Alchemy Fine Home Avis 

137
•
TrustScore 3.5 sur 5

3,5

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

The chair that was "in stock ready to ship" was cancelled after I waited 60 days for it. They said they can't get the chair but it's still listed on their web site. I do wonder if my order was cance... Voir plus

Noté 3 sur 5 étoiles

Product quality was great and once the product shipped the 3rd party shipping was fabulous. The Alchemy customer service was less than desirable. Product was to take 2-3 weeks to ship it said. No upd... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Vanessa and the style fix team were incredibly helpful in furnishing the apartment of my dreams. They made the process fun, collaborative and exciting. Vanessa was attentive to detail, my wish list an... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

I love the fact that Alchemy Fine Home offers free design assistance and that they were able to help me bring all of the details together without having to go hire a designer. They listen to me and go... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Magasin de meubles
  2. aussi dans
  3. Magasin d'ameublement d'extérieur
  4. Magasin d'ameublement et de décoration
  5. Magasin de meubles de chambre à coucher
  6. Magasin de meubles de cuisine
  7. Magasin de meubles de salon

À propos de Alchemy Fine Home

Écrit par l'entreprise

Alchemy Fine Home is a luxury home decor company specializing in curated furniture collections, modern tabletop and home entertaining essentials and inspired home decor accessories. We travel the globe to find the best artisans and designers to offer you an unparalleled selection of luxurious hand-curated treasures. We offer quality American heritage brands like Four Hands, exotic hand-made furniture from Noir and CFC, and global luxury brands like Eichholtz. From French Limoges porcelain, Dutch cast-iron cookware, Italian Murano glassware, Scottish wool throws, and Portuguese linens, we jump from continent to continent to find you the finest-crafted furniture and decor. Explore our hand-picked top brands from Europe, Asia and the USA. We know finding exactly what you want isn’t always easy, that’s why we offer complimentary design services via our Home Style Fix where our Design Concierges suggest simple tailored solutions to your home design projects. Need some help figuring our a floor plan that would work in your home or need help finding the right pieces for a smaller space? We work with customers and designers to simplify their design process and save you time searching online. See what our Design Concierges will suggest for you! Based in San Diego, California, Alchemy Fine Home works with the best designers and artisans world wide to bring you a curated collection of elevated furniture, decor and tabletop with unparalled customer service. Alchemy Fine Home is striving to constantly blend technology, customer service and design to create an unparalled unique experience tailored to each of their valued customers.

Coordonnées de contact

3,5

Moyen

TrustScore 3.5 sur 5

137 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

3,5

Tous les avis

(137)

0 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

There were some issues with the back…

There were some issues with the back order from the supplier. Alchemy helped get them solved and stayed in contact with me. The personal help and willingness to get things solved rated them 5 stars!

27 décembre 2022
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

Thank you so much for your kind review Martha! We know it's frustrating when orders get pushed back for various reasons but we strive to always stay in touch with our customers along the way.

We look forward to assisting you again soon!
Best,
Alchemy Fine Home

Noté 5 sur 5 étoiles

Great service!

Bought an Angelina chair from Alchemy and I was surprised how comfortable it was. 100% recommend!

18 janvier 2023
Avis spontané
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

Thank you so much for the kind review! We're so happy you're loving your new chair.
We look forward to assisting you again in the future!
Best,
Alchemy Fine Home

Noté 1 sur 5 étoiles

I’ve purchased many items from you

I’ve purchased many items from you, but your delivery time is beyond reasonable!

13 décembre 2022
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

Hi Nicholas,

Thank you for your repeat business. As we state on our product pages and shiping page, we estimate up to 5 weeks to arrive when ordering in-stock items that require freight delivery. These are trucked across the country and our timing is on par with the industry standard. In the case that you order an item that is out of stock and we list a 'next available date' that can add further time. While some freight can arrive within 2 weeks, we see that the the shipping location to your home was across the country. We always make sure to deliver realistic expectations and try to ensure top customer service along the way.

Again, thank you for your business and patience. Good things are worth waiting for!

Best,
Alchemy Fine Home

Noté 3 sur 5 étoiles

bad delivery

Product good....delivery too slow

5 décembre 2022
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

Hi Kathleen,

Thank you for your review. I see that your order was delivered 11 business days after your order which was within our promised shipping window. You did order during our Black Friday Sale so there was a holiday rush of orders which did slow down things a tad however we will always stand by our shipping windows. Thank you again for your business and your patience!

Best,
Alchemy Fine Home

Noté 5 sur 5 étoiles

First rate Customer Serbice

Your customer service if first rate. I ordered a dining room table. The communication regarding my delivery was consistent and clear. Unfortunately, the table arrived damaged, but you helped me through the process. Thank you.

4 janvier 2023
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

Thank you so much for the kind words! While it's unfortunate that damages do happen once in a while, I'm glad to hear that our team is always on top of making sure your experience is still a top priority.

Best,
Alchemy Fine Home

Noté 5 sur 5 étoiles

Amazing communication with the customer…

Amazing communication with the customer service/ the company with questions I had on delivery. Fast delivery! My sofa is more beautiful in person. I could not be happier with the entire ordering and receival experience.

7 décembre 2022
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

Thank you so much for the kind review! We appreciate your business and can't wait to assist you again soon. Happy new year!

Best,
Alchemy Fine Home

Noté 5 sur 5 étoiles

Happy customer.

Furniture came on time. Looked great.

31 décembre 2022
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

Thank you so much for sharing your experience Sharon! We are so happy to hear from happy customers.

Thank you for your business and we look forward to assisting you again soon!

Best,
Alchemy Fine Home

Noté 1 sur 5 étoiles

They completely lie on their website…

They completely lie on their website about delivery times. They are not even close. Then they don't even care that it takes months to get your product and their follow up sucks!

29 décembre 2022
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

Hi Chuck,

We take our promises seriously and by no means lie or take our promises lightly. I think you know this but are clearly upset understandably that we weren't able to get your chairs to you in time to enjoy them for the holidays.

I can see a clear chain of emails and phone calls following up with you. We have a 95% success rate at delivering items on time however sometimes between our suppliers and shipping partners, goofs happen and unfortunately, this was a situation that took a few weeks longer than promised. For that, we are truly sorry and are doing everything in our power to correct the situation. I can see your chairs shipped on the 29th so you should have them soon!

Thank you again for your business and your patience.

Best,
Alchemy Fine Home

Noté 1 sur 5 étoiles

Shipping took way too long

Shipping took way too long . You refuse to take the items back , when I had to buy from another vendor or even give me a credit $ I’ll tell all my friends & family not to purchase from you

15 décembre 2022
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

Hi Katherine,

I'm so sorry for your frustration. We can see that your order took 7 days to ship when we state on the listing that it can take 5 to 10 business days so we were right in the middle of our promised ship by window.

This Christmas ornament was delivered to you on Dec. 8th which gave you plenty of time to use or gift it well before Christmas.
https://alchemyfinehome.com/products/set-of-4-old-st-nick-golfing-ornament

If we are ever delayed on shipping or take longer than we state on the product pages then we will absolutely accept an item back, but your item was received in a timely manner per our stated shipping policies in perfect condition. We state this item is non-refundable unless damaged or late, which it was neither.

We appreciate your business and hope that we can serve you again in the future.

Best,
Alchemy Fine Home

Noté 5 sur 5 étoiles

Product is amazing

Product is amazing, packaged perfectly to ensure no damage and arrived when they said it would. I LOVE these stools. SO beautiful!

26 octobre 2022
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

Thank you so so much for the lovely review! We hope you enjoy your new stools for many years to come.

Best,
Alchemy Fine Home

Noté 5 sur 5 étoiles

Found exactly the gift I was looking…

Found exactly the gift I was looking for from Vista Allegre, and it arrived on time. When I needed customer support to assist in finding out the estimated date of arrival of the gift the gentleman responded and reached out to the distributor for me. Overall a great experience.

5 octobre 2022
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

Thank you Denise so much for sharing about your great experience with us! We pride ourselves on customer service so reviews like this always make us proud of our team.

We look forward to helping you again soon!

Best,
Alchemy Fine Home

Noté 4 sur 5 étoiles

Love my coffee table

The furniture piece is beautiful. Exactly as pictured. Original delivery estimate changed from 6 weeks to 6 months. No notifications were given when delivery dates were changed, which happened several times. I had to reach out to customer service after each expected date passed to receive a new delivery estimate.

15 octobre 2022
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

Thank you for sharing your experience Jill. We're always striving to keep on top of customer communication, and mainly we succeed, however, we have 1-2 suppliers that also don't notify us. We're working on improving this customer experience and can imagine how frustrating it is. We're proactively trying to find solutions to resolve this issue. Thank you for your business!

Best,
Alchemy Fine Home

Noté 5 sur 5 étoiles

Very good company

The first table I recieved, arrived with a broken marble top, even though it was fortified with styrofoam and shipped in a wooden crate. The Company asked for photos and immediately replaced the table. This one arrived intact. It looks great in my living room.

25 septembre 2022
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

Thank you Trudy for sharing your experience with us! Unfortunately accidents do happen during shipping occasionally however we’ll always stand by our commitment to deliver perfect quality products or right it immediately.

Best,
Alchemy Fine Home

Noté 5 sur 5 étoiles

Very happy

Wonderful customer service and quality products!

22 octobre 2022
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

Thank you Thom for the kind words! We really appreciate it.

Best,
Alchemy Fine Home

Noté 5 sur 5 étoiles

They Are On It! A+++

Things don't always go the way we intend them to. When there was an issue with my order, Alchemy responded exceptionally and made it right. They emailed, texted, and called me. Impressive! I could not be more pleased.

22 septembre 2022
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

Hi Robert,

Thank you so much for being responsive and allowing us to right the situation when you had a damaged item. Our customers' happiness is #1 priority and we really appreciate you sharing about your experience with us! We look forward to serving you again in the future.

Best,
Alchemy Fine Home

Noté 5 sur 5 étoiles

I like to correct my previous review &…

I like to correct my previous review & give my experience with Alchemy a 5 star. They have been diligent in reaching out to me in regard to my order & it was not their fault that the order was delivered to the wrong address!

6 octobre 2022
Avis spontané
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

Thank you SO much Julie for correcting your review. I know it can be frustrating when a delivery is accidentally delivered to a neighbor. We're so glad it was found! We look forward to working with you again in the future.

Best,
Alchemy Fine Home

Noté 1 sur 5 étoiles

Do not order here!

The experience I had with Alchemy was absolutely outrageous. I had ordered two coffee tables 6 months ago!!! I have been trying to get hold of customer service and nobody seem te know where my items were or how long it would take. After 7 months I finally received 1 table only! I am still waiting for the second one. I tried to cancel my order, but they won't refund my money. My bank is working on it.

22 septembre 2022
Avis spontané
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

UPDATE:: This is not an authentic Alchemy Fine Home customer. We have no record of this customer and have reached out to them asking to show us proof. We would never treat a customer the way they were reporting.

------------

Hi Dan, I'm so sorry to hear about this experience but we can't seem to verify you as one of our customers. We have searched your name and email and can't locate this order. We also see you're in Spain, we do not ship furniture to Spain. Can you please confirm your order #? We would of course refund your money if you haven't received the 2nd piece. Please contact us and respond with your order number and we'll get it taken care of.

Noté 1 sur 5 étoiles

Terrible quality, terrible service

The quality of the chairs we ordered was not commensurate with the pricing. The quality was really bad. The return process as well. We had to pay the shipping for both delivery and return and a restocking fee. Although we wrote the company a day after the chairs were delivered. It took a month to receive the return address. My company will never order from you again.

1 août 2022
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

Hello Yaiza,

We have reviewed this order and our customer service team asked for photos and examples of the poor quality and offered to help you with your return and you took weeks to reply and then never complied. They asked for box details to send you a slip, and you never replied. They were trying to help you over and over again but you're late replies and unresponsiveness stretched out this process much longer than it needed to be. Since you could not show any proof or poor quality it was a customer remorse return. Had you been able to send proof via photos and box dimensions this could have been handled and covered in one day. We wish you and your clients well!

Noté 5 sur 5 étoiles

Beautiful Silverware from Italy

I was delighted to see that Alchemy Fine Home carried the silverware I originally purchased on a trip to Venice Italy. I ordered another 4 place settings from them. They arrived sturdily wrapped and in perfect condition.

4 septembre 2022
Logo de Alchemy Fine Home

Réponse de Alchemy Fine Home

Thank you for the kind words! We love carrying beautiful flatware from all over Europe and beyond. We hope to assist you again soon!

Best,
Alchemy Fine Home

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus