Mighty Ape Avis 

7 238
•
TrustScore 3 sur 5

3,2

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

Unbelievable. They are selling without having the product! After I didn't receive the controller I contacted them and got this response: Unfortunately, we are still waiting for stock of the Raze... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Mighty Ape staff get it right every time. The products are excellent quality and very easy to order. Delivery is always on time and I love that the drivers call prior to the delivery of large items. F... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

Despite correct address on the order and all shipping emails, according to NZPost Mighty Ape put the WRONG ADDRESS on the parcel. As a result, my parcel was not deliveted to me. Their chat system was... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

My little amp turned up in tight package secure .the little amp is frikin impressive .delivery was awesome 👌. But overall love ❤️ it.mighty ape iv always had a awesome experience dealing with youz... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Fournisseur de service de jeux
  2. aussi dans
  3. Librairie
  4. Magasin d'accessoires informatiques
  5. Magasin d'articles de loisirs
  6. Magasin de location de films
  7. Magasin de meubles
  8. Magasin pour enfants

Informations provenant de diverses sources externes

New Zealand's most popular online store! We have hundreds of thousands of products in-stock, including: Games, Books, DVDs, Toys and more. We offer overnight and same day delivery on in-stock products.


Coordonnées de contact

3,2

Moyen

TrustScore 3 sur 5

7 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 72 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'une semaine

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

3,2

Tous les avis

(7 238)

207 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Primate membership scam

Bought an item and Mighty Ape signed me up for their paid service with no permission. Found in an ambiguous email that they had done this.

1 août 2026
Avis spontané
Logo de Mighty Ape

Réponse de Mighty Ape

Hi Jo, we're really sorry for any confusion caused here. All Primate memberships are voluntary and customers are given the option to opt in or out of the 14-day free trial on the trolley page, before proceeding to checkout. In this instance, the "save an extra $XX.XX with Primate" was selected which is how you were able to receive free shipping with your order. If you'd like to cancel the free trial, please reach out to our Customer Care team and we'll be able to assist.

Noté 1 sur 5 étoiles

Dog Bowl

I purchased a dog bowl that clearly said it was for Cocker spaniels. I received a bowl from a third party Nicsons Pet Store Birkenhead, no paperwork and it is a normal dog bowl. Sent query to Mighty Ape which was directed to Nicsons. Nick replied it was as advertised and I could get a refund (not for freight) and send it to an address in Whangaparaoa. As far as I am concerned my contract was with Mighty Ape and not interested in dealing with third parties - who I wouldn't deal with if I knew. In future, I will not purchase anything from you OR Nicsons. Be aware if you purchase from Mighty Ape, you may be dealing with a third party.

28 juillet 2026
Avis spontané
Logo de Mighty Ape

Réponse de Mighty Ape

Hi Carol, it looks like the item you've purchased was correctly advertised as "Sold by Nicsons Pet Mall" on the product listing. This would have also been confirmed on the trolley page, during checkout and in the order confirmation but we're really sorry for any confusion caused. The Marketplace seller has offered a non-faulty return for this item and provided the details to your email. If you have any questions about the return process or need a hand with anything else, please reach out to our Customer Care team and we can help.

Noté 5 sur 5 étoiles

Great communication

Great communication, I knew the package was on the way through the Mighty ape App/delivery service and driver was very polite and helpful. Love the item, great size, not too big, only used twice on the first day so far but tremendously quiet item, which is great for my small home, easy to set up and can’t wait to use more on the weekend :)
Thank-you :) would very happily order again:)

30 juillet 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Very disappointing handling of faulty phone cases

UPDATE [September 2026]:

This eventually ended up in the Disputes Tribunal. The marketplace seller had called the damage normal wear and tear from the start, but Mighty Ape kept saying the seller was responsible for assessing the cases and deciding what happened next. This was despite Mighty Ape’s own marketplace terms saying they will step in and resolve disputes that the seller hasn’t resolved, and administer refunds that are owed.

After I filed against Mighty Ape, they even asked the Tribunal to make the third-party seller the respondent instead. They also tried to argue that my contract is solely with the third-party seller, which is very strange given the terms mentioned above. Mighty Ape only offered to settle six business days before the hearing (despite having plenty of time to resolve), and required me to send the cases back to Australia first, leaving very little time for the return and refund to actually be completed before the hearing.

I sent the cases back immediately. The day before the hearing, Mighty Ape even asked me to withdraw the case based on refund receipts, even though the refund had not actually reached me yet. For reference if you ever end up in this situation, do not withdraw before the money clears your account.

The matter was ultimately settled, with Mighty Ape refunding the purchase and reimbursing my Tribunal filing fee. I’m glad it was finally resolved three months later, but it really should not have taken a Tribunal proceeding to sort out two faulty phone cases.

UPDATE [11 August 2026]:

Mighty Ape's public reply dated August 3rd asking for "the requested information" is pure PR theater.

I have already provided support with the complete order details, timeline, and photos showing the silicone peeling off both cases and the resulting chip on my phone's frame. So what "information" are you claiming to wait on?

A quick search - or a look at Samsung’s official product page for this exact model (EF-PS721CMEGWW) - shows multiple other customers reporting this exact same silicone delamination failure after just 1 to 4 months of normal use. It is an undeniable material defect.

Yet in private emails, Mighty Ape management continues to:

Refuse a cash refund under the CGA (insisting on replacements for a defective product line).

Refuse to provide a prepaid return label to Australia, expecting the customer to take on the financial risk of international freight.

Both actions breach the Consumer Guarantees Act. This public reply is simply designed to make Mighty Ape look helpful to prospective buyers while denying legal rights behind closed doors.

Because management still refuses to supply a prepaid label or confirm a refund, I am filing directly with the Disputes Tribunal and encouraging other shoppers not to let Mighty Ape write off legitimate CGA claims.

------ Original review below:
Very disappointing handling of a faulty marketplace purchase by Mighty Ape.

I first reported on 28 June that two phone cases had developed serious cracking and delamination after four months of normal use. The third-party seller would only offer replacements and expected me to arrange return shipping to Australia. I rejected that proposal twice and made clear that I was willing to return the cases if a prepaid return label was provided.

On 16 July, Mighty Ape upheld the seller’s replacement-only position. I replied the same day, again requesting a refund and explaining why replacement cases were not acceptable under CGA, but Mighty Ape have not responded for 11 days and counting.

One case has deteriorated to the point that silicone has come away from one corner, leaving the phone exposed, while a second corner is beginning to fail in the same way. I have also identified a small chip on the phone at the exposed corner. The other case is similarly deteriorating as well.

I have been a Mighty Ape customer for around 17 years, and I have noticed a significant change in the level of customer service. In the past, I had confidence that Mighty Ape would take responsibility and resolve problems fairly. This experience has been very different.

What has been most frustrating is the lack of timely intervention after the seller failed to resolve the issue. Buyers using Mighty Ape’s marketplace should be aware that, in my experience, getting a faulty third-party product resolved may involve lengthy delays, repeated follow-up and little meaningful assistance from Mighty Ape, even where the product is continuing to fail.

16 juillet 2026
Avis spontané
Logo de Mighty Ape

Réponse de Mighty Ape

Hi there, we're really sorry for any disappointment caused by this return outcome. We'd love to provide additional support here. If you could please provide the requested information, we can look into this further.

Noté 1 sur 5 étoiles

POOR

Did not recieve a tax invoice for my product purchased, when I requested one was told it would be sent once the item was dispatched which was expected for almost 2 months after initial purchase made. Requested a full receipt but 1.5 weeks later and after the same conversation with multiple 'chat agents' I am no closer to getting a receipt. Do not shop here oif prompt and full service is what is required because you will not get it.

27 juillet 2026
Avis spontané
Logo de Mighty Ape

Réponse de Mighty Ape

Hi Bridget, we're really sorry for any disappointment caused by this support outcome. Our invoices are auto-generated with each shipment in an order and are only available once the shipment has left our warehouse. As we're still waiting for the stock of your order to arrive from our supplier, sadly, the invoice is currently not available. Once your order has been shipped, you'll receive an email with a copy of the invoice. Apologies again if this is not the outcome you were after. Please reach out to us via your support ticket if you need a hand with anything else.

Noté 1 sur 5 étoiles

Be VERY careful getting the primate 2…

Be VERY careful getting the primate 2 week free deal. I got one 7 days had gone by and they took the 89$ out of my bank! Luckily I am getting a refund and canceling it but it's going to take up to 4 days to get it back. Puts me off buying anything again. Update still no refund no apologies ruined my daughter's birthday as i needed that money for her party absolutely disgusting so today is the 28th and I got a message saying it will up to another 5 days! Wth this is not fair its your fault not mine so its really taking nearly 2 weeks now that mighty ape STOLE MY MONEY! not even a sorry or nothing.

23 juillet 2026
Avis spontané
Logo de Mighty Ape

Réponse de Mighty Ape

Hi there, we're really sorry to hear this has happened. We've confirmed that your Primate refund has been processed to your original payment method so this should already be reflected in your bank account. If not, please allow an additional 24 hours for the funds to be cleared by your bank. We're really sorry again for the disappointing experience. Please reach out to us via your existing support tickets if you need a hand with anything else.

Noté 1 sur 5 étoiles

Cart Item Processed Without Authority, Beware!

I had an item sitting in my cart; somehow it was processed on their end. I will not be buying from this place again.

9 juillet 2026
Avis spontané
Logo de Mighty Ape

Réponse de Mighty Ape

Hi Donna, our checkout process involves manual address and payment confirmation and our system does not have the ability to place orders on your behalf. We weren't able to identify any technical errors matching the time the order was placed and it looks like one of our Customer Care Representatives is currently assisting you with a return of the order. Our apologies for any confusion caused by the checkout process. We trust this will be resolved but please reach out to us through your existing ticket if there's anything else we can address or assist with.

Noté 1 sur 5 étoiles

I bought a voice amplifier

I bought a voice amplifier. After a few days I realised I didn’t get an order confirmation email. I tried to log in but that wouldn’t work so logged in with Google account. Sent a notification to customer support. They did reply quickly and asked for my other account details and address. I did send it to them. I never heard back. I tried a second time through customer support. Again no response. I then asked for refund, also no response. Don’t buy anything on mighty ape. It feels like a scam very disappointed ☹️

10 juillet 2026
Avis spontané
Logo de Mighty Ape

Réponse de Mighty Ape

Hi Gundula, we're really sorry to hear about the lack of response with your support request. We appreciate how disappointing this must be. It looks like your parcel was marked as delivered on 21 July 2026 and the Marketplace seller provided the tracking details to your email address on 20 July 2026. If you haven't received your parcel or require further assistance with this, please reach out to us through your existing support ticket and we'll step in to help.

Noté 1 sur 5 étoiles

FORMAL COMPLAINT: Unresolved Faulty Item Return & Replacement

Lodging this formal complaint regarding the unacceptable delays and poor handling of my return request for a faulty item under Order #JXRX6PYW.

I have been trying to resolve this issue for over a week, yet despite multiple interactions, my case remains unresolved, and promised follow-ups from your team have not materialized.

Below is a summary of the timeline of the communication failures I have experienced:

Initial Return Request (Ticket #3070843): I initiated a return for a faulty item and provided all necessary photographic/video evidence as requested by your team.

Thursday, 9 July – Saturday, 11 July: I was forced to repeatedly open chat sessions (including Tickets #3071127, #3071484, #3071804, #3072848, and #3074601) just to get an update, as no one was proactively reaching out to me.

Saturday, 11 July (Chat with Paolo): During this chat, the agent initially claimed that evidence hadn't been received, which was incorrect. After I offered to resend the entire correspondence history, the agent acknowledged that a colleague had already processed the return request.

During that same chat on Saturday morning, I explained that I had borrowed a friend's car specifically that day to drop the faulty item off at your warehouse and pick up a replacement. The agent, Paolo, asked me to wait while he looked into it, assured me the returns team would contact me via email "the soonest," and then abruptly closed and transferred the chat, claiming I wasn't responding—despite the fact that I was actively waiting for his update.

It has now been a full week since this ordeal began. I was told a senior agent from the returns team would contact me within the next business day. No one has reached out, and I am still holding a faulty item with no clear instructions or replacement.

I have acted in good faith, responded promptly, and accommodated your processes. In return, I have experienced disordered support, contradictory information, dropped chat sessions, and broken promises regarding follow-ups.

8 juillet 2026
Avis spontané
Logo de Mighty Ape

Réponse de Mighty Ape

We're really sorry to hear of these delays, and we will ensure your feedback will be passed along correctly in regards to the slow response with getting a resolution. I can see our team have reached out and resolved this with you, however we do apologise for the initial delays and frustration caused here

Noté 1 sur 5 étoiles

I WISH I CAN GIVE THEM NEGATIVE 1,000…

I WISH I CAN GIVE THEM NEGATIVE 1,000 STARS
DO NOT BUY FROM MIGHTY APE!

Mighty Ape does not have a customer service phone number, so all communication has to be done through online chat.

I purchased a Kogan product from the Mighty Ape website. After using it once, I discovered that it did not perform as advertised. I returned the item to the Mighty Ape warehouse immediately, and they confirmed they had received it.

However, despite having the returned item for several days, my refund has still not been processed. I have repeatedly been told that they are waiting for Kogan to process the refund.

Looking back, I wish I had purchased the product directly from Kogan instead of through Mighty Ape. At least then I would only be dealing with one company. Instead, it feels like I'm being passed back and forth between the retailer and the supplier while my refund remains unresolved.

Based on my experience, I would think carefully before buying through Mighty Ape, especially if the product is supplied by a third party. If something goes wrong, the refund process may take much longer than expected.

6 juillet 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

How the Mighty have fallen

How the mighty have fallen. What used to be the best online store in NZ is now one I'll avoid by any means necessary. Website says one thing about shipping and delivery times - reality says something completely different. Completely messed up the order where parts were getting drip fed one by one, getting well over a week after purchase even though it's told next day shipping. The 1 item I received on time is of no use until all of the other parts come which will take well over 7 days longer than I was told. Have canceled the order and gone somewhere else. Also, a previous order I had sent to workplace with a run of the mill usb stick for Xbox controller was sent in a box from 'Sensual pleasures' which looks dodgy asf coming into my work place - this is because they are also outsourcing to cheap labour places.

9 juillet 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Temu slop

Temu slop, brought an item took over 3 weeks to get here from. Item straight out of a temu warehouse.

8 juillet 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Primate free shipping scam

Recent 2026 change. MightyApe don’t disclose that you now have to buy at least one item of over $30 to qualify for free shipping.
Even if you are a primate member for years.

Previously the whole cart total could be over $10. Even $30 would be OK.

Nope even buying 100 things of $20ea won’t get you free primate shipping!!!
You need at least One item over $30

Mightyape also removed price matching.

This Site used to be so good.

Follows the trend of companies getting bigger, selling out and degrading customer service in recent years.
😢

1 mars 2026
Avis spontané
Logo de Mighty Ape

Réponse de Mighty Ape

We're sorry to hear this. We changed our Primate eligibility earlier this year and updated this on our site and our Help Center. All eligible items show a "Primate" banner on their listing and list the benefits such as free shipping. We always want to improve our service, and make sure all feedback is viewed so we will pass this along

Noté 1 sur 5 étoiles

my digital giftcard i ordered never…

my digital giftcard i ordered never arrived

5 juillet 2026
Avis spontané
Logo de Mighty Ape

Réponse de Mighty Ape

I am sorry to hear this, I've taken a look and can see our team has entirely refunded you for this order due to a delay with our digital code provider

Noté 1 sur 5 étoiles

Don't order from them

Don't order from them, they lie about shipping times, when they say ships within 2 to 4 days, they just create the label, it is only actually shipped 2 weeks later, dishonest bunch of assholes

1 juillet 2026
Avis spontané

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus