Lighting Company (Under new Ownership June 2026) Avis 

249
•
TrustScore 2 sur 5

2,1

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

I purchased a Highclere 3 pendant light fitting from the lighting company Leeds in September but when it came was too bright gold I returned it and received another one in brushed gold . It is perfect... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Yeah, pretty sure these guys are going into administration. No dispatch of lighting for a month, sent a request for a refund citing lateness, received a same day response that a refund had been proc... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

Auful company. Item received in flimsy box, badly packaged. When tried to return the returns policy was ridiculous. Eventually return agreed in the same packaging after going through hoops, arrived... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

Useless. Paid nearly a fortnight ago on July 29 and still haven’t had a dispatch note. Called and emailed multiple times for an update, was given a dispatch date for this week which has again been... Voir plus

À propos de l'entreprise

  1. Magasin de rénovation

Écrit par l'entreprise

About LightingCompany.co.uk LightingCompany.co.uk has been under new ownership since 18 June 2026, following the purchase of the website and trading assets by Blackstone Lighting Limited, part of the Mondial Group of Companies. The Mondial Group has been serving customers since 1985, with decades of experience supplying quality lighting products and delivering excellent customer service. Our goal is to restore LightingCompany.co.uk to the high standards of service and value that customers previously enjoyed. We understand that many customers were affected by the liquidation of the previous owner, HICKIN ELECTRICAL WHOLESALE LIMITED, on 20 April 2026. While we are a completely separate company and are unable to assist with orders placed before our acquisition, we sincerely sympathise with those impacted. Our focus is on rebuilding trust through honest advice, competitive prices, quality products, and outstanding customer service. If you were affected by the previous company's liquidation, please contact our team—we would be pleased to offer a 10% goodwill discount on a future order. Thank you for giving us the opportunity to earn your trust.


Coordonnées de contact

2,1

Bas

TrustScore 2 sur 5

249 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 100 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de plus d'un mois

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

2,1

Tous les avis

(249)

39 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Charming staff

Charming staff. Knowledgeable, honest and great customer service.
I have frequented this shops several times with different lighting questions and problems and they’ve always helped me find a solution.

26 septembre 2025
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

BEAU table lamp

I purchased the BEAU adjustable table lamp in an antique brass finish. It arrived very well packed and in a timely fashion. The quality is excellent and I'm delighted with it.

7 avril 2025
Avis spontané
Logo de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Réponse de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Hello Christine,
Thank you for taking the time to leave a review. We are delighted you are pleased with your Beau lamp, it is such a lovely style. I'll be sure to pass your comment to the packing team they will be thrilled they to have been mentioned. They do take such care and it's nice to be mentioned.

Noté 5 sur 5 étoiles

We smashed a shade on our light fitting…

We smashed a shade on our light fitting & thought we needed the complete unit, then ordered the wrong 1! On contacting The Lighting Company for advice they cancelled our original order & advised us we only needed to buy the shade & refunded the difference. Nothing was too much trouble. Fantastic company to deal with.

6 février 2025
Avis spontané
Logo de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Réponse de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Thank you for taking the time to leave a lovely 5 star review. We are proud of the expertise of the team and delighted you got to experience first hand what good service looks like at LightingCompany.co.uk

Noté 1 sur 5 étoiles

Worse telephone answering service

Worse telephone answering service. You get a msg saying that you are 1st in line. Wait for 20 mns and get the same msg... No one ever answers. A real put off to deal with this company.

22 février 2025
Avis spontané
Logo de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Réponse de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Hello Charles Leon
We do not have a queueing system on our phones I think you may have left this review for the wrong company
We are answering the phones from 9-5 Monday to Friday

Noté 5 sur 5 étoiles

Happy customer

Recently used The Lighting Company for some downlights in my fabulous extension: new kitchen/family space. Went for antique brass finish & very happy with the lights. Delivery was quick and excellent customer service/after service. Would recommend.

7 février 2025
Avis spontané
Logo de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Réponse de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Thank you for the considerate review, it's very kind to let others know you are pleased with the product and services we provided.

Noté 5 sur 5 étoiles

Fantastic customer service/care.

We purchased 4 lights and bulbs from The Lighting Company but had recurring problems with the bulbs. Each time I have contacted the customer care/service department, the faulty bulbs have been replaced quickly.
I have recently contacted TLC about one of the bulbs and Lynn, from the sales department responded promptly and her friendly, helpful service has been impressive. Replacement bulbs are being issued. I can only recommend this company in the highest terms for their after sales care and attention.

30 janvier 2025
Avis spontané
Logo de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Réponse de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Thank you for the lovely review and recommendation. We are proud that our after sale service was useful, it is important to be available if an issue occurs this is where we differ from other companies our staff are helpful real people who want to do a good job. Lynne will be pleased she was helpful to you.

Noté 1 sur 5 étoiles

A company that really dont care about their customers

I was so thrilled with my first order i ordered again. Then the experience was/is bad. Never received my second table lamp. Emailed a number of times to ask where it was but never got a reply. Asked for my money back but again they never replied back. Im in the process of taking my complaint further. I would be careful ordering from this company as i have not received my lamp neither my refund and they dont seem to even care.

25 janvier 2025
Avis spontané
Logo de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Réponse de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

This person will not tell us who they are and Trustpilot will not delete this review
Please do not believe this is anything to do with our company

Hello Susan
I have searched all of our records and I cannot see anything outstanding in your name.
Could it be that you ordered from a different company?
our company is www.lightingcompany.co.uk
Please can you check who you ordered with
If you can let us know any further information please email us on sales@lightingcompany.co.uk

Due to you not responding to our request for more information I can only think that this was a malicious review and ask that anyone reading it does not believe it

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent customer service

Excellent customer service, I ordered some lights one was not in stock they immediately notified me and gave me an alternative option, I decided to wait till the light i wanted was back in stock. When it arrived it had some damage, it was replaced 2 days later with the damage one collected at the same time. No arguing no hastle, quick communication. Very good customer service and would recommend the company to anyone.

16 janvier 2025
Avis spontané
Logo de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Réponse de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Thank you for the lovely review. On occasions things can go wrong but we will always resolve issues for our customers. It's all part of the service.

Noté 5 sur 5 étoiles

Have bought 2 sets of lights from the…

Have bought 2 sets of lights from the Lighting Company and loved them both, service and quality great. Emailed them last week re replacing the glass shade on a fisherman’s pendant light. Received a response within an hour and Emma could not have been more helpful in helping me order a replacement. Cannot commend the service more highly.

20 décembre 2024
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

The lamp arrived within a week

The lamp arrived within a week. Extremely well packaged. The light is perfect. Recommended.

20 décembre 2024
Avis spontané
Logo de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Réponse de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Thank you so much for the lovely review. The packing team are always so careful they want you to be happy with the light and take care it gets to you in perfect condition.

Noté 5 sur 5 étoiles

Can’t fault the service.

We originally ordered two lamps and were so impressed with them that we bought another two of the same style. Both deliveries were made within 48hrs. They were well packaged and were also relatively easy to assemble as an Allen key is supplied.
They look really good and brighten up our hallway nicely.
We didn’t receive a delivery email, but the courier sent us their delivery timescales.
All in all, we are very happy the service.

19 décembre 2024
Avis spontané
Logo de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Réponse de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Thank you for taking the time to review our service and product. It's so kind of you.

Noté 1 sur 5 étoiles

Rigid company who take returns personally

Received the light in good time. Though no email confirmations was received when delivered. Electrican claimed the push fix connection were nowhere near as tight as they should be and would not fit the light due to fire risk concerns. Asked the lighting company for a refund however they refused as the light fell out of their 14 day returns policy by 3 days. So, left with a light we can't use and out of pocket £60. Sent an email explaining the above and received an email back with the first sentence stating " well this all sounds very dramatic? I simply cant believe a statement like that". Very unprofessional response and seemed to take the return request personally. Would never use them ever again.

5 décembre 2024
Avis spontané
Logo de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Réponse de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Hello Lucy Hawkins,

Having replayed the call and read the emails.

Some statements in this review are in the wrong order and untrue. You may remember the events differently of course.

Your email started with a claim the light was unsafe. You did also go on to say that the advisor doesn't know she'd never fitted a light.

I must say that if the electrician said this his comments are unfounded. The statement he's reported to have said is potentially liable.

I can see that the advisor did explain we can replace the light free of charge and inspect the light to assess if there was a fault. You withdrew that statement that the light was not faulty and said you didn't want it. As you bought another one.

And asked for a return. Unfortunately this request was too late and you are out of time to return the light. You said you would give us a bad review if we didn't make an exception for you.

I can see we sent did send you a dispatch email and we did email this to you. We also proved to you that that email was sent.

I am sorry you felt we have done something wrong. I can assure you we have not. We have followed the terms and conditions of sale and the distance selling laws. You are simply out of time.






Noté 5 sur 5 étoiles

Stylish Desk Lamp

Ordered a traditional antique brass desk lamp which arrived well packaged. Excellent quality light that is stylish and practical. Thankyou Lighting Company.

15 novembre 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Disappointing experience - would not recommend

I ordered and paid for some lights that the website stated were usually despatched within 7 days. I got an order confirmation straight away but then 6 days later had an email from polite customer services saying the lights were not available and would not be back in stock for more than 3 months! I cancelled my order and received confirmation that a refund would be made within 10-14 working days (there is no need for this to take so long!). I waited 14 working days and...no refund. So, I chased and a refund was made and an acknowledgement sent, but no apology for not doing so sooner.

Not a great experience and I won't be going back. My questions to the company - why show the item as available when it clearly wasn't? Why not tell me sooner? Why wait until I chased to refund me?

23 octobre 2024
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Great personal service

Great personal service. I ordered the wrong items and Lynne couldn’t do enough to help. Items now received and most happ😊

17 octobre 2024
Avis spontané
Logo de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Réponse de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Thank you for the lovely review. Lynne will be thrilled to get a mention.
It's very kind of you to share the positive experience you had with us.

Noté 1 sur 5 étoiles

SPAM BE AWARE

Bought two ceiling lights in 29th of September called they said it will be delivered next week, well its been two weeks nothing came they dont answer the phone
Have reported them

29 septembre 2024
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

I was worried by recent reviews however…

I was worried by recent reviews however my experience was very good! I ordered the spool floor lamp and it was delivered within a week, well packaged and in great condition. I wasn't able to get through on the phone lines as others have mentioned however Greg from the sales team was very responsive to my emails.

4 octobre 2024
Avis spontané
Logo de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Réponse de Lighting Company (Under new Ownership June 2026)

Thank you for leaving a positive review. It means the world to us, often people do forget to share good experiences -thank you.

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus