Origin Global Avis 

95
•
TrustScore 3.5 sur 5

3,3

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

Glass not sealed properly so the inside of double glazed gets dirty. I contacted the installer but they said the manufacturer needed photos and the photos don't show the dirt. They are expensive so I'... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Kingdom Architectural were fabulous throughout the project - from initial design ideas to installation and beyond. The Origin doors and windows look great and are the perfect complement to our Edwardi... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

We love our Origin doors and windows, they have transformed our home. The process right from visiting the High Wycombe showroom through to the installation by our installer, has been fantastic. Thank... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

Most of the windows were of good quality however, two large windows were delivered without drainage holes (despite these windows being coupled to casements that had drainage points installed and are... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Fabricant de portes
  2. aussi dans
  3. Fenêtre en aluminium

Informations provenant de diverses sources externes

Origin are the UK's leading manufacturer of bespoke aluminium bi-folding doors and windows.


Coordonnées de contact

3,3

Moyen

TrustScore 3.5 sur 5

95 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 100 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 2 semaines

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

3,3

Tous les avis

(95)

12 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

fantastic front door

just want to say thankyou to Truestyle for such a professional job on the installation of my Origin Front Door and the quality is fantastic cheers guys

26 novembre 2021
Avis spontané
Logo de Origin Global

Réponse de Origin Global

Hi there,

Thank you for your kind feedback. We will pass on your thanks to Truestyle. Should you have any future projects, please do not hesitate to contact Truestyle or Origin.

Kind Regards

The Origin team

Noté 1 sur 5 étoiles

Origin wont confirm I have Origin windows with 20 year guarantee

Bought Origin Windows with 20 years guarantee. Was told there is a tag in all the windows which provides a serial number which is then used to track my installation in case there are any issues in the future. None of my windows has this tag and Origin won't confirm I have Origin windows. Hopeless!

12 novembre 2021
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Highly recommended by our family

I can't recommend the Origin products enough. I bought 6 windows and a 6 pane bifold. I did lots of research when selecting which installer I wanted to use, and I can see from the quality of the fenestration that I have made the right choice. I've seen the other reviews below since, and I totally disagree where quality is concerned. You can SEE and FEEL the quality of these frames before they are even installed. On the Origin website there is a section where i could choose from 3 approved installers. Even so, I still did my own research on each individual one via google. When I contacted each, I was made fully aware of the guarantees terms. I was fully informed that the installer is fensa registered, which meant that if anything goes wrong with my products, then they would be guaranteed by the manufacturer. If anything goes wrong with the installation it is guaranteed by my installer. Even if I was unsure I'd simply go back to my installer since I have a guarantee and contract with them? This seems fairly standard practice for the industry and the other manufacturers I considered (for aluminium bifolds/windows), so im really not sure who those below chose to install for them! Be sure to go with a fensa registered installer, who has good reviews, and you will find yourself with outstanding quality products which genuinely offer the best experience of your home. Delivery was very prompt too! Best investment I ever made!

2 novembre 2021
Avis spontané
Logo de Origin Global

Réponse de Origin Global

Hi Charlotte,

Thank you for your kind feedback. We are so happy that you have chosen Origin for your home. And yes, if you have any issues you are correct to always inform your original installer who will help you rectify them. If you require any further assistance or have any future projects, please don't hesitate to contact us.

Kind Regards Origin

Noté 5 sur 5 étoiles

Origins Products are so high quality…

Origins Products are so high quality and beautiful. The have comepletely tranformed my Home. If you are looking for a permium aluminium door and window company i would recommend them.
i have had all my products for 7 years now and we have not had any issues at all.

1 novembre 2021
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Transformed our home

I have to say I was extremely surprised when seeing some of these other reviews. We had our whole house done using Origin, including Bi-folds, windows and our front door and we genuinely couldn't be happier. Our house has literally been transformed and we have never had more compliments on our home. If you are looking for great quality product Origin worked excellently for us and we have recommended to all our friends and family.

1 novembre 2021
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

DON’T BUY ORIGIN WINDOWS/ DOORS

This is a dreadful organisation and I urge people NOT TO BUY their windows / doors from them. Purchased Origin bifold doors Approx 3 years ago and have had the installer visit on 3 separate occasions to adjust due to the door panels dropping (they have now dropped again for the 4th time !!). The installer has advised it a manufacturer problem due to the weight of door and the problem will keep happening. Origin are refusing to support me saying it’s not a manufacturer problem. When purchasing they will send their 20 year “Welcome to the Family” guarantee pack and promise the world but when it comes to it they just blame the installer and have not taken any responsibility. Also a rude manager I’m dealing with (not once has she apologised for the inconvenience caused). Reading other people’s reviews it’s a common problem and quite clearly a manufacturer problem. DON’T BUY FROM THEM - A useless product.

18 octobre 2021
Avis spontané
Logo de Origin Global

Réponse de Origin Global

Dear Mr. Morgan,
We are sorry to hear you are still having issues with your Origin Doors. We have looked into your points noted in this review and can see that on a number of occasions, we have explained that the issues concerned are installation related. The warranty on your doors supplied by Origin covers any manufacturing faults and we would be happy to honour that warranty for the period given (up to 20 years).

A warranty to cover the installation aspect is supplied by your chosen partner/ builder/ installer. However, as you purchased your doors on a buy only basis from a trade desk and then engaged your own builder to install the units, Origin is not able to attend your property without your builder being present.

We are the manufacture of your goods and we do not undertake installs which is why we explained that we work closely with a network of independent suppliers, and whilst we only provide details of our Premium partners through our website, we recommend that homeowners complete their own due diligence when selecting a provider and installer/ builder, as we have no insight into specific project installation needs.

We can also see that you requested an Origin engineer attend your home and this was offered to you on the 6th of Oct. We offered this again on the 9th of Nov, and once more in your recent conversation with our office, on the understanding that your builder would be present to discuss the install. This service would be chargeable as labour and remedial work are not covered by your warranty. To date, you have not accepted that offer. We are still happy to attend under the same terms. If you wish to make that appointment, please contact us via enquiries@origin-global.com

Noté 1 sur 5 étoiles

please shut this down my eyes are…

please shut this down my eyes are bleeding from the utter (insert word beginning with s ends in hit) that has been produced by some bozos thinking its a good idea to create the worst launcher known to man

8 octobre 2021
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Poor quality workmanship and impossible to get the problem rectified.

The product was poor quality and the customer service to fix the issue was terrible. Leaks due to manufacturer errors, orange peel paint, rippled metal work. I had 3 sets of doors delivered, each with the same problem; rippled metal work where the hinges had been tightened on. Gave up in the end because I couldn’t be bothered to keep changing the doors and glass over. Not great in high winds either. Drafts coming through all over the place.

14 septembre 2021
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

The computer says no.

I ordered a set of sliding doors and payed good money.
They arrived on time and the installer checked that all the parts were there. On team started to assemble the sliding doors whilst another team removed the old doors.
Unfortunately the parts were the wrong ones.
It took 5 phone calls and 3 e-mails before they accepted that there was something wrong.
The parts could have been posted on the same day for next day delivery but they couldn't do that because of the computer system.
Rubbish customer service.
I was told it would take 5 days to send me the parts.
Terrible to have a home boarder up for so long but they did not care.

16 juillet 2021
Avis spontané
Noté 2 sur 5 étoiles

I’ve had a bifolding door system fitted…

I’ve had a bifolding door system fitted some five years ago and immediately the would expand with heat and would not open until it cooled down then it failed to lock due to the the door dropped I got the installer back he tried several times to adjust it he said the door being a three door and max width was to heavy for the gear and that’s why it’s dropped , we have not used it since it was fitted we contacted the manufacturer that being origin on several occasions which really didn’t get us any where I would like an origin expert to come out and see this installation which is good but the product design needs a be looked at but origin aren’t interested incase they admit liability that this system should never have been made in this size in a three door system it should have been a four door system, kind regards from chris Watson at alpine Heights Penybryn Beglly SA68 0xe 07957718906

11 mai 2021
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Absolutely dreadful bifold doors and a…

Absolutely dreadful bifold doors and a waste of money. Spent hours today getting off the masking tape we had to put on over winter to keep out draughts. Finally identified it is the hinges and handles that let in a draught. The seals are cheap and crack. The bifold doors do not conform to the energy standards as let in wind and let out heat. The worst things I have ever bought and very expensive compared to other company's. Not worth the money and I really want to emphasise that they are appalling quality. When you contact Origin they just refer you to your installer. Please do not buy as you will be disappointed.

27 février 2021
Avis spontané
Noté 2 sur 5 étoiles

Origin aluminium bifold doors

The product is good (aluminium bifold door and windows), however, there are other problems. Firstly, Origin recommend installers who are not associated with a relevant trade organisation, so when we had problems there was no trade body to turn too to gain a unbiased resolution. This is not good when you're paying 10's of thousands of pounds for their product - Origin drop you like a hot coal and do NOT want to get involved. Secondly, having now been on the fourth remake of the same Origin door, Origin refused to engage with me as to why they were performing so poorly and again just kept passing me back to the installer, who in turn tells me it's Origins fault, but with no explanation. Very poor form. With this in mind, I would not use Origin again.

2 décembre 2020
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Avoid heartache. Do not buy Origin Global

When we did our extension in 2016, we decided on Origin french doors because of their advertised high-end quality and 20-year warranty. Ordering Origin has turned out to be a nightmare, a waste of money, and years of regret. Please, avoid them if you can and avoid the heartache that we have had, wasting £7,000 on doors which we could have got more robust from a cheap double-glazing company.

They recommended Herts Bifold as a local installer. Their installers are also awful. We have had nothing but poor service and rudeness from them. They try to get out of everything, if they can.

Firstly, they didn't measure up correctly (luckily we spotted this), then they accidentally transposed the doors on the final blueprints- they were all opening a certain way on all the blueprints except the final version, which they were the opposite way around (which we did not spot), which they then refused to rectify the mistake until we made huge complaints and wrote several letters.

After 3 years, the door handle on one set of doors broke. After another round of angry emails, where Origin refused to take responsibility and Herts Bifold refused to do anything without being pushed, the door handles were replaced. We discovered that the problem was the flimsy one-coil return spring in the handles. You can't even get one-coil springs in this country; they are usually 2.5-5 turns. of course one thin wire is going to break easily through normal wear and tear.

A year later (now, 2020), the door handles broke again. This time we wrote to Origin to say that the fault was with the poor quality door handles and that we would like a replacement of all the handles with something more robust. They told us to speak to Herts Bifold again.

Herts Bifold asked us to fill in a whole load of paperwork and provide photos, even though I had forwarded them our emails from 2019 with all the paperwork attached.

They then refused to replace the door handle as it "wasn't broken"; until I then complained again to say that the door WAS broken because it wasn't latching because of the issue.

They've now told us they've ordered one replacement handle from Origin, even though two are broken (on the inside and on the outside). This won't be fixed for a month.

I have written to Origin, complaining that the handles are not fit for purpose under the Trades Description Act. They have responded to say that they have no problems with them and will replace them if broken.

17 juin 2020
Avis spontané

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus