Quest Motor Group Avis 

49
•
TrustScore 4 sur 5

4,0

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

This is the fifth car I have purchased over the years with Quest motors and have always found them to be thorough and exceptionally helpful at all times. I wanted a smaller vehicle this time and was... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

I have an older little Suzuki Alto automatic, 2013. I had a gearbox issue, immobilising the vehicle, which I use in the local community serving old and infirm every day, all year round, so stop s... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Had a service and mot today and waited for the car Everyone were friendly and made waiting more comfortable Would recommend this company to all and would buy another car from them when needed Unfor... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Really disappointed that the car I bought was missing an Offside Steering rack gaiter. All the dirt has gone into the steering system. Spent a lot to clean all out. To think a company would do suc... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Vendeur de voitures d'occasion
  2. aussi dans
  3. Concessionnaire automobile
  4. Concessionnaire Suzuki
  5. Garage automobile
  6. Mécanicien
  7. Service de vidange d'huile

Écrit par l'entreprise

Quest Motor Group Braintree is a franchised Suzuki & Maxus dealership offering the sale of new cars and used cars and used vans, as well as car servicing, car MOT and car repairs through our Bosch Car Service Centre. Being a family business going since 1924, we pride ourselves on our heritage and our unique friendly but professional approach when dealing with customers - an approach we know our customers love. View our full range of products and services online today or visit the showroom to experience your next car today!


Coordonnées de contact

4,0

Bien

TrustScore 4 sur 5

49 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,0

Tous les avis

(49)

3 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

This is the fifth car I have purchased…

This is the fifth car I have purchased over the years with Quest motors and have always found them to be thorough and exceptionally helpful at all times. I wanted a smaller vehicle this time and was helped by Paul to find a good vehicle for my needs and I would recommend him as a caring sales person.

6 juillet 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

I have an older little Suzuki Alto…

I have an older little Suzuki Alto automatic, 2013.
I had a gearbox issue, immobilising the vehicle, which I use in the local community serving old and infirm every day, all year round, so stop start driving, my Suzuki has been completely reliable, but I left my lights on one night, then fast charged the battery so I could fulfil my rota to help my old folk.
This company diagnosed, repaired, and got me back looking after people so quickly I cannot thank them enough, and honestly it is like they understood I don't have much money, nor a vehicle they sold.
They helped me out when I needed it to serve my community.
These people actually listen, care, and go beyond .
I service my car locally to me, but only this company was capable in getting me back on the road,in two days!

30 mai 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Great people to deal with

Had a service and mot today and waited for the car
Everyone were friendly and made waiting more comfortable
Would recommend this company to all and would buy another car from them when needed Unfortunately don't do the Suzuki Ignis anymore which is higher up and easier to get in and out than Swift and Vitara too big

23 février 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Suzuki Swift Purchase & First Service

Suzuki Swift Purchase & First Service – Feedback

I recently purchased a Suzuki Swift from your dealership, and it underwent its first service on 26th August. While I appreciate that the service was completed, I wanted to share some feedback about the overall experience.

On arrival, the gentleman at reception seemed to be under considerable pressure. Although I don’t believe he intended to be rude, his manner was quite abrupt — I was simply told to “wait over there,” which unfortunately meant I wasn’t able to ask any of the questions I had prepared. This was disappointing, especially as a new customer hoping to better understand my vehicle.

More importantly, I’m still experiencing an issue that was present from the day I collected the car: a flashing orange warning triangle that appears throughout most journeys. In addition, the sat nav system has proven unreliable, frequently cutting out — often in the middle of complex detours. With road closures being so unpredictable these days, this has made driving unnecessarily stressful and has taken away from what should be an enjoyable experience with a new car.

12 octobre 2025
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Great after care

My son bought his first car here.
Things didn’t go to plan with an engine light early on.

The true measure of a car dealer is the after service particularly when there is a problem.

Rob looked after us really well , and went above and beyond to resolve the issue. We had a courtesy car provided whilst the issue was sorted and he kept us regularly updated .

Although the car needed substantial work and it took a while I can’t fault quest - they really did look after us very well and were equally frustrated with the issue that was in my view
Just bad luck

Thank you - we are very grateful and the car had been returned as promised all sorted.

7 juillet 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

I recently took my van for an MOT at…

I recently took my van for an MOT at the Quest Motor Group in Braintree and was disappointed by the experience. My van failed due to the following issues:

- Front tyres needed replacing (past legal limit)
- Wiper blades needed replacing
- Driver-side wing mirror was smashed (mirror broken and plastic housing for indicator was damaged)

I was informed that if I got the repairs done within 24 hours, I could get a free retest, but after that, it would be £27.50 for a retest. I had 10 days to take the retest. Here’s what I was quoted for the repairs:

- MOT Cost: £55
- £103.84 per tyre (£207.68 total) for 2 budget front tyres
- £301.41 for a new driver-side mirror, fully fitted (£198 + VAT for the mirror itself)
- £53.22 for new wiper blades, fully fitted

Total quoted cost: £617.31

These prices seemed excessive, so I decided to get the repairs done elsewhere. Here’s what I actually paid:

- MOT Cost: £55
- MOT Retest: £0 (turns out I had 10 days for a free retest, despite being told otherwise at first!)
- Budget Front Tyres: £70 each at a local tyre garage (£140 fully fitted instead of £207.68)
- New Driver-Side Mirror: £40, ordered online and fitted myself (instead of £301.41)
- New Wiper Blades: £36 fully fitted at the same dealership (instead of £53.22)

Total amount I actually paid: £271
Total savings: £346.31

My Issues with This Experience:

Overpriced Quotes – Their prices were significantly higher than what I paid elsewhere for the same parts and service.

Inconsistent Information – The service advisor initially told me the retest would cost £27.50 after 24 hours, but when I called back, I was told I had 10 days to take a free retest!

Misleading Pricing – I was quoted £53.22 for wiper blades, but when I called back, they were actually only £36 fully fitted.

This whole experience left me confused and frustrated. It feels like they were trying to charge me way more than necessary, and if I hadn’t questioned the prices, I could have ended up paying hundreds of pounds more than needed.

I won’t be going back to this dealership again, and I’d strongly advise others to double-check quotes and shop around before agreeing to any repairs!

12 mars 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Leaving this here to warn others!!

Leaving this here to warn others!!
I booked my car in for an MOT at Quest Motor Group Braintree, it failed by ‘near side headlamp aim too high’, I was told the car was now illegal to drive and I couldn’t take it away. They then phoned me later saying I needed a new headlamp, they had to get it from MG directly and it was going to cost £1003 altogether. I had done some research by this point and spoken to friends who are in the car industry and they advised they should be able to just manually adjust it, so I called quest back (15 times as I just couldn’t get through) asking for explanation as to why I needed a new headlamp and they informed me it can’t be adjusted as it’s damaged.
I decided to take the car away and get a 2nd opinion at another nearby garage and I am so glad I did! The other garage adjusted the lights for me within 5 minutes, I asked them if there was any damage to the adjusters at all and they said no!! I took the car back to quest for a retest and it passed!
I wanted to leave this here to warn others to please get a 2nd opinion!! I’ve saved myself over £1000 by taking it to another garage! I should also add I bought this car from Quest less than a year ago!
I did not receive an apology from quest for this mistake they made, nor will I be taking my car there for any more MOT’s.

15 janvier 2025
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Fantastic service and staff.

This company have always given my elderly father excellent service for his car and have recently have gone out of their way to assist him. Thank you Lee and everyone at Braintree Quest Motor for all your kindness and understanding.

11 novembre 2024
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

It couldn’t have been a better…

It couldn’t have been a better experience. Rob was absolutely amazing and supported us fully throughout the whole process. From exchanging our old car to getting our new one any issues he was there to help us and support. I will be recommending quest and Rob to anyone because of his kindness and professionalism. Thanks again Rob and the team at quest you were amazing!

4 septembre 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Unable to fix an issue that appeared 2 days after purchase. Mis-sold a car under pretence of it having a full history when it doesn’t.

I bought a used Kia under the premise of it having full service history but it in fact doesn’t. A warning light came on 2 days after buying the car (along with other smaller issues like wipers not being adjusted correctly and trim missing or falling off) and for the last year I’ve been going back and forward with the garage trying to get the issues rectified.

Because they had been unable to resolve it themselves, I took it to my local Kia and they said that they can continue with diagnostics but it wouldn’t be under warranty as the car missed its first service. Since then the car has been back in with Quest twice and currently off the road for 18 days and counting. They seem unable to fix the issue and unwilling to pay Kia to fix it.

The staff have been polite and tried to help where they can but a serious lack of communication, short staffing and poor customer care has led me to writing this review.

Do not use Quest Motors. The point of sale of very good, but every moment since then has been a headache. Find your dream car somewhere else and do not make the same mistake I did.

30 août 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Really disappointed that the car I…

Really disappointed that the car I bought was missing an Offside Steering rack gaiter. All the dirt has gone into the steering system. Spent a lot to clean all out.
To think a company would do such small avoidable mistake is unacceptable.

Update:
I gave them a call, like they requested on their comments. Reply I received saying 'Offside Gaiter may have fallen off' while I was driving. Typical reply from a car dealer. Completely waste of time to contact them.

18 juillet 2024
Avis spontané
Logo de Quest Motor Group

Réponse de Quest Motor Group

Dear Ze,

We're disappointed that you have left us a 1-star review.

As you'll see from our other reviews, we pride ourselves on delivering a 5-star experience, and in the majority of cases, we're happy to see that our customers have felt like we've exceeded this. As a family-run business which has been going in Essex since 1924, we like to think that we've made every experience with us easy, friendly and enjoyable.

Unfortunately we weren’t able to look into the issue you have raised as you didn’t bring the vehicle back to our workshop. If you would like us to investigate, please kindly make a booking with our team on 01376 321 456.

Kind regards,

The Quest Motor Group Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Recently had dealing with Paul on…

Recently had dealing with Paul on sales, all round lovely chap, upfront and honest, very responsive and great communication. A real asset to the firm 👍🏼

11 juin 2024
Avis spontané
Logo de Quest Motor Group

Réponse de Quest Motor Group

Dear Anne-Marie,

Thanks for taking the time to leave us a great review.

We aim to deliver a 5-star experience to every customer that visits us, so it's fantastic to hear that we achieved this during your visit to our Braintree Dealership. I will be sure to pass your kind words on to Paul and the team.

If we can be of any further assistance, please don't hesitate to get in contact with us.

All the best

- The Quest Motor Group Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent Service

It’s not often I receive excellent service so I feel I must congratulate Quest Motor Group on the attention I received when I recently bought a Land Rover Discovery. From the first enquiry on the car and right through to completion I was dealt with very professionally by Paul Chitty. He was very helpful and was able to answer all the questions and guide the process with no pressure. The vehicle was well prepared, very clean and excellent value for money. I would not hesitate to recommend them.
Peter

24 avril 2024
Avis spontané
Logo de Quest Motor Group

Réponse de Quest Motor Group

Dear Peter,

Thanks for taking the time to leave us a great review.

We aim to deliver a 5-star experience to every customer that visits us, so it's fantastic to hear that we achieved this during your visit to our Braintree Dealership. I will be sure to pass your kind words on to Paul and the team.

If we can be of any further assistance, please don't hesitate to get in contact with us.

All the best

- The Quest Motor Group Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Customer care 10/10

Just like to thank Lee Barnes and the mechanics at Braintree for getting my car back up and running.
First class experience that results in one very happy customer.
Great customer care like it should be.
(Vauxhall dealerships take note)!!!!!!!!!
Thanks again

4 avril 2024
Avis spontané
Logo de Quest Motor Group

Réponse de Quest Motor Group

Dear Mr G H,

Thanks for taking the time to leave us a great review.

We aim to deliver a 5-star experience to every customer that visits our Bosch Car Service centre, so it's fantastic to hear that we achieved this. I will be sure to pass your kind words on to Lee and the team.

If we can be of any further assistance, please don't hesitate to get in contact with us.

All the best

- The Quest Motor Group Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Darren was very helpful

Darren was very helpful, was like a lot of very pushy salesmen which I appreciated. He could have done with more sales staff!

16 mars 2024
Avis spontané
Logo de Quest Motor Group

Réponse de Quest Motor Group

Dear Susan,

Thanks for taking the time to leave us a great review.

We aim to deliver a 5-star experience to every customer that visits us, so it's fantastic to hear that we achieved this during your visit to our Braintree Dealership. I will be sure to pass your kind words on to Darren and the team.

If we can be of any further assistance, please don't hesitate to get in contact with us.

All the best

- The Quest Motor Group Team

Noté 5 sur 5 étoiles

The sales man Rob Beckwith was very…

The sales man Rob Beckwith was very helpful and made an experience of buying a car easy.

16 mars 2024
Avis spontané
Logo de Quest Motor Group

Réponse de Quest Motor Group

Dear Craig,

Thanks for taking the time to leave us a great review.

We aim to deliver a 5-star experience to every customer that visits us, so it's fantastic to hear that we achieved this during your visit to our Braintree Dealership. I will be sure to pass your kind words on to Rob and the team.

If we can be of any further assistance, please don't hesitate to get in contact with us.

All the best

- The Quest Motor Group Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Dishonest salesman

I purchased a 2nd hand van from this Quest in Braintree. I’m very happy with the van but realised since I purchased it I’ve been lied to twice. They lied about when the service was carried out and also lied about a repair to the paintwork that was suppose to have be done before collecting it. I contacted the salesman to try and resolve these problems but he wasn’t interested. Would definitely not recommend this company as I hate being lied to.

UPDATE
The van was put in the name Searles although the payment was in my name. (LL70 reg)

8 septembre 2022
Avis spontané
Logo de Quest Motor Group

Réponse de Quest Motor Group

Dear Ian,

We're disappointed to see you only left us a 1-star review.

We have tried to look into the issues you’ve raised, however, we cannot find any record of you visiting our dealership.

As you'll see from our other reviews, we pride ourselves on delivering a 5-star experience, and in the majority of cases, we're happy to see that our customers have felt like we've met and even exceeded this. As a family-run business which has been going in Essex since 1924, we like to think that we've made every experience with us easy, friendly and enjoyable.

If you did visit our dealership, please do get in contact with us via the email address below with further details about your vehicle, including registration number, so that we can investigate your complaint.

Our email is helpdesk@questmotors.com

We look forward to hearing from you

- The Quest Motor Group Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Worst people I ever seen in my life…

Worst people I ever seen in my life don’t know how speak to the customer I buy van from them couple month ago but after one month there problem in van so send back to repair but it been more than three week no repair can’t repair it don’t even reply me in three week please guy watch out this place special sale manger rude guy

11 mai 2023
Avis spontané
Logo de Quest Motor Group

Réponse de Quest Motor Group

Dear Mr Singh,

We're disappointed to see you only left us a 1-star review.

When we first inspected your vehicle we identified a part needed replacing to fix the issue but unfortunately it wasn’t readily available from the manufacturer, so we had to place it on back order. Despite being given a delivery date, this particular part was further delayed due to unforeseen circumstances which meant we were unable to fix your vehicle in our usual efficient service turnaround time.

As soon as we received the part, we fixed your vehicle and let you know it was ready to be collected. We feel we've offered a great service, and our service manager ensured that you were kept informed of progress at all stages. We do apologise for the time that it took to receive this particular part.

As you'll see from our other reviews, we pride ourselves on delivering a 5-star experience, and in the majority of cases, we're happy to see that our customers have felt like we've met and even exceeded this. As a family-run business which has been going in Essex since 1924, we like to think that we've made every experience with us easy, friendly and exciting.

All the best

- The Quest Motor Group Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Great service

Great service, would use again for my next car purchase.

22 novembre 2022
Avis spontané
Logo de Quest Motor Group

Réponse de Quest Motor Group

Dear Chris,

Thanks for taking the time to leave us a great review.

We aim to deliver a 5-star experience to every customer that visits us, so it's fantastic to hear that we achieved this during your visit to our Braintree Dealership. I will be sure to pass your kind words on to the team.

If we can be of any further assistance, please don't hesitate to get in contact with us.

All the best

- The Quest Motor Group Team

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus