Rent My Home | Letting Agents Avis 

529
•
TrustScore 3 sur 5

3,1

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

Worst estate agents. Unprofessional, Unreliable STAY CLEAR! They just rang me and my partner to remove our Google reviews. After months and months of waiting for repairs; broken washing machine,... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Another bad experience with rentmyhome.co.uk Reported running toilet a week ago. After several email and 2 phone calls asking for an update I received the response. Someone will call you "in the early... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Best property Agency ever and that is undoubtedly Releince properties. I rented a house through Mr. Niraj Shah and trust me , he's very friendly, very particular and absolutely best property dealer. J... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

I only have good things to say about working with Alex Tartov. He's proactive, a really clear communicator and has great judgement. I trust him implicitly! Thanks, Alex, for all your hard work and for... Voir plus

À propos de l'entreprise

  1. Agents immobiliers
  2. aussi dans
  3. Agence de location de copropriétés
  4. Agence de location immobilière
  5. Agence immobilière

À propos de Rent My Home | Letting Agents

Écrit par l'entreprise

RentMyHome Letting Agents is one of UK's leading agents committed to providing exceptional property management and rental services. With a focus on customer satisfaction, we offer a comprehensive range of services tailored to meet the unique needs of landlords and tenants alike.

Our experienced team of professionals brings extensive industry knowledge and a passion for excellence to every interaction, ensuring a seamless and stress-free experience for our clients. We pride ourselves on our transparent, reliable, and efficient approach to property management, offering competitive fees and innovative solutions to make renting easy and accessible.

Whether you are a landlord seeking trustworthy tenants or a tenant looking for your perfect home, RentMyHome Letting Agents is your trusted partner in the property market. Our nationwide network, combined with local expertise, guarantees the best possible outcomes for all your letting needs. Discover the difference with RentMyHome Letting Agents – where your property is our priority.

Join thousands of satisfied customers who trust RentMyHome Letting Agents for all their property letting needs. Your property, our priority.

Coordonnées de contact

3,1

Moyen

TrustScore 3 sur 5

529 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

N'a pas répondu aux avis négatifs

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

3,1

Tous les avis

(529)

19 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

This agency waste my time to view the…

This agency waste my time to view the property, i have seen the property and i gave guarantor who is UK based, but then they need credit check of guarantor which is quite a personal….they should have another option of renting property not just guarantor base, i was ready to show deposits but still they did not negotiate and waste my time.

15 décembre 2023
Avis spontané
Logo de Rent My Home | Letting Agents

Réponse de Rent My Home | Letting Agents

Hi Nirali
Sadly that is the way it works. As the agent for the Landlord we have a responsibility to ensure the person who has applied to rent the property is in a financial position to pay the full amount of rent on time each month. If they cannot do that or if the credit score indicates they may struggle we are allowed to accept someone who will step up and pay the rent if the tenant is unable. In order to do this we have to carry out credit referencing to ensure that gurantor is able to pay the rent in the event the tenant cannot. I am sorry you clearly didn't understand the process.

Noté 1 sur 5 étoiles

This is a very very unprofessional… DO NOT USE THEM AT ANY WAY

This is a very very unprofessional agency that hide behind their emial. I rented a flat in London since Nov 24 and since I have been sleeping on the floor with my other flat mate with the contract signed as a fully furnished flat we found out the flat is dirty the day we movied in, they only use contractors and there is no physical office to them hence we can't get hold of any one broken blinds, broken heating, dirty carpets and on top of this no one is responding no one they just say in the email this is it.
I would not recommend this agency to any one no matter how desperate you are. Their agents in London or Leceister none is professional the their agent yelled at me on the phone when I called to complain and we still now it is the day 22 of our move in and w still have nearly everything broken.
We didn't even get the keys to the flat or the park until end of the third week👎👎👎
DO NOT USE THIS Agent

24 novembre 2023
Avis spontané
Logo de Rent My Home | Letting Agents

Réponse de Rent My Home | Letting Agents

Hi Abdel,

We are sorry to hear you are unhappy with our services, we have suggested calls on several occasions during our email correspondence to try and reach a resolution, however you have maintained communication through email with us mostly instead. The property you have moved into is a recent take on with us, where the previous tenant and agent delayed the move agreed move out, resulting in us receiving the keys the day prior where we immediately organised a professional clean of the property, which is visible in both the pictures we have shared and inventory. Additional carpet wash was also organised upon your request shortly after, alongside several other general improvement works such as a repaint.

We do acknowledge that there has been several issues we have had to deal with at the property due to the poor and delayed handover we received from the other agents, but contractors have been booked, works arranged and the landlord has granted additional request that are improvements rather than maintenance repairs. We have also kept you informed and posted of all steps since before you moved in. At present, you have requested for us to replace all the blinds in the property, rather than carry out repairs on a few of the broken holders, which has delayed the works as due to the size of the windows, this is quite a large request and the landlord is reviewing it before making a decision. The missing sofa that the previous tenants have taken away without permission is being replaced with a brand new one, which is out for delivery. You were offered a bed replacement for the missing bed immediately, but confirmed you wish to use your own king size bed in the room. Subsequently a separate bad replacement was provided for the second bedroom to the existing bed upon your request, which you refused to allow assembly off as you were unhappy with the design the landlord chose for the bed, despite the bed and mattress costing around £500 and sent away the contractor. The landlord has since also agreed to return the bed and exchange it, despite the additional costs he has incurred.

Although the landlord has already granted quite a few improvement request, he is not willing to refurbish the property to a complete brand new standard, as this is not what he was offering when the property was advertised. You have also viewed the property beforehand, which was overall very good despite the several repairs that have had to be done.

We do have an office in London, based on 8 St Thomas Street, SE1 9RR, however I understand you have been to our office in the Midlands already. We are awaiting a response from you on a query on the bed assembly, as the contactor has a few small repairs left in the property, however need your confirmation that he will not attend and be sent away without being able to complete the repairs and bed assembly, as this will incur charges otherwise.

Our team will be in touch to try and resolve the matter.


Noté 1 sur 5 étoiles

Poor communication

Poor communication, tough company to deal with. Not worth using

7 décembre 2023
Avis spontané
Logo de Rent My Home | Letting Agents

Réponse de Rent My Home | Letting Agents

Hi Dan
We are sorry to hear you are unhappy with our communication. I have reviewed this with our colleagues and can see that the review is likely in reference to an email you missed? We have since provided a timestamped copy of the email and you have also confirmed receipt thereafter, which also shows we had responded on a Monday, following receipt of it after working hours on the weekend. I can see from historic communication that you have normally received responses from us within 24 hours for any raised queries, or not much longer than this, but as you have chosen to communicate directly with tenants and not aways respond to our queries, this has resulted in an extended notice and end of tenancy.

Noté 1 sur 5 étoiles

Worst experience

I and my husband are having worst experience with the property it’s been a week we have rented the property but the heating isn’t working , there is leak in the house and there is a lot of house refurbishment waste in front and backyard which with a repetitive request hasn’t been removed, the appliances of the house like freeze are not cleaned and are not hygienic to us, they also mislead us with gas supplier we on our own managed to find our supplier and recharge the gas, turns out half the heaters of the house are not working both me and my husband’s health is affected and there is no help from their side and we are still staying in colder house which is unbearable, we followed all the formalities of renting before we took the property but there is no immediate help from this people regarding this serious issue … seriously disappointed…

5 décembre 2023
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Venita Laxman has been a wonderful agent

I have had a rent contract with rent my home for the past year and to be honest they’ve been really good.
Venita Laxman, one of their agents responds to my emails and inquiries in a timely manner, never had a delays with her.
She’s also been very helpful with my rent contract renewal. I consider her a valuable asset to the agency.

2 novembre 2023
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Dangerous rental conditions - no real maintenance in three years.

Rented with them for 3 years and had near every issue under the sun with no attempt to resolve most of the problems.

They're always friendly to talk to, but absolutely useless at their jobs. They had actually forgotten to note that I'd agreed to vacate the property and issued me a section 13 to increase monthly rent. Had to flag the same maintenance issues multiple times with them seemingly not recalling the issues each time. They were also keen to charge every current tenant for removals when a previous tenant had left furniture in the hallway.

The contractors they use are dangerous and unprofessional. They attended my property and did work in the property without notice when I was out. They used power tools inside of the flat without warning or protection. They did dodgy workarounds to fixes rather than actually resolving a problem.

To give the list of the highlights:

- Water poured for a short time like a high powered tap out of my kitchen extractor fan. The contractor called to ask about a leak and when I told him it wasn't currently leaking, said they would ignore it.

- The only maintenance they achieved successfully was replacing a cupboard door. This involved the contractor pulling out a circular saw and cutting screws in half in my kitchen. No protection on himself, no warning for me - sparks flew.

- The building had rats for 2 years. They destroyed carpets and chewed several of my possessions. Despite them calling out pest control quickly, they refused to follow the pest controller's recommendations for drain surveys and just kinda left it. The rats moved in and out of the building every few months as they pleased from then on.

- In the first few months of my tenancy, they did insulation work inside of the property, leaving me with about 50% bare plaster walls. These walls were never painted despite assurances several times that they would be.

- 3/4 of the windows were sealed shut with silicon sealant. Somewhat certain that's not fire safe.

- One contractor stuffed the washing machine's outflow pipe with a plastic bag because it was overflowing. To my disbelief it held up, but I don't want to know where that water started going instead (presumably into the washing machine).

- The very same contractor super glued over cracks in the windows to seal them

On the plus side, no damp or mould.

1 octobre 2023
Avis spontané
Logo de Rent My Home | Letting Agents

Réponse de Rent My Home | Letting Agents

Hi Ryan
I have looked into the situation and I have to say we have dropped the provebial ball. When the insulation improvements were carried out these were as a result of a government grant and as such internal decoraration was not covered. This should of been done at the lanlords expense., very sorry.

Noté 5 sur 5 étoiles

Stress Free Moving in

We had the pleasure of working with Niraj for our recent move-in, and we couldn't be more satisfied with the experience. Niraj's professionalism and easy-going nature made the entire process a breeze. His accommodating approach and willingness to address any questions or requests made us feel at ease throughout the process. We can't thank Niraj enough for his exceptional service, and we recommend him to anyone looking for a real estate agent who truly cares about their clients."

12 octobre 2023
Avis spontané
Logo de Rent My Home | Letting Agents

Réponse de Rent My Home | Letting Agents

Thank you for your 5 star review . I will pass on you comments to Niraj

Noté 5 sur 5 étoiles

Fantastic agent niraj shah

Fantastic agent niraj shah
Reliable person.

7 octobre 2023
Avis spontané
Logo de Rent My Home | Letting Agents

Réponse de Rent My Home | Letting Agents

Niraj always goes the extra mile . I will pass you appreciation. Thank you for takng the time to post the review

Noté 4 sur 5 étoiles

Mr Shah is exceptional

Mr Shah is exceptional, as kept me updated throughout the entire process of what I needed before moving in. He made sure I settled in well, though I had an issue with the flat at first, he helped resolving the problem. He understand what the tenants are experiencing, and he is able to meet their needs effectively. Very professional manner, easy to approach and works well with tenants.

29 septembre 2023
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Very friendly and Informative staff

Very friendly and Informative staff. Notified me that the previous tenant had left behind some items (e.g Coffee table) and asked me if I wanted to keep it or they could remove it. So far have been very reliable!

15 septembre 2023
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

I have been a landlord with Rent my…

I have been a landlord with Rent my Home for 3 years now. They have surpassed my expectations. In particular Alex Tartov has been amazing in his customer service. Despite difficult situations we have gotten fair conclusions. Tenant for no reason not paying for months and Alex sorted it. His kind and professional manner enables this rapport. The tenant was well looked after and their needs met, this allowed them the cash they needed in the short term but enabled them to still pay monies due. A fair and honest letting agency, something I thought couldn’t possibly exist. A big thank you to Alex and his colleagues. Highly recommended.

15 septembre 2023
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Highly recommend to anyone wishing to…

Highly recommend to anyone wishing to have their property managed.

Service and communication provided by Harvey Palak at the Leicester branch has been excellent and responsive.

Harvey has transitioned my properties over to RentMyHome.co.uk from another property agent stress free, in a timely manner and delivered on all agreed discussions smoothly. His customer service is brilliant, very professional, friendly and has always kept me in the loop and updated with the progress of the transitions and receiving my first rent.

I look forward to using RentMyHome.co.uk Leicester services again in the future.

14 septembre 2023
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Trustworthy and Hardworking .

Property Manager Yaz Raidan is a trustworthy and an immensely hardworking employee who dedicates himself thoroughly to the task at hand ensures timely follow up, I am happy to recommend Yaz Raidan. He possesses outstanding managerial and Leadership skills and good with strong communication. He is always very fast to give the responses and to get the matter resolved. He is very dedicated and task-oriented employee.

12 septembre 2023
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Doesn't deserve even 1 start.

Doesn't deserve even 1 start.

To start with. They published the property with £1100. And we agreed and provide all the required information then got a call from one of their employee to BARGAIN on rent. What he said over the phone is: Someone else has already saw this property and they are interested also. (important to notice that we agreed/responded first). Other party is paying more so how much more rent you can pay? I was really in need and had to move out in short period of time. so i agreed to apy £50 extra over what they have published online.

Some of the furniture was broken and doesn't required by us. We asked them to remove extra broken wardrobe but they refuse and force us to keep it in the room where we already have fitted wardrobe. Leaving us with small space after having single bed. Cutain pipe was broken. Passage lights were not fully working. Dirty and stiky dining table and chairs with black stains. Ensuite was in pretty bad state too and we ended up never able to use it throughout our stay.

They don't seem to be interested in fixing Curtain pipe and other works which was informed at the start of tenancy. I had to email them and tell them i will get it done and teaking it off fro mthe rent then they send someone after two months.

Garden was handed over with big grown grass and shrubs and weeds. When asked to cut it and then hand over but they said it's tenant's responsibility to do it. These are only few of the issues list if very long as i moved out of the property no point to mentioned all of them here.

When i asked to renew tenancy they again wanted to increase the rent. I got a call to discuss renewal when i was in a meeting. I asked them to ring me later to discuss. He rang me little later and i was still in the meeting. I phone them up next day and i was told that they have already relisted property on market.

At the end of tenancy i had handed property back to them in better shape then it was handed over to me at the start of tenancy. Garden was, if not in very good, but in much better shape then it was in the beginning. Chekcout invertory was all good. No faults at all. They still want to find something to claim some moeny from the deposit. So they pick garden. And claimed part of the deposit. Which obviouly i disagreed. We submitted our responses and waiting for Landlord/Agent's response over a month now. I phone them up asking them to submit their respone. The lady was absolute joke and very rude. She advised me that we will look into it when we get time. Legat time limit is 14days to respond. Remember it's been over a month and still waiting for their response. Luckily the deposit was protected. They just deliberately delaying process as they knew that they can't get what they claimed. So unprofessional and so unreliable I can't describe with words.

PLEASE do not use this company as staff is very unprofessional and rude. Once you signed the agreement then you will get to see their real face.

17 juillet 2023
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Absolutely Vile and Disgusting !!

This was long overdue.

I am not even sure where to begin with this. Me and my husband rented with this agency between October 2021 - October 2022.

The property when we were handed the keys was disgusting and dirty. I had to get them to get it cleaned again including the carpets which fair enough, they did. But there were still a lot of unusable furniture such as a broken dining table, a dirty mattress and bed, alot of kitchen utensils that were in the property which I had to battle with them to get removed which they were refusing and said if we remove them then we would have to replace it???

After a long battle they eventually agreed but we had to remove everything ourselves.

The property was also not painted and we decided to paint the walls ourselves with our own money as the paint was really bad.

As you can imagine, this was our first property that we were moving into and due to the delays that were caused by them and also painting and everything took time.

We eventually moved into the property two weeks after the keys were given to us.

I was reassured that the boiler and everything had been serviced but the night we moved we turned the boiler on and it was not working at all.

Which led to another long battle with the agency that tried to blame us and said "the fault has occurred after we moved in" which was said by Eliot who was dealing with this at the time. He got very aggressive over the phone and blamed us for this.

In October, in the freezing cold we had no boiler due to their dishonesty about the condition of the boiler prior to us moving. We had to buy heaters ourselves to make the flat livable.

1 week later they sent the engineer to fix the boiler and as the engineer was just coming up the stairs without even looking at the boiler told me that "I already told them that the boiler needs to be replaced but they did not listen".

We had to wait a further 2/3 weeks for this replacement. That should have been done prior to us moving.

Time and time again if there was a fault in the property they would try to blame it on us and have also tried to charge us on some occasions. They tried to charge us due to a leak that occurred with the washing machine, the plumber came to check this and after the plumber had gone they sent us an invoice of £70 and said that we caused the blockage in the sink which is why there is a leak that made no sense. I spoke to the plumber over the phone to clarify this and he mentioned that it was not our fault but rather the pipe for the washing machine had worn out overtime.

I really had to keep calling them to resolve the problems in the house which were not minor but they did not take anything seriously.

Their agents have no manners at all and would always get very aggressive over the phone and delayed in fixing any problems in the house.

We eventually had to leave due to how the agency is and also because they increased the price of the property from £550 to £670 which was ridiculous.

We thoroughly cleaned everything when we left and there was also fresh paint that we had done but they still delayed in giving our deposit back and tried to bring up issues with how we left the house. None of the house appliances or anything was clean when we got the house. We had to clean the kitchen counters, oven, fridge ourselves when we got them in such a bad state but yet they still complained.

Regardless of us meeting the terms of the tenancy agreement, no damage to the property and having paid all bills and rent on time they were not returning our deposit which is supposed to be returned within 10 days. We eventually had to get in touch with deposit complains to get our deposit back.

Overall, such a horrendous experience with this agency they don't care for the tenants at all and have no concern for them. They will try and blame the tenants for anything that goes wrong in the property and will get very aggressive over the phone. They made our lives hell from the start till the finish. They made my anxiety even worse where it caused me so much anxiety every time something needed to be reported to them because I knew what was to come.

No one should have to deal with such an experience.

Please, beware of this while renting with them.

But, I would NEVER want anything to do with them in the future. I am also currently renting with an agency and the relief and comfort that they bring is amazing. I finally feel happy and no longer anxious in my home.

13 octobre 2022
Avis spontané
Logo de Rent My Home | Letting Agents

Réponse de Rent My Home | Letting Agents

Hi Fatima
I am so sorry you feel let down by the service you received from us . Unfortunately the person you mention in your review left us almost 12 months ago. The only other coment would I would make is if things were not right, why didnt you use complaints procedure during your tenancy with us ie October 2021 to October 2022 instead of waiting 10 months before decidding to give a 1 star review.We have a complaints proceedure where both tenants and landlords can complain about any aspect of the service they receive from us. This process is dealt with by myself and our group Managing Director.
So I am really disappointed I am unable to help any further. However I am glad you have found your ideal home and I wish you and your family well.

Noté 5 sur 5 étoiles

Good housing agent and recommended

Have been with rentmyhome for a year now and have renewed my tenancy agreement with them for another year. My experience with rentmyhome is good, they have standout qualities that we all wish to look for when finding a house/flat, such as their professionalism and responsiveness. Especially Mr. Niraj Shah is always available to answer questions and take actions on my reporting.

28 juillet 2023
Avis spontané
Logo de Rent My Home | Letting Agents

Réponse de Rent My Home | Letting Agents

Hi Thank you for your 5 Star review. Niraj is certainly a 5 Star performer and always goes the extra mile for both his Landlords and their tenants.

Noté 5 sur 5 étoiles

Great experience

Finding a house is very difficult task now days but “rent my home “ made it easy for us . They work in a professional manner to help their clients which is appreciable. Thank you (Mr.Niraj Shah) rent my home 😊 for finding us a beautiful home 🏡

14 juillet 2023
Avis spontané
Logo de Rent My Home | Letting Agents

Réponse de Rent My Home | Letting Agents

Hi Thank you for your review. We are really glad we were able to help find your beautiful new home.

Noté 4 sur 5 étoiles

Great Estate agents

The communication throughout the entire process was clear and quick, Niraj got me in for a viewing at the property very promptly and quickly moved through all the steps for me to finally have the keys in my hands.

12 juillet 2023
Avis spontané
Logo de Rent My Home | Letting Agents

Réponse de Rent My Home | Letting Agents

Hi Thank you for the review Niraj is an excellent property manager with many years of experience. I wonder what we could of done better or different for you to of given us a 5 star review?

Noté 4 sur 5 étoiles

Great problem solving approach

I’ve been with rent my home for years! I was in a pickle about some costs quoted for repair work that needed to be done on time for a strict deadline. I reached a point where I was a greatly frustrated client that was at breaking point. Derby’s problem solving approach and willingness to keep working with my expectations meant that my issues were resolved well! Thank you Derby for bearing with me and persevering in getting the quote and quality of work I wanted at such short notice.

17 juin 2023
Avis spontané
Logo de Rent My Home | Letting Agents

Réponse de Rent My Home | Letting Agents

Thank you for your review, Glad Darby was able to get things sorted for you. What could we of done different or better for you to of given us a 5 star review?

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus