Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

Very responsive and friendly customer service. They go the extra mile by swapping vehicle bookings ahead of time for known issues, or by dealing effectively with issues arising from customers not retu... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

I’ve used this service a handful of times over the past year and have always had a good experience. The booking system is easy to use, and the pricing is fair and transparent. What really stands ou... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

I was without a car for a few months and so used Co Wheels for short-medium round trips (20 - 70 miles) - and one long round trip of about 300 miles. What a brilliant service. It was so good, I toyed... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

USE ENTERPRISE INSTEAD Dont bother wasting your time impossible to set up driver profile.app is terrible once puctures rejected cant upload new ones 20 emails later still not set up how there in busin... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Club automobile
  2. Service de leasing automobile
  3. Agence de location de voitures
  4. Aires de stationnement pour le covoiturage

Écrit par l'entreprise

Co Wheels is an innovative social enterprise offering ‘pay-as-you-go ’ car hire with cars parked in convenient locations close to where people live and work. Members can make use of car club vehicles as and when they need them, without any of the costs of private car ownership. We have more than 600 vehicles - cars, estates, seven seaters and vans - in over 50 locations across the UK from the Scottish islands down to the south coast, including Glasgow, Dundee, Newcastle, Birmingham, Salford, Oxford and Bristol. You can rent by the hour or day, sign up online and then you can book vehicles on our website or via our smartphone App from just £5.50 an hour.


Coordonnées de contact

4,3

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

536 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

A répondu à 92 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 48 heures

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

We were members for around 4 years…

We were members for around 4 years before getting a car due to expanding family. Generally a great experience - convenient locations, good availability, and the best thing was always really helpful customer service from people and not bots - any issues were resolved quickly and in a friendly way.

10 mai 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Very responsive and friendly customer…

Very responsive and friendly customer service. They go the extra mile by swapping vehicle bookings ahead of time for known issues, or by dealing effectively with issues arising from customers not returning cars on time. This evening, my annual licence check was confirmed within two minutes. Thank you!

10 mai 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Amazing personal service

I was unable to load the cowheels app and had to make bookings via search engine. Cowheels support staff have been amazing from the beginning, phoning me real time and emailing me with updates. I am so impressed with the level of human support, as opposed to ai bleurgh. Cowheels has been a revelation and I cannot support them highly enough.

5 mai 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent - great service from start to finish

I was without a car for a few months and so used Co Wheels for short-medium round trips (20 - 70 miles) - and one long round trip of about 300 miles. What a brilliant service. It was so good, I toyed with the idea of using it full-time, but in the end got another car. The (hybrid MG) car was always where it was meant to be, it was in great condition, it drove beautifully and the cost was as predicted - no nasty add-ons. The website is excellent (as is the AI help). I took the monthly CDW option at £12:50 which was great - and customer services responded directly on a call to cancel it when I no longer need it - again excellent service. I'm keeping my account on the free plan in case I need it. Thanks Co Wheels.

1 mai 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Easy Booking and Great Customer Care

I’ve used this service a handful of times over the past year and have always had a good experience. The booking system is easy to use, and the pricing is fair and transparent.

What really stands out is their customer service. On one occasion, the car I booked wasn’t where it was supposed to be. I called support, waited only a few minutes, and they quickly provided the correct location. I was very happy with how efficiently it was handled.

29 avril 2026
Avis spontané
Noté 4 sur 5 étoiles

I accidentally signed up for a…

I accidentally signed up for a recurring insurance service that I didn't need. Once I realised their customer support removed it quickly, with no fuss.
Overall, the set-up for co-wheels is quite complicated - don't leave it till the day you need a car - but once you're in it's very straightforward to get a car.

14 avril 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Prompt, friendly service and kind fellow users!

I’ve just signed up with Co-Wheels and my experience has been heartening so far. Left my sunglasses in a car I borrowed and when I realised, two days later, Co-Wheels answered my call v promptly, unlocked the vehicle for me so I could retrieve them. Fellow users are also clearly super nice because the car had been borrowed since and no-one had taken my sunglasses. Worth noting that I switched to Co-Wheels from Enterprise Car Club because every time I hire a car with Enterprise (been a member for about 8 years) they try to sting me for tyre damage… they have done it to my partner too so it’s clearly some hack they think will score them a few extra quid but all it does is piss off loyal customers.

7 avril 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

I have never dealt with a nicer…

I have never dealt with a nicer company? Like ever! Every single one of these guys are great. They are super polite, knowledgeable, and helpful. I've never called / emailed and not had my query dealt with straight away.

When you use a car club company obviously things can go wrong, eg breakdowns, accidents when you're somewhere remote - its a great reassurance to know that a well managed and competent team is looking after you. Thanks again Co Wheels :)

1 avril 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent simple way to hire a car

Excellent simple way to hire a car. Car was great, almost brand new, and the car I booked was conveniently parked 10 mins away from my location to pickup. Used it for two separate weekend breaks away without any issue. Customer service also always available and excellent to help with any queries.

1 mars 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Overall pretty good

Co-wheels turned out to be a great car share service for me to use when I had no other access to another vehicle.

Our experience began with some teething problems, collecting an electric car that had no charge whatsoever, which led to my infant daughter and I missing the beginning of a Nick Cope theatre performance that we booked the car for. This was unforgiveable as it completely ruined our morning, we missed the start of the show so the rest of it made no sense although we still loved seeing the performance, it was very embarrassing to be late and a little soul destroying. I also had to navigate using a fast charger having never used an electric vehicle before, I was charged three times in error by the fast charging post, however I was refunded for the fast charge by co wheels.

I had a few problems gaining access with the app and card and had to ring up to get help from the team to remotely lock and unlock the car, which was done fairly quickly however we had to wait in the rain to get through to the team on the phone.

Fast forward to another booking, I received a phone call to say the vehicle I had booked had not been returned! Thank goodness there was another one nearby (not fully charged again though!). Although I appreciate this was not the fault of co-wheels , I do hope that they do more to prevent people leaving vehicles with zero charge or not returning vehicles at all!

We booked another hybrid vehicle in another area for a bigger trip, which was much easier to deal with, although it was much smaller than the electric MG, it was fit for purpose. I was actually 10mins late returning this vehicle due to having to stop for my daughter and I to use the services. The team at co wheels were understanding and helpful when I notified them of the late arrival.

I began to really enjoy using the car share and appreciate the service. Every human that I spoke with was kind, patient and efficient. I once made an accidental booking somehow and didn't receive any notification about it the day before so was charged for an accidental booking, but the team helped me out as it was an obvious mistake. It would be helpful for co-wheels to send out a reminder email and text about a booking the day or few days before.

I will definitely use the car share service again in the future if I need to.

***I was once sent an email to ask if I had removed some random part from the vehicle! This actually made me quite sick with worry as I felt like I had been framed for a crime of some sort 🙃 I understand that they have a policy but it was such a random thing that they asked had I removed, I'm a small woman with a toddler and I did all the necessary checks that I needed to do before and after use. I advise that you video your collection and drop off checks and send to co-wheels if you're a worrier like me 😆

1 mai 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Terrible customer service

Terrible customer service, no apologising for supplying us with a sub-standard car, that wasn't fit for purpose over the Christmas period. Turned what is normally a easy trip into a cold, nightmare - having to make frequent stops to try and charge up the car for a 50 mile journey which ended up taking nearly 5 hours! They still have not fully refunded me, and have not apologised. I would avoid using this company at all costs.

27 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Co Wheels Car Club

Réponse de Co Wheels Car Club

We’re sorry to hear that you were unhappy with your booking experience over Christmas.

I have looked into this and can see that a full refund was issued for the trip charges, and you were only charged for the 212 miles driven in line with our policy. We also applied £20 driving credit to your account as an apology for the inconvenience caused.
Following your booking, the vehicle was checked and no further issues were reported by subsequent members.

We appreciate your feedback and are sorry that this journey did not meet your expectations.

-Rebecca

Noté 5 sur 5 étoiles

Exceptional customer service

I have used Co Wheels for 4-5 years. There can be issues with the cars, but that is to be expected given the large network of them in my city. What makes Co Wheels great is that you can quickly navigate or solve any issues you come up against by talking to their extremely helpful staff. Their out of office hours service is extremely welcome.

12 février 2026
Avis spontané
Logo de Co Wheels Car Club

Réponse de Co Wheels Car Club

Thank you for leaving such a lovely review, Alex. We are so pleased that our team has continued to meet your expectations over the years.

- Rebecca

Noté 5 sur 5 étoiles

Quick response.

Having to contact co wheel to have a license check,the service was very good and dealt with quick and Zoe was very helpful and very efficient .
Thanks.

8 février 2026
Avis spontané
Logo de Co Wheels Car Club

Réponse de Co Wheels Car Club

Thank you for leaving us a 5* review. We're pleased we were able to get you back on the road with us so quickly.

-Rebecca

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent

I have been a member for over three years. The team are excellent and are always able to answer my questions. The service is excellent, a great way to run errands without the cost of running a while car.

30 janvier 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Great company, great cars, great customer service.

I have been a Co-Wheels member for several years, and have used their cars mainly in Lewes, but also in Tunbridge Wells. On the odd occasion when a car has not been clean, I have contacted the customer service team who have been speedily responsive. When I had an issue with the app unlocking - which was actually to do with my incompetence, the customer service team again were fabulous and quickly sorted it. This is a great company, offering a useful service at a good price.

3 janvier 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Completely lied and banned me forever.

I am a disabled user of Co-Wheels, apparently they're accusing me of leaving a window down and they think that's a perfectly acceptable excuse to ban me for life, they have been horrible and predatory, just disgusting genuinely.

NA73 XLC - 22/10/2025

Shame, because it's actually a really great service and I had no issues previously, just really amazing.

22 octobre 2025
Avis spontané
Logo de Co Wheels Car Club

Réponse de Co Wheels Car Club

Hi Sasha,

The account closure was due to multiple breaches of our terms and condition - full evidence provided via email.

Based on this, we will not be reopening your account.

-Rebecca

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Les entreprises peuvent utiliser nos invitations automatiques pour collecter des avis. Ils sont accompagnés du statut « Vérifié » pour indiquer qu'il s'agit d'expériences authentiques.

En savoir plus sur les différents types d'avis.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus