Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent company to deal with, we like suppliers who are flexible and straight talking. Our account manager Lloyd Gardner, always picks up the phone and always does what he says he is going to do. Ca... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

We’ve dealt with Giacom Wholesale Mobile for many years and find the support very good. They can be easily contacted via phone and anything complex I generally raise a ticket. Lloyd our account mana... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Lloyd Gardner our account manager for Mobile always comes back to us promptly and helps where he can commercially to win business.

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

I am a small MSP and maintain 15 small businesses on a monthly retainer plus I resell M365 and various add-ons like backup. I used to love Giacom. Never used their tech support since that's what I do,... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Services aux entreprises
  2. aussi dans
  3. Entreprise de logiciels
  4. Maché en ligne

Écrit par l'entreprise

Giacom is a channel-only marketplace and software provider, supporting more than 6,000 MSPs, resellers and technology providers across the UK. Through its Cloud Market platform, Giacom gives partners access to cloud, communications, connectivity, mobile, hardware, cybersecurity and business software from leading vendors and carriers. Giacom’s Cloud Market Tools support the full customer journey, including sales, ordering, billing, self-service and system integrations. Alongside its technology portfolio, Giacom provides specialist sales, product and technical support, as well as training, marketing resources and industry expertise to help partners develop their capabilities and grow their businesses. By combining technology, software, enablement and expert support in one place, Giacom helps partners broaden their propositions, simplify their operations and spend more time supporting their customers.


Coordonnées de contact

4,2

Bien

TrustScore 4 sur 5

236 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 100 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 2 semaines

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,2

Tous les avis

(236)

13 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

CON ARTISTS - STAY A MILLION MILES AWAY!

I was contacted via whats app and telephone by Comunicom which is under Giacom to buy me out of my mobile phone contract. Long story short they told me they were part of what was Carphone warehouse and would transition over my business contracts paying out my remaning term with my old supplier. I was heavily swayed by constant contact and when queries the 36 month contract with O2 I was told this was not a contract period but just a commitment to keep my number for this duration. Being busy, I stupidly let this slip and went ahead. Soon after discovering I was on a terrible deal and signed up contractually for 36 months on this dreadful deal their whats app messages disappeared and you cannot contact them. Despite being a third party O2 will not get involved as the contract is with them and will only pass on their contact details which you can never get though on. DO NOT FALL FOR THIS NIGHTMARE SCAM COMPANY!

19 septembre 2023
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Completely Unresponsive

For over two years, attempts have been made to contact Giacom, specifically targeting Sophie Rea, regarding a critical matter: the need to change a name on an account. Despite concerted efforts, Sophie Rea and the Accounts Department has remained unresponsive. Furthermore, attempts to reach the accounts department, essential for effecting this change, have also proven futile. This prolonged lack of response and inability to make the necessary adjustments have resulted in significant issues with HMRC (Her Majesty's Revenue and Customs). Such unresolved matters not only hinder operational efficiency but also risk potential legal and financial implications.

1 mai 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Avoid at all costs, for sanity's sake

I work for an IT support services company and have never in 15 years of support dealt with such a confusing, cluttered and overall unhelpful company. Their platform can only be likened to a never ending maze - avoid if you want to spare your sanity and go with literally ANY other provider

30 avril 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Constant price hikes and failed 10 year…

Constant price hikes and failed 10 year archive .

We have hosted email for years with Giacom . We have had a law firm that paid faithfully for 10 year archive .

We tried to use it this week . It's almost impossible to access and when you do there is no easy way to recover emails and the sent box emails have disappeared causing major legal implications .

Giacom "cop out" of any responsibility with clause 7.2 of their Email Security contract which states .

"7.2 We are not responsible for any loss of or corruption of data held in our archiving storage
system which are provided on an "as is" and "as available" basis without any obligation in
relation to their availability or performance. "

Basically STAY AWAY FROM GIACOM if you value your commercial email .

13 mars 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Just another useless comms provider

Context: Pretty much every wholesale comms provider in the UK is useless. Incomptent, unhelpful, lazy, promises not met.

Giacom (formerly DWS) are no different. Portal works well, as soon as a human needs to do something, they are disinterested and difficult.

14 février 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

We have spoken incredibly highly of…

We have spoken incredibly highly of Giacom over the years and have pushed many clients in the direction of them to purchase Exchange-based services.

As a client, we have reached out to Giacom for support at most four times in around six years, bearing no burden whatsoever.

We have a small handful of Exchange clients that have been left on their services, which in total equates to around £16 spent per month.

However, Giacom hit us all with a £100 surcharge to use their services, which, whilst I disagree with most of the comments here surrounding communication to that effect (they did notify us accordingly, and with notice), this doesn't mean I agree with the decision.

A charge of £100 to access their service is pretty appalling by any standards. It's not particularly easy to migrate from Exchange, and it's more of an inconvenience than anything else.

I asked for this to be reviewed on our account today, which was of course declined.

We are an established web hosting provider, and for years, waited for API capabilities within Giacom to scale this area of the business. However, given the fact that the entire order process was manual, this was somewhat restrictive, so we 'just stopped using it' and left those few accounts remaining.

Overall, just a very disappointing scenario.

31 octobre 2023
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Had no notice about a £100pcm service…

Had no notice about a £100pcm service fee, I WILL call first to discuss, if I get nowhere its Pax8 or Inty for me. I am a small ISP this was never mentioned and I am very disappointed but am happy i found this early into my relationship with them.

Poor show.

17 septembre 2023
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Poor communication

They don’t do what they say they will and ignore correspondence.

27 mars 2023
Avis spontané
Logo de Giacom

Réponse de Giacom

We're sorry to hear you haven't had a good experience. If you would like to contact our team on 0333 332 0888, we're happy to discuss this further with you.

Noté 1 sur 5 étoiles

Awful company - avoid at all costs

Awful company. They promised last year to waive the ludicrous new service fee for me until June, so I can move my customers away at the end of their contracts.

This didn't happen, twice the £100 (+VAT) service fee was added and taken via DD, so I cancelled and charged back the payments. I'm now being chased for those invoices but I will not pay with the service fee. If this is how they treat a long time customer who they've made a commitment to, I can only imagine how their other customers must be feeling. Avoid at all costs - check Climb.Online.

20 janvier 2023
Avis spontané
Logo de Giacom

Réponse de Giacom

Hi Ashley. We appreciate price increases are inconvenient, however for us to continue providing the world-class customer service we’re dedicated to delivering, we’ve had no option but to introduce the £100 service fee to lower-spend partners.

As always, our team are more than happy to talk through this decision with you in more detail. Likewise, we’re also happy to discuss the invoice issues you’ve mentioned. Feel free to reach out to us on 0333 332 0888.

Noté 1 sur 5 étoiles

Awful company...

Awful company.... terrible customer service... and as you have seen from the other reviews, they god rid of all their small clients by introducing a £100 service fee.

Moved to pax8, wish I had done it years ago. Unlike Giacom, Pax will not treat you like dirt just because you are small.

After they closed our account, they kept harassing us to pay a final invoice, which I couldn't do, because they had closed the account. I pointed this out to them many times, but they just ignored every email (as they always do) and just kept harassing me, so I just ignored them.

I'm sure this will get Giacom's canned response that they have given to everyone.

5 octobre 2022
Avis spontané
Logo de Giacom

Réponse de Giacom

Hi. We’re dedicated to providing a world-class customer service to all our partners. However, as advised in the communications we sent it’s difficult to maintain these levels of service for partners transacting at low level spends. We completely understand this will be inconvenient to some partners and may result in them closing their account.

Our team are happy to talk through the invoice issues you’ve mentioned in more detail – if you'd like please contact 0333 332 0888 and we’ll look into this for you.

Noté 1 sur 5 étoiles

Incredibly poor value

Have added a £100 fee making them INCREDIBLY poor value. I only have 6 mailboxes so my bill went from £40 to £160 a month. I really don't care that they have written advising of this change. It's still an awful business move and I'll be migrating my accounts elsewhere immediately.

14 décembre 2022
Avis spontané
Logo de Giacom

Réponse de Giacom

Hi Stephen,

As advised in the communications we have sent, we aim to provide our partners with a great level of service, however with some partners transacting at low spend levels and this would make it difficult to maintain our expected service levels.

We realise that some of our partners will find this disappointing to hear and may look to find another partner.

We're more than happy to chat through and we can give you a call to discuss, or if you'd prefer you can ring us on 0333 332 0888.

Thank you

Noté 1 sur 5 étoiles

Warning - Business Continuity Risk

Warning! This company will switch off your entire estate without so much as a phone call over a single disputed invoice not being paid!

For years they have been brilliant, but sadly not so much recently, it's upsetting to see

2 novembre 2022
Avis spontané
Logo de Giacom

Réponse de Giacom

Hi Rob,

Thank you for your feedback.

Regarding your comments, your Account Manager and the Sales Manager had spoken to you on several occasions to provide an explanation for invoices you did not understand, following those calls you advised that you did now understand those invoices, however, payment was not received. As part of the signed and agreed terms, and due to non-payment of more than one invoice, your services were switched off.
Upon switching off your services, you contacted Giacom to arrange for the services to be re-enabled and were advised that without payment we would not be able to, you subsequently made payment and services were restored.

I hope this response explains the action we were required to take, should you wish to discuss the matter further please contact your Account Manager.

Thank you

Noté 1 sur 5 étoiles

Not interested in a conversation - £100 a month is insane.

As a new, growing business increasing our monthly spend every month (with a view to keeping going!) I was disappointed today to call Giacom and find out that in order to remove the incoming £100 fee, I would have to increase my spend to £4k/month - something we'll be doing by this time next year but certainly not by November.

I asked if the fee could be temporarily reduced, or even introduced at a later date for ourselves (rather than being removed) as I understand businesses have to make money, but no, they weren't even interested in having a conversation about this.

What is further disappointing, is that almost daily we get emails about disruption to any number of Giacom services, yet customers are about to be charged £1200 a year just to have an account.

If this was £30 or even £50 a month I would be happy to stay.

We'll be moving to a different provider.

9 septembre 2022
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

The worst CSP/MSP cloud distributor I've ever seen

Giacom are arguably the worst distributor I've ever worked with. We've worked with them for a number of years and in all that time the support provided has been woefully lacking.

They've launched products before their support teams were fully trained, then given the excuse that they have a 'talent shortage' which led to their technical shortcomings. Their own hosted services (Hosted Exchange specifically) are riddled with problems and never seem to be upgraded at the cadence they originally state. We've not used Giacom support properly for at least two years given the issues we've had in the past.

This leads me nicely onto my next point...

Giacom thinks that it's acceptable to add a 'platform fee' to their accounts spending less than £4000 per month to pay for their 'increased investments in support' amongst other things.

Giacom support has barely added £40 of value in the time we've worked with them, let alone the £1200 they want each year to justify their existence.

Thankfully, we've slowly moved our customer services away from them over the last 12 months because of our complete lack of confidence in their ability to deliver. This has made the decision to move all remaining services away so much easier. Ultimately, Giacom has put the kibosh on any chance of us growing our business with them with this decision. And as much as they might like to think they're indispensable, they're not. It'll take us a couple of days work to move these services away, two days well spent. Two days made all the more easier now that Microsoft has announced they're not enforcing the move to NCE immediately.

Goodbye Giacom. I'd like to say it's been a pleasure but in reality, the pleasure begins now.

7 septembre 2022
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

What a brilliant way to kill off a business..!

Wow is all I can say... Serious greed comes to mind. Who's genius idea was this, I know lets get rid of all the small loyal clients and then we will be left with not enough large clients to sustain our business model, brilliant.! I've been with Giacom for over 10 years but will be closing my account asap. In hindsight I think you will live to regret this unpopular decision. Either way, bye bye Giacom.

1 août 2022
Avis spontané
Logo de Giacom

Réponse de Giacom

Hi Alex,

As advised in the communications we have sent, we aim to provide our partners with a great level of service, however with some partners transacting at low spend levels and this would make it difficult to maintain our expected service levels.

We realise that some of our partners will find this disappointing to hear and may look to find another partner.

We're more than happy to chat through and we can give you a call to discuss, or if you'd prefer you can ring us on 0333 332 0888.

Thank you

Noté 1 sur 5 étoiles

A ruthless company

I am a small MSP and maintain 15 small businesses on a monthly retainer plus I resell M365 and various add-ons like backup. I used to love Giacom. Never used their tech support since that's what I do, but the marketplace portal was great. However, like many others have said on here, the recent introduction of a £100 service fee to rid themselves of us small fry businesses has led me to the tedious process of migrating everything away to Pax8. I'm not sure if that's what Giacom wanted, perhaps it is, but seems like a good way to trash your reputation. No doubt I'll get the same copy and pasted response as everyone else.

1 août 2022
Avis spontané
Logo de Giacom

Réponse de Giacom

Hi Megacity GU,

Changing a business proposition is always hard, but we've given partners as much notice to partners as we can, to make the transition as smooth as possible. We're more than happy to chat through and we can give you a call to discuss, or if you'd prefer you can ring us on 0333 332 0888.

Thank you,
Darran

Noté 1 sur 5 étoiles

No longer a provider we can recommend

Giacom recently announced they are introducing a £100 per month service fee for all clients with a monthly sales volume < £4,000.

As a long time customer (over 10 years) we have used Giacom to provide Hosted Exchange mailboxes to our customers who needed one.

In the main the service has been okay but the margins on the mailboxes are getting smaller and smaller with a number of price increases in recent times and the addition of a service fee makes selling their products simply unsustainable.

Times are very hard for small businesses at present and this is simply a kick in the teeth. We now have to go through the hassle of migrating our clients over to a new provider as there is no way our clients will accept the price rise if we pass it onto them and I am not willing to provide the service at a big loss just so Giacom can increase their bank balance.

Unfortunately it's another provider to add to the "do not use" list.

1 août 2022
Avis spontané
Logo de Giacom

Réponse de Giacom

Hi Dan,

As advised in the communications we have sent, we aim to provide our partners with a great level of service, however with some partners transacting at low spend levels and this would make it difficult to maintain our expected service levels.

We realise that some of our partners will find this disappointing to hear and may look to find another partner.

We have provided notice of the service fee as early as possible to give you time to make your decision.

If you would like to discuss this with us please call us on 0333 332 0888.

Thank you,
Darran

Noté 1 sur 5 étoiles

Slap in the face and unprofessional communication

I have been a customer for several years and just received a badly written email letting me know that I am too small for them to have me as a customer while doing nothing to support me. £100 fee per month was introduced with only a 30-day warning to get rid of small businesses in the middle of the summer vacation period without offering any help to migrate away. Simply unprofessional!

28 juillet 2022
Avis spontané
Logo de Giacom

Réponse de Giacom

Hi Axel,

As advised in the communications we have sent, we aim to provide our partners with a great level of service, however with some partners transacting at low spend levels and this would make it difficult to maintain our expected service levels.

We realise that some of our partners will find this disappointing to hear and may look to find another partner.

We have provided notice of the service fee as early as possible to give you time to make your decision, this would not be included until the invoice on the 27th of November.

If you would like to discuss this with us please call us on 0333 332 0888.

Thank you,
Darran

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus