The 1 star comes from the product itsel, atleast it was delivered and is as expected. But be wary, it feels like unless you contact them your product might take months to get to you. It sometim... Voir plus
Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus
Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus
Lisez les avis des autres
Puhelimenkuoria olen tilannut yht 3kpl täältä, muuten ei laadussa valittamista mutta jokaiset kuoret painaa virtanappia pohjaan. Tämän pystyy korjaamaan viiltämällä napin reunoille viillot ja tämän... Voir plus
Premium hinnalla sitä samaa mitä muillakin. Tilasin iphoneeni karhun logolla varustetun kuoren johon voin sanoa olevani tyytyväinen ja samalla myös tyytymärön. Kuori ei mitenkään ihmeellisesti suoja... Voir plus
L'entreprise a répondu
Ihan hienot kuoret olivat, niin, eivät enään ole. Puoli vuotta taisivat kestää, kunnes liimat eivät enään pitäneet ja puuosastakin lähtenyt pieni palanen kulmasta. Luulin, että tein mainion ostoksen s... Voir plus
À propos de l'entreprise
Écrit par l'entreprise
TIEDOTE: Huomaathan, että tällä alustalla olevia arvosteluja ei ole virallisesti todennettu. Tarkistettuamme täällä annettuja palautteita, olemme havainneet, että suuri osa niistä tulee henkilöiltä, jotka eivät ole koskaan asioineet kanssamme, ja osa jopa kilpailijoiltamme. On valitettavaa, että avoimilla alustoilla kilpailijoiden mustamaalaus on mahdollista ilman asiakkaan varmistusta. Luotettavia ja oikeiden asiakkaidemme kokemuksia löydät yli 7000 arvion muodossa suoraan viralliselta sivultamme, joissa on mukana kuvia ja videoita osoitteessa: https://lastu.co/pages/lastu-kuoret-kokemuksia-tuotearviot-customer-reviews Mikäli sinulla on kysyttävää tai koet haasteita tuotteidemme kanssa, asiakaspalvelumme auttaa mielellään osoitteessa info@lastu.co
Coordonnées de contact
Etats-Unis
- lastu.co
Aucune trace de demande d’avis
Cette entreprise n’a pas invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.
N'a pas répondu aux avis négatifs
Comment cette entreprise utilise Trustpilot
Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.
Downfall so epic it should be studied
The 1 star comes from the product itsel, atleast it was delivered and is as expected.
But be wary, it feels like unless you contact them your product might take months to get to you. It sometimes felt during the process they dont care about you.
I dont know what happened to this phonecase manufacturer, it used to feel premium and actually be premium. I would love to support Finnish products and services but with an experience like this its really hard.
Until they fix the customer experience I cant recommend.
Onhan tämä käsittämätöntä
Onhan tämä käsittämätöntä. Tilaus vahvistettu 20.10.2025 ja edelleen odotan yhtä osaa tilauksestani. Alunperinkin toimitus vei kohtuuttoman kauan suhteessa luvattuun 2-8 päivään. Olen ollut lukuisi kertoja yhteydessä yritykseen ja aina tämä puuttuva osa on luvattu lähettää. Viimeisimmäksi sain linkin lähetyksestä, mutta lähetys ei ole edennyt mihinkään yli kuukauden aikana. Käsittämätöntä, kohta 4,5kk tilauksesta ja mitään ei näytä tapahtuvan. Itse tuotteeseen olen tyytyväinen, mutta onhan tälläinen toiminta aivan käsittämättömäntä enkä suosittele tilaamista kenellekään. Lopulta puolen vuoden odottelun jälkeen päätin pyytää rahani puuttuvan osan kohdalla. Tämä rahanpalautus hoitui sentään nopeasti. Melko kummallista on, että palautetta yrityksen omille sivuille ei voi laittaa, mutta täällä sitten vihjataan näiden palautteiden olevan tekaistuja.
Puhelimenkuoria olen tilannut yht 3kpl…
Puhelimenkuoria olen tilannut yht 3kpl täältä, muuten ei laadussa valittamista mutta jokaiset kuoret painaa virtanappia pohjaan. Tämän pystyy korjaamaan viiltämällä napin reunoille viillot ja tämän jälkeen ei ongelmaa, ei tietysti kovinkaan käytännöllistä että kuoret pitää "rikkoa" jotta toimii hyvin. Malli iphone 15
Todella hidas toimitus, asiakaspalvelusta vastaa vain AI botti.
Hidas toimitus, väärä tuote ja huono asiakaspalvelu
Toimituksessa kesti kuukausi ja yksi viikko. Tilaamassani puhelinkuoressa piti olla itse valitsemani kuva, mutta ei ollut. Asiakaspalveluun sain yhteyttä 1 kerran kolmen viikon aikana.
Puhelinkuoret tilattu joululahjaksi…
Puhelinkuoret tilattu joululahjaksi 7.12.2025 eivätkä ole vieläkään saapuneet. Mitään tietoa näin pitkästä toimitusajasta ei saapunut, enkä osannut kysellä perään kun luulin, että toimitus oli mennyt perille. 20.1.26 tuli sähköposti että toimitus on matkalla, mutta edelleen tänään 25.1.26 kuoret eivät ole saapuneet. Ensimmäiseen yhteydenottooni 20.1.26 vastasi AI-botti, hyvityspyyntööni lopulta oikea ihminen (ilmeisesti Lastun perustaja Sakari Oksa-Arffman), mutta nyt en taas ole saanut vastausta viimeisimpään viestiini 4 pv sitten.
Tuote tilattu 7.12.2025 eikä tilausta…
Tuote tilattu 7.12.2025 eikä tilausta ole vieläkään edes lähetetty. Aspastakin vastaa ainoastaan AI-botti, jos sekään eli ketään ei saa kiinni. Mikäli joku sattuu vastaamaan niin hän kertoo että tuote voi olla vielä tekeillä, jos en ole saanut toimitusvahvistusta. En suosittele kenellekään.
Edit. Tuote tuli lopulta 24.1. vaikka nettisivuilla tosiaan mainittiin, että se olisi kerennyt jouluksi. Erittäin pitkän toimitusajan takia epäilen, että tuotteet tehdään varmaan jossain Kiinassa
Maksettua tilausta ei toimiteta
Tilasin kuoret oheistuotteineen 16.12.2025, tilausta ei vieläkään ole toimitettu, eikä sen tilasta saa yritykseltä mitään tietoja. Yrityksestä ei vastata puheluihin eikä takaisinsoittopyyntöihin. Sähköposteihin vastaa vain tekoäly, joka ei osaa antaa mitään tietoja tilauksesta.
Lastu.co
28. Marraskuuta tilattu kuori, eikä vieläkään tietoa milloin postittavat. Eikä vastata viesteihin, kun pyysin peruuttaa tilauksen ja rahat takaisin.
Päivitys tilanteeseen. Kuori saapui lopulta tänään 19. Joulukuuta.
The engraving on the case was left…
The engraving on the case was left unfinished and poorly done. I contacted customer service about it, they asked for some pictures of the case. I sent them the pictures of the case but never got a response after that and they didn't reply to me at all anymore. I'm disappointed.
Keskivertoa kurjempaa
Sivustolla lukee, että tyypillisesti kuorien valmistuksessa menee 2-8 päivää, mutta omalla kohdalla kuorien lähtemiseen meni 2,5 viikkoa.
Tilasin kustomoituna Lumikoivu -kuoret, mutta HUOM!, kuoret EIVÄT ole valkoiset, kuten sivustolta saattaisi olettaa. Kuoret tulevat vaalean puun värisenä, eikä valkoisena. Oma kaiverrus on kuitenkin oikein.
Jos tilaat lastulta, saat kuoret. Ovatko ne samannäköiset kuin tilatessa? Ei välttämättä. Saatko ne nopeasti? Mahdollisesti kyllä, mahdollisesti et. Älä siis usko täysin saavasi sitä, mitä tilatessasi sinulle luvataan.
Jos ihan välttämättä haluat puhelimen kuoriisi luonnollisia elementtejä, saat ne varmasti jostain muualta paremmalla hinta/laatu suhteella kuin täältä. Varsinkin, kun et tiedä, minkälaisena tuote loppujen lopuksi sinulle saapuu...
Ja vielä muokkaus: en päässyt arvostelemaan kuoria heidän omien sivun arvostelujen kautta.
Hidas toimitus ja ala-arvoinen asiakaspalvelu ja viestintä
Tilasin kuoret 13.10 enkä ole edelleenkään saanut tilaustani, tiedustelin jo samalla viikolla tilausta ohjeistuksen mukaan facebookin messengeristä missä aspan pitäisi vastata pikimmiten, en saanut vastausta kuin vasta instagramiin viestittämällä seuraavalla viikolla ja lupasivat lähettää kuoren viikon 44 alussa, viikko on nyt lopuillaan eikä edelleenkään kuorea kuulu tai asiakaspalvelussa vastata tiedusteluihin. TODELLA HUONOA ASIAKASPALVELUA! tällä viikolla sähköpostiin kilahti yleinen kirje missä kerrotaan sairaus tapausten viivyttäneen valmistamista mutta miksi siitä ilmoitetaan vasta siinä kohtaa kun on kuppi nurin, luulisi pienen yrityksen hoitavan asiakaspalvelun ja asiakkaiden tyytyväisyyden viimeisen päälle mutta prioriteetit on muualla. Jos joskus täältä kuori minulle asti löytää perille niin en enää ikinä tilaa kyseisestä firmasta vaikka kuinka pitäisi kotimaista suosia.
Lastucase: laatu- ja toimitusongelmia
Olen käyttänyt Lastun kuoria yli 10 vuotta ilman mainittavia ongelmia. Toimitukset ovat sujuneet ok, reilu viikko tilauksesta. Viimeisimmän Lastu-kuoren tilauksen (toukokuu 2025) toimitus kesti muutaman viikon. Tiedusteluihin ei vastattu. Itse kuoressa ilmeni laatuongelmia jo muutaman kuukauden jälkeen, kun takakannen kuvan liimaus alkoi kupruilemaan. Lupasivat lähettää uuden kuoren, mikä on tosi hieno juttu, mutta sen toimitus on nyt kestänyt jo yli 3 viikkoa. Ei ole vielä tullut lähetysilmoitusra. En enää jatkossa tilaa Lastun kuoria enkä voi suositella yritystä muillekaan.
Ennen kaikki oli paremmin
Tilasin kuoren ja lompakon 1.9. Samanviikon sunnuntaina tuli sähköpostiin ilmoitus että tilaus ei ole vielä valmis. Pikakelauksella 30.9 kuori tuli kuin tulikin postissa, mutta tilattu lompakko jäi matkalle. Mukana oli lappu missä ilmoitettiin että lompakko tulee samalla viikolla millä kuorikin tuli (vko 40). Eipä ole näkynyt vielä.
Kuori on hyvä kuin muutkin aiemmin tilatut tuotteet, mutta isosti miinusta asiakaspalvelun reagoinnista ja yleisestä tiedottamisesta.
Asiakaspalvelu vastaa viesteihin yli viikon vasteajalla ja vasta kolmanteen muistutusviestiin. Laitoin useampaa kanavaa pitkin toimitusstatus kyselyitä ja yhteen eivät vastanneet ollenkaan. Harmi että aiemmin niin sutjakkaasti toiminut palvelu ei ole enää edes minimitasolla. Jäänee viimeiseksi hankinnaksi näillä kokemuksilla.
Terribly slow, no communication
They were supposed to ship the case within 3-5 days. After one week I have no news and they have not reply to my request for information. I'm cancelling the order.
Älä osta.
Eipä tilausta koskaan kuulunutkaan, eikä rahoja takaisinkaan. Asiakaspalvelusta ei vastata mitään. En suosittele kenellekään, tyhmänä luotin kotimaiseen :D
Lastu.co – where customer service is more of a theory than a practice
Ordered a phone case and a finger grip. Got the wrong image and no grip. Replacement took ages – and guess what? Still no grip! They tried again, and yes, still forgot it. Excuses ranged from “too busy” to “out of stock.” Even the refund wasn’t done right — had to chase that down, too.
If you enjoy making multiple complaints, waiting weeks for replies, and feeling utterly unimportant — Lastu.co is the place for you. Personally, I’ll spend my money somewhere that actually gives a damn.
Ei ihan näin
No tilasimpa kuoret ja ajattelin että saan nyt sitä suomalaista työtä. Noh... ensinäkin runko on väljä jonka johdosta puhelimen takalasi on täynnä pisteitä (ilmeisesti hiekka muljunnut mattapinnan pilalle) ja rungosta lähtenyt maalipisteitä koska hiekka pääsee sinne. Ja lisäyksenä puhelin ei ole ollut kertaakaan kosketuksessa hiekkaan yms likaan. Seuraavaksi, tämä ananasnahka alkoi 3kk jälkeen repsottamaan reunoilta sekä meni aivan ohueksi ja kovaksi ja nyt vuoden jälkeen se koko nahka on lähdössä irti. Että sellainen on Lastu.
Kahdet kuoret olen tältä yritykseltä…
Kahdet kuoret olen tältä yritykseltä tilannut eikä kummatkaan ole olleet sitä mitä pitäisi. Ekassa jäi magsafe-rinkula puhelimesta uupumaan ja lastu kupruilee jo kahden viikon käytön jälkeen. Lopulta vuoden jälkeen MagSafe-pidike meni rikki. Tilasin uuteen puhelimeen uudet kuoret ja taas meni mönkään, tällä kertaa kuva ei olekaan MagSafe-renkaan kokoinen niinkuin aiemmissa kuorissa ja sain 23€ hyvityskoodin kun uudet kuoret kuvalla ja MagSafella maksaa 27,90€. Eli itse joutuu maksamaan jos haluaa sellaiset kuoret mitä alunperin tilasinkin. Täyttä kuraa, sanon minä. Ei enää ikinä kuoria tästä puljusta.
0/5 kaikilla osa-alueilla
10 päivää tilauksen tekemisen jälkeen kyselin, että missä kuoret viipyy ja sain minulle valehdeltiin, että postilla ongelmia. Todellisuudessa kuoret lähetettiin hetki sen jälkeen kun otin yhteyttä. Kuukauden käytössä olleista kuorista liimaus pettää ja nahka osa kutistuu, lastulta ei vastata mailiin ollenkaan. Suomalaista "laatua".
Tuotetta ei koskaan saapunut ja aspasta…
Tuotetta ei koskaan saapunut ja aspasta ei vastata, VÄLTTÄKÄÄ tätä yritystä.
L’expérience Trustpilot
Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.
Les entreprises peuvent utiliser nos invitations automatiques pour collecter des avis. Ils sont accompagnés du statut « Vérifié » pour indiquer qu'il s'agit d'expériences authentiques.
En savoir plus sur les différents types d'avis.
Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.
En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.
La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.
Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.








