Nordictrack UK Avis 1 700

TrustScore 4 sur 5

3,8

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 4 sur 5 étoiles

Treadmill has been great, it's worked perfectly. My only reservations are the lack of any Google health connectivity, and the touchscreen being quite difficult to operate when you're running, and... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Always had a great service from the team, shout out specifically to Becky from the sales team for helping with some great deals. Always reach out, if you don’t ask you don’t get. Treadmill and Rowi... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 4 sur 5 étoiles

The delivery team could not have been more helpful, phoned me 30 min before delivery and despite it weighing 214kg soon had the running machine in place and everything cleared away, 5 stars. The e... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

I wouldn't buy another running noric track running machine. My wife bought me one for my birthday and I was over the moon. I had my other running machine for over 5 years but it eventually die... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Magasins d'appareils de fitness

À propos de Nordictrack UK

Écrit par l'entreprise

NordicTrack knows how to provide premium personal training at home because we’ve been perfecting it for years. Every treadmill, exercise bike, elliptical, or rower we create transforms how you experience fitness from the feel of the treadmill cushion to tracking apps that sync with your machine and extraordinary personal training programs created by the top trainers in the business. Our iFit experience is something special, and we want you to experience it everyday.
Shop Treadmills
Shop Ellipticals
Shop Exercise Bikes
Shop Strength
Shop Rowers

Coordonnées de contact

3,8

Bien

TrustScore 4 sur 5

2 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

A répondu à 57 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 2 semaines

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Amazing buying experience

Amazing buying experience - very easy and quick to deliver. The treadmill is a real hit with the family. Super easy to use and great spec. Brilliant that we can use with Netflix!

8 mai 2026
Avis spontané
Logo de Nordictrack UK

Réponse de Nordictrack UK

Running whilst watching your favourites on Netflix - what else could you wish for! Thank you for your review and there is certainly plenty to explore with the iFIT app, so we wish you and your family lots of fun running around the world!

Noté 5 sur 5 étoiles

Brilliant

Brilliant, not a lot else to say. It’s better than the treadmills in the gym!

11 mai 2026
Avis spontané
Logo de Nordictrack UK

Réponse de Nordictrack UK

Amazing - thank you and in the comfort of your own home too!! Keep enjoying and if you need anything we are here to help. Happy exercising

Noté 4 sur 5 étoiles

Treadmill has been great

Treadmill has been great, it's worked perfectly.

My only reservations are the lack of any Google health connectivity, and the touchscreen being quite difficult to operate when you're running, and the speed buttons aren't responsive. I will often have to press it 2-3 times before it accepts it.

11 mai 2026
Avis spontané
Logo de Nordictrack UK

Réponse de Nordictrack UK

Hi, thank you for your review albeit it isn't perfect for you. Will make sure to feed this back to our technical team who are always looking to make improvements and reviews like yours really help - so thank you for taking the time. Happy exercising!

Noté 5 sur 5 étoiles

Always had a great service from the…

Always had a great service from the team, shout out specifically to Becky from the sales team for helping with some great deals. Always reach out, if you don’t ask you don’t get.

Treadmill and Rowing machine were great, no issues with them (just wish they had more app functionality like with Disney and other providers!)

1 mai 2026
Avis spontané
Logo de Nordictrack UK

Réponse de Nordictrack UK

Hi, what a great review and will make sure that Becky gets the recognition. We pride ourselves on delivering excellent service from the moment you connect to the delivery of your product...and who knows what might get added to the app in the future!! - happy exercising and thank you for taking time to review us.

Noté 5 sur 5 étoiles

High quality treadmill

Efficient delivery. Time pre-advised and delivered on time.
Treadmill is of a good quality and so far really enjoying the iFit training programmes. Easy to set up and use.

11 mai 2026
Logo de Nordictrack UK

Réponse de Nordictrack UK

Hi, thank you for your review, it is much appreciated and thrilled to read that you have had a great experience with us. Happy exercising....there is plenty to explore

Noté 1 sur 5 étoiles

Disappointed with my experience with NordicTrack / iFIT.

I purchased a NordicTrack Commercial 1750 treadmill for £1,999 in August 2024. After only 18 months of normal domestic use, the frame snapped and the treadmill became unusable.

An independent engineer confirmed the machine is not repairable due to structural frame failure.

What has been most disappointing is the customer service experience. Despite repeatedly explaining that my complaint relates to my statutory rights under the Consumer Rights Act 2015, I have received multiple responses referring only to expired warranty terms and product registration requirements.

I have now had to escalate the matter through the formal complaints process.

I’m sharing this so other buyers can make an informed decision before investing in premium fitness equipment at this price point.

5 mai 2026
Avis spontané
Logo de Nordictrack UK

Réponse de Nordictrack UK

Hi, We are sorry to hear about your disappointment with the resolution process.

We appreciate that you raised your concerns under the Consumer Rights Act (CRA) 2015.

The engineer’s report provided did not establish that the failure was caused by a manufacturing defect rather than stress or usage over the 18-month period. Because of this, we cannot classify it as an inherent fault.

Furthermore, as advised during our communications:

The standard 1-year manufacturer’s parts and labour warranty expired on 27/08/2025.

The Lifetime Frame Warranty was not activated, as the product was not registered within the required 28 days of purchase.

We recognise that this is not the outcome you were hoping for. As we have now issued our final stance on this matter, we fully respect your decision to refer your complaint to Consumer Arbitration for an independent review, and we welcome their assessment.

Noté 5 sur 5 étoiles

Delivery drivers were morons,not a brain between the 3 of them

Equipment itself is great, excellent quality, just a shame u have to pay for ifit

27 mars 2026
Logo de Nordictrack UK

Réponse de Nordictrack UK

Thank you for your review and really delighted you love your equipment. iFIT itself is so incredibly immersive and will guide you through so many 'locations' you will love it as much as your equipment. Happy exercising

Noté 4 sur 5 étoiles

NICE MACHINE - GOOD DELIVERY - PAIN WITH SOFTWARE

The delivery team could not have been more helpful, phoned me 30 min before delivery and despite it weighing 214kg soon had the running machine in place and everything cleared away, 5 stars.
The equipment is solid and very stable even with 97kg pounding on it.
Everything would normally warrant 5 stars but only 4 stars awarded because of the trap with IFit, without the Pro subscription you can not stream or watch films making the screen redundant.
Customer service was very helpful and sold me a years subscription, big cost on top of an expensive machine.

27 avril 2026
Logo de Nordictrack UK

Réponse de Nordictrack UK

hi, thank you so much for your review and delighted to read that the delivery experience and your product is being rated so highly.
Regarding the iFIT experience, there are so many walks and runs to explore and such an immersive experience, I am certain that once you have synced the programmes to your equipment and when you don't need to move another button whilst exploring the Himalayas, you will love it....here to help and support at any time.

Noté 5 sur 5 étoiles

Very good product

Very good product, delivered quickly and all questions answered in a timely manner

27 avril 2026
Logo de Nordictrack UK

Réponse de Nordictrack UK

Hi, thank you so much for taking time to write your review and we are delighted to read that you have been happy with the service, the product and the support you have received - enjoy your purchase and happy exercising.........here if you need anything in the future

Noté 1 sur 5 étoiles

Bike doesnt work correctly

Bike doesnt work correctly, no rpm showing , i was sent details on how to fix and it hasnt worked...plus i dont thinkni should have to fix a defective bike under warranty....need it fixed or will send it back

27 avril 2026
Logo de Nordictrack UK

Réponse de Nordictrack UK

Hi Matthew,

We completely understand your frustration. Investing in a brand-new machine only to have the RPM sensor fail is incredibly disappointing, and we sincerely apologise for the hassle this has caused you.

You are absolutely right that you shouldn't be expected to perform complex repairs on a defective machine under warranty. The initial troubleshooting steps (like checking the reed switch) are suggested because they are often a quick fix that can save you the wait time for an engineer. Since that hasn't worked, we absolutely agree that a prompt, professional repair is the next step.

We also understand why taking a video feels redundant when it will simply show exactly what you've described. However, to officially authorise the replacement parts and dispatch an engineer under the terms of the warranty, our system requires a visual record of the fault. We aren't asking for this because we doubt your word; it is simply an administrative step to get your repair approved.

Next Steps to Get This Resolved:

A brief video: Just a quick 5-to-10 second clip showing the pedals moving while the screen registers 0 RPM is all we need.

A quick confirmation: Please let Tom know in your email thread if the incline and resistance are still functioning correctly.

As soon as we receive that short clip, our team can immediately fast-track your engineer visit. We want to get your bike running perfectly as quickly as possible, and we appreciate your patience as we complete this required step.

Kind regards,

The iFIT Customer Service Team

Noté 1 sur 5 étoiles

I wouldn't buy another running noric…

I wouldn't buy another running noric track running machine.

My wife bought me one for my birthday and I was over the moon.
I had my other running machine for over 5 years but it eventually died.It was a cheaper brand so I just let it go to.someone who repairs them back to my nordic track,ive had it 18 months,used it once a fortnight,maximum 5 miles and the running board has split.
Im 13 stone 12 and only one that uses it.
Contacted company who supplied it,they created a ticket for nordic track who came back with repairer who replaces board.
Mentioned consumer credit act and the correspondence we got was this is best we can offer.
Spend your money elsewhere people,terrible service after 18 months and 2 k spent

26 avril 2026
Avis spontané
Logo de Nordictrack UK

Réponse de Nordictrack UK

Thank you for taking the time to share your experience. I completely understand your frustration—having a birthday gift develop a split running board after 18 months of use is disappointing, and we are genuinely sorry your treadmill has broken down.

I would like to clarify why our support team provided you with the details for an authorised repair engineer rather than arranging a free repair. We do offer a free warranty extension that covers our machines for 2 years; however, this extension requires the product to be registered with us shortly after purchase.

Because your treadmill was not registered for this free 2-year extension, it had unfortunately lapsed past its standard coverage period at the 18-month mark. When a machine is outside of its active warranty, our procedure is to provide the contact information for our authorised repair partners so that you still have a reliable, qualified option to have a repair.

We value your feedback and are very sorry that you feel let down by this process. If you need any further assistance liaising with the engineer or have any other questions, please reach out to our customer service team directly.

Thankyou

Noté 1 sur 5 étoiles

Hi I bought a Norditrack T series 10 on…

Hi, I purchased a NordicTrack T Series 10 on 13th April and received the delivery on 17th April, which was on time.

Since the machine is quite complex, I hired professionals to assemble it, and they completed the setup. However, after signing in on the console, the update failed with an error. I spent time researching support sites and the knowledge base and tried several troubleshooting steps, including a console reset, switching accounts, changing the router, and performing a power reset, but none of these worked.

As a result, I had to wait until Monday to report the issue. Customer support was polite, understood my problem, and asked me to email images or videos of the error, which I did immediately.

After reading previous reviews, I am now concerned about spending £1200 on a machine that failed to start on the very first attempt, especially with reports of service delays lasting weeks. If this turns out to be the case, I would prefer a refund and consider purchasing a different product.

I’m very disappointed, as I had planned to present this to my wife, but it failed to start upon arrival.

I can provide the order details and service request number if required.

20 avril 2026
Avis spontané
Logo de Nordictrack UK

Réponse de Nordictrack UK

Hi there,

Thank you for taking the time to share your feedback. We are incredibly sorry to hear about the issues you've experienced with your new NordicTrack T Series 10, especially since this was intended as a special gift for your wife.

We completely understand your frustration and concern. Investing in a new machine—and taking the extra step to hire professionals for assembly—only to have it fail during the initial console update is disappointing.

Please be assured that out-of-the-box faults like this are very rare.

We want to get your wife's treadmill up and running immediately, so we can confirm that an engineer has been arranged to resolve the issue. Furthermore, we are expediting this visit to ensure the repair happens as quickly as possible, so you do not have to worry about any lengthy delays you mentioned.

We know this has been a frustrating start to your NordicTrack journey. As a gesture of goodwill for the inconvenience and the time you spent troubleshooting, we are offering you an additional 6 months of iFIT membership, free of charge. Our customer support team will be in direct contact with you via your open support ticket to apply your extended iFIT membership, and the Engineer will contact you directly to book a mutually agreeable appointment.

Thank you for your patience while we get this sorted for you.

Best regards,

The iFIT Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Product of poor quality

We purchased 2 'commercial light' treadmills. The quality of the product was poor, much closer to 'home use' We got in touch with the support centre who were not helpful in resolving the issues. Within 6 months one of the treadmills is unuseable as the motor broke and we were told by the engineers the part is no longer available. The second one works mechnically but the software issues means that we have to reset the screen before using most times. Again Nordictrack would not help as they said the warranty was invalid even though purchased 6 months earlier. The IFIT system is not great and defintly not a reason to purchase the machine. We have since taken advise from an engineer who works for one of the companies that Nordictrack use to go with a more reputable hard wearing brand.

2 septembre 2025
Avis spontané
Logo de Nordictrack UK

Réponse de Nordictrack UK

Thank you for taking the time to leave your feedback. We understand that equipment downtime is incredibly frustrating, but we would like to clarify a few important details regarding your purchase and our subsequent support.

Prior to completing purchase in December 2024, our team explicitly informed the purchaser that these treadmills are designed strictly for home, domestic use. It was clearly explained that using the machines in any commercial, educational or public environment would void the manufacturer's warranty. The Purchaser confirmed understanding and acceptance of these terms in writing before the sale was finalised. Because the machines were placed in such a setting, the warranty was automatically invalidated, as agreed upon.

When you reached out to our support centre in September 2025 regarding the motor and software issues, our team immediately offered to guide you through over-the-phone troubleshooting to help resolve the problems. Unfortunately, you declined this offer. Because we could not service the machines under warranty, we then provided you with the contact details of our network of approved, independent engineers so you could arrange the necessary repairs and source parts.

While we are sorry to hear that your facility is experiencing issues with the treadmills, this is precisely why we strongly advise against using domestic fitness equipment in such environments.

If you would like us to resend the contact information for the approved engineers to help get your machines running again, please do not hesitate to reach out to our team directly.

Best regards,
The iFIT Team

Noté 5 sur 5 étoiles

I purchased the Nordic Track reformer…

I purchased the Nordic Track reformer Pilates machine supported by ifit home training. Their customer service and support has been exceptional and special mention and thanks to Josh who has been a pleasure to deal with from purchase to delivery and follow up aftercare. He really has been outstanding and has made my interactions with Nordic Track very positive. I would have no hesitation in recommending them for any future purchases.

15 avril 2026
Avis spontané
Logo de Nordictrack UK

Réponse de Nordictrack UK

Amazing - thank you so much for taking time out of your schedule to leave this review. Having such an amazing Pilates machine in our product range has been transformational for many and delighted to read for you too. I will also make sure to pass your comments to Josh as we work hard to ensure exceptional service is provided for our customers. Anything else at all we can do for you in the future, be it advise or help, do not hesitate to contact us. Keep enjoying your Pilates workouts....

Noté 5 sur 5 étoiles

Game-Changer For My Fitness Routin- Love My X24!!!!

I'm absolutely thrilled with my NordicTrack X24 treadmill! As someone who's been struggling to fit exercise into their busy schedule, having a top-notch treadmill at home has been a game-changer. The quality is superb, and the design is sleek and intuitive. Assembly was a breeze, and I've been loving the variety of workouts and features it offers in the integrated iFIT coaching app.

The X24 has already become my go-to for getting some cardio in, and I'm excited to explore all the built-in programs and tracking features. What really takes it to the next level is the entertainment options - having Netflix, Prime Video, Spotify, and Prime Music right on the 24 inches console means I can zone out and enjoy my favourite shows or music while I get my workout in. The cooling fan is another feature that makes the X24 stand above other brands of treadmills. It's made exercising feel less like a chore and more like 'Me Time’.

If you're looking for a reliable, high-quality treadmill to kickstart your fitness journey, look no further! NordicTrack has really hit it out of the park with this one!!

7 avril 2026
Avis spontané
Logo de Nordictrack UK

Réponse de Nordictrack UK

Wow...thank you so much for your review and the detail. Thrilled to read how satisfied you are with the product and the immersive experiences....and watching a favourite series makes the exercise time fly by!! I will also pass your comments to our logistics partners as we work hard to ensure a high level of service is offerred for your entire journey, so they will be delighted to hear your comment. Carry on enjoying all that there is to offer and do not hesitate to contact us if you require any further support or help....happy exercising!!

Noté 1 sur 5 étoiles

I purchased a commercial 2450 treamill…

I purchased a commercial 2450 treamill from Nordictrack. The software didn't work once assembled. I had to wait 3 weeks for a service technican to come in to fix it. Once he did, it worked for another week before i had the same issue again. I asked for them to replace the whole treamill, they tried to make me disamble the old one, move it upstairs for pick up, then wait another week to have an additional treadmill arrive where i had to move it downstairs and reassemble it. The customer service is appualing. Do not buy anything from them

14 avril 2026
Avis spontané
Logo de Nordictrack UK

Réponse de Nordictrack UK

Hi there,

Thank you for taking the time to share your feedback. We sincerely apologize for the ongoing software issues you have experienced with your new Commercial 2450 treadmill, as well as the delays in getting it repaired. We completely understand how incredibly frustrating it is to have your fitness routine interrupted, especially with a brand new machine. Thankfully such issues are incredibly rare.

Regarding the offered collection of your current treadmill and the delivery of a replacement, we would like to provide some clarity. As outlined in our purchase Terms & Conditions, our shipping includes ground floor delivery only. Consequently, any subsequent collections for returns or exchanges must also be completed from the ground floor. Because of these safety and logistical guidelines, iFIT cannot be held responsible for disassembling or relocating our products within a customer's property, including moving items up or down stairs. We understand this adds an extra step for you, and we are sorry for the inconvenience it causes.

We truly value you as a customer and want to make up for this rocky start. Once your treadmill is fully sorted and you are back up and running, please reach out to our customer service team directly. We would love to offer you a complimentary iFIT membership extension as a gesture of goodwill for the time and hassle you have experienced.

Thank you for your patience as we work to get this resolved for you.

Best regards,

The NordicTrack / iFIT Team

Noté 1 sur 5 étoiles

NordicTrack Response to my comments

Hi, This is a follow up to my two posts of the 15th March and the 7th April re NordicTrack and their response to my broken Treadmill.
After I posted on the 7th April, that I had not heard anything NordicTrack responded 24 hours later!
Amazing.

1 They apologised for their delay in responding. 3 weeks late.
2 They said after the power outage I had, that caused the machine not to restart, was not a software issue. When the power came back on it damaged the hardware / control board or internal electrical components.
3 That the console would need to be replaced and this console is no longer in production and they do not have the stock available to supply a replacement hardware part.

Let’s look at their responses.

1 It took 3 weeks to get back to me. Mmm, if I had not gone on Trust Pilot on the 7th April, reminding them of my 15th March review, call me cynical, I don’t think they would have bothered.

2 Ok the power outage I had. When the power came back on, NordicTrack say damaged the control board.
I am sure, we all have had a fuse ‘trip out at home and the T.V, Computer or Washing machine switches off. You then reset the fuse and the T.V, Computer or Washing machine comes back to life.
NO issues, it’s one of those things that happens.

Usually, a T.V , Computer or Washing Machine cost less than a NordicTrack Treadmill.
Quite a bit less in fact. Think about it.

Therefore what quality of control board/hardware control board are NordicTrack using, that does not cope with a power outage?
My thoughts are ‘ Cheap and Cheerful’ product.
You’re paying for a NordicTrack premium product that seems to have ‘low quality’ hardware.
Not fit for purpose.

3. My Treadmill was 3 years old and Nordic Track say they no longer have the Console Hardware stock available…..
Seriously !!
A world wide brand like Nordictrack, does not have stock after 3 years….

Think about that. If it was your T.V., Computer or Washing machine, parts are there no problem.

This may mean you spend your hard earned money on your NordicTrack machine and then 3 years later, out of warranty.
Sorry parts are not available.

Save your money and buy another make, there are plenty out there.

Graham

8 avril 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Great service from Norditrack

Great service from Norditrack, loving the new X24 bike. From order to delivery and setup, service was excellent.

Can't ask more from the bike itself, videos are great and plenty to choose from.

27 mars 2026
Logo de Nordictrack UK

Réponse de Nordictrack UK

Hi, thank you so much for your review and taking the time to write it. We constantly review our service levels with our partners and to hear that you have been more than satisfied with your overall experience with us is great. And continue to enjoy the immersive experience - certainly plenty for you to explore...happy exercising and thank you again

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Les entreprises peuvent utiliser nos invitations automatiques pour collecter des avis. Ils sont accompagnés du statut « Vérifié » pour indiquer qu'il s'agit d'expériences authentiques.

En savoir plus sur les différents types d'avis.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus