POTTERYCRAFTS Avis 

161
•
TrustScore 3 sur 5

3,1

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

I always buy my clay from Potterycrafts, it arrives in good condition and is lovely to use. I also use a wide selection of glazes from here. I’ve had a couple of tight deadlines to meet recently and P... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Appalling customer services, sent order with wrong/missing items, very unapologetic lady, I explained I needed the missing items urgently, Pottercrafts sent the missing items the cheapest/longest way... Voir plus

Noté 2 sur 5 étoiles

Sadly having now read other reviews that have the same experience I doubt I will shop here again. Delivery times were shown at 3-5 working days. When I called on day 5 the person who answered the ca... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 2 sur 5 étoiles

They were great in 2019 when we bought our kiln but now the kiln has its heating elements popping out and need replacement and we can’t reach anyone for 8 days - no response to emails and phone never... Voir plus

À propos de l'entreprise

  1. Magasin de poteries
  2. aussi dans
  3. Boutique de loisirs créatifs
  4. Fabricant de poteries
  5. Magasin d'articles de loisirs
  6. Magasin de matériel artistique

À propos de POTTERYCRAFTS

Écrit par l'entreprise

Potterycrafts are leading ceramics suppliers in the UK.
We have a full range of pottery kilns, wheels, materials, glazes and equipment available to buy online. Our products are either produced at our UK facility or brought in from a selection of world class suppliers across the globe.
Visit our Website

Coordonnées de contact

3,1

Moyen

TrustScore 3 sur 5

161 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

N'a pas répondu aux avis négatifs

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

3,1

Tous les avis

(161)

6 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 2 sur 5 étoiles

Slow and patchy delivery with non-existent customer service

I understand that items can take a little while to be dispatched but I have been waiting almost 6 weeks now for my complete order to arrive and having parts of it arrive every week when I am at work is infuriating.

I have send 4 emails with questions, all of which have been ignored and no one will answer the phone. Really disappointed with not only the logistics and lack of tracking information, but the customer service is non-existent. Considering how expensive shipping is, I would expect more.

10 mai 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Zero customer service

Zero customer service. Received half my order and have been completely ignored when trying to find out where it is.

27 mai 2024
Avis spontané
Logo de POTTERYCRAFTS

Réponse de POTTERYCRAFTS

Thank you for your review. We are sorry the experience is not at the level we want.

We ship stock on an order that is available as soon as we can. Some items that can be ordered require 'packing down' from larger bulk and this can delay the delivery of those items. They will still be delivered to you as soon as they are ready.

Thanks

Potterycrafts Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Good gone bad....very bad

Looking through these reviews it seems I am not the only one having trouble.

Abysmal customer service.

Tried to chase up an order to be told she was the only person there and couldn't be bothered to search for my order if I didn't have the order number even with postcode.

Part of the order arrived, good item. Part of the order was "not packaged yet" 2 weeks after my order. This despite their 3-5 working day apparent turnaround. I asked when will I receive my goods only to be barked at " I told you. I'm escalating it, don't you get it!"
I was then told I was rude, told to go away, they will refund my order and don't ever order from them again. Really....I won't.
This is a shame as Alec Tiranti had a great industry reputation.
Since merging with Potterycraft the knowledge base has all but disappeared. There is a complete lack of care for the customer and no method of contacting them that they will reply to. I will now change my supplier despite ordering large quantities frequently.

EDIT following response. -
The items did need packing down, but you say 3-5 working days, this was over 7 days and you still hadn't started to 'pack down'.
The negative response is not due to the order itself, but the lack of customer service and rudeness of staff telling me never to order from you again and forcing a refund on me, refusing to fulfil my order.

This and subsequently ignoring an email I have sent requesting a formal complaint.

30 mai 2024
Avis spontané
Logo de POTTERYCRAFTS

Réponse de POTTERYCRAFTS

Thank you for the review. We are sorry your experience was not to the level we try to reach for our customers. Some items that can be ordered require 'packing down' from larger bulk and this can delay the delivery of orders. We ship what is immediately available to all customers as quickly as we can.

Potterycrafts & Tiranti Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Ordered on 5/05/24

Ordered on 5/05/24. Part of order missing however still charged. Multiple emails with no reply. Multiple phone calls with mail box full and unable to leave message. Asked on a clay group and another 15 or so people replied they had the same issue. No customer service. Will be contacting my bank to get my money back. Would not recommend.

29 mai 2024
Avis spontané
Logo de POTTERYCRAFTS

Réponse de POTTERYCRAFTS

Thank you for your review.

We ship stock on orders as it is available in warehouse to ship.

If there was an item that was for some reason out of stock or one of the items requires some manufacturing or packing down into smaller amounts, then we may ship your items separately to ensure you get your products as quickly as possible. There is no additional delivery cost to our customers for this.

Potterycrafts Team

Noté 1 sur 5 étoiles

No customer service

I've been trying to get hold of them for a week. They are not answering emails and the calls bounce back due to full voice inbox.
I need a part for a wheel they manufacture, this delay is directly impacting my business.

24 mai 2024
Avis spontané
Noté 3 sur 5 étoiles

Wish I had read reviews prior to ordering

Still waiting on an order that was in stock, part of it has been sent. No answer via the telephone (it says there is no room left for messages) No answer via email (the auto email says a 3 day reponse but its been more than that now). I needed the glaze for a wedding order, but because I haven't heard anything I will have to source elsewhere (gutted because its a nice glaze!) and chase for a refund. I have no idea what is going on. Will keep trying and will update the review accordingly.

22/05 Still waiting for any sort of communication. I am going to try and get a refund through my card issuer.

The mailbox is still full and no response via email.

22/05 After I had updated my review I have had a response from Pottery Craft and they have said that they will refund me for the item that had yet to arrive.

6 mai 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

No delivery, no email response

EDITED TO ADD-
I received a postage refund.
Still waiting to see if I recieve the actual item.

Maybe I should check trustpilot before purchasing from a new business.
Ordered an item on the 18th April. Company ignored 2 emails, and I had to start a PayPal dispute yesterday (7th May) THEN they decided to check their email and replied saying-
'I have checked with our Operations Manager, and am trying to get a tracking number for your order, which hopefully should be despatched to you today.'
Hopefully??
I wouldn't have minded so much if there was some form of communication.

18 avril 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Emailed and telephoned 4 times about a…

Emailed and telephoned 4 times about a brick for one of their kilns. Promised a contact from them - After two weeks, with no response, I managed to source from elsewhere.

20 mars 2024
Avis spontané
Logo de POTTERYCRAFTS

Réponse de POTTERYCRAFTS

Hello Duncan - our apologies for not being able to resolve this request for you.

Potterycrafts Team

Noté 1 sur 5 étoiles

I made an order on December 7. Still waiting on January 16.

I made an order on December 7. Here I am in January and I was told that "they will arrange for it to be dispatched" WOW. I was ready to tell all of my sculpture and potter friends about this new resource. Probably not. A month+? Seriously. I was told it was because they just finalized their annual stock take. Super dissapointed. A month.

7 décembre 2023
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Appalling customer service ordered one…

Appalling customer service ordered one product and it still has not arrived, the excuse being they were doing a stock take. I phoned and asked when they were going to post it and they said they would ensure it would be posted the following week. Phoned them again and they still have not posted it. They said they would call me back but still no response. I used to spend a lot of money with Tiranti when it was based in London, Good customer service and very knowledgeable about their products. Sadly this is not the case with Pottery Crafts. I was hoping to get a job completed, but still waiting.

15 janvier 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Really frustrating customer experience. Shop elsewhere

Used to have positive experiences but the last one was so frustrating and ultimately unsuccessful that I'll be shopping elsewhere from now on.
I ordered 3 different products. One arrived. No communication on other two parts of order. Chased by phone and email. Told that some "coming in" soon (!) and it would be dispatched then. Nothing. Chased 2 weeks later (by this point I've missed date when i needed them but figured they'd ask be useful for future). Told they'd look into it. Nothing. Chase again. Told order now dispatched. One other product arrived but still no sign of third one. Chased again. Customer rep helpful but no idea why it wasn't in my order. Finally told I'll be refunded for the product (i asked for my postage amounts to be refunded too). Really sad to hear other people facing same issues recently so clearly it wasn't a one-off

30 novembre 2023
Avis spontané
Logo de POTTERYCRAFTS

Réponse de POTTERYCRAFTS

Hello Rachel - than you for taking the time to write your review. We can only apologise for the poor experience you have had. We allow our customers to order out of stock items that we have on order with suppliers and then ship out the order as each item is available. We are changing this policy in 2024 which means out of stock items will not be possible to order. If you can email sales@potterycrafts.co.uk with your Account Number or Order number then we would like to respond in way that allows us to get a change to prove we do get things right! Best wishes, Potterycrafts Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Shamolic and expensive

I don't know what is going on at Potterycrafts but their customer experience is shambolic.

Over the period of a year we have experienced lack of communication about deliveries, delivery/collection dates that are not as agreed which has incurred considerable time/costs to our business, as well as a sharp increase in prices for smaller amounts of clay (12.5kg are now down to 10kg bags)....on the whole we are fed-up and won't be using them in the future.

13 décembre 2023
Avis spontané
Logo de POTTERYCRAFTS

Réponse de POTTERYCRAFTS

Hello, thank you for the taking the time to write your review. Could you email sales@potterycrafts.co.uk with your Account Number or Order number. We would like to understand what has happened so we can look to either rectify or learn. Best wishes, Potterycrafts Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Very efficient service

Very efficient service! Didn't have to wait long for my glazes to arrive.
Easy to order online. I have used the Potterycrafts a quite awhile now and haven't experienced any problems.

3 octobre 2023
Noté 1 sur 5 étoiles

Terrible service items are never…

Terrible service items are never delivered in the time frame. 5 days delivery time turns into 11 days. I have missing items that I’ve called up about and they’ve promised to send but they never showed up! I only order items that I can’t get anywhere else. Looking at the other reviews I can see it’s not just me. Pottery crafts please get your act together don’t oversell and under deliver. 5 days should be 5 days max!

12 octobre 2023
Avis spontané
Logo de POTTERYCRAFTS

Réponse de POTTERYCRAFTS

Hello - we are sorry for the poor service you have experienced. If you can email us at sales@potterycrafts.co.uk then we can look into this further.

Thanks, Potterycrafts Team

Noté 2 sur 5 étoiles

Customer service lets them down

Sadly having now read other reviews that have the same experience I doubt I will shop here again. Delivery times were shown at 3-5 working days. When I called on day 5 the person who answered the call couldn't be less interested and actually sounded annoyed that I had spent my time following up. She said the items hadn't even been picked yet but would get them shipped the next day. Still waiting 7 working days later and the courier has only just now confirmed they have received the details but not the parcel. Two stars goes to the reasonable pricing and variety of products.

29 septembre 2023
Avis spontané
Logo de POTTERYCRAFTS

Réponse de POTTERYCRAFTS

Hello, we are sorry you have had this poor experience. If you could send your Order Number or Account Number to sales@potterycrafts.co.uk, then we can look into this order to see why it went so wrong. Thanks, Potterycrafts Team

Noté 1 sur 5 étoiles

No comms 1/2 a order received.

No comms, no explantation and half the order received with no information when I should expect the rest. A month has gone by and I was relying on this product for a project long lost. Thanks for nothing

26 août 2023
Avis spontané
Logo de POTTERYCRAFTS

Réponse de POTTERYCRAFTS

Thank you for your review Matt. We apologise for the issue you have have experienced.

We send items on an order as soon as they are available to ship and the the remaining items when we have stock of them.

Stock of the second item on your order should have arrived with us in early August but did not due to an import issue that is now resolved. Once the stock arrives in the next week or so, then we will despatch and credit your account to the value of the order for the poor experience you have received.

Potterycrafts Team

Noté 2 sur 5 étoiles

Part of my order was missing

Part of my order was missing? No explanation on invoice. I had to chase it up!
Also when I asked about the part order and if I could add to it some more items told to order the new items separately ? Not much use as I can’t complete the museum piece without the missing part of my order anyway

16 août 2023
Avis spontané
Logo de POTTERYCRAFTS

Réponse de POTTERYCRAFTS

Hello Martin, thank you for the feedback.

We operate a policy of sending out all available stock for orders as soon as possible. Any outstanding items are then sent as soon as they are in stock at no additional cost to our customers.

If you send an email to sales@potterycrafts.co.uk then we can look at your order to make sure the remaining items get to you as quickly as possible. If you also include the additional items you want on that email, then we can sort that for you too.


Potterycrafts Team

Noté 5 sur 5 étoiles

First order from new administration

Initially, I tried to order on line but realised that in the past I hadn't created a password. So I rang and a very helpful member of staff helped me to set things up.
My order arrived much more quickly than anticipated.
All very well done. The only thing I still haven't yet decided how to go about is discovering the working temperature of the low melt alloy that I bought.

26 avril 2023
Logo de POTTERYCRAFTS

Réponse de POTTERYCRAFTS

Hi John, if you email enquiries@tiranti.co.uk with information about which alloy you purchased, our technical team will be happy to help.

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus