Orlaamsterdam 

Merci de votre visite sur Trustpilot. Malheureusement, il n'est plus possible de laisser un avis sur cette page parce que le site web de l'entreprise n'existe plus. N'hésitez pas à nous contacter si vous avez des questions.

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

Het zijn oprichters verkopen alleen maar goedkope troep uit China. Op de site ziet alles er goed uit, bij ontvangst alleen maar plastic schoenen kleding zonder label. Schoenen besteld product niet ont... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Koop hier niks! Dit zijn oplichters en verkopen goedkope troep uit China zonder labels wat je niet meer terug kan sturen zonder enorm veel te betalen. Niks 'Scandinavische ambacht' en er is ook zeker... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Ziet uit als een nep online bedrijf. Geen reviews op Trustpilot zelf (ook al zijn ​​er meer dan 800 nep Trustpilot reviews op de Orla website) Geen comments / reviews op Facebook. (Comments hidden)... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Hele slechte ervaring, Orla Amsterdam is niet gevestigd in Amsterdam. (Nederlandse e-mailadres) De artikelen zijn slecht gemaakt de maten kloppen niet!!!! Terugsturen (China)kost meer dan het product... Voir plus

Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Het zijn oprichters verkopen alleen…

Het zijn oprichters verkopen alleen maar goedkope troep uit China. Op de site ziet alles er goed uit, bij ontvangst alleen maar plastic schoenen kleding zonder label. Schoenen besteld product niet ontvangen 50 euro nooit teruggestort. Vuile oplichters zijn het. Dit krijgt nog een staartje.

6 septembre 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Pimps besteld

Pimps besteld, eenmaal binnen was het materiaal duidelijk troep . Mail verstuurd dat het krap zat en het graag wilde retourneren. ‘ dat kan niet , u kunt gratis een nieuwe grotere maat bestellen . Het kost u niets en die u al heeft kunt u aan iemand schenken . Kom ik op een link die mij is toegestuurd , moest ik opnieuw betalen: een mail verstuurd dat het niet vlgs afspraak is gelopen . Nooit meer iets gehoord . Voor mij nooit meer ORLA

18 septembre 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Opgelicht….Had loafers gekocht blijkt…

Opgelicht….Had loafers gekocht blijkt uit China te komen.Retour formulier aangevraagd die nooit gekomen is uiteindelijk heb ik ze onderdruk gezet dat ik aangifte heb gedaan!Ik heb een betaling terug ontvangen van€9,99 hier ging ik niet mee akkoord en heb hún terug gemaild en wacht nu op een reactie.
De bank heb ik ook gebeld en moest aangifte doen dan komt het ook bij hun terecht en dan pas wordt de bankrekening in de gaten gehouden.

10 août 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Men weigert volledige vergoeding.

Aankoop ongedaan gemaakt en geld teruggevraagd. Mij werd verzocht de spullen naar China terug te sturen. (!!!) Ik kocht van een Nederlands bedrijf (.nl) en wil naar en Nederlands adres terug sturen. Men wil slechts de helft vergoeden nu.

26 juillet 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Oplichters

Oplichters! Slechte producten direct vanuit China verstuurd en geen retourzending mogelijk. Bestellen = geld kwijt

2 septembre 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Ik ben bedot

Ik ben bedot. Puur plastieken schoenen, niks Scandinavisch, niks ergonomisch. En ik wed dat er ook geen winkel is in Amsterdam en al helemaal geen uitverkoop.

29 août 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Horrendous quality and impossible to…

Horrendous quality and impossible to get a full refund!!

The website is super misleading, the clothes and shoes I ordered were way lower quality than what they looked like in the website.
I wanted to return my order immediately and since the 20th of August I have still not received the shipping address (in China) where I need to return my order to get my money back.

I’m super annoyed and now it looks like I will not be able to return the stuff so I will lose my money as well.

20 août 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

De tekst zegt al genoeg

De tekst zegt al genoeg. Zo beginnen alle scam oplichting verkoop berichten...
Met pijn in mijn hart.
Kijk hoe lang bestaat een pagina. Word er wat verkocht. En gaan ze stoppen waarom dan een dure advertentie nog plaatsen..... En het komt allemaal gewoon uit... dus niet nederland.

25 août 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Het is zelfs niet 1 ster waard

Het is zelfs niet 1 ster waard.
Hierbij 1 van de mails die ik stuurde. Ik raad iedereen aan om voet bij stuk te houden zodanig dat je je geld terugkrijgt:

Beste Merel en supervisor

Indien ik dit allemaal had geweten, had ik in eerste instantie niets besteld bij Orla Amsterdam.
Het is zeer aanlokkelijk om een kleed aan te kopen dat afgeprijsd wordt van €90 naar €40. Zeker aangezien het zogezegd over “tijdloze, hoogwaardige kleding gaat. Met aandacht voor detail en een passie voor vakmanschap, streven we ernaar om jou kleding aan te bieden die niet alleen modieus is, maar ook comfortabel en duurzaam.” Het product dat ik heb ontvangen is verre van stijlvol, noch duurzaam, het mist elk detail,…
Het product is gemaakt van de meeste goedkope synthetische stof, het model is helemaal niet hoe het op de foto afgebeeld staat, de afwerking laat te wensen over en dan zwijg ik nog over de wansmakelijke geur dat vrijkomt wanneer je de verpakking opent.

Uit ons heen -en weer mailverkeer begrijp ik dus dat jullie verwachten dat de klant vooraleer te bestellen:
Opzoekingswerk verricht over wat de uiteindelijke kosten zijn om iets terug te sturen naar een bepaald land: de kosten ‘kunnen’ oplopen tot €30. (Over doanekosten staat er bvb niets te lezen op jullie website).
Met jullie in gesprek gaat over het gedetailleerd retourbeleid van jullie firma: als je een product ontvangt dat behoudens jullie fout moet teruggestuurd worden (vreselijke geur, fout model, slechte kwaliteit,…) dan behoud je het product dat je bestelde, krijg je 15% korting op je volgende aankoop en krijg je 25% terugbetaald van het betaalde product. Als je aandringt behoud je het product en krijg je 40% terugbetaalt. (Jullie doen ook het voorstel om het als cadeau te geven aan iemand. Wat een idee…)
Waarom staat dit niet in jullie retourbeleid? Misschien is bovenstaande info iets om op jullie website te plaatsen.

Het is duidelijk dat er geen enkel product, ook niet dit kleed, teruggestuurd wordt naar jullie firma. Dit omdat het teveel kosten met zich meebrengt voor de klant (of voor jullie?).
Dit kleed belandt regelrecht in de vuilbak. Dit is ook hetgeen jullie verwachten dat er gebeurt aangezien het uiteindelijk te kostelijk is voor jullie om iets te retourneren.
Jullie hadden in vorig mailverkeer over hoe jullie erop toezien om de ecologische voetafdruk van ‘Orla Amsterdam’ te verkleinen. Als deze situatie pakweg met de helft van jullie cliënteel gebeurt dan creëren jullie een gigantische afvalberg. Is dat dan ecologisch verantwoord? Maar jullie hebben waarschijnlijk geen ontevreden klanten (lichte blijk van ironie).

In mijn geval:
Ik ontvang na het sturen van 4 mails, geen retourticket. Hierdoor kan ik zelfs niet nagaan hoeveel het mij zal kosten om dit product terug te sturen. Vervolgens krijg ik de kans niet om het volledige bedrag teruggestort te krijgen, zoals vermeld op jullie website. Ondertussen loopt de tijd… We zijn al 4 dagen verder.
Ik behoud dit product en heb een verlies van €24 (dit nadat ik 4 keren mailde). In eerste instantie was er een verlies van €30.
Jullie houden zich niet aan jullie retourbeleid.
Positieve reclame kunnen jullie van hieruit niet verwachten. Nooit koop ik nog een product bij Orla Amsterdam, nooit zal ik Orla Amsterdam aanraden.
Ik word hier ronduit misselijk van.

Nogmaals, ik wens een volledige terugbetaling.

1 juillet 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Hele slechte ervaring

Hele slechte ervaring, Orla Amsterdam is niet gevestigd in Amsterdam. (Nederlandse e-mailadres) De artikelen zijn slecht gemaakt de maten kloppen niet!!!! Terugsturen (China)kost meer dan het product waard is. Pure oplichterij!!!! 1 ster is zelfs nog te veel.

27 mai 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Koop hier niks!

Koop hier niks! Dit zijn oplichters en verkopen goedkope troep uit China zonder labels wat je niet meer terug kan sturen zonder enorm veel te betalen. Niks 'Scandinavische ambacht' en er is ook zeker geen sprake van een sluiting waardoor er hoge kortingen zijn, hun zogenaamde winkel in Amsterdam bestaat niet. Blijf hier weg!

1 juillet 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Opgelicht. KOOP NIET BIJ ORLA-AMSTERDAM

KOOP NIET BIJ ORLA-AMSTERDAM. Opgelicht! Prachtige website met informatie over een winkel die na jaren ophoudt te bestaan. Een paar schoenen besteld. Duurde twee weken voor ze er waren, want ze kwamen uit China... terwijl het een merkschoen zou moeten zijn. Ze waren ook nog een halve maat te klein terwijl ik de juiste maat had besteld. Ik wilde ze retourneren maar het enige, wat ze aanbieden is de schoenen ruilen voor een ander paar (en dat wil ik niet meer want het is rotzooi) en ook nog 9,95 verzendkosten betalen om ze terug te sturen en om te kunnen ruilen. Begin er dus niet aan. Heb deze oplichterij doorgegeven aan Consuwijzer. Hoop dat die er wat tegen kunnen doen!!!

6 juillet 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

3 weken op de schoenen moeten wachten…

3 weken op de schoenen moeten wachten en nu krijg ik plastik Ali Express veel te kleine schoenen. Na Hannah Martin, ben weer ingetrapt met deze oplichters.
Email gestuurd en nu afwachten als terug mag sturen en daarna, als ik ooit mijn geld terug ziet.

9 juin 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Compleet onbetrouwbaar

Na ruim 3 weken nog steeds geen schoenen ontvangen. Volgens PostNL zijn ze bezorgd, maar 2 minuten na dit bericht meteen een melding dat bezorging niet mogelijk was ( wat trouwens ook niet klopt). Rare fouten in de PostNL app, waardoor ik vermoed dat ik naar een neppagina word geleid. Kortom: zeer onbetrouwbare indruk, ook na melding via mail dat ik nog steeds geen afhaal bericht van PostNL heb ontvangen, waar ik volgens de medewerkers van de afhaalpunten op moet wachten. Hopelijk kan ik mijn geld nog terug krijgen.
Inmiddels ruim anderhalve maand verder, een heleboel smoesjes en loze opmerkingen later, geen reactie meer en natuurlijk ook geen geld terug.

25 juin 2025
Avis spontané

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Les entreprises peuvent utiliser nos invitations automatiques pour collecter des avis. Ils sont accompagnés du statut « Vérifié » pour indiquer qu'il s'agit d'expériences authentiques.

En savoir plus sur les différents types d'avis.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus