Association of Learning Avis 

2 464
•
TrustScore 4.5 sur 5

4,4

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 2 sur 5 étoiles

I completed 2 previous courses with AoL and thoroughly benefitted from having a tutor to correspond with Since being moved onto the new platform I only receive AI feedback for which I have to wait... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Signing up with the Association of Learning has been quick and straightforward. The website provides clear and helpful information, and the staff have been lovely, supportive and always happy to help.... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Have only just joined Association of Learning, but so far it's all been very easy to navigate and all seems to be on track. I'm looking forward to my journey.

Noté 5 sur 5 étoiles

Just had a very positive enrolment start. Advisor was very helpful via telephone and email assisting me setting up.

À propos de l'entreprise

  1. Centre de formation à distance
  2. aussi dans
  3. Centre de formation pour adultes
  4. Collège privé
  5. Établissement d'enseignement supérieur
  6. Fournisseur de services d'éducation et d'orientation professionnelle
  7. Instruction à domicile

À propos de Association of Learning

Écrit par l'entreprise

AoL-Logo

Who We Are

The Association of Learning have over 400 home learning courses for you to choose from. Whether you are looking to extend your current knowledge with a new qualification or wish to embark on a career change, our range of distance learning courses will suit your requirements.

Explore Our Courses
Contact Our Support Team

Distance Learning

Our approach to learning is designed to work around busy people like you. Now you can gain the qualifications you want in the comfort of your own home, without the pressure of tight deadlines. There's no better time to rediscover yourself and be at your best.

Why Learn With Us?

✔ Personal Expert Support
✔ Trusted and Regulated
✔ Flexible, Simple Learning

Quality

The Association of Learning offer quality courses which are compliant with current regulations and updated regularly.

Experience

Our team have a combined knowledge of 25 years in the learning sector, leading the way with progression.

Technology

Our systems are built around the latest e-learning technology to provide the best learning experience.

Price Guarantee

If we can't beat our competition, we'll provide your learning free of charge on like for like courses.

Teaching Courses
Healthcare Courses
Environmental Courses
Beauty Courses
Marketing and PR Courses
Science Courses
Childcare Courses
Culture Courses
Human Resources Courses
Finance Courses

Coordonnées de contact

4,4

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

2 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 100 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'un mois

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,4

Tous les avis

(2 464)

233 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Customer Friendly website

Happy with the ease of using the website. Information was very clear and concise to what I needed to do. I would definitely use this website again when needed, and the additional discount was really useful.

5 mai 2026
Avis spontané
Logo de Association of Learning

Réponse de Association of Learning

Hi Amber, thanks for the great review.

We're delighted the website was clear and the discount helpful — we'd love to welcome you back.

Thanks, the Association of Learning team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Clear Information

I got all the information that I needed from the website, it helps me to design which course suited me most. And the price is reasonable too.

6 mai 2026
Avis spontané
Logo de Association of Learning

Réponse de Association of Learning

Hi ZI, thanks for the great review.

We're delighted our website helped you pick the right course and that you found our prices reasonable.

Thanks, the Association of Learning team.

Noté 1 sur 5 étoiles

Awful company stay clear

Awful company stay clear. They are not supportive of students. Had to step away from learning due to losing a child and they sent bailiffs to my door for payments despite asking them to put my learning on hold.

1 mars 2026
Avis spontané
Logo de Association of Learning

Réponse de Association of Learning

Hi there, and thanks for your feedback.

If you’ve had contact from a debt collection agency this means you still have outstanding debt on your account despite multiple attempts to resolve this with you over the course of several months.

In certain circumstances we can be flexible with payment plans, as we understand life events occur which can impact ability to adhere to agreed payment terms.

We cannot find a customer on our file that matches your specific situation however, so please drop us a line with your details so we can investigate your case.

Thanks, the Association of Learning team

Noté 4 sur 5 étoiles

Good choice

Found all information I needed to make my decision. Good pricing. Course materials look quite extensive, pleased with my decision

23 avril 2026
Avis spontané
Logo de Association of Learning

Réponse de Association of Learning

Hi Luxley, thanks for taking the time to leave us a review.

Delighted the clear information, good pricing and extensive course materials helped you decide — we’re pleased to have you with us.

Thanks, the Association of Learning team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Great service and easy to use

Great service and easy to use

2 avril 2026
Avis spontané
Logo de Association of Learning

Réponse de Association of Learning

Hi Becci, thanks for the great review.

We’re so pleased our service was great and easy to use. If you need anything else, we’re here to help.

Thanks, the Association of Learning team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Easy to use website all information…

Easy to use website all information found before payment was required

27 avril 2026
Avis spontané
Logo de Association of Learning

Réponse de Association of Learning

Hi Matthew, thanks for taking the time to leave us a review.

We are delighted the site was easy to use and details were clear before payment. If we can help with anything else, just ask.

Thanks, the Association of Learning team.

Noté 5 sur 5 étoiles

customer service and support is…

customer service and support is fantabulous, i canceled my course and i was confused at a point but their support was very helpful i was able to choose another suitable course.

14 avril 2026
Avis spontané
Logo de Association of Learning

Réponse de Association of Learning

Hi Felicia, thanks for the great review.

We're glad our support helped you switch to a suitable course - pleased you're happy with the outcome. If you need anything else, we're here to help.

Thanks, the Association of Learning team.

Noté 1 sur 5 étoiles

Unauthorised charges years after my purchase - Stay away!

I am shocked by this company’s business practices. I purchased a one-off course nearly two years ago and haven't had any contact with them since. Out of nowhere, in April 2026, they charged my bank account without any prior notice, invoice, or authorisation.
They seem to be hunting for old customer data to force through unauthorised payments. I never signed up for a subscription or recurring fees. This is not how a reputable educational institution should behave. It feels like they are hiding behind hidden clauses in their terms and conditions just to take money years later for services I am not using.
I have already reported this unauthorised transaction to my bank's dispute team. If you ever bought anything from them, keep a very close eye on your bank statements!

UPDATE (26/04/2026):
The merchant’s response above is misleading. To be clear: I was enrolled in a specific program where the agreement was that my fees would be fully refunded upon successful completion of the course and passing the final exam.
I fulfilled all requirements, passed the exam, and the merchant issued a full refund in late 2024. This refund was the final step of our contract, confirming that my account was settled and closed. There are no "missed payments" or "outstanding instalments"—those were settled 1.5 years ago by the merchant themselves.
Charging my card again in 2026, without notice, invoice, or authorisation, is an unacceptable use of my old data. I have already contacted your support team via the chat bot (I have a ticket number), but no refund has been processed.

25 avril 2026
Avis spontané
Logo de Association of Learning

Réponse de Association of Learning

To clarify, our payment agreements are set up at the point of enrolment, and learners are expected to complete payments as agreed, typically on a monthly basis. Where payments are missed, our system may attempt to recover the outstanding instalments in line with the agreed terms and conditions.
We do not charge individuals who do not have an active or previously agreed payment arrangement with us, and we take any suggestion of unauthorised payments very seriously.
We have attempted to reach out to who we believe this may relate to, and have also asked for further details so we can fully investigate and review the account in question. We would welcome the opportunity to resolve this for you as quickly as possible.
Please contact us directly with your details so we can assist further.

Noté 1 sur 5 étoiles

These guys are criminals

These guys are criminals and i don't recommend them for anyone to fall victim. They keep chasing and threatening me with law suits, deducting monies they don't deserve from my account for a course I never took, never opened nor submitted any assignment.
I contacted them in September 2023 to pursue NVQ level 3, purchased the course but got a different job which didn't relate to the course so I reached out to them just exactly after fifteen days of the purchase, didn't demand a refund but told them my intention to stop pursuing the course, however they kept deducting my money. I blocked their direct debit access after which they chased me with warning letters threatening law suit for a course I never took. For some strange reasons they got access to my account and took some monies and the same thing happened April 2026.

My reference number is 610/0103/6

25 avril 2026
Avis spontané
Logo de Association of Learning

Réponse de Association of Learning

Thank you for your review.

We have been unable to locate you as a customer on our system using the details available on Trustpilot. We have requested further information from you via Trustpilot so we can investigate properly, but unfortunately we have not received a response.

As a general point, if a learner enters into a finance or payment agreement and agrees to pay the balance for a course, those payments remain due in line with the terms agreed at the time of enrolment. If payments are stopped without the agreement being cancelled in accordance with the signed terms and conditions, our finance team will continue to pursue the outstanding balance, which is standard practice with any financial agreement.

This is no different to any other UK finance agreement—if you sign and agree to the terms, the balance remains payable unless cancelled correctly under those terms. If you believe there has been an error, we would be happy to review this once you provide your full details so we can locate your account.

Noté 5 sur 5 étoiles

Everything i needed was shown and love…

Everything i needed was shown and love the monthly payment plan

23 avril 2026
Avis spontané
Logo de Association of Learning

Réponse de Association of Learning

Hi Darcy, thanks for the great review.

We're delighted everything you needed was clear and you love the monthly payment plan. If you need anything else, we're here to help.

Thanks, the Association of Learning team.

Noté 3 sur 5 étoiles

Great Engine

My experience was further impacted by what felt like slow communication, as I did not initially receive or notice my login details and basic support as quickly as expected. This created some confusion during onboarding. Overall, the tool currently lacks the speed and user-friendliness I would expect for a professional workflow.

19 avril 2026
Avis spontané
Logo de Association of Learning

Réponse de Association of Learning

Hi Ram,

Thank you for your feedback.

Our records show your access link was sent within 24 hours of purchase; please check your junk or spam folders if it isn’t in your inbox. Our support team has also attempted to reach you several times via your registered contact details to assist.

We want to get you up and running. If you are still having trouble, please contact us immediately at support@associationoflearning.com so we can resolve this for you.

Kind regards, the Association of Learning team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Extremely satisified repeat learner

20 avril 2026
Avis spontané
Logo de Association of Learning

Réponse de Association of Learning

Hi Paul, thanks for the great review.

We're thrilled you're an extremely satisfied repeat learner - delighted to have you back.

Thanks, the Association of Learning team.

Noté 1 sur 5 étoiles

Unfair Cancellation and Non-Refundable Deposit

I enrolled on this course but asked to cancel only 2 days later, before the course had even started. I cancelled within the 14-day period, and my cancellation was accepted, so I believed I would receive my money back.
However, they kept my £120 deposit. I was not properly aware that this money would be non-refundable in this situation.
The reason I cancelled so quickly was because I read another customer’s review and became worried about the placement side of the course. I did not want to risk getting into a difficult situation, so I cancelled before starting anything.
I find it very unfair that they kept £120 when no course had started and no service had been provided to me. This experience has been very disappointing and has left me feeling that the process was not handled fairly or transparently

20 avril 2026
Avis spontané
Logo de Association of Learning

Réponse de Association of Learning

Hi, thank you for your feedback. As your review is anonymous, we cannot verify your account details here, but we invite you to contact our support team so we can assist you directly.

While we provide a 14-day cancellation window, our Terms & Conditions specify that the initial deposit is non-refundable. This is because, upon enrolment, we begin the process of personalising your service, including account setup, assessor allocation, and portal access.

We aim for total transparency, which is why all placement criteria and terms are clearly listed on our website and course pages to be reviewed before any payment is made. We are sorry to hear of your disappointment and remain available to discuss this further via our official support channels.

So we can identify your account, please contact support@associationoflearning.com with any enrolment details so we can confirm your account and further advise.

Kind regards, the Association of Learning team.

Noté 5 sur 5 étoiles

I found the Website really helpful

I found the Website really helpful, it answered all our questions regarding the course, the learning modules.This course will help my daughter to work along side our childminding business.

14 avril 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Simple and easy decision

I looked at a few service providers before choosing my course, and your course was displayed in simple terms and easy to read. It gave you choices on which course you preferred to study, in which way and the length of time. It also gave you the choice if you required online studying only or have a work based study requirement. The communication from the course provider was amazing and the response was very prompt. They keep you informed every step of the way so you know exactly what you have to do, so you’re not alone. There prices of the courses are very competitive for what the course offers compared to some learner providers.

14 avril 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Highly recommend

I would highly recommend them to anyone considering a career in health and social care.

10 avril 2026
Avis spontané
Logo de Association of Learning

Réponse de Association of Learning

Hi Himel, thanks for the great review.

We're delighted you'd recommend us to anyone considering a career in health and social care; your support means a lot.

Thanks, the Association of Learning team.

Noté 5 sur 5 étoiles

V easy to use and informative website

I found all the information I needed to compare you with other sites easily and I was impressed with how easy your site is to use.

3 avril 2026
Avis spontané
Logo de Association of Learning

Réponse de Association of Learning

Hi Ian, thanks for the great review.

We’re pleased our site made comparing easy and simple to use — glad it helped.

Thanks, the Association of Learning team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Only just signed up but the course was…

Only just signed up but the course was easy to access and I’m very excited to start

6 avril 2026
Avis spontané
Logo de Association of Learning

Réponse de Association of Learning

Hi Heather, thanks for the great review.

We're thrilled the course was easy to access — enjoy learning and get in touch if you need anything.

Thanks, the Association of Learning team.

Noté 5 sur 5 étoiles

The information needed about the course…

The information needed about the course I registered for was detailed enough for me to enroll.

1 avril 2026
Avis spontané
Logo de Association of Learning

Réponse de Association of Learning

Hi Omolayo, thanks for taking the time to leave us a review.

We're pleased the course information helped you enrol and hope you enjoy learning with us.

Thanks, the Association of Learning team.

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus