KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED Avis 

593
•
TrustScore 3 sur 5

3,2

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

This property management company operates with staggering incompetence and blatant disregard for residents. Their sole focus is extracting ever-escalating service charges while delivering absolute z... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Helen Trotter of KPS was outstanding - professional, friendly and helpful throughout my contact regarding a recent incident in our building. She made me feel valued, listened to, and genuinely cared f... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

The customer service and treatment of customers by this company is nothing short of vile. They offer no help when you raise a query about making payment, which you cannot do because their system onlin... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Stuart who dealt with our problem was very kind as well as being very professional and knew how to deal with the problem in a timely manner. He sorted the query and was able to manage the problem s... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Société de gestion immobilière

Écrit par l'entreprise

Kingston Property Services prides itself on providing quality services at excellent value for money. We specialise in leasehold block management and estate management throughout the North of England.


Coordonnées de contact

3,2

Moyen

TrustScore 3 sur 5

593 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 76 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'une semaine

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

3,2

Tous les avis

(593)

46 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Prompt service

22 mai 2026
Avis spontané
Logo de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Réponse de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Thanks Sandra, we really appreciate your 5-star feedback!

Noté 1 sur 5 étoiles

0 out of 5

Would give zero stars if it was possible.

Non-existent work done on the estate, condescending staff when reporting issues that they are responsible for, zero action on issues and to top it all off, charge near enough £300 for a "management pack" when you sell your house. Bravo to whoever owns Kingston - excellent business model.

15 mai 2026
Avis spontané
Logo de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Réponse de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Hi Jay, it's disappointing to read that you feel our service standards have fallen short of expectations. We have requested more information from you via Trustpilot so we can fully investigate the issues you've raised. We encourage you to reply to this request or contact us directly so we can look into these matters. Regarding management pack fees, these are standard charges associated with the sale process and reflect the work required to collate the relevant documentation. We appreciate your feedback and welcome the opportunity to address your concerns directly. Many thanks

Noté 1 sur 5 étoiles

Have sent in numerous formal complaints…

Have sent in numerous formal complaints using their own complaints procedure and they are supposed to provide you with a reply within 15 days. Have also what they call a level 2 complaint, sort of a formal complaint about a formal complaint, and guess what, NO reply. So not much point in this useless company having a complaints procedure if they don’t follow their own!! Will just have to complain to the Property Ombudsman about this supposedly property management company!!!

12 mai 2026
Avis spontané
Logo de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Réponse de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Hi Chris, we're sorry to read your feedback and that you felt it was necessary to submit a formal complaint. Your complaint is on our system and our Estates Manager Team Leader is currently looking into why a response has not been issued within the specified timeframe and will respond to you shortly. Please accept our apologies for the delay. Thanks

Noté 5 sur 5 étoiles

Stuart who dealt with our problem was…

Stuart who dealt with our problem was very kind as well as being very professional and knew how to deal with the problem in a timely manner.
He sorted the query and was able to manage the problem so that we did not incur any more financial costs.
he went over and beyond all expectations and we cannot thank him enough.
His customer service was excellent.

22 avril 2026
Avis spontané
Logo de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Réponse de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Hi Patricia, thank you very much for taking the time to share your feedback. We're delighted to read about your positive experience with Stuart. Your comments will be shared with Stuart and the wider team. Thanks

Noté 1 sur 5 étoiles

Heavy-handed approach over a minor issue

I’ve had a very disappointing experience with Kingston Property Services.

A relatively small outstanding balance of £252 was escalated to solicitors, which quickly increased the amount owed to over £400 once administration and legal fees were added. This felt completely disproportionate to the original sum.

This situation was made worse by an administrative error on their part relating to the previous owners of the property, which meant we did not receive the relevant information or correspondence in the first place. Despite this, the matter was still escalated and additional charges applied.

I do not recall receiving clear or meaningful prior warning that the matter would be passed to solicitors, and the speed of escalation left little opportunity to resolve things directly. The additional charges seem excessive for what should have been a straightforward issue.

While I have now paid the balance to avoid further costs, the overall handling of the situation has been frustrating and unnecessarily heavy-handed. That said, I will be pursuing a full refund.

I would have expected a more reasonable and proportionate approach, particularly for a one-off issue. Based on this experience, I cannot recommend them.

17 avril 2026
Avis spontané
Logo de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Réponse de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Hi there, thank you for taking the time to share your feedback, although we're sorry to hear that you've had a disappointing experience. Your most recent correspondence has been received by the Estate Manager for your development and a response will be issued within our stipulated timeframes once the situation has been investigated. Many thanks

Noté 5 sur 5 étoiles

Very professional

Helen was very professional she listened to my query and was very patient whilst I forwarded her pictures regarding our gardening issue. She stated she had sent an email to the gardening contractor asking for action and a timetable when they planned to be on site.

8 avril 2026
Avis spontané
Logo de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Réponse de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Hi Ian, thank you for sharing your feedback. We're delighted to read about your positive experience with Helen - your kind comments are very much appreciated!

Noté 1 sur 5 étoiles

WCL construction are the property…

WCL construction are the property maintenance company used by Kingston Property services:
This company carried out work in my property in January and we have received a bill for this. To our amazement they want to changed us £550 + VAT for no more than an hour and a half work to cut two holes in the plasterboard ceiling. They are also trying to charge us £174 + VAT for them apparently contacting Northumbria water emergency line which they DID NOT do as I contacted them myself and Northumbria water also had to supply the part to fix the problem as their plumber sent by WCL didn’t have the parts. Absolute disgrace and daylight robbery. We WILL not be paying for the plumber and are still questioning the £550 for 90 minutes work.Both WCL and Kingston properties refuse to speak to us about this. We have now involved the ombudsman. I can’t believe how cowardly Kingston properties are. We are not unreasonably people and accept that we are liable for some of the costs but not the plumber. Thanks Julie Howe the senior manager who hides behind her staff. 😡😡😡😡😡

9 avril 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Scam…

They have never appeared on our estate and have never done any work yet are demanding payments from residents. There are overgrown bushes and trees around the boundaries, damaged fencing and litter left behind by builders who open spaces are working on behalf of. Rancid stagnant water in the pond at the front of our estate with overgrown grass and weeds everywhere. Weeds growing out of boundary walls and litter in trees and bushes. Plus moss and mud on pavements, they've never even bothered to send someone around to look at the site let alone introduce themselves to residents. They aren't responding to anyone's complaints. A. Utter joke, we don't even want them on our estate they're just trying to rip us off this is work that should have been completed by the builder. Open spaces aren't needed or wanted

9 mars 2026
Avis spontané
Logo de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Réponse de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Hi Connor, thanks for sharing your feedback, although we are concerned to read about the issues you have described. We'd like to investigate further with our Open Spaces team, however, we're unable to identify your account from the information provided. Please could you contact mail@kingstonopenspaces.co.uk, provide your address/development name and reference this review. We can then reply to you directly to discuss your concerns in more detail. Many thanks.

UPDATE 13/03/26 - Hi Connor, we've managed to find you on our system. The Estate Manager for your development is looking into the issues you have reported and will respond to you directly. Thanks

Noté 5 sur 5 étoiles

paying an invoice

Solved the problem easily once I had been setup to access the site

3 mars 2026
Avis spontané
Logo de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Réponse de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Hi John, we're glad that you're set up to manage your account - thank you for the 5-star review!

Noté 5 sur 5 étoiles

No waiting

No waiting, registered account and made payment whilst Stuart was on the phone to ensure no issues, answered questions about future bills. Very friendly, polite and professional

24 février 2026
Avis spontané
Logo de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Réponse de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Hi there, it's great to read that Stuart was so helpful during your call and that you were able to register your portal account. Thank you for sharing your experience!

Noté 5 sur 5 étoiles

Great customer service

Great customer service. The gentleman I spoke to explained everything to me really well and directed me through the correct process of setting up a direct debit. Just waiting for that to be set up then I will be all sorted.

Thanks again for your help.

Stacey Urwin

19 février 2026
Avis spontané
Logo de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Réponse de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Hi Stacey, thank you so much for your kind words and for taking the time to leave us a review! We’re delighted to read that you had a positive experience with our team. If there's ever anything else we can assist with, please do not hesitate to get in touch.

Noté 1 sur 5 étoiles

Predatory Management & Legal Intimidation: A Clear Warning to Investorsiew

Review: Kingston Property Services operates a threat-driven system that, in my experience, falls below acceptable professional standards. Could this be responsible for the steady stream of resales at Echo Building? Investors appear to be exiting due to their poor management, high cost, and anticipated mismanagement risk.
They admitted my complaint required investigation, yet continued legal threats anyway. Despite confirming receipt of substantial funds, their solicitors are still chasing disputed charges—including sums predating my ownership and confirmed settled—while threatening County Court Judgment and forfeiture.
They sent demands to the wrong address despite having my correct details. The delays and confusion appear systemic—prolong disputes, apply pressure, add costs.
I am investigating their practices further and will publish additional findings, including the final outcome of my case.
If you have experienced similar conduct, speak out. This pattern must be exposed.
Investors should exercise extreme caution before purchasing any leasehold managed by Kingston. The risk is real—and expensive.

12 février 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Disgrace of a company, money for nothing.

Moving house and been charged 3 x the annual fee to receive the "management pack" that apparently we legally need to transfer the ownership. No doubt that this years annual fee which has just been paid has not been taken into account either. Must be paid upfront too, not on completion. Absolute scumbag of a company. They do nothing but mow a couple of small patches of grass twice per year and charge around 300+ houses £80 each per year. Honestly don't know how companies like this can get away with it.

10 février 2026
Avis spontané
Logo de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Réponse de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Hi Karl, we're sorry that you're unhappy with your fees. For clarity, the management pack fees are separate from the annual estate charge. This pack is a comprehensive set of documents required during the conveyancing process. The fee reflects the administrative time involved in collating this information.

Estate charges relate to the ongoing maintenance and management of the communal areas, which can also include less visible administrative actions. We would welcome the opportunity to outline the services at your development in detail - please respond to our information request so we can review your specific property. Many thanks

Noté 1 sur 5 étoiles

I had a leak in my hallway

I had a leak in my hallway, and had their track and trace apparently it was a pipe directly into my property, so I have to pay, they sent a plumber who couldnt find the stopper and made matters worse by tightening the pipe, we had to call the emergency line for the water board who had to give the plumber the part. I have asked for an itemised bill and the report for my property and still waiting for both. I think the customer service by Kingston Properties is a disgrace and I had to wait over 2 weeks to eventually talk to the property manager who was not helpful at all. I am hoping that I will get the things I have asked for, I have also submitted a formal complaint to the company but from the conversations I have had this just want to pass the buck and are not willing to compromise on anything! Shocking treatment

14 janvier 2026
Avis spontané
Logo de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Réponse de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Hi Angela, it's concerning to read that you've had a disappointing experience. We can see that the Property Manager spoke to you this week about the documents you have requested, and they will come back to you once those have been obtained. Your complaint has also been logged and will be responded to within our specified timeframe.

Noté 5 sur 5 étoiles

Account set up

I made a call regarding account set up. Stuart pick up the call and help me with everything. Even I did telephone payment. I would recommend Kingston property service specially because concat with Stuart which is very friendly, helpful and super efficient. Definitely people made a company. Thank you

6 janvier 2026
Avis spontané
Logo de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Réponse de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Hi Marinela, thank you so much for your very positive comments following your call with Stuart. We're pleased to have assisted with setting up your account. Many thanks

Noté 1 sur 5 étoiles

I wouldn’t even give this and the other…

I wouldn’t even give this and the other companies they so called work on behalf of a minus 10 star

Been on an estate in Northumberland for 6 years and between Kingston, Open spaces and so called St Mary’s management company/Bellway, because I can’t decide who is running the horrendous show nothing gets done.

From blocked drains because roads are not cleared, to paths coming up, landscaping not done, weeds on paths, rubbish. Need I go on!!

Through their lying and taking money from residents when all that is done is the grass cut for over £370 a year and more if you own a bigger property , then threatened with court if you refuse to pay these so called charlatans!

Residents having to clear the roads , cut their own hedges and basically take on ownership while paying this is beyond a absolute joke.

My advice to anyone who is going to buy a property that these 3 company’s own.. don’t! Please save your money and the stress and heartache these people put you through.

So let’s make this perfectly clear take a stand against these companies because they continue to get away with it otherwise and take money from customers fraudulenty. Through their bullying and threatening behaviour they should be ashamed!

12 décembre 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

DO NOT TRUST THIS COMPANY

Absolute scam of a company, hang up whenever you want to speak to them, never reply to emails and not willing to look into why they are trying to charge homeowners before the development is complete as agreed and is a complete mess. AVOID THEM!!!!

10 décembre 2025
Avis spontané
Logo de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Réponse de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Hi Colin, we're very concerned to read about your experience, thank you for bringing this to our attention. We have sent you a request through Trustpilot for more information so we can identify your account and look into the issues you have described. Please could you either reply to the request or send a message to mail@kingstonopenspaces.co.uk. Many thanks

Noté 5 sur 5 étoiles

The gentleman on the phone was helpful…

The gentleman on the phone was helpful ,clearly explained, and felt easy to talk to.

9 décembre 2025
Avis spontané
Logo de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Réponse de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Hi Alphonsa, thanks for your feedback - we're pleased that you had a positive experience.

Noté 5 sur 5 étoiles

We seemed to have a good relationship…

We seemed to have a good relationship with our managing agents and work particularly well with Simone Stewart at Kingston. Our objectives are being met and progress being made. Our mid to long term plans are slowly coming to fruition with no small thanks to Simone.

29 octobre 2025
Avis spontané
Logo de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Réponse de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Hi Jane, thank you for your great feedback. We're pleased to read about your strong relationship with the team and that Simone has contributed so much to progress at your property. Simone will be delighted to read your comments.

Noté 5 sur 5 étoiles

Great support from our property manager…

Great support from our property manager Simone Stewart , most helpful and proactive in getting things done , she has improved our Kingston experience a lot

31 octobre 2025
Avis spontané
Logo de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Réponse de KINGSTON PROPERTY SERVICES LIMITED

Hi David, we're delighted that Simone's support has made such a positive difference and improved your experience with us. We'll be sure to pass along your kind words! Many thanks

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus