shabbybearcottage.co.uk Avis 

209
•
TrustScore 2 sur 5

2,0

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

Ordered a table and 2 benches in June. Still have not received them in the middle of September. Just now realised the website is down. Utterly, utterly let down. Their delivery company has the table a... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Just received a letter to inform me that the company has gone in to liquidation. I have already received my return funds through a Section 75 claim, hopefully this will still apply to anyone who’s not... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Two orders placed in June and July. NO RESPONSE from company despite numerous emails. Today I see their website is taken down and their contact number disconnected. I’d recommend a card chargeback if... Voir plus

Noté 3 sur 5 étoiles

Ordered and paid for dining table and benches beginning of June, nothing received to date 21st July. There is no telephone number and so far no reply to any emails. UPDATE had an email to say table wa... Voir plus

À propos de l'entreprise


Coordonnées de contact

2,0

Bas

TrustScore 2 sur 5

209 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

N'a pas répondu aux avis négatifs

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

2,0

Tous les avis

(209)

22 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Very nice table

Very nice table, delivery was on time. Was expecting to wait a bit longer but arrived quickly. Nice texture to it and looks great in my new kitchen, my friends have all said how nice it looks. Wish that I had bought a bench, I’ll get one for Christmas I think! 10/10

25 juillet 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

Thank you Betija, we hope it bring you many years of happiness :)

Noté 5 sur 5 étoiles

Really great

Really great, couldn’t be happier with my dining table. Everything went smoothly, happy to wait for a handmade product of this quality. Was quoted 8 weeks for a bespoke size and it arrived in 5, very pleased. So happy it’s not cheap tat and actually made properly, they really have made it to a high standard. The whole family have said how lovely it is. Excellent!

18 juillet 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

Thank you for the lovely review :)

Noté 5 sur 5 étoiles

Really nice table and helpful people

Really nice table and helpful people. Lots of questions answered on email prior to purchase and they helped me get everything right.

15 juillet 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

Thank you Nancy for the lovely review :)

Noté 5 sur 5 étoiles

Really great

Really great, couldn’t be happier with my dining table. Everything went smoothly, happy to wait for a handmade product of this quality. Was quoted 8 weeks for a bespoke size and it arrived in 5, very pleased. So happy it’s not cheap tat and actually made properly, they really have made it to a high standard. The whole family have said how lovely it is. Excellent!

15 juillet 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

Thank you so much for the lovely review :)

Noté 5 sur 5 étoiles

Great table

Great table, lovely company and they were very helpful with all of my questions. Delivery was good, on time and very happy with it overall.

2 juillet 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

Thank you so much for the lovely review :)

Noté 1 sur 5 étoiles

Never received order - no contact

Our order has not arrived within the five to ten days promised and we have also had three messages ignored over the last three weeks. We are alarmed to see that many other customers across different platforms are being ignored by Shabby Bear Cottage and have not received their orders. Do not order from them.
--
EDIT (July 25th): As I've emailed Shabby Bear Cottage three times and messaged them once in the last month and not received any emails from them, despite them saying that they've sent me at least one, I'm responding to their reply to my review here point by point as this is my only other way to be in contact with them: 

1) You've included personal details that you should not have - remove this.

2) I sent you emails on June 26th (asking for our delivery notes to be updated as I didn't receive a response to my message on your site asking the same question), July 12th (querying why we had received an email asking how we liked our table when we had not received any contact from the delivery company) and on July 14th noting that we had challenged the credit card charge and that we would reject the order if it was sent to us due to lack of contact from Shabby Bear, the fact that the order was not fulfilled, and the fact that we had noticed that there were multiple reviews/comments on your pages from various customers in the same situation as us. 
You say that you received the message via your site and responded - I did not receive this email and I've been receiving many emails a day for the past few months, plus I check my spam folder regularly. I have checked that my email is correctly listed on my order. I was also emailing your Support email that I have emailed you on several times pre-ordering and when we were considering making an order previously - I have just double checked it too. If it is indeed true that your emails are not arriving/sending, it sounds like you have a problem with your emails that needs to be fixed. That said, I note that you have multiple reviews on different sites from customers saying that you are not responding to them (with no response from you, of course) and therefore, you can't possibly be unaware that you have a technology problem if you do. You also seem to be responding to these legitimate sounding complaints by flagging the reviews as defamatory, suggesting a lack of interest in sorting out this issue. 

3) Onto the issue of when you said you would deliver. On my order email, the estimated delivery for chairs and benches were listed as due: Jun 21st and Jul 12th and the shelf on Jun 20th and Jul 11th. On June 27th, you sent me an automated email with the following line, "Our courier will be calling or emailing within 5 -10 working days to arrange your delivery". By July 12th, I was becoming anxious because ten working days had passed and I had not had any contact with Shabby Bear. Late on July 13th, we found the other customer reviews, challenged the credit card and emailed Shabby Bear on July 14th to inform you of the situation. 

4) You say that you have called me. I did not receive a call and can confirm that my mobile number is correct on my order.  

5) You are trying to turn the problem into me not wanting to pay extra to have the items delivered to an upper floor. I did not receive your email, so I didn't know this was an issue and never told you that this was an issue.

In summary, we do not want our order. I'm sure you can imagine that it was very alarming to realise that we should have received our order according to your automated email (and the original order email) and to then find lots of reviews/comments with customers who had not received their order, alongside knowing that if we contacted you to resolve the problem, you would not respond. We have told the delivery company (who have now got in touch eighteen working days later) not to deliver and they have argued with us on the topic, told us to tell you (we did!) and then tried to schedule in the delivery anyway, emailing and calling us. We don't like companies that turn buying an item into a stressful experience. The review is fully accurate.

13 juillet 2023
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

No, just No.

Been waiting months for delivery. Finally promised delivery today but courier has been told to hold all items from Shabby Bear. Possibly heading into liquidation? I wouldn’t know because they don’t always respond to emails within agreed timescale.
Look elsewhere. Now inprocess of trying to recover payment.

5 juillet 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

Hello Elizabeth and Gary,
We are sorry to hear of your experience. Sadly our delivery partner had an error with their scanning system, which was showing our orders as "OUT OF STOCK" after they had been collected. Thankfully this was resolved quickly and I can see that your order has now been delivered to you.
I can see that we responded to all of your emails within 24 hours, with the last one reading

Gary Elliot
Jun 7, 2023, 2:05 PM
to me

Hi Georgina

I have been in touch with Delivery Partner regarding this order. Your delivery partner has advised me that the order is on hold with you. I’m concerned that it’s now been nearly two months since I purchased this item.

Can you please advise what the delay is? I am due to go on Holiday and would like to have this resolved before I go.

Many thanks
Regards
Gary


Georgina
Jun 9, 2023, 1:01 PM
to Gary

Hello Gary,
Not to worry, this is quite normal. Essentially the reason for our lead-times is that the courier can take a while to get down to us to collect everything, and if we have lots of orders it will take multiple collections. So the order is on hold until they collect it from us. However I can confirm that it has now been collected, so you should be hearing from them soon :)
Kind Regards, Georgina,

I can see that there was a slight delay in your delivery, and I am sincerely sorry for this. Sometimes, as with many handmade items, there are factors that are a little out of our control. Errors on our delivery partners website, steel deliveries and wood stock are all things that can have an effect on our delivery times. However, we do respond to our emails within 48 hours at the latest and try to keep all of our customers updated should there be an unforeseen delay.
In this case, I hope that all is now well that you have recieved your item and as I have not heard anything, I will mark this case as closed.
Please do not hesitate to reach out to me in the future should you need any assistance, we hope that your table brings you many years of happiness :)

Noté 1 sur 5 étoiles

Think twice before buying from this company

I would advise anyone purchasing from this company to think twice before doing so.

I bought a table and bench in May which took 6 weeks to be delivered. When it arrived, the corner of the table was damaged and the wood in this corner was soft to the touch. The packaging showed no sign of damage, which indicates it was like this on despatch, and this raises concerns about quality control.

Worse than this, however, is that I have contacted the company twice to arrange a return and have heard nothing back.

See the experiences other people have had with poor communication in the other reviews.

—

Update 23/06/23 - the company have now been in touch to say a replacement will be ready in about three weeks time. Apparently the lack of response was due to staff holiday. I will update when it arrives.

—

Update 22/07/23 - still haven’t received a replacement. The company have said that it’s ready and waiting to be collected by a courier but based on other reviews on here I’m not holding my breath.

—

Response to your reply on 25/07/23
I have no complaints about the packaging on the table - it was well packed. I think the damage was caused before it was despatched as the corner of the table was crushed, but there was no damage at all to the polystyrene protection.

It did not take 72 hours for you to respond to my initial email. My email was sent on the 12th June and you replied on the 21st June, after I had chased you up. This is 9 days to respond to a customer email about damaged goods.

You state that the replacement was with the courier at 3 weeks - this could not possibly be true. 3 weeks after you finally acknowledged me on the 23rd June is the 14th July. It is now the 25th July and only today have I received an email from a courier stating that “we are waiting for the stock to be checked in at our warehouse”.

I firmly believe that the only reason there has been any movement today is because I emailed you this morning threatening legal action. How long would I have been waiting otherwise?

I can see the other reviews on this site from customers all having similar issues - long waiting times, poor communication, damaged and rotting wood.

You have been flagging other reviews as “containing harmful or illegal content” when I have read them myself before they were flagged and can see they were complaints about your company.

Anyone reading this is encouraged to view the “company activity” section at the top of this page to view the reviews that have been flagged.

After a recent batch of negative reviews you suddenly have a stream of new five star reviews added at the same time. Interestingly also at the same time you have been replying to other reviews. Coincidence?

Nearly all of your recent uk reviews are complaints. However, all the recent five star reviews are from other countries. Do you even deliver outside of the uk?

19 juin 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

Dear Matt,
We are sincerely sorry to hear of your experience.
With damages, sadly it can happen sometimes - we wrap our products as best we can, however they are large and very heavy and we use a specialist hand delivery service for this as no amount of wrapping can truly protect something so large - and we are also eco conscious and aware that 10 layers of wrapping is pretty pointless and bad for the environment. Dents also happen through the packaging, as it squashes the item - and this doesn't tear the wrapping.
Due to a staff holiday, I can see that it took about 72 hours to respond to your initial email, however this was then processed around the 23rd so that we would make a new top for you.
This has been completed and is now with the courier awaiting delivery to you. Normally our replacements take about 1 week less than our current lead time - and as we make everything from scratch by hand, it is never exact. However it was with the courier at 3 weeks, and now on the 25th it is awaiting delivery. I am sincerely sorry for the slight delay to your replacement and the damage that was caused to your initial top.
Thankfully, with all damages we allow our customers to use the table top whilst awaiting the replacement, so we hope the wait hasn't been too long for you.

Please do not hesitate to reach out should you need further assistance :)

Noté 1 sur 5 étoiles

Do not trust this company

We’ve waited over 2 months for a refund from this company and sent multiple chasers but have received nothing back. By far the worst company I’ve ever dealt with, don’t waste your time with them (and don’t be fooled by the fake positive reviews on here).

9 mars 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

Dear Jasmine and Ryan,
I am sorry to hear of your experience. Upon checking your order I can see that your refund was sent to you once the item was back with us after the processing time. Unfortunately, you were unavailable for a couple of months whilst we were trying to collect the item from you.

I can see that we responded to your request, where you were saying that the refund had not been sent and then that it was an incorrect amount

Jasmine -
"The order was £124 so £90 is incorrect. You originally said £60 was paid, so what you’re saying doesn’t make sense. Also, I’ve asked for evidence 3 times now and you have not provided it, so I do not believe what you are saying - once again, provide actual evidence please before we decide to take legal action against you"

SBC
"Hello Jasmine,
The order was for £90, placed 30th November, and has been sent through to your card ending ****. We have sent a refund proof through to your email, with the card number on it"

Jasmine -"Provide evidence of the bank transaction!"

We explained that our system is run via a merchant account, and all refunds and payments are made through this so we cannot provide a screenshot of a bank transfer - as it simply does not exist. However, the email you recieved showed that the refund had been sent to your card ending **** and that the order had been cancelled. The balance was showing on the invoice as £0.
Unfortunately there seems to be a little bit of confusion over the amount and a debate over whether you have recieved the refund. It has left our merchant account and has been paid into the card that you originally paid with, and it matches the amount on the original invoice.
However, if you have another invoice with a different amount, I would be happy to take a look at this for you.
Thankfully you have recieved the refund and I believe now all is well, please do not hesitate to reach out should you need further assistance and I will do all I can to help.

Noté 5 sur 5 étoiles

Great company

Great company, small family run business that genuinely care about their customers. My breakfast bar is fantastic, the stools are solid and don’t rock. My kitchen is perfect now, and it’s thanks to Shabby Bear! Thank you!

9 juin 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

Thank you so much for the lovely review Curtis :)

Noté 5 sur 5 étoiles

So happy with my new dining table

So happy with my new dining table, delivery was fast and helpful too. It’s just beautiful, my family all love it and have asked where I bought it. Worth every penny, cannot recommend enough!

17 mai 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

Thank you so much for the lovely review :)

Noté 5 sur 5 étoiles

garden table and benches

Love my garden table and benches, really couldn’t be happier. Arrived 2 weeks earlier than stated date, courier let me know the date and time so I could be at home. Excellent!

14 mai 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

Thank you so much for the lovely review :)

Noté 1 sur 5 étoiles

Absolute disaster-stay away

Waited a month for the £380 bookcase.
When it finally arrived, it was covered in marks, dents, holes, splinters, one of the corners is randomly curved and that's not even the worst of it. The wood is wet and rotten!
Customer service expected me to wait almost a month for rotten, smelling and damaged item it to be collected. Or to sort out my own collection, while offering partial reimbursement for it. At this point I'm just expecting a refund.
Edit: customer service has some guts to openly lie here. Condensation doesn't last a week and doesn't cause the wood to rot. I also provided you with countless pictures of damages (splits, cracks,dents,splinters, holes and rot). I did not refuse replacement or a refund, I refused to wait 3 weeks with a rotten bookcase to be collected while I'm pregnant as this is not safe for me or my unborn child. It smelled or rot and chemicals. I contacted you on Monday and you had until the end of the week to sort out the collection as I cannot keep the item for longer, since it's harmful.You didn't and kept feeding me with lies. I also gave you an option saying that I can keep it outside until the collection, since it's unsafe for me and for my baby to breathe this in, you refused that also. I had to dispose of it as I'm not putting myself in unnecessary danger, as I have informed you.
Yet, instead of taking the responsibility, you still refuse to acknowledge your several shortcomings.

Potential customers, stay away. They will try to scam you but thankfully, there are legal options left for those of us that won't accept it.

Edit: The last comment at least made me laugh. Yes, that's how banks work and that's exactly what they'd say in case of a rejected claim... It's incredible what you guys come up with.
On a more serious note, the bank dispute has been completed almost a month ago, but hey, nice try trying to get some sympathy votes.
Bottom line, potential customers, this is what you might have to deal with. Joke of a product, joke of a "customer service" and chargebacks. Luckily, I no longer have to deal with them and I hope nobody else will make mistake of purchasing from them.

22 mai 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

Hello Ida,
We are sorry that you have left us a negative review. Upon looking at your emails to our support team, it seems that your item had some condensation from the packaging. This is quite normal for this time of year as it is quite hot, and its wrapped in shrink wrap for protection. However to be safe, as something may have happened to it during delivery, we offered you a replacement or refund so that you could have this resolved quickly.
As our items are large and bulky, we need to use a hand delivery service which can take 1 - 3 weeks. We offered a replacement, which you refused as it would take too long. We offered a refund, which you refused as the collection would take too long.
We offered to swap out the shelves for you, which you refused.
You then stated that unless we could collect the item within 24 hours, that you would place the item outside as you did not want to have it in your home - as you are pregnant and that you think it will harm you and your baby. As all of our items are treated with natural products, we assured you that this was not the case - but, you refused.
You stated that if it was stolen, or lost, that it would not be your fault, and then opened a chargeback with your bank.
We even offered to reimburse you if you used your own courier to send it back to us if the wait was too long, but you also refused this.

As per UK Law, to have a full refund the item must be returned to the retailer in the condition of which it was recieved.
As you are not letting us collect the item, we cannot issue the refund.
We will sadly now have to send our collections team for the outstanding balance, as you will not let us have the item.

Please do reach out to us at Support@shabbybearcottage.co.uk if you are happy for us to collect the item or want to send it back for a full refund.

UPDATE: Bank has refused chargeback and informed us that the customer was trying to scam us. Please do not scam businesses Ida, it is not fair. We are only a small company and our families rely on this business for their income.

Noté 5 sur 5 étoiles

Very impressed with my garden table

Very impressed with my garden table. We wondered what would be best when choosing something for outside that would last, and it doesn’t disappoint. The stain is very durable, we’ve used it a couple of times and I’ve been able to wipe up spillages easily. Looks beautiful.
Purchasing a cover to fit was also easy, and it’s required so I didn’t want to leave it without, especially with our weather! It’s such a lovely feature I want to keep it looking it’s best! The bench is very strong and is so sturdy, really wanted something that wouldn’t rock about like cheaper versions and got exactly what I hoped. I got the parasol hole version and it’s perfect, as the table is so heavy I’m not afraid of it blowing away in the wind!

5 avril 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

Thank you Tyler, we are so happy to hear that you love it. May it bring you many years of happiness :)

Noté 5 sur 5 étoiles

Superb from start to finish

Superb from start to finish. Wait time was excellent compared to some companies, and it’s all made by hand, so I could have the exact size I required. My friends are very impressed and it looks stunning in the garden. I can’t stop looking at it, just have to keep finding excuses to go outside! Thank you all so much, and a big thank you to Jack for the hard work!

1 mai 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

Thank you for your lovely review Emily, we are very pleased that you love it :)

Noté 4 sur 5 étoiles

Perfect!

Received my gorgeous bar table and stools last week and totally in love. Arrived well packaged and the quality is fantastic. Thank - you James!
Only reason for 4 star is it’s a pain you don’t have a phone number to call when I needed to speak about delivery etc , emails did however get answered but not always straight away.

25 avril 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

Thank you so much for the lovely review Faye, we hope that it brings you happiness for many years to come. Sadly we no longer have a phone line, however our emails are responded to normally within 24 - 48 hours. We also have our live chat service if an immediate update is needed :)

Noté 5 sur 5 étoiles

Why only 5 stars

Why only 5 stars! Exactly what my wife wanted, and at a very good price. We’ve been looking for something for quite a while, and looked in all the high street shops. Everything seems to be made in China these days, and even the made in Britain places look a little dubious. After seeing all their reviews on the website with pictures, I knew it to be genuine so emailed to ask if we could have a bespoke table made. Had a response with a quote within 24 hours and it arrived in 6 weeks. We ordered a 190 x 100 size for our dining room and it fits perfectly - we already had inbuilt seating so needed the size to be exact. Fab stuff. Keep up the good work!

18 avril 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

Thank you so much for the lovely review Josh, we are grateful that you appreciate our hard work and are so happy that you love your new table :) May it bring you and your wife many years of joy

Noté 5 sur 5 étoiles

Very happy with my breakfast bar

Very happy with my breakfast bar, smooth and rustic, just what I wanted. Thank you so much!

17 avril 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

You're welcome Gordon, so pleased that you like it :)

Noté 1 sur 5 étoiles

Shocking communications

Shocking communications. Don't answer emails, don't respond on chat.
No idea what the product is like. Assured last week my order (3 pieces) was with the courier. They advise me it is not all with them. The major part (a table) is missing.
Trying to get a response from Shabby Bear is a full time job.

25 avril 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

Hello Guy,
So sorry to hear this. Sadly our chat service is for bespoke items only, and emails are 24 - 48 hours during our opening hours for a response. We are open Monday - Friday 9- 5. As a small business, we are unable to be open at the weekend to respond to emails, however we are working hard to ensure all emails are responded to in a timely manner during our opening hours.
I have taken a look and it looks like the courier had an issue with your address having a digit wrong, however this has been rectified and I can see that your order has now been delivered. Sincerest apologies for the slight delay, we do hope that now that you have your item all is well. Please do not hesitate to reach out to us should you need further assistance

Noté 5 sur 5 étoiles

Exceedingly happy with my purchase

Exceedingly happy with my purchase, table arrived swiftly and is 100% solid wood and you can see its been made by hand. Genuine company, with a small team who I communicated with throughout my order. Live chat was helpful if I needed an update, and the new support email gave me a response to my delivery address issue within 8 hours.
Would recommend.

10 avril 2023
Avis spontané
Logo de shabbybearcottage.co.uk

Réponse de shabbybearcottage.co.uk

Hello Robertas,
Thank you so much for your review, really means the world to us. I will pass this onto our team. We hope it brings you many years of happiness :)

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus