Chip Avis 

5 016
•
TrustScore 4.5 sur 5

4,3

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

Introduced to chip by a friend about three years ago, I was sceptical initially allowing a company I’d never heard of before to access my bank account. Best thing I ever did! Chip calculates the amoun... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Just love Chip! Such a fabulous way to save and you hardly even notice! They look at what your financial situation is,on a regular basis, and take out an amount twice weekly you can afford and it goes... Voir plus

Noté 3 sur 5 étoiles

Been using Chip for many years. I’ve seen the company and app evolve lots over the years. I mainly use the roundup function to save and have paid for many summer holidays this way. Now roundups are li... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

I wouldn’t be without this wealth app!! Chip is a fantastic app for managing savings and investments. The interface is modern and easy to navigate, making it simple to keep track of your mon... Voir plus

À propos de l'entreprise

  1. Société financière non banquière

À propos de Chip

Écrit par l'entreprise

      Download Chip App      Chip Instagram        Chip LinkedIn      Chip LinkedIn  

Chip is here to make your life wealthy; we offer one simple, personalised experience to manage, grow and protect your wealth. That’s why we’ve been crowned ‘Best Personal Finance App’ in 2025, 2024, 2022, 2019 at the British Bank Awards.

With Chip you can:

      
  • Start investing from £1 with our range of investment funds.
  •   
  • Build wealth tax-free1 with our Cash ISA and Stocks & Shares ISA.
  •   
  • Track your entire investments and savings portfolio in one place.
  •   
  • Set your financial goals, link an account and save for those milestone moments.
  •   
  • Our smart features, like autosaving and recurring deposits, help make investing and saving seamless and easy.
  •   
  • Open any of our savings accounts completely free within minutes2.
  •   
  • All savings accounts in Chip are eligible for FSCS protection on up to £85,0002.
  •   
  • UK-based customer support available 7 days a week.

Everything else you need to know:

      
  • Seccl Custody Limited is the ISA Manager for our Stocks and Shares ISA. A monthly or annual ChipX membership is required for certain funds selected within a Stocks and Shares ISA. Fund management charges apply. ISA limits apply. Invest £20k per tax year.
  •   
  • Chip is a trading name of Chip Financial Ltd, authorised and regulated by the FCA (FRN: 911255). ClearBank Limited is the account provider for our savings accounts.
  •   
  • Chip Financial (Investments) Ltd is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority, under firm reference number 1005114.
  •   
  • When investing, your capital is at risk. 1Tax treatment depends on individual circumstances and may be subject to change in the future. Chip does not provide tax or financial advice.

Coordonnées de contact

4,3

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

5 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Demande des avis aux clients

Cette entreprise invite régulièrement ses clients à laisser des avis, qu’ils soient positifs ou négatifs.

Chez Trustpilot, nous privilégions le contenu écrit par des personnes réelles. Cependant, cette entreprise a accès notre outil de réponse assisté par l'IA pour l'aider à rédiger ses réponses.

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,3

Tous les avis

(5 016)

800 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 4 sur 5 étoiles

They sorted my problem.

It took a little longer to get back to me in the first place but once they reached out they were really good and got me sorted.

4 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi there,

Thanks for your patience, and we’re glad to hear that once our team got in touch, they were able to get everything sorted for you. We’re sorry it took a little longer than expected to get back to you, and we really appreciate your understanding.

The Chip Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Very good support team, would recommend Chip

I had a query and they got back to me quickly. All communication I had they got back to be quickly and were very polite, informative, professional and knowledgeable and they solved my query easily. So, I am a very happy bunny with these guys and would recommend Chip and their support team also. 👍🏻

31 août 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi Alex,

Thanks so much for your fantastic review! We’re delighted our team could get back to you quickly and provide clear, polite and helpful support throughout your interactions with us. It’s great to hear we could resolve your query easily and leave you feeling happy with the service.

The Chip Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent service and friendly staff

Excellent service and friendly staff. Always attentive to security.

5 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi Gary,

Thank you for your lovely feedback! We’re really pleased you’ve found our team friendly, attentive and helpful. Keeping your money and personal information secure is incredibly important to us, so it’s great to hear you felt reassured by the care our team took.

The Chip Team

Noté 1 sur 5 étoiles

I moved my money there and then my…

I moved my money there and then my account got under review asking me to prove when this funds are from.
They gave me 7 days otherwise I will never see them again as my account will be blocked.
They shared the form for me to fill in and upload the evidence which is not accepting screenshots, images and pdf files. It is day two that Im trying to submit all the evidence but the system gives me an error. Customer service is not existent. They reply once in a day if you are lucky. By the time I figure out how to submit my prove one week will pass by and what do I do next? please suggest Chip Team.

It is horrible and appalling service, people trusting you with all their money and you don't have team in place to speak to when it is really needed.

Avoid at all cost!

3 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi Kristina,

We’re really sorry for the stress and frustration this situation has caused, particularly when you’re trying to provide information within a limited timeframe.

We’ve made the relevant team aware of what you’ve already submitted and the difficulties you’ve experienced with the upload process. We understand how worrying it is to be unable to submit your evidence as expected, especially when you’re concerned about access to your funds.

We appreciate your patience while this is being looked into, and we’re sorry that our support response times have added to your frustration. Your feedback about both the process and the level of support you’ve received has been noted and shared with the relevant teams.

The Chip Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Quick isa switch and great customer…

Quick isa switch and great customer service.

1 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi Hardip,

Thanks so much for the great feedback! We’re really pleased to hear your ISA switch was quick and straightforward, and that you had such a positive experience with our customer service team. We’re always here if you need us along the way.

The Chip Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Trying to access my account and I…

Trying to access my account and I cannot unless I furnish the bank with personal details of a connected bank and I also get referred to Google adverts.
Very not impressed!!!!

4 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi Peter,

We’re sorry to hear you’ve had such a frustrating experience trying to access your account. We understand why being asked for additional bank details, alongside seeing Google adverts, would leave you feeling concerned.

If you’re currently unable to access the app, please contact our team at hello@getchip.uk so we can look into this with you directly and help get you back into your account.

The Chip Team

Noté 5 sur 5 étoiles

CHIP Smart Cash ISA

Having been really impressed by the layout and facilities of the CHIP App, I decided to open a CHIP Smart Cash ISA (with a really good interest rate). I had difficulty (which eventually turned out to be my own fault) in locating my existing cash ISA provider during the Transfer In process. I contacted Customer Service via the App and was answered by Todd. Over the next couple of days, Todd went out of his way to help me, keeping me informed of the status of my enquiry at all times. He was polite, super-efficient and is a credit to CHIP. Having been so impressed with the service I received, my wife also decided to move her Cash ISA to CHIP as well. So, thanks again Todd for all your help and assistance. I have no hesitation in recommending CHIP to anyone looking for a really good Cash ISA interest rate and great customer service

2 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi Paul,

Thank you for such a fantastic review! We’re delighted to hear Todd went above and beyond to help with your ISA transfer and kept you updated throughout. We’ll be sure to pass your lovely feedback on to him. It’s brilliant to hear you were so happy with the support that your wife decided to join Chip too!

The Chip Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Good help by an actual person setting…

Good help by an actual person setting up my account when there was a small problem.

2 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi Christopher,

Thanks so much for your kind feedback! We’re really pleased our team could step in and help when you had a problem setting up your account. It’s great to know we were able to get everything sorted and make the process a little easier.

The Chip Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Very pleased

I have been with Chip for sometime now and always found the support staff really helpful. In my recent experience I was really impressed that I was called back on the day and time agreed, which made a refreshing change. My problems were resolved quickly.

31 juillet 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi Gail,

Thanks for your lovely review. We’re really pleased our team could resolve things quickly and arrange a callback at a time that worked for you. We appreciate you choosing Chip!

The Chip Team

Noté 5 sur 5 étoiles

I have only recently joined Chip, so far I am very impressed

I have only recently joined Chip and at first there were a few things I was unsure of. Each time I emailed with a query Chip customer services responded almost instantly with very clear answers and made sure I was happy. So far I am very impressed and feel safe investing with Chip.

31 août 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi Chrissie,

Thank you for the fantastic feedback! We are really glad our support team were there for you when needed, any further questions we are always happy to assist.

The Chip Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Very informative and reassuring…

Very informative and reassuring response. They gave me a very detailed answer to my query about my isa transfer and it helped to go ahead with the process

26 août 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi David,

Thank you for such lovely feedback! We’re really pleased our team could provide the reassurance and detail you needed to move forward with your ISA transfer. We’re always here if you need us.

The Chip Team

Noté 5 sur 5 étoiles

The few times I've had to get in touch…

The few times I've had to get in touch with Chip I have always had a quick response and they have helped with any queries I have had . Very pleased so far .

28 août 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi Tony,

Thanks for the great review! We’re delighted to hear you’ve consistently received quick responses and helpful support whenever you’ve got in touch. It’s fantastic to know you’re so pleased with your experience with Chip so far.

The Chip Team

Noté 5 sur 5 étoiles

I have needed their assistance on a…

I have needed their assistance on a couple of occasions, and each time they were pleasant, helpful and efficient.

16 août 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi Barry,

Thanks so much for your kind words! We’re really pleased to hear that our team has been pleasant, helpful and efficient whenever you’ve needed us. We’ll always do our best to make getting support as straightforward as possible.

The Chip Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Highly recommend.

Personal service and direct contact, superb.
You are feeling that you are actually dealing with human beings not robots. I would still bank with them even if their interest rates were not as good as they are.

30 août 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi Nigel,

Thank you for such lovely feedback. We’re especially pleased to hear that our personal approach has made you feel like you’re dealing with real people, because that’s exactly the experience we want to provide. We really appreciate your trust and support.

The Chip Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Superb Customer support

Emailed Chip regarding problem creating an account in the app.
Although I received an automated mail saying how busy they were, Ben from Chip emailed me in less than 24 hours and we an engaged with a few emails that were instantly responded to.
Ben solved my issue in less than an hour.
Great service!

29 août 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi there,

Thanks so much for sharing this! We’re delighted to hear Ben was able to get back to you quickly and resolve your account issue so efficiently. We’ll be sure to pass your lovely feedback on to him. It’s great to hear you had such a positive experience with our support.

The Chip Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Big mistake signing up with Chip..Zero Support when needed.

Big mistake signing up with Chip. Zero customer support. Raised a query, message back saying would be a few hours, then told usual reply within a day. Seems to be that whenever you try and message Customer Support you get a meassage back to say that they are extremly busy.....even when the office is closed?? Wish I never got involved. No other means of contact?

28 août 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi Richard,

We’re really sorry to hear how frustrating this experience has been. We understand that being told there’s a delay when you’re trying to get help can be incredibly disappointing, particularly when you’re new to Chip.

We do have support available through the in-app chat, and you can also contact us by email at hello@getchip.uk. We appreciate your feedback about the messages you received, including the confusion around our availability, and we’ll make sure this is shared with the relevant team.

If you still have any issues or concerns, please get in touch via the in-app chat or email us and we’ll do our best to get this resolved.

The Chip Team

Noté 1 sur 5 étoiles

UPDATE (30 Aug 2026): REPLY TO CHIP — THE "TRICK" EXPOSED Treating "VARIABLE" as "FIXED":

Update:
Your response confirms exactly what I stated. Your terms directly CONTRADICT the fundamental nature of a variable product. By definition, a variable rate must fluctuate and reflect your own active rate updates. You cannot unjustifiably lock a customer into an outdated rate before the transfer was even requested, while marketing the product as variable.
I would have cancelled the transfer entirely if I knew you would not apply the current rate of this so-called variable ISA. If I wanted a fixed-rate ISA, I would have secured a significantly higher rate elsewhere that is more trustworthy to deal with.

Locking my savings into a defunct 4.41% rate weeks before requesting and before you held a single penny of my money is entirely unjust. My ISA transfer was completed on 17th August, which is when your higher rate should have applied and it should have now been updated automatically inline with your own live 4.60% rate.

The Exit Trap: Your restrictive exit terms effectively hold my earned interest hostage. Transferring out now to escape this artificial restriction forces me to forfeit my accrued interest.

Your tricky terms completely undermine the definition of a variable account. This untrustworthy practice means I can never recommend Chip to other savers.

If Chip refuses to manually match my rate to your live 4.60% offer and compensate for the shortfall, I expect your Final Response Letter immediately so I can escalate this straight to the Financial Ombudsman Service.

Original message: Tricky terms and zero support – My worst financial mistake
I will never deal with Chip again if my issue isn't sorted. I transferred a substantial Cash ISA balance which completed on 17th August, but Chip refused to apply the higher 4.55% variable rate launched on 13th August.Their active rate is now 4.60% AER, yet they have locked my variable account into an outdated 4.41% tier. This is incredibly misleading; other providers give you live market rate increases, but Chip uses tricky contract loopholes to restrict hikes on existing users.after multiple messages, I raised a formal complaint, but due to their long response delays, my 14-day legal cooling-off period expired. I have now blocked a second pending ISA transfer to them because of this whole experience. Furthermore, I am now trapped: if I try to transfer out to a competitor right now, Chip's sneaky exit terms mean I will completely forfeit all the accrued interest my money has earned since 17th August. They are holding my interest hostage due to their own system lags and restrictive rules.I am requesting the minimum fair compensation of the difference between 4.41% and 4.60% currently to resolve this dispute. This is the absolute bare minimum required to cover my shortfall, knowing that market interest rates are projected to climb further and my savings will keep losing out under their unfair restrictions. If this rate discrepancy is not manually resolved and compensated, I will transfer my entire balance away to a trustworthy competitor the exact second my monthly interest clears in September.

27 août 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi Mrs N R,

We’re sorry to hear how frustrating this experience has been, particularly after transferring a substantial ISA balance and seeing a different rate advertised after your account was opened.

To clarify, boosted rates are applied based on the date and time your account was opened, and the rate and terms offered to you at that point. They aren’t automatically changed when a new boosted rate is subsequently introduced. This means that the newer rate available today would not retrospectively apply to an account opened under an earlier rate and set of terms.

We appreciate that this may not be the outcome you were expecting, and we’re sorry if this wasn’t clear. If you have any concerns about the rate applied to your account or the terms you were given when it was opened we will of course review this as part of the ongoing investigation.

The Chip Team

Noté 1 sur 5 étoiles

£69K lost!!!!

A bunch of either incompetent people or con artists who seem to intentionally delay crediting your funds, no doubt to avoid paying the due interest. £69K of my money has vanished into thin air!
I wish I hadn't initiated my Cash ISA transfer from Cynergy to them.
Within a day of initiating that transfer, Chip sent me an email saying "Good news your transfer was submitted today and the funds should arrive with us within 5 business days - if not, don't worry, we'll deal with it".
On business day 6, the funds were still with Cynergy, so I called them and they said that the Chip request had not arrived in the ISA team mailbox. Upon my insistence to check, Cynergy found the transfer request in a generic customer service mailbox. Request now moved to the correct Cynergy mailbox and transfer of funds promised within 2-3 days. Meanwhile, CHIP did absolutely nothing to try and find out what had happened, what issues there may have been, where my money was - NOTHING!
My Cynergy account has been showing zero ISA balance for the last 2 days. Yet my CHIP ISA balance is also still showing zero.
Today, CHIP told me they hadn't received the money, or the THF, and that if the correct reference had been quoted, an automatic system match would have happened. So of course, I call Cynergy again. They confirm that the money, THF and details were sent to CHIP YESTERDAY, at precisely 12:07, alongside the payment reference. So where is my money, CHIP?
The saga is continuing, with zero concern or help from CHIP in locating the funds and crediting my account. All they do is quote the 15/30 day limits - no responsibility taken for errors and delays and certainly no initiative to resolve the situation.
I have so far lost £138 interest and several hours of my time writing messages and making calls. And my money is yet to make an appearance.
Absolutely appalled.
UPDATE:
After requesting updates again and again, Chip emailed me on 27th August at 09:30 to say the funds hadn't arrived.
This is when I lost the will to live and published my Trustpilot review. And....lo and behold the magic of public shaming worked its magic: email received at 17:02, to say the funds had arrived at 10:25 and to advise me that the next steps in the process have began (whatever *rap that means).
The money didn't show in my account UNTIL A DAY LATER, on 28th August, as confirmed in another Chip email.
It's electronic money, for gawd's sake, no-one needs to count notes, so it's absolute bull that a transfer in isn't credited immediately. I'm so glad the saga has concluded. For now. Complaint on its way, requesting apology and compensation. Then FOS for adjudication.
I'm already dreading the thought of moving my money OUT of Chip when the time comes.

27 août 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi A.M

We’re really sorry to hear how stressful and frustrating this has been, particularly with such a significant amount of money involved. We completely understand why you’d be concerned when your Cynergy ISA balance is showing as zero while the funds are not yet visible in Chip.

We also appreciate that being given timeframes without feeling that anyone is actively investigating what’s happened is understandably frustrating. We’d like to look into the details of your transfer and help establish where things currently stand, rather than leaving you to chase between providers.

Please reach out to us via the in-app chat with your transfer details so our team can investigate this further and provide you with an update.

The Chip Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Chip keeps finding new reasons to prevent ISA transfership keeps finding new reasons to…

I posted about my experience with Chip on 14 August, after already struggling for months to transfer my ISA to another provider.
Chip said that someone was looking into the matter and would help resolve it. Unfortunately, the reality has been very different. Instead of resolving the problem, Chip has now come up with yet another new reason to refuse the ISA transfer, claiming that the “account is currently not transferable.”
This has become a never-ending cycle:
Do what Chip asks → transfer refused → a new reason is given → do what they ask again → transfer refused again.
I have been trying to transfer my ISA for over four months, and every time one issue is dealt with, another one appears.
It is extremely frustrating and feels as though Chip is deliberately making it unnecessarily difficult for customers to move their own money to another provider.
If you are thinking of opening an ISA with Chip, think very carefully. Getting your money in may be easy — getting it out is a completely different story.

27 août 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi Jessie,

We’re really sorry this has taken so long and understand why you’re frustrated. Four months is far too long to be trying to transfer an ISA, particularly when you’ve repeatedly followed the steps provided and then been given a different reason for the transfer not progressing.

We want to reassure you that we’re not trying to make it unnecessarily difficult for you to move your money. We appreciate that the changing requirements have made the process feel exactly that way, though.

We’d like to look into what’s happened and make sure you have a clear explanation of the current position. Please reach out to us via the in-app chat so our team can review this with you and help with the next steps, and we will also make sure this is escalated appropriately so its fully resolved.

The Chip Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Easy to deal with and they answered all…

Easy to deal with and they answered all my questions.

19 août 2026
Avis spontané
Logo de Chip

Réponse de Chip

Hi Peter,

Thanks for your kind review! We’re glad you found us easy to deal with and that our team could answer all your questions. It’s great to hear you had a positive experience with Chip.

The Chip Team

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus