Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

Spirometer took longer to be delivered than we were first told. Disposable Mouth Pieces for Peak Flow do not fit and have emailed to let you know but not had a reply and also have called your office a... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Really easy to navigate through website, found what I was looking for and delivered in a few days, great quality

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

Awful. Customer service non existent. Never received my order. Waited to supposed delivery date and nothing received, so I call, they said they would call me back, they never did! So I emailed and the... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

As many of the other reviews suggest, I find this company’s service quite concerning. This is the second order I have attempted to place, and once again, I have received no updates regarding it... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Magasin de matériel médical
  2. aussi dans
  3. Centre médical
  4. Fabricant de matériel médical
  5. Fournisseur d'équpement médical
  6. Groupe médical
  7. Services médicaux de proximité

Écrit par l'entreprise

Vena Cava is a UK-based supplier of high-quality medical equipment, clinical consumables, and healthcare essentials, serving NHS organisations, private clinics, care homes, universities, and individual healthcare professionals. Built with a strong focus on reliability, efficiency, and value, we aim to simplify the sourcing of medical supplies for professionals who need dependable products without delays or complications. Our product range covers everything from diagnostic equipment and stethoscopes to infection control products, medical furniture, and everyday clinical consumables. We work closely with trusted manufacturers and recognised healthcare brands to ensure that every product we supply meets strict quality and performance standards expected in modern clinical environments. At Vena Cava, we understand that timely delivery and clear communication are critical in healthcare. That’s why we prioritise fast dispatch, transparent order updates, and responsive customer support. Whether you are placing a routine order or sourcing specialised equipment, our goal is to make the process seamless and stress-free. We are continuously expanding our catalogue and improving our service to meet the evolving needs of the healthcare sector. With a growing customer base across the UK, Vena Cava is committed to becoming a trusted long-term partner for medical procurement. Explore our full range at www.venacava.co.uk and discover a smarter way to source medical supplies.


Coordonnées de contact

2,8

Moyen

TrustScore 3 sur 5

56 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Demande des avis aux clients

Cette entreprise invite régulièrement ses clients à laisser des avis, qu’ils soient positifs ou négatifs.

A répondu à 100 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'une semaine

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

2,8

Tous les avis

(56)

23 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Could not have done more

Could not have done more

6 janvier 2026
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

Thank you for your kind feedback.
We’re delighted to hear that you felt fully supported — providing the best possible service is always our goal. Thank you for choosing Vena Cava.

Noté 1 sur 5 étoiles

None item

Why advertise something that is not in stock.

31 décembre 2025
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

Thank you for your feedback.

We understand how frustrating it can be to see an item advertised when it’s temporarily out of stock, and we’re sorry for the inconvenience this caused. As a medical supplier, some products experience unpredictable demand or short-term supply delays, particularly when supporting hospitals and clinics.

We do our best to keep stock information up to date and appreciate your patience while we work to improve this further. If you’d like help finding an alternative product or checking availability, our team is always happy to assist.

Noté 1 sur 5 étoiles

Ordered item on 10th October

Ordered item on 10th October
Item still not arrived
Sent emails, emails not answered, sent WhatsApp, WhatsApp message not read, called 3 times and provided order number. Was advised no one was available to speak to each time I called. Was advised that someone would call me back each time I called but no one ever has.
Shocking customer service will not use this company again. My advice is don’t waste your time or money ordering from them

14 novembre 2025
Avis spontané
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

Thank you for taking the time to share your feedback, and I’m truly sorry for the experience you’ve had — it’s absolutely not the level of service we aim to provide.

Your order should not have been left unresolved for this long, and the lack of communication is unacceptable. We’ve recently moved to a new customer service and phone system, and unfortunately this caused delays in responding to some messages. That said, it’s still our responsibility to make sure every customer is looked after, and I apologise that this wasn’t the case here.

I’d really like to sort this out for you immediately. If you could please email contact@venacava.co.uk
with your order number (or reply to our previous email, if easier), I will personally ensure your order is either dispatched or refunded right away.

Thank you again for highlighting this — we are already improving our response times and call handling so situations like this do not happen again.

Noté 1 sur 5 étoiles

Very slow to advise of no stock

Ordered from them on 4 October. On 10 October received an email refunding my order saying they didn't have stock. Why does it take 6 days to find this out?

10 octobre 2025
Avis spontané
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

We’re sorry for the delay and understand your frustration. The item you ordered went out of stock shortly after your purchase due to high demand. Our team reviewed and processed refunds as soon as stock discrepancies were identified. We’re improving our inventory updates to prevent such delays in future.

Noté 1 sur 5 étoiles

Do not use this company I have waited…

Do not use this company I have waited nearly 1 month for a refund back and forth with emails. Honestly the most shocking customer service I have ever experienced.

19 septembre 2025
Avis spontané
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

Hi Jayne, we’re very sorry to hear about your experience and the delay with your refund. This is not the level of service we aim to provide. Please accept our sincere apologies for the frustration caused. We’ve taken your feedback seriously and are reviewing what went wrong to ensure this doesn’t happen again. If your refund has still not been resolved by the end of the week, please reach out to us directly at contact@sterlingmedical.uk so we can prioritise this immediately.

Noté 1 sur 5 étoiles

Do not use this company

Do not use this company. Not received my order nearly 4 weeks later. Customer service is appalling, do not reply to messages, emails or calls. No item or refund as of yet. Total joke.
I have now received a refund!

10 septembre 2025
Avis spontané
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

I’m really sorry to hear about your experience — that’s definitely not the service we want to provide. Could you please share your order number so I can look into this right away and get it resolved for you?

Thank you for your patience, and I’ll do my best to get this sorted quickly.

Sterling Medical Team

Noté 1 sur 5 étoiles

I ordered and paid for four boxes of…

I ordered and paid for four boxes of gloves on the 11th August. As of today 5th September they haven't arrived. E mails go un- answered and phone calls are farcical. The customer service rep can't answer my questions and says the warehouse staff can't take calls. She also couldn't look up my order. Beware and stay clear of this company.

5 septembre 2025
Avis spontané
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

Hi there — we’re really sorry for the frustration and the poor experience you’ve had.

We’ve investigated and confirmed the original parcel was misplaced by the courier. We’ve now shipped a replacement order immediately. You can track it here with Royal Mail (tracking no. IV548952287GB):

We’re also reviewing our phone/email handling so this doesn’t happen again.

Thanks for bearing with us, and again—our sincere apologies for the hassle.

Noté 4 sur 5 étoiles

Good quality but late

Wheel chair for mun arrived a bit late but quality's spot on. Fair price.

31 août 2025
Avis spontané
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

Thank you for your feedback. We’re really pleased to hear you’re happy with the quality and value of the wheelchair. We’re sorry it arrived later than expected and appreciate your patience. We’ll continue working to improve our delivery times.

Noté 1 sur 5 étoiles

Awful

Order #3130- I placed an order on the 7th August which I have still not received. I’ve written an email to their customer service and received no response. This is completely unacceptable

7 août 2025
Avis spontané
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

We’re very sorry to hear about your experience. This is not the service we want to provide, and we sincerely apologise for the delay with your order and lack of response. Please contact us directly with your order details so we can urgently investigate and resolve this for you.

Noté 1 sur 5 étoiles

Disappointing Experience with Sterling…

Disappointing Experience with Sterling Medical Supplies ‼️

I placed my order on August 1st and have yet to receive a single item. I've reached out to customer service multiple times, but their responses have been frustratingly inadequate. I regret not reading the reviews beforehand, as it seems I’m not alone in facing issues with undelivered items after payment.

I’m now considering filing a formal complaint, as the necessary form was requested but never provided. As a well-known health and medical supply company, I expected a much higher level of professionalism. I’ve also contacted my bank to protect myself against potential scammers like Sterling Medical Supplies.

I do not recommend this company based on my experience.

1 août 2025
Avis spontané
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

We sincerely apologise for the frustrating experience you’ve had with your recent order. This is not the level of service we aim to provide at Sterling Medical.

Please be assured that a full refund has already been issued for your order. You should see the amount reflected in your account shortly, depending on your bank’s processing times.

We deeply regret the inconvenience this has caused and appreciate you bringing this matter to our attention. Your feedback will help us improve our service for all customers.

Noté 1 sur 5 étoiles

Avoid this company.

I ordered an item on 01/08/25, order ref #3060, but to date have not received my order.
Rang customer services twice today, 19/08/25, to be told they would need to speak with the warehouse team and they would ring me back.
I have had no contact from anyone.
The second customer services member of staff told me the item looked like it had been dispatched but wasn’t sure.

19 août 2025
Avis spontané
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

Deaer Robert,

We are very sorry for the delay and the lack of clear communication regarding your order #3060. This is not the experience we want for our customers, and we fully understand your disappointment.

To resolve this, we have issued a complete refund for your order, which should reflect in your account shortly. Our team is also reviewing this internally with our warehouse and customer service departments to ensure this does not happen again.

Thank you for your patience and for bringing this to our attention.

Noté 1 sur 5 étoiles

Awful company to deal with

Awful company to deal with. Ordered a foot pedal for a medical treatment couch. Website stated the original estimated delivery date was listed as 29–30 July, after many emails back and forth item was delivered on 8th aug. I requested their complaint procedure, but they have not provided this.
Very disappointing service especially in the medical sector.

29 juillet 2025
Avis spontané
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

Thank you for sharing your feedback. We are sorry to hear about your experience and the delay in receiving your order.

We also apologise that you did not receive our complaint procedure when requested. This should have been provided promptly, and we will ensure this is addressed internally.

Noté 1 sur 5 étoiles

Order not recieved

Made an order #3029 on the 29th July. Order not received to date 8th August.
Called twice and told someone would be in contact, I then need to follow it up, no reply to email.
Issue has been corrected as in a refund, thank you

8 août 2025
Avis spontané
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

Hello Sarah,

We sincerely apologise for the delay and the lack of communication regarding your order #3029. We completely understand your frustration.

To resolve this matter, a full refund has now been issued, which will reflect in your account shortly. We are also reviewing this internally to prevent such issues from happening again.

Thank you for bringing this to our attention, and we’re sorry once again for the inconvenience caused.

Noté 5 sur 5 étoiles

Really happy we found them

Really happy we found them.
Arrived in good condition and expiry was long.

9 juin 2025
Avis spontané
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

We’re so glad to hear you’re happy with your order! It’s great to know everything arrived in good condition and with a long expiry. Thank you for choosing Sterling Medical — we really appreciate your support and look forward to serving you again.

Noté 5 sur 5 étoiles

Brilliant engraving on my Littmann stethscope!

I treated myself to a new Littmann Classic III and added engraving — so glad I did! The stethscope is obviously great quality, but what really impressed me was how clean the engraving looked. Makes it feel personal. Sterling shipped it fast and the packing was solid. Would defo use again 😊

17 juin 2025
Avis spontané
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

Thank you so much for sharing your experience! We’re thrilled to hear you’re enjoying your new Littmann Classic III and that the engraving made it feel extra special. Personalisation really does make a difference, and we’re glad you’re pleased with the quality and finish.

We also appreciate your kind words about our shipping and packaging — it means a lot to us. We’d be delighted to serve you again anytime 😊

Noté 5 sur 5 étoiles

Hard to find stock but Sterling delivered

We were struggling to get 1000ml Sodium Chloride irrigation bottles in bulk. Sterling had plenty in stock, price was fair, and they arrived with no issues. All bottles were sealed, no leaks. Simple and smooth!

6 juin 2025
Avis spontané
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

Thank you for your feedback! We’re really pleased we could supply the 1000ml Sodium Chloride irrigation bottles you needed without any issues. It’s great to hear everything arrived sealed and in perfect condition.

We appreciate your trust in Sterling Medical and look forward to helping you again soon.

Noté 5 sur 5 étoiles

Daisygrip tourniqet = small change, big diff

Didn't think a tourniqet could make much difference but Daisygrip is actually brilliant. Reusable, soft, and just feels better for patients. Everyone in the team prefers it now. Sterling had it in stock and it arrived fast. Will order again soon.

3 juin 2025
Avis spontané
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

We’re so glad to hear how much of a difference the Daisygrip tourniquet has made for you and your team! It really is a clever design — reusable, soft, and much more comfortable for patients. We’re delighted you had a smooth experience ordering from us and that it arrived quickly.

Thank you for your support — we look forward to your next order!

Noté 5 sur 5 étoiles

Introcan IVs arrived right on time

Ordered 22G Introcan Safety 3 IV catheters and needed them quick. Sterling came through, arrived next morning and everything looked spot on. Boxes were fresh and intact. Def using them again for supplies.

19 juin 2025
Avis spontané
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

We’re glad your 22G Introcan Safety 3 IV catheters arrived quickly and in perfect condition! Thanks for your support — we look forward to supplying you again soon.

Noté 1 sur 5 étoiles

Avoid at all costs!!!!

Avoid at all costs, very unprofessional company. I ordered some filer syringes and they never turned up, no response to emails at all, when I finally got through on the phone the chap on the other end who sounded like he was disinterested said they would send the order out 8 weeks after the original order date. Funnily enough this hasn’t turned up and no response to a request for a refund??? They have literally stolen my money!! Will take this to the trading standards to try and stop this happening to more people. Order #2532

16 juin 2025
Avis spontané
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

Thank you for your feedback, and we’re very sorry to hear about your experience.

We understand your frustration and sincerely apologise for the delay and lack of communication regarding your order. Please rest assured that a full refund for Order #2532 has now been issued.

We take these matters seriously and are currently reviewing our processes to ensure this does not happen again.

Noté 5 sur 5 étoiles

GS600 minor light good gear!

Bought the Welch Allyn GS600 minor procedure light and honestly it's excellent. Bright, stable, easy to wheel around. Sterling handled the order properly, even gave us a quick ring after it shipped to check in. Very professional.

13 mars 2025
Avis spontané
Logo de Vena Cava

Réponse de Vena Cava

Thank you for your fantastic feedback! We’re delighted to hear that the Welch Allyn GS600 minor procedure light is meeting your expectations — bright, stable, and easy to move around. It’s great to know our ordering process and follow-up added to your positive experience.

We truly appreciate your support and look forward to assisting you with any future needs.

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus