021
Avis spontané
Logo de Brookmans

Réponse de Brookmans

Dear Ms Taylor,

We’re very sorry to hear this. We have experienced unforeseen operational and supply chain issues in recent months, and as a result, we have been slow to provide concrete delivery updates to some of our customers – we are truly sorry for this and can appreciate that this will have only added to your frustrations. We are taking steps to safeguard against this going forward.

Having spoken to our team, we are following up on the outstanding items from your order:
• The glass for your wall units
• 2 x larder racks
• 1 x door
• 2 x drawer fronts

We can assure you that we will do our utmost to provide accurate and timely updates on the delivery of these items and we hope that we can rectify your experience with Brookmans by Smallbone.

As you’ll be aware, growing our Customer Service and Production Teams has been a priority for us so that we can minimise any delays and ensure that customers are kept well-informed going forward. Please do not hesitate to contact us directly if there’s anything else we can help with in the meantime.

Once again, we can only apologise for your experience to date.

Many thanks,
Brookmans by Smallbone Customer Liaison

Noté 1 sur 5 étoiles

If I could give minus stars I would

If I could give minus stars I would! There is no need writing a full story of our disaster with Brookmans as it sadly only echos those of other reviews here. Please avoid this company and any of lux group holdings.

17 août 2021
Logo de Brookmans

Réponse de Brookmans

Dear Mr Peach,

Thank you for your review, and my sincere apologies on behalf of all the Brookmans team that your experience has not been positive.

We are listening to you and to other customers, and we are taking urgent steps internally to improve our service levels going forward as we navigate what has been a challenging time for production and installation.

Thank you once again for leaving your feedback and please know that it has been listened to.

Best wishes,
Gemma
Head of Client Liaison – Lux Group Holdings

Noté 1 sur 5 étoiles

Shocking service… avoid at all costs!

To start with, we had a fantastic design experience and Holly was brilliant as well as extremely helpful.

It all went downhill after the design was finalized and our kitchen went into production.

Our original install date was delayed by a month which we accepted but we were given another date whereby we had no confirmation of a delivery date until 3 days prior meaning we had no opportunity to organize people to remove our kitchen and carry out plumbing/electrical works. This was not only not communicated but our questions around this was repeatedly ignored - emails we had sent not responded to.

We have now had to confirm a date much later than we would have liked because they have not been forthcoming with the necessary information. There seems to have been no consideration for what we would need to organise. It really doesn’t seem to matter to Brookmans.

I asked for a manager to call me weeks ago which was also ignored. I finally was put in touch with a customer service manager called Judith who minimized our experience and thought that an insincere apology would cover it.

Because of all of this we reached a point where we did not want to progress with this company but we were told there was no opportunity to receive our money back which made us feel completely backed into a corner and despite the shocking service we received we had no option but to progress. This is for me quite unbelievable after paying nearly £30k for a service.

We escalated this further and after much chasing and time spent we spoke to a sales director called David Reid. I have never in my life spoke to a more unprofessional and aggressive representative from a business. He was a bully! He would not allow us to speak, did not listen, did not apologize and basically told us because we were looking for compensation that our complaint was not valid! He made out that we were just after a discount, it was shocking! I do not understand how this business thinks that this behaviour is appropriate! Avoid at all costs, trust me nothing is worth the stress.

16 août 2021
Avis spontané
Logo de Brookmans

Réponse de Brookmans

Dear Eugene,

Thank you for taking the time to write this review of your experience with Brookmans.

It is clear from your comments that your customer experience (after your design experience with Holly) has not been up the high standard expected and that you often found it difficult to speak to someone at Brookmans throughout your after sales experience. Customers should never feel ignored, and for this I apologise on behalf of everyone in the Brookmans team. Based on recent customer reviews during what has been a turbulent time for production and installation, I want you to know that we are listening and taking the urgent necessary steps internally to improve our communication with customers and to improve our service at every level.

Once again, our sincere apologies for the service and disruption you have received, and thank you for your feedback as we work to rectify the issues experienced within our business to better serve all of our customers.

Best wishes,
Gemma
Head of Client Liaison – Lux Group Holdings

Noté 1 sur 5 étoiles

Sad to say terrible experience so far

Sadly - our experience is exactly as those other reviews. Paid our deposit in 2020, there was delay after delay in measuring, signing off, then delivery. It's our 10th wedding anniversary this weekend - we'd planned a party - but instead we have a new extension with unboxed applianced and a few unfitted units - but not enough to make a single run. It's really hard to speak to anyone in customer services and there's no update on the product. As with earlier comments it's been really stressful and unpleasant experience - we also booked a plumber and electrician as requested by Smallbone even when I checked if we should cancel they said to keep the booking - so I've incurred additional costs - and have no kitchen. We have two young kids - and have had no kitchen since April... Covid and EU is of course an excuse but we've had a whole build done and this is the only one with this sort of delays... and no communications

13 août 2021
Avis spontané
Logo de Brookmans

Réponse de Brookmans

Dear Mrs Quirk,

I am so sorry to read that there has been so much disruption to the delivery of your Brookmans kitchen, and that you have had to cancel your 10th anniversary party as a result. Although there have of course been numerous factors affecting our production timings over the last year, it is incredibly disappointing to read that, in addition to these ongoing production and installation delays, you have also found our communication with you throughout to be lacking. For this I do not wish to make excuses, and instead I offer a sincere apology on behalf of the team at Brookmans.

We have learned that we simply must get better at communicating with customers such as yourself. We are listening to you, and to other customers, and we are taking urgent steps to put procedures in place to better serve our clients going forward at every stage of the project. I know that saying this now does not alter your experience to date, nor does it fix your outstanding delivery issues, however please know your feedback has been taken on board.

Once again, our sincere apologies for the experience you received.

Best wishes,
Gemma
Head of Client Liaison - Lux Group Holdings

Noté 1 sur 5 étoiles

They do not have a grip on the…

They do not have a grip on the production and delivery side of things. After 5 delays, the last two made at 4.30pm before day of delivery, we received a third of our kitchen order. Only a third! It may as well have been nothing. Do not use this company. I am genuinely wondering if we will have a kitchen by Christmas.

I am also inclined to be suspicious of the positive reviews each one mentioning a designer by name..

8 août 2021
Avis spontané
Logo de Brookmans

Réponse de Brookmans

Dear Cat,

Thank you for taking the time to provide us with your feedback on your experience. Although there has been a lot of disruption to the production and installation side of our business over the last year, there are of course no excuses for your poor customer experience nor for the last-minute communication with yourself that you described in your review. For that, I sincerely apologise on behalf of all at Brookmans.

Please know that your feedback has been listened to, and that we are taking urgent steps to improve our delivery scheduling and our after-sales communication with customers going forward.

Best wishes,
Gemma
Head of Client Liaison – Lux Group Holdings

Noté 1 sur 5 étoiles

JUST BE HONEST!

Our relationship with Brookmans started in January 2021. The design experience was good, with helpful suggestions and inspiration, but it got a little pressured when we were getting to the end of the current promotion and needed to sign off before the cut off date, which we did. As it turned out the promotion was extended.
At this point we were told that we would be contacted to arrange a site survey and that the kitchen would be installed 12-14 weeks after that. No body contacted us. After 4 weeks we chased and finally the site survey was undertaken: anticipated installation date was 21st May.
Again there was no communication, apart from them asking for payment, until 30th April, delaying delivery until 4th July. Then another email 26th June saying delivery would be 26th July, and please make the final payment, which we did.
So on 21st July, another email, delivery 6th August. By this point we are livid, we do not feel like valued customers and write a strongly worded email telling them what we think. They reply saying that they can deliver 30th July. HOORAY!
29th July I get a phone call at 5pm: can't deliver tomorrow, it will be delivered 5th August.
Well, it is 5th August and what do you know, I wake up to an email telling me that the kitchen will not be arriving today, it did not make it onto the truck.
At this point we don't care how nice the kitchen might be, don't think we will ever be able to recommend Brookmans. If you had been completely honest with us, we could have managed our renevation differently, but to string us along for so long has left a very bad taste.
JUST BE HONEST.

5 août 2021
Avis spontané
Logo de Brookmans

Réponse de Brookmans

Dear Vanessa,

Thank you for taking the time to write your review.

It is clear from your feedback that the delays to your kitchen delivery could have been better communicated on our part, and for that I sincerely apologise on behalf of all at Brookmans. Although this has of course been a difficult year for manufacture and installation, I can see that a lot of your disappointment and frustration could have been spared had we communicated better throughout your after-sales experience.

Your feedback has been listened to, and at Brookmans we are putting urgent actions into place internally to make sure that we communicate better with our customers. I appreciate that this does not change the past, nor alter your experience.

Thank you for taking the time to leave your feedback, and please know it is it valued.

Best wishes,
Gemma
Head of Client Liaison - Lux Group Holdings

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent kitchen

We are thrilled with the kitchen brookmans provided. Katie Dove (designer), Richard Treadway (Installation Manager) and Matt (fitter) are excellent. I hadnt appreciated how precise the fittings and inevitable customisations have to be and thats where smallbone/brookmans really excel. Everything is done to the mm and no corners cut. They spend the time and do it perfectly. I probably wont have another new kitchen for many years but if i did i would only go with smallbone/brookmans.

19 juin 2021
Avis spontané
Logo de Brookmans

Réponse de Brookmans

Dear Sunil

thank you for your recent review. Your comments on the design and installation process will be passed onto our team. Please do not hesitate to contact us should you require anything further.

Best wishes

Customer Services

Noté 1 sur 5 étoiles

Don’t touch this company with a bargepole

Don’t touch this company with a barge pole, I ordered a kitchen in January 2021 and was promised a twelve week production time. In April they then informed me at the last minute (after me chasing and the existing kitchen being stripped out) it was not being fitted until JUNE. Now a week before it’s due, they’ve just told me (after chasing again) it’s not coming for a further TWO MONTHS. I’ve now been without any kitchen for three months and it will be five months IF it goes in then, with two small children to feed one of them disabled which Brookmans knows well. Appalling customer service and communications from what is supposed to be a premium brand.

2 juin 2021
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

David Renney is a complete star!

David Renney is a complete star!

I have been looking for a kitchen for a while and had been in contact with a number of different companies. Brookmans were the best. There were a number of different iterations of the plans and David helped me through these and planning it. His expertise and practical advice was invaluable and made the process very smooth and hassle free. More importantly, the kitchen is great - it fits the space perfectly, has everything I need and is wonderful. I cannot recommend David and Brookmans highly enough.

26 mai 2021
Avis spontané
Logo de Brookmans

Réponse de Brookmans

Dear Mr Glaser

Thank you for your recent review and your lovely comments regarding our designer, David Renney. Our designers are extremely passionate and I am glad to hear you have a great kitchen.

Best wishes

Judith Gough

Noté 5 sur 5 étoiles

Kitchen design

We had a very good design experience (with OscarM) - listened carefully to our requirements, great ideas and visualisations, and a professional process overall. We ended up with a very good design and competitive price - however, ultimately chose another vendor as they were more local and had a slightly more traditional style which we preferred.

23 mai 2021
Avis spontané
Logo de Brookmans

Réponse de Brookmans

Dear AJ

Thank you for your recent 5-star review and for your lovely comments regarding our designer, Oscar. While you have chosen to work with another company we value all customer feedback. Please do not hesitate to contact us again should you require further cabinetry.

Best wishes

Judith Gough

Noté 1 sur 5 étoiles

Avoid

Avoid. Chose Brookmans ahead of other kitchen companies because we were told we would have our kitchen by mid-May which was ideal as we are expect a baby in early August and we told them about our situation. Paid first installment at end of February. Thereafter communication was almost impossible. We then stupidly paid a second installment at end of March, shortly after they said the kitchen would not be installed until 3rd June. Having already given them £18,000 we asked for our money back and were refused. So, as requested, we proceeded to have our existing kitchen ripped out in good time for 3rd June. Just received a call to say we are now getting our kitchen on 17th June. So we have no kitchen for 6 weeks because they can’t stick to a date. Have contacted citizens advice and will be pursuing this through legal channels as they simply try and placate you in the phone but do what they want whilst keeping our money ransom.

21 mai 2021
Avis spontané

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Les entreprises peuvent utiliser nos invitations automatiques pour collecter des avis. Ils sont accompagnés du statut « Vérifié » pour indiquer qu'il s'agit d'expériences authentiques.

En savoir plus sur les différents types d'avis.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus