The Lighting Vault Avis 

581
•
TrustScore 3 sur 5

2,8

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent customer service received when I brought my beautiful ceiling light . I brought this light in the sale 4 months ago and after decorating we put it up to discover it had parts missing . Email... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

Ordered at the end of August with a 14 day delivery window. Still waiting for half my order to arrive now and no communication back from any of emails chasing. Wouldn’t order from them again.

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Absolutely delighted with my three pendant lights. They are beautiful, stylish and really well made, with an excellent quality finish. They look even better once installed and have completely tran... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

Awful delivery time. Ordered 9th September, still not shipped. Was apparently given to DPD on 23rd September, but 2 days later and they still haven't received. Stay away from this company, I wish I'd... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Magasin de luminaires

Écrit par l'entreprise

The Lighting Vault is a UK-based family lighting retailer offering a carefully selected range of stylish ceiling lights, wall lights, pendant lighting and home accessories. Since 2019, we have helped thousands of customers find statement lighting for their homes, from luxury kitchen island pendants to low-ceiling flush lights, outdoor lighting and decorative glass designs. Many of our products are held in UK stock, while selected European collection items are made or sourced to order and may have a longer dispatch timeframe. Delivery estimates are clearly shown on our product pages so customers know what to expect before ordering. If you have any questions about an order, delivery timeframe or product, please contact us via the live chat on our website. This is usually the quickest way for our team to help, provide updates and resolve any issues as quickly as possible. We are committed to offering beautiful lighting, helpful customer support and clear communication throughout the order process. www.thelightingvault.co.uk


Coordonnées de contact

2,8

Moyen

TrustScore 3 sur 5

581 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Demande des avis aux clients

Cette entreprise invite régulièrement ses clients à laisser des avis, qu’ils soient positifs ou négatifs.

A répondu à 81 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 2 semaines

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

2,8

Tous les avis

(581)

113 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

We ordered a floor lamp in July last…

We ordered a floor lamp in July last year. Some of the bulbs I had ordered separately via an Amazon didn’t work initially, and the company sent correct bulbs. From the get go even the correct bulbs would go on and off intermittently, and we lived with it. When I turned the lamp on a week ago only 3 of the bulbs were working and despite purchasing an identical replacement set, they didn’t work either. Have now contacted the company twice for either a replacement lamp or a refund. Silence so far. This product was clearly faulty from the outset when the company just tired to say it was the bulbs. I wouldn’t use them again based on the fact that they have not responded within their 48 hour turnaround meaning I have had to chase. Also because they believe it ok to send out faulty items. Yes, I should have made more of a fuss re the intermittent on and off but I did not expect the majority of lights to stop working.

Fast forward to vendor response, which does not reflect the truth. I have the email chain for proof. I had an email from you in 12th January to which I sent additional information (2 emails as I forgot something in the first one). I chased on14th after your ‘please give us 48 hours to reply’. No reply. I check spam regularly. I just don’t have the time to keep chasing now. You absolutely have the right to respond to these reviews but should only really do so when you impart correct information. It’s with Barclays now, let’s see what they make of it.

10 janvier 2025
Avis spontané
Logo de The Lighting Vault

Réponse de The Lighting Vault

Thank you for your comments. I have taken a look and can see that the bulbs you purchased last year from Amazon were not working in the lamp so we emailed back to say we would send you our premium bulbs FREE OF CHARGE to hopefully rectify the issue. We did not hear from you again so we presumed the bulbs were received and worked. We have since Christmas received an email from you saying some of the bulb holders are now not working again. We did reply to this and were awaiting further information/collection details to exchange the lamp for you but we did not receive a reply. We pride ourselves on aftercare, as you can vouch for with the bulbs we sent out to you straight away last year, so we are disappointed to hear you say that we have not responded. Our emails can go into spam/notifications folders, so we would kindly request you to check here and reply back to our technical team to resolve this. Thank you.

Noté 1 sur 5 étoiles

Awful experience.. Take my advice and AVOID

I bought 2 bathroom wall lights and 5 other wall lights from the lighting vault. All were in stock when I ordered and paid.

However I got an email to say the 2 bathroom lights were actually out of stock and that they didn't know when they would arrive. That was the ONLY email/message response I have had from them since I purchased the lights.

I have sent chase emails with no response apart from an automated please wait 24/48 hrs to get back to you.. I have waited the allotted 48 hours each time but I have been waiting for over a week now and I have had absolutely no response from this company.. I have tried their online chat and that leads to a dead end also.

A company shows their true colours when you have an issue/problem and it is how they resolve it..I would have given them a 5 star review if I had this problem and they had contacted me and answered emails however this is not the case, in my opinion this is an awful company to purchase from with zero customer service.

They have my money and what do I have from them? I No lights, no idea when or if they are arriving and no response to 2 email chases and an online chat message.

I honestly wouldn't buy from them again and would advise you to do the same..

12 décembre 2024
Avis spontané
Logo de The Lighting Vault

Réponse de The Lighting Vault

Hi Jennifer, thank you for your feedback. I can see that we replied to several emails and gave updates within 24-48 hours. We also web chatted with you where you agreed to see alternative lights that may be suitable to swap over to you. I can see we replied via web chat on 27th January but we did not receive a reply. We also sent a delivery update via our website advising that the lights had been delayed until 22nd March. Again, we didn't receive a reply. The lights were then refunded back to your original payment method. Apologies that we could not fulfil your order due to the stock issue.

Noté 5 sur 5 étoiles

Fantastic Company to deal with!

Fantastic Company to deal with!

I ordered 3 pendants for our Dining Table and although the first order was lost by the Courier, Heather was apologetic and arranged a replacement order to be sent out next day. All arrived well packaged and look stunning installed.

I then returned to order a lovely chandelier for the living room and was advised that as it was a Black Friday deal, the lead time could be up to 14 days. A quick email to Heather requesting this to be improved on as we had a party coming up, it was marked as priority and received the next day!

I then managed to break one of the crystals whilst installing the chandelier and with no spares in the box, another email to Heather and she arranged for some spares to be sent out there and then.

A very refreshing Customer Service experience and a very satisfied customer (including the wife!)

Thank you, we will return in the future for more beautiful lighting!

10 décembre 2024
Avis spontané
Logo de The Lighting Vault

Réponse de The Lighting Vault

Thank you so much for your lovely review! So glad you love the lights! We are always more than happy to help our customers, and rectify any issues that may arise. Thank you for supporting our small business!

Noté 5 sur 5 étoiles

Bought this for my daughter and son in…

Bought this for my daughter and son in law as a gift for their new home.
They absolutely were thrilled.
The fragrance is so pleasant.
Bought one for my home too.

25 novembre 2024
Logo de The Lighting Vault

Réponse de The Lighting Vault

Thank you so much for your lovely review! So glad they loved their reed diffuser. We wish them health and happiness in their new home. Thank you for supporting our small business!

Noté 1 sur 5 étoiles

Poor experience

EDITED REPLY: Purchased Edith bathroom light which clearly had a manufacturing fault. Reported to company and suggestion was to see if I could bend the light back into shape. That’ll be a ‘no’.
Response and Evri label provided 28.11.24 AFTER review and after chasing emails

25 novembre 2024
Avis spontané
Logo de The Lighting Vault

Réponse de The Lighting Vault

Hi Clare, thank you for your feedback. I have taken a look and can see we have replied twice by email and also emailed over a returns label for you to post the item back to us for a refund. We kindly ask for 24-48 hours to reply to customers. We will await your return.
Apologies you received a faulty item.

Noté 1 sur 5 étoiles

Awful company which should be avoided

My order did not come as stated so I requested it be cancelled. They ignored several requests for this. Then they eventually said they’d dispatched it despite me cancelling. I then had an absolute nightmare trying to get it returned. They refused to collect it and made me return it at my expense, which was costly. They then didn’t refund me and it was only when i threatened them with credit card chargeback did they finally refund me. Awful company who just want your money but offer no after sales care and deliberately try to get out of cancelling online orders and / or refunding you. Their communication is beyond poor

1 septembre 2024
Avis spontané
Logo de The Lighting Vault

Réponse de The Lighting Vault

Hi Sarah, thank you for your feedback. Sorry to hear you are unhappy. I can see your order was from our Europa collection which states on our website that the items will be up to 14 working days for delivery. As this was coming from Europe we did explain our cancellation policy to you (which is also on our website) as the item had dispatched when you emailed after ordering asking to cancel, so this was no longer possible. We were more than happy to refund the order if returned. Regarding the refund - I can see you emailed on 9th October to say you had shipped this back and we replied on 11th October to let you know this had not arrived back to us yet. This was finally delivered to us on 14th October and your refund was issued. A confirmation email was sent to you advising that we had received the parcel and a refund had been processed, please allow up to 14 days for this to show in your account. The refund was then processed on the next working day, on 15th October. Apologies you have not been happy with your shopping experience. I can see that our team did follow correct processes. Thank you.

Noté 5 sur 5 étoiles

Beautiful lamp

Beautiful lamp, received earlier than expected and extremely well wrapped..

25 octobre 2024
Logo de The Lighting Vault

Réponse de The Lighting Vault

Thank you Denise for such a lovely review! So glad you are happy and I will pass on your feedback to our warehouse regarding the packing! Thank you for shopping with us!

Noté 1 sur 5 étoiles

Will not be buying from them again took…

Will not be buying from them again took 20days for delivery when I tried contacting they lied about when it was arriving then when it didn’t turn up I emailed a few times and got no response.
My lights eventually turned up after 20working days. One of the lights is not good quality.
This is a genuine review and I have proven this with information sent to trust pilot and proof of when my lights were delivered. The fact this company is trying to say my review isn’t real when I have all the proof is ridiculous.

25 octobre 2024
Avis spontané
Logo de The Lighting Vault

Réponse de The Lighting Vault

We do not believe this is a genuine review. We asked for further details regarding this via Trustpilot but the request was ignored so we can assume this is not a genuine experience.
FROM TRUSTPILOT: The reviewer didn’t respond to your request within the 3-day period. This is an organic review and is not verified as a genuine shopping experience.

Noté 1 sur 5 étoiles

I am soooo disappointed with this…

I am soooo disappointed with this company. The products are lovely, we order over £2k worth of lights fo for our lounge. Quality is good but we have had a number of issues 1) broke glass pendants, and they give no extras which would be the sensible thing 2) we orders a standard lamp that has arrived with no base 3) we placed the order and nothing happened for two weeks until I chased it 4) nobody replies to you, there is no phone number and sometimes you get a the missing bit bit mostly nothing…..I still have two items that I can’t use because nobody can be bothered to reply and i spent over two thousand pounds….

25 octobre 2024
Avis spontané
Logo de The Lighting Vault

Réponse de The Lighting Vault

Hi Jackie,
Thank you for your feedback. I can see that the lamp is a 2 box item and the box with the base in has now been shipped. Apologies this did not arrive with the rest of the delivery.
Regarding the spares, I have passed your feedback on to the manufacturer and suggested that the light should come with a few spares. The replacement pieces you requested have also been shipped out to you.
We do aim to reply to all emails within 24-48 hours. Apologies that we were slightly over this timeframe.
Apologies for the inconvenience caused with your order. We do hope that you love the lights.
Please don't hesitate to reach out should you need any further assistance - via our live web chat weekdays 9am-5pm or by email.
Thank you.

Noté 1 sur 5 étoiles

Never use The Lighting Vault

Never use The Lighting Vault. Worst Customer service. No contact only online chat that doesn’t always respond. Took my money 4/9/24. Only 2 items delivered on time. They refused refund for 3rd saying the can’t stop delivery. Told to accept late delivery and return. Turns out I have to pay to return and so far can’t get a returns number. Still got my money and different excuse every time I request returns detail. Appalling!! In response to your points. You did refuse a refund until the goods were delivered (late). Your delivery was very late and you are making me pay to return it!!

25 octobre 2024
Avis spontané
Logo de The Lighting Vault

Réponse de The Lighting Vault

Hi Zarah,

Thank you for your feedback, however, there are a few inaccuracies with the points you have raised.
1. We have not refused a refund at all.
2. We have communicated with you via pir web chat and email.
3. We have provided a returns number - this was emailed to you on 19th October and you acknowledged you had received this in or web chat conversation.
4. We have given you the full returns details, and also highlighted parts of our returns policy which state we don't offer a free returns service and also our cancellation policy which states we are unable to cancel an order once it has shipped.

We are sorry to hear you are unhappy with our service, however, we have communicated with you several times, including the web chat conversation yesterday where we asked how we could help further and we didn't receive a response. We are more than happy to accept the return and refund this, which was stated in the email we sent you on 19th October. We cannot refund this until the item is returned to us.

We do kindly ask for all parts of a review to be carefully considered and accurate. Can you please reconsider revising your review regarding the points made above?
Thank you.

Noté 1 sur 5 étoiles

This' company'has been a nightmare! to…

This company has been a nightmare to deal with. We ordered 2 lights. The first items were lost in transit. Very slow communications. Eventually they sent another 'order'. After numerous emails and trying to contact the company for tracking information, they decided to tell us they didn't infact send another order out, as it was out of stock. We have been waiting over 3 weeks for a refund. All communications have stopped and still no funds received back. I will have to pursue charges back through the bank. Avoid this company at all costs!

22 octobre 2024
Avis spontané
Logo de The Lighting Vault

Réponse de The Lighting Vault

Good Afternoon, Thank you for your review. However, this is not accurate. All communications have not stopped as we have spoken to you several times via email and web chat, including earlier today. We have screenshots of all communication and feel this is an unfair claim to make.

Your order has already been refunded and we also replied to you on our web chat to confirm this. We also recommended that you speak with you bank for advice on how long it would take them to show this in your bank account. Once we have issued a refund and the funds have left us, we have no control over this as I am sure you can appreciate.

The courier lost your original parcel, which we apologised for and offered replacements to be shipped directly from the manufacturer for you. Unfortunately we had not been made aware that the product was now temporarily out of stock. We communicated this with you via email and asked if you would like to wait for the restock or prefer a refund. You requested a refund, so we actioned this for you.

If you would like further correspondence regarding this, please feel free to reach out to us on our love web chat or email, as you can see from our previous communications, we have been very quick to reply to you including our web chat conversation today where we replied to you with the information requested. Thank you.

Noté 2 sur 5 étoiles

Ordered two lights paid over 400 pound…

Ordered two lights paid over 400 pound for them the first one we received communication was excellent from Heather received the 2nd light one glass case was missing what fits over the bulbs, emailed Heather it’s been over a week and no response quick enough to take your money

20 octobre 2024
Avis spontané
Logo de The Lighting Vault

Réponse de The Lighting Vault

Hi Leanne, Thank you for your review, however we have responded via email to you confirming that we are shipping the replacement glass out for you. Can you please check your spam/notifications folder from 18th October? The email was sent to you at 10:08am. We have forwarded this again now for you. Thank you

Noté 5 sur 5 étoiles

Large polo chandelier.

Absolutely amazing quality 😍 Pictures don’t do justice great customer service heather is amazing helped me through out my order this is not the only light I have ordered and it won’t be the last the price might be a bit higher but definitely quality also not something you see in stores also.

24 juin 2024
Logo de The Lighting Vault

Réponse de The Lighting Vault

Thank you so much for such a lovely review! We are very grateful for your feedback and thrilled to hear you love the light! Thank you!

Noté 3 sur 5 étoiles

Lovely lights, slow communication.

Loved the lights we bought from The Lighting Vault - really beautiful and very happy with them. The reason for the three stars is that returns and refunds seem to be very slow, with emails and queries just not being answered. Communication is the problem, not the products themselves. With that in mind I would hesitate to order from them unless I was 100% sure that I wouldn't be returning the lights.

7 août 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

No refunds!!!

We returned our purchase as the style really didn't suit what we needed. 2 months on, communications with the seller has dried up completely. We are stuck as our delivery company show it delivered at the sellers shop, and therefore we cannot claim for loss through them, and PayPal will not touch the case as it was returned under distance selling regulations, not through loss or damage. Over £100 down... shameful

13 juillet 2024
Avis spontané
Logo de The Lighting Vault

Réponse de The Lighting Vault

Hi Nick, sorry to hear you have not been happy with our returns. Can you please provide more information so that we can identify your order and look into this? Eg order number etc. Thank you

Noté 1 sur 5 étoiles

Where's the refunds?

I ordered two wall lights for our bedroom, which were delivered very quickly and for me without complaint. A brilliant service, however they didn't suit as we thought they would so we arranged a return. The returns policy is very particular, but I queried a few things to seek clarity. When seeking authorisation I was advised that their warehouse/shop was closed for a week or so, so sent my parcel after this window with agreement and sent with royal mail.

The return was delivered 28th June and to date comms have gone silent and no sign of a refund. Tracking shows it was delivered, and the map pin pointing delivery location is adjacent to their shop.

Personally if you're unsure about the product you are purchasing and think you may return, I wouldn't. Other reviews echo similar experiences. I've written off the 75 quid I spent directly and am pursuing through other routes.

28 juin 2024
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Lightbulb moment!

Easy ordering system, swift delivery and excellent product. I liked the thank you slip included with my parcel and that feels good to support a small family run business. Very happy with the service and will use again.

24 juin 2024
Noté 1 sur 5 étoiles

DO NOT ORDER!

DO NOT ORDER!

Received the lights I ordered and returned them as they were too big.
These were returned and received by the company on 15th May (proof of delivery) well within the timeline for refund which was the 21st May.
Still waiting for refund. Messages ignored. Say that they have processed it but they haven’t. Read other reviews.
Do not order unless you can guarantee you will not need to return for any reason.

10 juin 2024
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Fantastic light fixture and superb Customer Service

I was cautious before ordering, as I have had a bad experience in the past ordering a light fixture online (from a different company) - however, pre and post ordering, The Lighting Vault were reassuring, professional and really great to deal with. Our fixture arrived very promptly, and was extremely well packaged, but due to having to change the location of the light wiring in the house (we needed to wait for an electrician to do this), we couldn't install right away. A few weeks later, the fixture was installed and it was everything we hoped for - perfect for the space, and the fact it works with a dimer is fantastic - really just what we wanted. However, after installation and we switched it on, we noticed a small hairline crack in one of the glass shades (something you could only really see after it was illuminated). I reached out to TLV and straight away received a reply, and they sent a replacement shade (and spare!) overnight. Absolutely fantastic customer service, we couldn't be happier, the fixture is wonderful quality and I highly recommend The Lighting Vault!

25 avril 2024

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus