Banner for RW Cars

RW Cars Avis 

1 294
•
TrustScore 5 sur 5

4,8

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

Great experience start to finish this morning, the young man on reception was very helpful with showing me the car, they were non pushy and gave me my own time to make decisions. Stewart was great, ex... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Mark provided great customer service throughout the buying process. He was very knowledgeable about the car and its service history, which gave us confidence in our purchase. We received excellent cus... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

I was looking for a new car and was sceptical about the low price as well as independent garage. After doing my research I visited the showroom and from start to finish, it was the easiest most laid b... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Brilliant dealer. Excellent customer service, Mark was incredible...even staying after hours to complete the sale as I took so long to decide wether I was having the car. After getting the car home... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Vendeur de voitures d'occasion
  2. aussi dans
  3. Concessionnaire automobile
  4. Marché automobile
  5. Société de crédit et de prêt automobile

À propos de RW Cars

Écrit par l'entreprise

Auto trader Facebook Instagram We are a used car dealer situated in the heart of Derby specialising in ex-company vehicles, with over 20 years experience in the motor trade

We have adopted a stress-free and relaxed approach to selling vehicles, we are also a finance specialist and have a panel of lenders available to help you find your next car.

Here at RW Cars we are constantly reviewing our prices to make sure that we are amongst the cheapest in the country, this means we operate a fixed price policy that ensures our cars are the lowest they can be, we aim to take the hard work and stress out of buying your next car by giving our customers the best deal.


Coordonnées de contact

4,8

Excellent

TrustScore 5 sur 5

1 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Demande des avis aux clients

Cette entreprise invite régulièrement ses clients à laisser des avis, qu’ils soient positifs ou négatifs.

A répondu à 90 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 48 heures

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,8

Tous les avis

(1 294)

486 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Accurate description of the car

Accurate description of the car
Car is very good condition
Positive attributes

31 août 2026
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Thank you very much for taking the time to share your five-star review. We are delighted to hear that the vehicle matched its description accurately and arrived in very good condition. It is always our aim to represent our cars honestly, so it is gratifying to know that its positive attributes met your expectations. We wish you many happy miles ahead and would be glad to welcome you back should you require anything further in the future.

The RW Cars team

Noté 5 sur 5 étoiles

Harry looked after me spot on simon

24 août 2026
Avis spontané
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Thank you, Simon, for your generous five-star review. It is genuinely pleasing to hear that Harry looked after you so well throughout your visit; we are fortunate to have him as part of our team. Your kind words will be passed on, as they are always appreciated. Should you need anything further in the future, please do not hesitate to get in touch. We look forward to welcoming you back to RW Cars.

The RW Cars team

Noté 5 sur 5 étoiles

Easy and quick process that is to Pete

Easy and quick process that is to Pete, went to view the car on the morning, was driving home in it within a few hours! Deffo recommend

31 août 2026
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Thank you, Lacey, for such a wonderful review and for taking the time to share your experience. We are delighted to hear that Pete made the process so straightforward, and that you were able to view the car in the morning and drive it home the very same day. Your recommendation means a great deal to us, and we hope you enjoy many happy miles ahead. It was a pleasure to assist you.

The RW Cars team

Noté 5 sur 5 étoiles

A great service provided by Pete when…

A great service provided by Pete when buying my new car!

2 septembre 2026
Avis spontané
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Thank you, Adam, for your kind words and for the five-star rating. We are delighted to hear that Pete provided such a great service during the purchase of your new car. Attentive support at every stage is exactly what we hope to offer, and it is wonderful to know this was your experience. We wish you many happy miles ahead and look forward to welcoming you back in the future.

The RW Cars team

Noté 5 sur 5 étoiles

Thank you to Josh and the RW Cars team!

The RW Cars showroom and experience does not disappoint. My wife and I travelled nearly 2hrs up to view one of the Skoda’s for sale, and Josh was thoroughly professional from start to finish. Gave us time to take the car for a test drive, was open and honest but not pushy, making the process so straightforward the decision to go forward with the purchase was a no-brainer. Responded quickly to any issues via WhatsApp putting our minds at ease. Checked out the car on a Friday and it was ready to drive away by the Sunday. I would absolutely recommend RWCars to anyone looking for excellently priced, high quality motors.

30 août 2026
Avis spontané
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Thank you, Bret, for such a considered review and for making the near two-hour journey to view the Skoda. We are delighted that Josh struck the right balance of being open and honest without any pressure, and that the test drive and swift WhatsApp responses put you and your wife at ease. It is wonderful to hear the car was ready to drive away so quickly. Your recommendation means a great deal to us, and we wish you many happy miles ahead.

The RW Cars team

Noté 5 sur 5 étoiles

Aftersales - Great Service

Great customer support, recently purchased a car and had a slight niggle. Alfie in the aftersales team was fantastic and it was resolved very quickly, very appreciative of the support!

31 août 2026
Avis spontané
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Thank you, Daniel, for your generous five-star review. We are delighted to hear that the niggle following your recent purchase was resolved so promptly, and it is wonderful to know that Alfie in our aftersales team looked after you so well. Your appreciation of the support you received means a great deal to us. We wish you many happy miles ahead in your new car, and we look forward to welcoming you back in the future.

The RW Cars team

Noté 5 sur 5 étoiles

Aftersales Support

An easy hassle free purchase, followed up by swift and fair warranty work at a main dealer. Cannot fault them.

2 septembre 2026
Avis spontané
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Dear Andrew,

Thank you very much for your generous five-star review. We are delighted to hear that you found the purchase straightforward and hassle-free, and that the follow-up warranty work at the main dealer was handled swiftly and fairly. It is always our aim to make the entire experience as smooth as possible, so knowing you cannot fault us is truly rewarding. We greatly appreciate your kind words and look forward to assisting you again in the future.

With warm regards,
The RW Cars team

Noté 5 sur 5 étoiles

I bought a car a few months ago very…

I bought a car a few months ago very nice staff not pushy at all .I had a slight problem with the car which I paid upfront
They reimbursed me straight away .very impressed with this company .I would highly recommend them 👌

2 septembre 2026
Avis spontané
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Thank you very much for your kind words and for taking the time to share your experience. We are delighted to hear that you found our staff welcoming and never pushy, as making our customers feel comfortable is something we value greatly. It is also wonderful to know that you were impressed with how your concern was handled. Your recommendation means a great deal to us, and we wish you many happy miles ahead in your new car.

The RW Cars team

Noté 5 sur 5 étoiles

Stewart was helpfull

Stewart was helpfull, making the purchase of the car straightforward, no pushy add-ons, a delight.

1 septembre 2026
Avis spontané
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Thank you, John, for such a positive review. We are delighted to hear that Stewart made your purchase straightforward and that you appreciated the absence of any pushy add-ons. Providing a relaxed, no-pressure experience is exactly what we aim for, so it is wonderful to know it made your visit a delight. Your kind words will be passed along to Stewart, who will be very pleased. We look forward to welcoming you back in the future and wish you many happy miles ahead.

The RW Cars team

Noté 5 sur 5 étoiles

Great salesman he knows what he on…

Great salesman he knows what he on about Kevin.

1 septembre 2026
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Thank you, Eleanor, for your kind words and for the five-star rating. It is wonderful to hear that Kevin's knowledge made such a positive impression during your visit. We take great pride in having a team who can offer genuine expertise and clear guidance, so your feedback is truly appreciated. We will be sure to pass your comments along to Kevin. Should you need anything further, we would be delighted to assist you again.

The RW Cars team

Noté 5 sur 5 étoiles

Brilliant experience

On arriving at rwcarsI found the car I'd looked at on the rwwebsite then met sales man George Fowles who was very helpful and organised a test drive on my return from said drive he was very good explaining all the details I required and put myself and my wife at ease thanks to George I was happy and purchased a lovely vehicle thanks again George

29 août 2026
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Thank you, Carl, for such a lovely review and for taking the time to share your experience. We are delighted that George was able to arrange your test drive and explain all the details so clearly, and that both you and your wife felt at ease throughout. It is wonderful to know you found the car you had seen on our website and drove away happy in a vehicle you love. We wish you many enjoyable miles ahead and hope to welcome you back in the future.

The RW Cars team

Noté 5 sur 5 étoiles

Very helpful and professional

Very helpful and professional

1 septembre 2026
Avis spontané
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Dear Kari,

Thank you for your kind five-star review. We are delighted that you found our team helpful and professional throughout your experience with us. Providing courteous and knowledgeable service is something we take great pride in, so it is wonderful to know that it made a positive impression. We very much appreciate you taking the time to share your feedback, and we hope to have the pleasure of assisting you again in the future.

With warm regards,
The RW Cars team

Noté 5 sur 5 étoiles

Outstanding service from Harry at RW…

Outstanding service from Harry at RW Cars! This is now the second car I’ve bought from him, and once again the whole experience was first class. Harry is friendly, professional, knowledgeable and makes buying a car completely stress-free. I wouldn’t hesitate to recommend him to anyone. Thanks again, Harry — I’ll definitely be back!

29 août 2026
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Thank you very much for your generous review and for choosing RW Cars once again. We are delighted to hear that Harry made your second purchase just as first class and stress-free as the first, and that his knowledge and professionalism left such a positive impression. Your kind recommendation means a great deal to us, and we look forward to welcoming you back for your next car in due course.

With warm regards,
The RW Cars team

Noté 5 sur 5 étoiles

Had a brilliant visit to RW cars…

Had a brilliant visit to RW cars yesterday, Harry sold us a beautiful car, very good on price and quality, sorted in no time. Now the happy owner of a wonderful car thanks to Harry’s expertise and pleasant manner🌟🌟🌟🌟🌟👍👍

1 septembre 2026
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Thank you very much, Stephen, for your kind words and for taking the time to share your experience. We are delighted to hear that Harry helped you find a beautiful car, and that you were pleased with both the price and the quality. It is wonderful to know everything was sorted so promptly and that his expertise and pleasant manner made the visit so enjoyable. We wish you many happy miles in your new car.

The RW Cars team

Noté 2 sur 5 étoiles

Disappointing Customer Service and Communication Throughout the Purchase

After reserving the car with a £99 deposit, I found the process of arranging a viewing unnecessarily difficult. At the time, I was told the car was not on site, which I understood. However, once the car had returned to the showroom, I was not contacted. I had to make several attempts to get an update by email, WhatsApp and telephone, including leaving voicemail messages, before I eventually managed to get through and arrange a viewing.

I also sent several WhatsApp messages asking questions about the car and its condition, as I wanted to clarify a few things before travelling to the showroom. Unfortunately, I received no response to these questions. This was particularly frustrating given that I had already paid a deposit and was seriously considering purchasing the vehicle.

When I finally viewed the car, the salesman was fairly passive throughout the process. I did appreciate being given the keys and being allowed to inspect the vehicle in my own time, although I effectively had to find and inspect the car myself without much assistance.

During the inspection, I pointed out a number of dents, stone chips and scratches. I was told that nothing would be done about these before the sale. I found this disappointing, particularly as many dealerships are able to arrange cosmetic repairs or preparation work before a vehicle is sold.

I also discovered that the car had not actually been serviced by Audi, despite this having previously been stated to me over the phone by a member of staff before I made the online reservation. This was particularly disappointing, as the information I had been given had influenced my decision to reserve the vehicle.

The experience on the collection day was also frustrating. After arriving at the showroom, I waited approximately 15 minutes before the salesman was available. I then sat in his office for another 15 minutes while he went away to finish his food. Given that I had travelled a considerable distance to the showroom by train, I felt that the overall experience could have been handled much more professionally and efficiently.

When completing the paperwork, I was also asked to sign a form stating that there were no dents, scratches or chips on the vehicle. This was despite the fact that I had specifically pointed out several of these during my initial inspection. By this stage, I was frustrated and tired after the journey and the delays, and I simply wanted to complete the process and return home.

Overall, while I appreciate that I was ultimately able to purchase the vehicle and that I was given time to inspect it myself, the communication, customer service and preparation of the vehicle fell below the standard I would expect from a professional dealership. The lack of response to my WhatsApp questions, the difficulties arranging the viewing, the discrepancy regarding the Audi service history, and the request to sign documentation that appeared inconsistent with the condition I had already highlighted were particularly concerning.

I hope the dealership takes this feedback constructively, as much of the frustration could have been avoided through better communication, more accurate information and a more attentive and professional approach to the customer.

30 août 2026
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Hi Mr Khan,

Thank you for taking the time to leave such detailed feedback.

Firstly, we sincerely apologise that you found it difficult to get hold of us and that the communication throughout your purchase did not meet the standard you expected. We are a relatively small, independent dealership, but we sell a large number of vehicles, and on occasion this can unfortunately mean that our team is harder to reach than we would like. That said, we fully appreciate how frustrating this must have been, particularly when you had already placed a reservation and were travelling a considerable distance to view and collect the vehicle.

Our approach to selling cars is deliberately different from that of many traditional dealerships. We don't use high-pressure sales tactics, and we prefer to give customers the keys and allow them to inspect the vehicle thoroughly and at their own pace. We want our customers to make their own decision without a salesperson constantly trying to influence the purchase. This is something that the vast majority of our customers really appreciate, although we understand that in your case it came across as a lack of assistance and attention.

Regarding the service history, the vehicle had been serviced throughout its life by an independent garage rather than by Audi. We apologise if this was incorrectly communicated to you before you made the reservation. We completely understand why accurate information about the vehicle's history would have been important in making your decision.

With regard to the cosmetic condition, the vehicle is a nearly five-year-old car with around 40,000 miles, and some stone chips, dents and general marks consistent with its age and mileage are unfortunately to be expected. We do not want to misrepresent the condition of our vehicles, which is why we encourage customers to inspect them thoroughly before making their final decision.

Ultimately, we are pleased that, despite the issues you experienced, you decided that the vehicle was right for you and went ahead with the purchase. However, we are genuinely sorry that the overall experience did not meet your expectations.

We are taking your feedback constructively. There are certainly areas where we can improve, particularly around communication and making sure information provided to customers is accurate and consistent.

Thank you again for taking the time to share your experience with us. We appreciate your feedback and will use it to help us improve the service we provide to our customers.

RW cars team

Noté 5 sur 5 étoiles

Great customer service at RW Cars thank you to Josh

The customer service at RW Cars has been the best I’ve experienced, especially compared with main dealers and some of the bigger car dealerships I’ve dealt with.

I bought my first car from them around five months ago and dealt with Alex, who was great throughout the whole process. I’ve now gone back and bought a second car, this time dealing with Josh, and received the same level of service again.

What I really like about RW Cars is how straightforward they are. When they tell you something is the best they can offer, you genuinely feel that it is. I was also really happy with what they gave me for my part exchange.

There’s no pressure to buy and no attempt to push extras onto you. Everything is explained clearly, and you’re given the time to make your own decision.

The whole process on my latest car was quick and easy. From arriving, taking the car for a test drive, discussing the options and sorting everything out, I was driving away in my new car within around 2 hours.

Having now bought two cars from RW Cars in five months, dealing with Alex the first time and Josh the second, I’d definitely go back again when I’m looking for another car.

I’d happily recommend RW Cars to anyone looking for a straightforward, no-pressure car-buying experience.

29 août 2026
Avis spontané
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Thank you for such a considered review, and for returning to us for a second car within five months. We are delighted that both Alex and Josh provided the straightforward, no-pressure experience we strive for, and that you were pleased with your part exchange. It is especially rewarding to hear that everything was explained clearly and that you had the time to reach your own decision. Your recommendation means a great deal, and we look forward to welcoming you back when you next change your car.

The RW Cars team

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent service

Helpful friendly staff I would recommend rw cars

30 août 2026
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Thank you, Julie, for your kind words and for taking the time to share them. We are delighted that you found our staff helpful and friendly, as that is precisely the standard we strive to uphold. Your recommendation means a great deal to us, and we are very grateful for your support. Should you need anything further in the future, we would be glad to assist you again.

The RW Cars team

Noté 5 sur 5 étoiles

Great price and car was ready as we…

Great price and car was ready as we reserved the car for £99, hassle free drive away.

29 août 2026
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Thank you, Peter, for your kind five-star review. We are delighted to hear that the reservation process ran smoothly and that your car was ready and waiting as arranged. Knowing that you found our pricing competitive and enjoyed a hassle-free drive away is exactly the experience we aim to provide. We very much appreciate you taking the time to share your feedback, and we wish you many happy miles ahead in your new car.

The RW Cars team

Noté 5 sur 5 étoiles

Purchased my car from RW cars during…

Purchased my car from RW cars during the week. Amazing service from Josh. He made things very simple for me, kept in contact and got things done with speed. Highly recommend.

25 août 2026
Avis spontané
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Dear Jamie, thank you for your generous five-star review and for choosing RW Cars for your recent purchase. We are delighted to hear that Josh made the process so straightforward, kept you well informed throughout, and handled everything so promptly. Your recommendation means a great deal to us, and we will be sure to pass your kind words on to Josh. We wish you many happy miles ahead and look forward to welcoming you again in the future. Kind regards, The RW Cars team.

Noté 5 sur 5 étoiles

The customer service was excellent

The customer service was excellent. Harry attended to me professionally and was very helpful in sorting everything out. I’m very pleased with the high-quality service I received. Highly recommended!

25 août 2026
Logo de RW Cars

Réponse de RW Cars

Thank you, AVY, for your generous five-star review. We are delighted to hear that Harry attended to you professionally and helped sort everything out to your satisfaction. Knowing that you found the service to be of such high quality, and that you would happily recommend us, means a great deal to everyone here. We will be sure to pass your kind words on to Harry. We look forward to welcoming you again in the future.

The RW Cars team

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus