Ascent Bicycle Avis 

265
•
TrustScore 4 sur 5

3,9

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 4 sur 5 étoiles

I have only had a chance to ride once since getting the Ascent saddle. I rode 24 miles and did notice an improvement in my ride. I can definitely tell a difference in the padding of the seat and was... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

The saddle took a few weeks to arrive but came intact. I replaced my old highly used saddle very easily with the Ascent saddle. There weren’t instructions if you are a novice & do not have the tools!... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

The saddle is poor quality, heavy, overly large and too soft for my taste. Unfortunately their "Satisfaction Guarantee" to "Experience our products risk-free with our 30-day money-back guarantee" is m... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

I was ready to be underwhelmed but I was pleasantly surprised by this saddle. To qualify this, this I have done only half a dozen rides of 30-35 miles long but the improvement over my last fizik saddl... Voir plus


Coordonnées de contact

3,9

Bien

TrustScore 4 sur 5

265 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 100 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 48 heures

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

3,9

Tous les avis

(265)

265 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

COMFORT AS ADVERTISED!!!

Reading the claims regarding the comfortable saddle I decided to get one for myself.
I must admit that I have been quite surprised with the results.
I was thinking about giving up on distance riding because of the extremely uncomfortable bicycling experiences I've had over the last several years.
Tried several types of saddles and multiple seat adjustments but they didn't correct my issue.
Currently training for another 5 day road trip on the Ascent saddle.
WOW!!! SUCCESS!!! AMAZING saddle comfort like I'm back in my 20s.
YES, THE SADDLE PERFORMS AS ADVERTISED. I'm happy and my bottom is happy.

5 août 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Phenomenal Comfort - Terrible Support

Really a phenomenal seat comfort wise, but ive been riding it across the US on a cross country trip I am on, its cracked in like 5 different places and is now falling apart. No response from support and when I sent them a message about the failing seat they sent me a link to review the product. Which is a hilarious thing to do from a marketing and trust standpoint so now they get 1 star for their terrible backend support.

16 août 2026
Avis spontané
Logo de Ascent Bicycle

Réponse de Ascent Bicycle

Hi Cole,

Thank you for taking the time to share your experience. We’re genuinely sorry to hear about what happened with your saddle, especially while you’ve been relying on it during your cross-country cycling trip.

We completely understand how disappointing and frustrating it must be to have a saddle that you initially found exceptionally comfortable begin cracking in multiple places and eventually start falling apart. A product failure like this is concerning on its own, but we understand that it is even more frustrating when you are on a long-distance trip and need your equipment to be dependable.

We’re also very sorry that you did not receive a response from our support team after reporting the issue. Receiving a product review request instead of assistance with a failing product was understandably inappropriate and frustrating. We sincerely apologize for how this made you feel, and we understand your concerns regarding the impact this has had on your trust in our customer service.

We would really like the opportunity to look into this and make things right. Please contact our support team with your order number, the email address used for your purchase, and photos of the damaged saddle. Our team will review the issue with our fulfillment team and work toward an appropriate resolution.

Thank you again for bringing this to our attention. We’re sorry that a product you initially enjoyed has caused you such difficulty, and we appreciate the opportunity to address the matter properly.

Best regards,
Customer Support Team

Noté 1 sur 5 étoiles

This must be an AI generated question…

This must be an AI generated question and response because your company does not listen. You advertise 100% risk free 30 day return, a total lie. YOur company mistakenly shipped me a regular saddle when I had ordered a sport model. When I tried to exchange the saddle you said there was no exchange policy. when I tried to return the saddle you stated I needed to pay for shipping TO SWEDEN the price to ship was as much as the saddle. SO now I am stuck with a saddle I can’t use and can’t ship back. I would have paid for shipping if it was in the US. Also it took almost 3 weeks to get the wrong saddle delivered. All in all a terrible experience. I highly recommend no one to buy this product. Plus th e horizontal rails are so small there is almost no horizontal movement forwards and backwards. JUst a terrible experience.

15 août 2026
Avis spontané
Logo de Ascent Bicycle

Réponse de Ascent Bicycle

Hi Dave,

Thank you for taking the time to share your experience. We sincerely apologize for the frustration and disappointment you’ve experienced with your order and our support process.

We completely understand your concerns. You ordered the Sport model but received the regular saddle instead, and we’re sorry that we were unable to provide you with a straightforward exchange solution. We also understand how frustrating it must have been to learn that the return would need to be shipped to Sweden at your own expense, particularly when the shipping cost was comparable to the price of the saddle.

We’re also sorry that you had to wait nearly three weeks for your order only to receive the wrong model. This is understandably disappointing, and we recognize that the situation should have been handled much more effectively.

We’re particularly concerned to hear that you felt your concerns were not being listened to. We want to assure you that your feedback is being taken seriously. Your comments regarding the return policy, international return costs, the model mix-up, and the limited fore-and-aft adjustment of the rails have all been noted and will be shared with our customer service and product teams for further review.

We would really like the opportunity to make this right. Please contact our support team with your order number and the email address used for your purchase. Our team will review your case and see how we can assist you with the incorrect saddle and the available return or resolution options.

Thank you again for your honest feedback. We’re genuinely sorry that your experience fell short of your expectations, and we appreciate you bringing these concerns to our attention.

Best regards,
Customer Support Team

Noté 2 sur 5 étoiles

Mistakenly ordered 3 saddles

Mistakenly ordered 3 saddles, meant to order 2. I immediately emailed company, no response. Received 3 saddles. Company responded to a second email with an offer to rebate a portion of the cost if I keep the saddle. However, no explanation is given on how to send back saddle or receive rebate. Saddle is slightly better than the ones that came with the bikes. Don't believe the marketing pitch. Date of experience is approximately 7/26/26.
Received an email requesting information about the problem. It came from the same person who told me about the options I had, but didn't give specific dollar amounts or procedures on how to get it done. I sent 3 more emails and received no response until I wrote my review. Sales support should change their name to Sales Prevention. They're horrible.
8/19- Support staff requested again which option I preferred. Send item back or receive 15% credit. I responded, I think, 3 times, but maybe it's two. What matters is they never acknowledge receipt or give me the date I would receive the credit. I'm going to keep at this, because I think they want me to get frustrated and drop the whole thing. I won't.
Keep this in mind when you read their marketing pitch about caring about the customer's needs. They don't.

21 juillet 2026
Avis spontané
Logo de Ascent Bicycle

Réponse de Ascent Bicycle

Hi Bruno,

Thank you for taking the time to share your experience. We sincerely apologize for the confusion with your order and, especially, for the delay in responding to your initial email.

We completely understand your frustration. You intended to purchase two saddles but received three, and we recognize that you should have received clear instructions right away regarding how to return the extra saddle or proceed with the partial refund option.

We’re also sorry that our previous response did not clearly explain the next steps. Offering a partial refund without providing straightforward information about the return process is understandably frustrating, and this is not the level of customer service we want to provide.

We appreciate you sharing your feedback regarding the saddle as well. Your comments about the product and our marketing have been noted and will be shared with our team for further review.

We would really like the opportunity to resolve this properly. Please reach out to our support team with your order number and the email address used for your purchase. Our team will review your order and provide clear instructions regarding the additional saddle and the available refund or return options.

Thank you again for your honest feedback. We sincerely apologize for the inconvenience and appreciate your patience while we work to make this right.

Best regards,
Customer Support Team

Noté 1 sur 5 étoiles

AVOID SITTING HERE !

You would think by their aggressive advertising that this company found the Holy Grail ! Please … this product is a bicycle seat . It is no better than any similar priced seat from your local bike shop. I actually was so convinced I bought two … primarily because they offered a NO QUESTIONS ASKED 30 day MONEY BACK GUARANTEE. What they fail to tell you is that despite the product arriving from Miami ….. the product MUST BE RETURNED TO SWEDEN !! Even then you figure you’ll slap a mailing label on it and ship it to Sweden . HOWEVER …. THE SHIPPING COSTS TO SWEDEN ARE ASTRONOMICAL !! DHL $413 FEDEX $319 UPS $315. SERIOUSLY ! My suggestion is AVOID THIS PRODUCT ! There is NOTHING SPECIAL about this seat and I have been riding bikes for 60 years. Gary Banish Venice , FL

23 juillet 2026
Avis spontané
Logo de Ascent Bicycle

Réponse de Ascent Bicycle

Hi Gary,

Thank you for taking the time to share your experience. We sincerely appreciate your honest feedback, and we’re sorry to hear that the saddle did not meet your expectations.

We completely understand your frustration, particularly regarding the return shipping costs. You purchased two saddles based on our 30-day satisfaction guarantee, so we understand why discovering that international return shipping can be significantly more expensive than expected would be disappointing.

We’re also sorry that the return process was not as straightforward or convenient as you anticipated. We understand that receiving the product from a local fulfillment location while being required to return it to a central facility can understandably raise questions and concerns about the cost and practicality of a return.

Your feedback regarding the return policy, shipping costs, and your overall experience with the saddle has been noted and will be shared with our team. We’re actively reviewing ways to make the return process clearer, more convenient, and fairer for our customers.

We would really appreciate the opportunity to make this right. Please reach out to our support team with your order number(s) and the email address used for your purchase. Our team can review your case and discuss the available options with you.

Thank you again for your feedback, Gary. We’re genuinely sorry that your experience did not meet your expectations, and we appreciate you giving us the opportunity to address your concerns.

Best regards,
Customer Support Team

Noté 2 sur 5 étoiles

Can't install the saddle - Zero support from Ascent

I ordered the saddle, and it arrived on time. Unfortunately, we were in the middle of a move when it arrived and so I could not get around to attempting to install it on my bike until more than a month later. Surprise! It doesn't fit the 34mm seatpost on my bike - despite it being advertised with a 'universal fit'. I can understand that happens, so I wrote them - three times - to ask for direction on available adapters or some other way to actually use the saddle that I paid for. NO ANSWER. Zero responsiveness.

[Edited 16 - August] After seeing their public reply below that they will 'make it right' they sent me a private email telling me to go to a bike shop to deal with it. And of course, I provided all the requested info in one of my many prior unanswered emails. I will spend my money with a company who actually cares about their customers.

1 août 2026
Avis spontané
Logo de Ascent Bicycle

Réponse de Ascent Bicycle

Hi David,

Thank you for taking the time to share your experience. We sincerely apologize for the frustration you’ve experienced with the saddle and, most importantly, for not receiving a response after reaching out to us multiple times.

We completely understand how disappointing this must have been. You purchased the saddle expecting it to be compatible with your bike based on our universal-fit description, only to discover that it did not fit your 34mm seatpost. We understand that fit and compatibility are essential, and we’re sorry that we did not provide the assistance you needed.

We’re particularly sorry that you contacted us three times asking for guidance on an adapter or another solution and received no response. Having to repeatedly reach out for help without hearing back is understandably frustrating, and this is certainly not the level of customer service we want to provide.

We appreciate you bringing the fit issue and your experience with our support to our attention. Your feedback regarding the universal-fit description will also be shared with our product and customer service teams for further review.

We would really like the opportunity to make this right. Please contact our support team with your order number, the email address used for your purchase, and details about your bike and 34mm seatpost. Our team will review your case and help determine the best available solution.

Thank you again for your honest feedback and for giving us the opportunity to address your concerns. We sincerely regret the inconvenience and lack of support you experienced.

Best regards,
Customer Support Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Been waiting 2 months for the saddle I…

Been waiting 2 months for the saddle I ordered under order number 33481. Ascent are no longer responding to my emails.

Ascent responded to the review saying they wanted to make things right but it was just nice words to deflect the negative review. They dont even respond to my emails now.

13 août 2026
Avis spontané
Logo de Ascent Bicycle

Réponse de Ascent Bicycle

Hi Mark,

Thank you for taking the time to share your experience. We sincerely apologize for the extended delay with your order and, especially, for the lack of response to your emails.

We completely understand how frustrating and disappointing it must be to have been waiting for your saddle for two months without receiving a clear update. You placed your order with the expectation that it would arrive within a reasonable timeframe, and we’re sorry that we have not met that expectation.

We also understand your frustration with having to follow up repeatedly without receiving a response. This is certainly not the level of communication or customer service we want to provide.

We would really like the opportunity to look into this and make things right. Please reach out to our support team with your order number (#33481) and the email address used for your purchase. Our team will review the shipment status with our fulfillment team and work to provide you with an update and appropriate resolution.

Thank you again for your patience and for bringing this matter to our attention. We sincerely apologize for the inconvenience and appreciate the opportunity to address your concerns.

Best regards,
Customer Support Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Sport Saddle

Once I got the saddle all the way forward, the cushions and the slot in the center relieved the pain I’ve been dealing with in my seat. For now it’s short pain free runs around the neighborhood and a small pond with a side walk.
Thanks for a great saddle1
Chris

3 août 2026
Avis spontané
Noté 2 sur 5 étoiles

I’ve been riding my MTB every other day…

I’ve been riding my MTB every other day for a total of 9 days now. I can’t say it’s not comfortable, and I can’t say it’s comfortable either. I keep moving my butt left to right trying to find a comfortable spot. For now, I’d have to say my Specialized saddle is actually more comfortable. In addition info after so many try i’m officially switching it back to my specialize saddle.

29 juillet 2026
Avis spontané
Logo de Ascent Bicycle

Réponse de Ascent Bicycle

Hi John,

Thank you for taking the time to share your experience and for giving our saddle a fair try over the past several rides. We truly appreciate your honest feedback.

We understand how frustrating it can be when you’re still shifting around and searching for a comfortable position, especially after several rides. Comfort is very personal and can vary depending on riding style, bike setup, and individual fit, so we completely understand that our saddle may not feel as comfortable to you as your Specialized saddle.

We’re sorry that the saddle has not provided the level of comfort you were hoping for. Your feedback is important to us, and we’ll make sure your comments are shared with our product team for further review.

We’d also like the opportunity to assist you personally. If you would like help with the saddle position or fit, please reach out to our support team with your order number and the email address used for your purchase. We’d be happy to review your setup and see if there’s anything we can suggest to improve your riding experience.

Thank you again for your honest feedback and for giving Ascent a try. We genuinely appreciate your time and hope we can help make your experience better.

Best regards,
Customer Support Team

Noté 4 sur 5 étoiles

The ascent bike seat so far very good

The ascent bike seat so far very good. I’ve rode with my new bike seat about 4 times so far it’s very comfortable, have not rode real long distance. Was easy to swap out with my original seat, very glad I made the switch. Took longer to receive than expected.

7 août 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

I bought the Ascent 2.0 after using the…

I bought the Ascent 2.0 after using the Cloud 9 seat that was worthless after 45 minutes I got numb. The first ride I had pain, the second ride I got numb, third ride felt better, fourth ride felt less pain, fifth ride felt almost no discomfort and on my sixth ride I was very comfortable and I can pedal for two and a half hours without feeling any discomfort or pain. I normally ride 14 to 30 miles depending on how I feel. Now I have a reason to get another battery so I can ride longer.

6 août 2026
Avis spontané
Noté 4 sur 5 étoiles

I was not quite as impressed as I hoped…

I was not quite as impressed as I hoped to be. The
Ascent is certainly more comfortable than the saddle I was riding on. After about two hours of steady riding, though the comfort level begins to slip away so that is somewhat underwhelming. I think for the price, I expected a bit more comfort than the saddle delivers.

2 août 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

stay away from this company!…

Having seen multiple ads for their bicycle saddles, I decided to try one. I contacted Ascent for a refund after trying it for a long ride (2 hours) and not having a good experience. I was offered a partial refund to just keep it but I wanted a full refund since it was uncomfortable. I was given an address in Sweden to mail it, at my expense, which I did. That was 9 months ago and I have yet to receive a refund. The saddle sits in limbo as it has traveled to Sweden and now back to the US. My mistake was trusting this company and their satisfaction guarantee. I’ll not order anything through instagram again.

28 novembre 2025
Avis spontané
Logo de Ascent Bicycle

Réponse de Ascent Bicycle

Hi Tom,

Thank you for taking the time to share your experience. We’re genuinely sorry to hear about the difficulties you’ve encountered with your return and refund. We completely understand how frustrating and disappointing this must be, especially after you followed the return instructions and paid to ship the saddle back.

We’re particularly concerned to hear that it has been nine months since you sent the saddle and that you still have not received your refund. We sincerely apologize for the lack of resolution and communication during this time. This is certainly not the experience we want for our customers, and we understand why this situation has affected your trust in our company.

We also understand your frustration with the return process. Having the package travel to Sweden and then back to the United States without your refund being completed is understandably concerning. Your feedback regarding our satisfaction guarantee and return process has been noted and will be shared with our team for further review.

We would really like the opportunity to look into this personally and make things right. Please reach out to our support team with your order number, the email address used for your purchase, and any return/tracking information you have available. We’ll review the history of your case and work with our team to determine the appropriate resolution regarding your refund.

Thank you again for your honest feedback, Tom. We sincerely regret the inconvenience and frustration this experience has caused, and we appreciate you bringing this matter to our attention.

Best regards,
Customer Support Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Aisa Based, fraudulent company

Aisa Based company, per wackey package tracker, came from China. Placed order one evening, next day requested cancellation of full order. No response until 3 - 4 days later says sorry, package shipped. OK, thinking it was from within US be a few days I will receive and then request return. No such luck, order arrived at 27 to 28 days later. I immediately sent to customer service request for return of items, please send return address. Week later only received AI generated “How was your order, How do you like”, etc. Still waiting for “authorized” shipping return address which from other feedback is in Sweden someplace. Great, that shipping cost will be more than order worth probably. STRONGLY suggest move on to another company. Will update this once I receive any refunds or shipment return information.

UPDATE 8/13 — Still NO response from customer service as how I can return an order. AGAIN… The response you see from company has to be AI. All amazingly a response to each of my concerns/complaints. Do not order anything from this fraudulent company. The ads look sincere and like a biking family/couple/friend from next door, but it’s all cr#p. Will update this again as I , probably, have NO response in future from this fraudulent company.

9 août 2026
Avis spontané
Logo de Ascent Bicycle

Réponse de Ascent Bicycle

Hi Sandy,

Thank you for taking the time to share your experience. We sincerely apologize for the frustration and inconvenience caused by the delay in communication, the unexpected delivery timeframe, and especially the difficulty you’ve experienced trying to arrange a return.

We completely understand your disappointment. You requested cancellation shortly after placing your order, yet received a response several days later indicating that the package had already shipped. We also understand that waiting nearly four weeks for delivery was not what you expected, particularly when you believed the order would be fulfilled more quickly.

We’re also very sorry that you had to wait for a return authorization and address after contacting our support team. Receiving automated order-related messages instead of a clear response to your return request is understandably frustrating, and this is not the level of customer service we want to provide.

Regarding the return shipping cost and return location, we understand your concern that the expense could be disproportionate to the value of the order. We are actively reviewing our return process to make it clearer, more convenient, and fairer for our customers.

We would really appreciate the opportunity to make this right. Please reach out to our support team at with your order number and the email address used for your purchase, so we can review your case and assist you with the return and refund process directly.

Thank you again for your honest feedback. We’re sorry that your experience has fallen short of expectations, and we appreciate you bringing these concerns to our attention.

Best regards,
Customer Support Team

Noté 4 sur 5 étoiles

I am pleased with my saddle, but

I am pleased with my saddle, but the foam padding is not what I expected. I thought it would be a variable density foam, soft on top and more supportive as it was compressed.Never the less it is as good as any saddle I have had in 60 years on bikes.
I have one other comment not related to my purchase, but to a friend's experience. I recommended your saddle to him and he attempted to purchase one, but had so many issues with customer service he ended up cancelling the order.

10 août 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Good saddle.

After a couple of hundred miles, the saddle is quite a lot more comfortable than the one it replaces. Quick shipping, good communication, no problems.

10 août 2026
Avis spontané

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus