Monster Transmission & Performance Avis 

246
•
TrustScore 3 sur 5

3,2

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

I purchased 6L80 street monster from these guys, it was very easy to install with their detailed instructions, it shifts great now. Madison is the one who helped me through the buying process and cor... Voir plus

Noté 4 sur 5 étoiles

Order came very fast and is a great product. Very confident that i will not have near the problems as the original one."Order purchased May 2026 and arrived June 8th 2026

Noté 1 sur 5 étoiles

Customer service is non-existent. Sales people will answer the phone, and transfer you to a voicemail box that is never returned. Or transfer you to one of their shops that had nothing to do with... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

I bought a transmission from monster transmission after 3 days of a professional transmission shop installing it. It gave me problems after 2 months of contacting monster. They still haven't made good... Voir plus

À propos de l'entreprise

  1. Véhicules & transport

Informations provenant de diverses sources externes

Vehicle Transmissions are as much of a necessity to your drivetrain as is the engine. Some transmissions are re-manufactured with a firmer shift and set with various shift points. Not one remanufacturer of transmissions covers all of these scenarios so...


Coordonnées de contact

3,2

Moyen

TrustScore 3 sur 5

246 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

N'a pas répondu aux avis négatifs

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

3,2

Tous les avis

(246)

68 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Paid to have a beefed up tranny for a…

Paid to have a beefed up tranny for a 2004 dodge cummins. Sent core, recieved rebuilt tranny. Installed and can't get it to stop leaking. Called customer service several time to let them know that the bolt holes in the housing were over torqued and stripped. After the second call, they stopped answering. Installed helicoil to try to stop leaks to no avail. Upon further inspection, the overdrive housing is cracked in 2 places.

2 février 2025
Avis spontané
Logo de Monster Transmission & Performance

Réponse de Monster Transmission & Performance

We have received your review and are presently looking into your concern, we are here to assist you with any issues you are having.

Noté 1 sur 5 étoiles

These transmission are junk, customer service sucks

These transmission are junk. Bought a new "quick ship performance" trans for the 2013 Silverado 2500. Had it installed, flashed by GM, it immediately starts making weird noises, emailed them right away, been two weeks of back and forth about what it is, tech reviews on their end, only to be told the ship it back (which they will pay for), they are going to tear it apart and see what's wrong, then they will decide how to move forward. (No fault warranty LOL). Then I can pay to have another one shipped to me. This is bullshit, I paid to have a junk $4999 transmission shipped to me the first time. And now I have to pay to have another shipped to me? I could understand if it had been used. It literally has 60 miles on it.

15 janvier 2025
Avis spontané
Logo de Monster Transmission & Performance

Réponse de Monster Transmission & Performance

Thank you for sharing your feedback and allowing us the opportunity to speak with you directly. We sincerely apologize for the frustration you've experienced with your transmission. We understand how disappointing this situation must be, especially considering the concerns you've raised. We take pride in the quality of our products, and we want to make sure we resolve any issues as quickly as possible.
We’re committed to working through this warranty process with you, and we will continue to investigate the situation to ensure the best solution. Please know that we’re covering the return shipping costs, and we'll assess the transmission to determine how to move forward, with your satisfaction as our priority. We appreciate your patience during this process and are dedicated to making things right.
Thank you again for giving us the chance to address your concerns. If you have any further questions, please don’t hesitate to reach out.

Noté 1 sur 5 étoiles

Worst place I’ve ever done business…

Worst place I’ve ever done business with. Transmission was junk, customer service is junk. Do not consider them for anything!

I’d like to add that in their response they stated they shipped a transmission and I refused it. They approved the transmission they originally sent me for warranty repair which they still have as well as my core. I was never notified of a shipment and have not refused a replacement transmission. I have been out of a vehicle since the first part of October and still am. It has taken them months to respond to me and it took this site, BBB and my credit card company to finally see some action. Do your research people.

27 octobre 2024
Avis spontané
Logo de Monster Transmission & Performance

Réponse de Monster Transmission & Performance

Thank you for taking the time to share your concerns. We sincerely regret to hear about your experience, and we want to address the issues you’ve raised as clearly as possible.
After reviewing your case, we can confirm that a replacement transmission was sent to you following your initial report of a faulty unit. However, we understand that you ultimately refused the replacement and charged back the payment with your credit card company. As a result of the chargeback, we have been unable to proceed with any further communication or resolution, as the transaction was disputed and the funds returned to you.
Please understand that once a chargeback is processed, it complicates our ability to address warranty claims or offer further assistance. We have made every effort to resolve this issue, including offering a replacement transmission, but due to the chargeback, we are now unable to move forward with any additional support.
We do apologize for any frustration this situation may have caused. If you would like to reopen communication and find a resolution, we encourage you to contact us directly. However, please note that we can only proceed once the chargeback issue is resolved.
Thank you for your understanding.

Noté 1 sur 5 étoiles

They gave me the wrong torque converter and now I’m stuck with it …

I order a torque converter from them that’s supposed to fit a 4l60e/4l65e they sent me a pre-96 4l60e converter so I tried for a week to get a call back or email so someone could help me get the right one so I just order one from circle D but when they finally get back up with me today they say it will another 3 days before tech will be back to review my claim worst company ever terrible customer service and I can’t get my money back even tho torque converter is still new in box

30 décembre 2024
Avis spontané
Logo de Monster Transmission & Performance

Réponse de Monster Transmission & Performance

Thank you for taking the time to share your experience. We truly apologize for the frustration you’ve encountered with your order and our customer service. We understand how important it is to receive the correct part in a timely manner and how disappointing it can be when things don’t go as planned.

After reviewing your situation, we’re pleased to inform you that Monster Transmission has submitted a full refund for your purchase. We are committed to making sure our customers are satisfied, and we hope this refund resolves any concerns you may have.

We greatly appreciate your patience and understanding throughout this process. If you have any further questions or need assistance, please don’t hesitate to reach out to us directly. We truly value your feedback and hope to have the opportunity to serve you better in the future.

Noté 1 sur 5 étoiles

Worst service ever!

Highly recommend you do not use this company. There is absolutley no customer service if you have a problem. First transmission was bad out of the box and took almost 4 months to rectify the situation due to no return calls or emails. I have been in auto repair business for 37 years and this is by far the worst company I have ever dealt with.

9 août 2024
Avis spontané
Logo de Monster Transmission & Performance

Réponse de Monster Transmission & Performance

Dear Mr. Lines,

We sincerely apologize for any issues you may have experienced. I see that we previously assisted you with some concerns in June. A representative from our company will be reaching out to you this week to review your experience. We greatly value your feedback and are committed to improving our customer support based on your insights.

Noté 1 sur 5 étoiles

Customer service doesn't exist

Customer service doesn't exist. They don't return calls, and never answer emails or calls. The 4L70E transmission I got from them looked great and performed "pretty well" for two months, then started slipping. Then it lost 3rd and 4th gear completely. Now my truck is at a Chevy dealership getting a replacement transmission ($5,600+) at my expense. I have tried to talk to someone at Monster about my (fake) warranty but get no response. Do NOT do business with this company!
1/21/25 Monster replied and claimed I bought my transmission in 2020! They say the warranty expired in 2022. That's an outright LIE! IT WAS IN 2024! Invoice # MT-572674 paid August 30th, 2024! This is a fraudulent company! I will provide proof of purchase and installation in 2024 to anyone who wants to see it. They owe me $2,660.06 (at least).

8 décembre 2024
Avis spontané
Logo de Monster Transmission & Performance

Réponse de Monster Transmission & Performance

Thank you for your email and for sharing your experience with us. I want to begin by expressing our sincere apologies for the issues you've encountered with your transmission. We understand how frustrating it can be when a product doesn't perform as expected, especially after the investment you've made.
Upon reviewing our records, we found that the warranty for your transmission, purchased in May 2020, expired in May 2022. Additionally, we have not received any contact from you regarding issues with the transmission since 2022. We understand this is a disappointing situation, but as the warranty has expired, we are limited in the assistance we can provide under the terms of the warranty.
That said, we want to help you resolve the issue to the best of our ability. While we cannot offer a warranty replacement at this time, we would be happy to discuss potential repair options or discounted services that may help. Please feel free to reach out to us directly to discuss the next steps and how we can support you moving forward.
We appreciate your understanding, and we’re here to assist you in any way we can.

Noté 1 sur 5 étoiles

DON'T BUY

Very poor customer service. They sold me a transmission that wasn't put together correctly and have crawfished out of fixing it. Only in my truck for lass then a couple months..... DON'T WASTE YOUR MONEY!!

15 août 2024
Avis spontané
Logo de Monster Transmission & Performance

Réponse de Monster Transmission & Performance

Thank you for your feedback. We sincerely appreciate your business and the opportunity to address your concerns.
We understand that you ordered a Heavy Duty 4R100 Transmission 4WD Custom Built BLACK BEAST DIESEL with a free transmission cooler and fluid on April 24, 2024. On August 8, 2024, you reached out to our Client Care Department to submit a warranty claim. While we were working diligently to assist you with returning the transmission to the lower 48 states in the most cost-effective manner, we learned that you had taken the transmission to a local shop for disassembly.
As outlined in our warranty terms and conditions, and communicated via email, any unauthorized disassembly of the transmission—whether by another person or shop—automatically voids the warranty.
Additionally, when placing your order, you mentioned that your vehicle was stock. Upon reviewing the pictures you provided, we observed that your vehicle has significant modifications, including 45-inch tires and a 6-inch lift. Our transmissions are designed to accommodate vehicles with up to 35-inch tires and a 4-inch lift. Because the modifications were not disclosed at the time of the order, this unfortunately voided the warranty.
Despite these challenges, Monster Transmission made every effort to resolve the situation in a fair and timely manner. We are committed to providing quality service and support, and we regret that we were unable to reach a resolution that met your expectations.
Thank you again for bringing this to our attention. We value your feedback and will continue working hard to improve our services.

Noté 1 sur 5 étoiles

I bought a 4l60e from them in January…

I bought a 4l60e from them in January this year. I hadn't gone over 1000 miles and the transmission will not go in a gear at all. I called and emailed them, just to not hear back. Trust me, if you get a chance to read this before a purchase, please don't send these people your hard earned money. They don't try at all to help the customer for one second. STAY AWAY!!

I bought the torque converter also. This is not what I was told at the day of purchase about 30 days

30 octobre 2024
Avis spontané
Logo de Monster Transmission & Performance

Réponse de Monster Transmission & Performance

Thank you for sharing your feedback, and we’re sorry to hear that you’ve had a difficult experience with your transmission. We understand how frustrating it can be when things don’t go as expected, especially when dealing with such an important purchase.

At the time of sale, we made it clear that purchasing a torque converter along with the transmission would extend the warranty to a full 1-year coverage. However, since the torque converter was not purchased, your warranty was limited to 30 days, as explained during the transaction.

We also note that we did not receive any contact from you until October 2024, approximately 10 months after your purchase. We strive to address all concerns in a timely manner, and we’re sorry that we were not able to connect with you sooner. We’re always here to assist with warranty claims and product support, and we truly regret that your experience did not reflect the level of service we aim to provide.

If you’d like to discuss this matter further, please reach out to our customer support team directly so we can better understand how we can assist you moving forward. Thank you for your feedback, and we hope to have the opportunity to resolve this to your satisfaction.

Noté 1 sur 5 étoiles

Stay away from this place!

Stay away from this place!! 0rdered a t/c for 4l60e, simple right. NOT! Got wrong one. Told me I gave wrong info. They listened to recordings and I was right. Sent another one. Like a lot of car restorations don’t use right away, so when installed I had no movement. Remove trans and check out. Wrong converter! Sent a 298 and mine is a 300. Called and explained what happened and they only cared to tell me out of warranty. They screwed up twice and I get screwed. Then when asked for a little help ,offered 5% off new order. STAY AWAY!!

22 octobre 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

My son has an auto repair shop

My son has an auto repair shop. Over a month ago my son had ordered a transmission for a customer. It was sent back when the customer decided he did not want it. My son used my credit card to purchase this transmission and it was returned over a month ago, I am still waiting for a credit on my card. He has tried several times to contact the company and no answer from them. I guess my next step is small claims court. My advice is do not do business with this company.

8 septembre 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

TERRIBLE CUSTOMER SERVICE!!!!!!!

I ordered a 6L80E Quick ship performance was told by Frankie it was ready to ship and will be here at the dealership in 5 business days waited 7 days with no tracking information then tried to reach out for an update and had no response after calling multiple time and leaving a voice mail. Then reached out to his leadership department and spoke to Claire and was told to email her if I had any other issues so upon receiving the transmission I had a question and emailed her with no response. 24 hours later i called another department and spoke to Brandy and explained what I had going on and was told it was my fault I didnt order it right even thought it was there sales person Frankie that made the order over the phone not me. After asking if I can return it Brandy then said the customer needs to call and ask that not me even thought I am the one who verbally agreed on the payment and am the employee at the dealership who ordered it and had it shipped to. Till this day 17 days later I still have not been able to get in contact with them after emailing and leaving voice mails. Third time using them and now the last time using them. Terrible customer service.

16 septembre 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

worst company ever

If i could give zero stars i would. do not buy from them. this was the WORST service i have ever received. i ordered a transmission from here smoothly, after my order was placed i was told i would receive an email when it shipped. never got a single email. i called probably 30 times trying to get an update on my order, when i finally got through to someone, they told me that 4 weeks after my order was placed, they hadn't even started it because "they thought i ordered the wrong one for my truck." they did not reach out ONCE telling me my part may be wrong. (it wasn't wrong) and considering how much money i spent, that's just plain horrible.
after that they finally processed my order and shipped it, still never got a call, email, nothing. i did receive my order.
online it also says you must return your core. i am still (2 months later) fighting with them trying to get the information i need to ship the core. now i'm to the point that i will not be returning it because of their TERRIBLE service

29 juillet 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

I wish I could give this company zero stars…

If I could give this company zero stars, I would. I ordered my transmission from them a month ago. Now I am very well aware that sometimes these products take long in assembly/testing. This is understandable and reasonable. But what has infuriated me is the fact that this company places zero emphasis on customer service. Throughout the entire process, I have had to be the one to reach out and get updates on the status of my order. Most of the time that I tried to get on the phone with someone, no one answered. If I did manage to get on the phone with them, the people who could help me were never available. They were never able to give me a transparent status update, and they always deferred to reaching out to me by email later on which they NEVER did. Honestly their efforts have been nothing short of pathetic.

Dealing with them was such a pain in the neck that I cancelled my order with them. It's also safe to say that getting the refund has been just as much a headache. I think I've called their status order team like thirty times, and they've only answered a handful of times. But the richest part of it all is that if you select to speak with a rep to make a new order they answer right away. They want your money not your business.

11 septembre 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Nothing but a scam organization

Nothing but a scam organization. Defective parts and transmissions. No customer service.No returned phone calls. When you finally get through and talk to a rep.they pass the buck and give you the run around.Cowards and theives.

14 juillet 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Monster Transmission review

Monster Transmission review. DON’T USE THEM and here’s why:
Resto Build on a 68 Mercury Cougar included a 4R70W ordered from Monster Transmission to pair with a 2017 Coyote, order #557098. All information was provided to Monster when ordered and the cost was $3653.43.
The 1st transmission had to be returned because Monster configured it for a late-model vehicle, not built based on the information provided to them. I incurred additional labor charges and shop supplies totaling $490 and a 5-week delay in build time, they covered shipping. Monster build caused the failure.
2nd transmission order #563268, blew with less than 20 miles driven on it. The diagnosis according to them was electronics failure, burnt direct drum and clutches, and internal slipping. They replaced the electronics, the frictions, and steels in the direct drum, and the frictions and steels inside the intermediates. They paid partial labor of $360 and shipping. My additional cost included the remaining labor, towing, and shop supplies of $270 plus a 4-week delay in the build. Monster build caused the failure.
3rd transmission order #564890 was returned because the car would not stay in gear when coming to a stop. Their original response was that we didn’t order the proper transmission to handle the horsepower output. The 2nd generation Coyote puts out 435hp and with not having a catalytic converter it could possibly put out an extra 15hp bringing it to 450hp, if lucky. The 4r70W, according to Monster Transmission, can handle up to 550hp which is why it was selected. At this point, they were reluctant to tell me why the second transmission failed. I was constantly emailing and placing phone calls to try and get the answer and finally, their warranty dept customer service representative (another story in itself) stated that they were going to upgrade the transmission to an SS, 600hp. They covered the shipping but I was extremely disappointed in their handling, I had to pay for the labor and shop supplies of $490 and a 6-week delay in the build. They said they Dyno tested this transmission (just like all the others) upon its return and found nothing.
4th transmission order #567404. With only 55 miles on the transmission the front pump bushing seal tore and dumped fluid going down the road. Followed the warranty procedures once again by taking pictures and providing a small description of what happened. Waited a couple of weeks without any word back, so again I had to hound them for an answer. The reply I finally received was that according to their lead technician, they wanted to ship it back again and that I was responsible for the shipping along with everything else. They continued with “From the description of the issue, it sounded like the front pump seal was damaged during the installation, which would be considered an installer error.” As this was the 4th transmission and a long time span, I went to a local shop specializing in transmissions and they found that “the front pump bushing had spun and walked out far enough to cut the front seal. It is possible that bushing wasn’t staked completely.” So why should I have to pay again? Labor, parts, towing, and shop supplies (fluids) to repair is costing me another $1600.
I’ve requested to speak to management on several occasions with no response and when trying to speak with someone in the warranty dept they tell you to text or email them. They ghost you hoping that you will go away or continue to pay extra for their screwups. Having this many issues speaks to their incompetence in building a transmission! Their customer service (when you get to speak with someone) shows a lack of ownership and accountability in their product. Their WOWanty as they call it is a joke, they should be responsible for their mistakes to include all additional costs involved! I even offered to bring the transmissions back to them as I only live two hours away and they refused, saying they were under construction and didn’t have room.
Their pre-recorded message on the phone while you wait to talk to someone before being put through to voicemail says, “We are building relationships.” My question is with who, not with the car clubs or with the little guy doing their own build. This has been the worst company to work with in doing the rebuild! I understand that some things happen, but 4 builds and it’s still NOT CORRECT, that should be embarrassing!
So, now you have been warned before purchasing a new transmission. If you use Monster Transmission you can only blame yourself! If you want to enjoy your car, I suggest finding an alternate option as you will save money, time, and AGGRAVATION!
The grand total in cost is $6503.43 for a $3653.43 transmission without a warranty. Total of time lost, invaluable!

1 juin 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Junk

Junk. Look up Auto Auction Rebuilds on YouTube on some real world experience w their garbage products and horrible customer support. Your mileage may vary.

22 juin 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Terrible....customer service would not…

Terrible....customer service would not call me to return a part that was clearly their mistake. It has been over a month and no one has called. To top things off the customer service rep hung up on me saying she was disconnecting my call. Avoid customer service or lack thereof.

12 juin 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Did not tell us we would need a…

Did not tell us we would need a different flywheel and then they did not even sell the flywheel trying to get our core back to them was a super big headache also. Their customer service is terrible and trying to get a hold of them to get someone to answer The phone is terrible.

5 juin 2024
Avis spontané

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus