Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 2 sur 5 étoiles

I placed an order on March 2. The website states a turnaround time of 4-5 weeks. It's been close to 7 weeks, and I have not received my images. The website still shows the order as processing. I calle... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

I’ve relied on Scan Cafe for more than ten years to scan and digitize thousands of my photos taken from the 1950s to 2000. They’ve been reliable and trustworthy and have always done an excellent job... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 3 sur 5 étoiles

I appreciated the communication I had with the staff about scanning my photos and various download options. They made sure to follow up at the appropriate times. I also leveraged a reasonable discou... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

This company has always produce great products. I had slide photos of my family done years ago and most recently, had them transfer old VHS videos into digital movies (I had another company do this y... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Service de récupération de données
  2. Magasin d'accessoires informatiques

Écrit par l'entreprise

ScanCafe offers the highest quality and most affordable photo scanning, slide scanning, negative scanning, video transfer, and photo restoration services.


Coordonnées de contact

3,6

Moyen

TrustScore 3.5 sur 5

3 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

A répondu à 100 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de plus d'un mois

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent Results and Process!

Excellent product! Excellent process! Excellent customer assistance!

30 septembre 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you for the wonderful review. We are very happy to hear that the results, process, and customer support all exceeded your expectations. Feedback like yours means a lot to our team.

Thank you again for choosing ScanCafe.

The ScanCafe Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent service for digitizing old Kodak slides.

Very easy to use via mail. Excellent work in cleaning and digitizing old Kodak slides. Reasonably priced. Good communications and status updates.

8 octobre 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you for your kind review. We are very glad to hear that the process felt easy and that you were pleased with the cleaning and digitizing of your Kodak slides. Our team works hard to provide clear communication and fair pricing, so your feedback means a lot to us.

Thank you again for trusting ScanCafe with your memories.

The ScanCafe Team

Noté 5 sur 5 étoiles

This company has always been great

This company has always produce great products. I had slide photos of my family done years ago and most recently, had them transfer old VHS videos into digital movies (I had another company do this years ago and turned out pretty awful). This time the digital downloads are so good my children and grandchildren had great fun watching them last night. Communication has also been good. Thank you ScanCafe.

15 octobre 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you so much for your wonderful review. We are honored that you have trusted us with your slides and now your VHS transfers, and we are very happy to hear that the digital movies turned out so well. Knowing that your children and grandchildren were able to enjoy those memories together is exactly why we do this work.

We also appreciate your feedback about our communication. It means a lot to our team.

Thank you again for choosing ScanCafe and for your continued trust over the years.

The ScanCafe Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Years of good work

Have used them for many years now & never a problem.

5 septembre 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you for your review and for being with us for so many years. We truly appreciate your trust and are glad to hear that your experiences have always been positive.
Thank you again for choosing ScanCafe.
The ScanCafe Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Great group, great job!

I've had many contacts with the people at ScanCafe over the last year as I had a lot of photos and slides to have digitized. Every single person I talked with was patient, helpful, and kind. Such a great group!

6 mai 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you so much for your kind words. We are very glad to hear that your experience with our team has been consistently positive. It means a lot to know that everyone you spoke with was able to support you with patience and kindness throughout your project.

Thank you again for trusting us with your photos and slides. We truly appreciate it.

The ScanCafe Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Great experience

The complete process was extremely easy to do, from beginning to end. Being able to look at the pictures after they were scanned, and deleting the ones that I did not want, was great. I could not believe the quality of the scanned slides since they were very old. I only wish that I would have done it sooner so my parents could have seen them again.

1 octobre 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you so much for your kind review. We are very glad to hear that the process felt easy from start to finish and that being able to review and delete images added to your experience. It is especially wonderful to know that the quality of your scanned slides surprised you, given their age.

Your note about wishing your parents could have seen the images again is deeply touching. Preserving memories is meaningful work, and we are truly honored that you trusted us with yours.

Thank you again for choosing ScanCafe.

The ScanCafe Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Video calibration

I sent 10 VHS-C tapes and 1 VHS tape to digitize. Each one had "video calibration" text on the screen. They redid the videos and still couldn't get rid of the video calibration text.

22 juillet 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you for sharing your feedback with us. We are very sorry that the video calibration text appeared on your digitized tapes and that the redo did not resolve it. We understand how disappointing that can be when you are hoping to preserve these recordings.

In many cases, calibration text is actually embedded on the original tape signal itself. When that happens, it becomes part of the recorded footage and cannot be removed through digitization. Even so, we should have communicated this more clearly so you knew what to expect before and after the redo process.

We appreciate you bringing this to our attention, and we are glad for the opportunity to review how we can better explain these technical limitations to customers in the future.

The ScanCafe Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent service

The process of sending media and getting access to the completed digital scans all went smoothly and in a reasonable amount of time.

1 juillet 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you for your review. We are very happy to hear that the process felt smooth and that everything was completed within a reasonable time. We appreciate you choosing ScanCafe and trusting us with your media.

The ScanCafe Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Easy, safe, secure, and affordable

I recommend this company based on my experience. It is so nice to have all the slides that my parents had left in one place that makes them easy viewing. I saw pictures that I never knew existed. So many beautiful memories saved. It is worth every penny to save these pictures. Easy, safe, secure, affordable. They do a fantastic job!

9 août 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you so much for your wonderful review and recommendation. We are very happy to hear that you felt the process was easy, safe, secure, and affordable. Knowing that you were able to discover photos you had never seen before and bring so many family memories together in one place is truly meaningful.

We are honored that you trusted us with your parents’ slides, and we are glad the results made the experience worthwhile for you.

Thank you again for choosing ScanCafe.

The ScanCafe Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Always love working with Scan Cafe

Always love working with Scan Cafe. Easy to send photos to, prompt replies, and great customer service! They even have great discount deals!

9 août 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you so much for your kind review. We are thrilled to hear that you have had consistently positive experiences with ScanCafe. Making the process easy, providing prompt replies, and offering helpful customer service are all things we work hard to deliver, so your feedback truly means a lot.

We are also glad you have been able to enjoy our discount deals.

Thank you again for your continued trust and support.

The ScanCafe Team

Noté 2 sur 5 étoiles

I have literally used sNot as good as they used to becan cafe several…

I have literally used scan cafe several hundred times. Unfortunately, they are not as good today as the company that I first began to work with. Their greatest attribute was customer service. Sadly, that too has gone south.

2 septembre 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you for taking the time to share your feedback. We truly appreciate your long history with ScanCafe and the trust you have placed in us over the years. We are very sorry to hear that your recent experiences have not reflected the level of service you once valued.

Customer service has always been one of our core strengths, and it is disappointing to learn that we fell short. Your comments are important to us, and we will be reviewing them closely so we can improve and ensure a better experience moving forward.

If you are open to it, we would welcome the opportunity to look into your recent orders and address any specific concerns. Our team is here to help.

Thank you again for your honesty and for being such a long-time customer.

The ScanCafe Team

Noté 2 sur 5 étoiles

My order was shipped to the wrong…

My order was shipped to the wrong address. I was traveling when I found out and it took hours to track the package down. The staff was responsive, but it was still a nightmare. I paid for high resolution scans and the results are disappointing. Also the scanner was not clean, so I had the same blotch that showed up on several of my photos.

25 septembre 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you for sharing your experience with us. We are very sorry for the challenges you faced. Your order should never have been shipped to the wrong address, and we understand how stressful it must have been to track it down while you were traveling. Although we are glad our staff was able to assist, you should not have had to go through that inconvenience.

We are also sorry to hear that the high resolution scans did not meet your expectations and that you noticed a repeated blotch on several images. That should not happen, and it suggests the scanner may not have been properly cleaned before processing your order. We sincerely apologize for this oversight.

We would appreciate the opportunity to make this right for you. If you are willing, please contact us so we can review your order and work toward a solution.

Thank you again for bringing this to our attention.

Noté 1 sur 5 étoiles

Deceptive practice of subscribing users…

Deceptive practice of subscribing users to monthly storage fees of $14.99. I reiterate the complaint from another reviewer on Sept 16, 2025.
"I chose Heritage for what I assumed was now the hosting of my photos for download. I am now being charged $14.99 a month for a Cloud Service that I have no need for! Classic misrepresentation and misleading."
When I complained to ScanCafe, they agreed to cancel my subscription but refused to refund the changes.

7 octobre 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you for taking the time to share your concerns. We are sorry to hear about the frustration you experienced with the monthly storage charges.

The MyHeritage delivery option is not activated automatically and does require confirmation during checkout, but we understand that the way it is presented can feel confusing. You should never feel misled, and we appreciate you bringing this to our attention so we can continue improving how these options are explained.

We are glad the subscription was canceled, but we are sorry that the resolution did not meet your expectations.

Thank you for your feedback. It helps us improve the experience for all customers.

Noté 1 sur 5 étoiles

Scan Cafe is now a scam

Scan Cafe is now a scam! I used it in the past and after paying for the conversion, simply downloaded my photos that had been converted to .jpgs that were available at Scan Cafe..

This time I again sent slides and had them converted. I paid the charge for the conversion. When I sought to download them, there were a confusing number of options including getting the jps on a flash drive or a hard drive (both of which you had to pay for)or from a partner company , Heritage. What Scan Cafe doesn't tell you is that you can only download them through Heritage. But they don't tell you that in doing so you are signing up for a monthly cloud subscription of $14.99.

I chose Heritage for what I assumed was now the hosting of my photos for download. I am now being charged $14.99 a month for a Cloud Service that I have no need for! Classic misrepresentation and misleading.

Also offering Heritage sucks you into this company for getting you to buy access to ancestry information and DNA testing.

Don't use Scan Cafe again.

Don't use Scan Cafe any more.

16 septembre 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you for sharing this detailed feedback. We are very sorry for the confusion and frustration you experienced, especially after having had positive experiences with us in the past. Your trust matters to us, and we regret that this order felt misleading.

To clarify, the MyHeritage delivery option is not required to download your files. It is one of several delivery choices, and it does require an active subscription once chosen. We understand that the way this option is presented can feel unclear, and we are reviewing it closely so this type of confusion does not happen again.

You should never feel surprised by additional charges or feel pushed toward services you do not want. We also understand your concerns regarding the nature of the MyHeritage platform and appreciate you bringing this to our attention.


Thank you again for sharing your experience. Your feedback helps us improve the clarity and transparency of our service.

Noté 5 sur 5 étoiles

Very helpful, good quality, great communication

So let's start by stating the obvious: This takes time. If you send a giant box of photos, VHS, and cassette tapes it is going to take a long time to get your files and returned packages. And if you are storing a significant amount of stuff, you will have to pay for a cloud storage option. I was able to download my pictures before purchasing cloud storage, but not my videos and audio.

These challenges were far exceeded by the excellent customer service I received. I had to change my return address on file during the process, which was handled smoothly. I accidentally purchased the wrong cloud storage option, which they were able to resolve on their end so that I could access my videos. The quality of what I received was excellent, and the communication was great throughout.

1 juillet 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you for taking the time to share such a thoughtful and balanced review. We appreciate you acknowledging the time required for large projects and the storage needs that come with digitizing photos, videos, and audio. It is great to hear that you were able to download your photos right away and that our team was able to help you access your videos and audio.

We are especially glad to know that our customer service team was able to support you at every step, from updating your return address to correcting the storage option so you could access your files without delays. It is wonderful to hear that the quality of your digitized items and the communication throughout the process met your expectations.

Thank you again for choosing ScanCafe and for sharing your experience. We are grateful for the opportunity to help preserve your memories.

Noté 2 sur 5 étoiles

We used Scancafe for slides.

We used Scancafe for slides with minimal enhancement. The 1st results were so bad they had to rescan. Then even when they rescanned the slides at what they said is 3000 DPI, are still blown out, off color incorrect colors and just bad overall. We know what a good scan is. Very disappointed in the lack of attention to getting an order right the first time. The admin person did try her best, but they are completely unusable. If you have some old photos you may be ok with the results but I would never use this company for slides.

11 juillet 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you for sharing your experience with us. We are very sorry to hear that the results did not meet your expectations, especially after a rescan. Slides can be sensitive to exposure and color shifts, but the issues you describe fall short of the quality we aim to deliver. You trusted us with work that was clearly important to you, and we regret that the scans were not usable.

We also appreciate you acknowledging the efforts of our support team. Even so, you should not have had to go through multiple attempts only to receive results that were still disappointing.

Thank you for bringing this to our attention.

Noté 1 sur 5 étoiles

Substandard Work

I had 190 photos scanned, some over 100 years old, some contemporary. Companies made many promises, none of which were kept. Here is a limited list of issues:
1. Some scans have fingerprints on them.
2. Resolution is far lower than promised.
3. There is not even rudimentary color correction of older color pictures (which was promised), digital color are worse than originals.
4. I had scanned some pictures with my simple desktop HP multifunction printer/scanner. They were far superior.
This company is basically a scam. I tested them with 190 older and newer pictures as I have thousands to be scanned and, in some cases, restored. Obviously, this company will never get my business. The fact that they are agonizingly slow does not make the situation better.

2 juillet 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you for taking the time to share this detailed feedback. We are truly sorry to hear that your experience did not come close to meeting the expectations we set—or the quality you deserved.

The concerns you listed, including fingerprints on scans, lower-than-promised resolution, and insufficient color correction, are absolutely not acceptable and do not reflect the standards we work hard to maintain. Your comparison with your own home scans makes it clear that we fell short, and we understand how disappointing that must be, especially when testing our service for a much larger project.

We also apologize for the turnaround time adding to your frustration. While older and delicate photos often require more careful handling, that does not excuse the results you received.

We would genuinely appreciate the opportunity to review your order and understand exactly what went wrong. If you are open to it, please contact us so we can take a closer look and work toward a resolution.

Thank you again for bringing this to our attention. Your feedback helps us improve, and we take it seriously.

Noté 1 sur 5 étoiles

Disingenuous company

Disingenuous company; poor customer service. I had a large number of VHS scanned. When I found out that one of the VHS had been only partially converted (14 mins. of a 1-hour-plus home movie), the company refused to re-scan the VHS because I alerted them to the problem 6 months after the order had been placed. They offered me a 30% discount to re-scan the VHS that they had not correctly scanned. If a company makes a mistake, it should be responsible for fixing the problem.

7 juin 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you for sharing your experience, and we’re very sorry for the frustration this caused. A partial conversion is not the level of quality we aim to deliver, and we understand how disappointing it must have been to discover this.

While our ability to rescan after an extended period is limited, we apologize that the resolution offered did not meet your expectations. Your feedback is important, and we will review how we handle situations like this to ensure greater fairness and clarity.

Thank you for bringing this to our attention.

Noté 1 sur 5 étoiles

Very misleading as far as schedule

Very misleading as far as schedule. It took about three months to scan a relatively small set of slides. Every time I contacted them they said it would take another two weeks. Hearing nothing in two weeks, I contact them again, and they say another two weeks. This happened over and over again. I don't feel they were honest with me, either when ordering or giving updates.

15 mars 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you for sharing your experience. We’re very sorry for the delays and for the repeated two-week estimates. That is understandably frustrating. Your project should have been handled with clearer, more accurate communication, and we apologize that this was not the case. We appreciate your feedback and will be reviewing how we set expectations so this doesn’t happen to future customers.

Noté 1 sur 5 étoiles

inconsistent service

I have sent in three sets of slides to ScanCafe. The first was excellent turnaround and quality of digitized photos. The second grouping was fraught with poor, slow service, requiring multiple requests to fix the scans since many were backwards, dirty, and generally unacceptable. I completed the final payment in 2024 and still have not received my slides. When I contacted them last month, the slides are "lost"!! In the meantime I have sent in my last group of slides and now have my fingers crossed that I will receive them back and have acceptable scans. no offer of discount, etc due to the loss of my slides!

10 avril 2025
Avis spontané
Logo de ScanCafe

Réponse de ScanCafe

Thank you for sharing your experience. We’re truly sorry for the stress caused by the delays and the initial issue locating your slides. We’re glad the matter has since been resolved, but we understand how unsettling the process must have felt. We appreciate your patience and your continued trust in sending us your final group of slides. If there’s anything more you need, we’re here to help.

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Les entreprises peuvent utiliser nos invitations automatiques pour collecter des avis. Ils sont accompagnés du statut « Vérifié » pour indiquer qu'il s'agit d'expériences authentiques.

En savoir plus sur les différents types d'avis.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus