Motability Scheme  Avis 

1 149
•
TrustScore 2.5 sur 5

2,4

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

Husband and I split up, I was designated driver for his vehicle as he was entitled to the car but couldn’t drive it due to seizures. Now he can’t give the car back (which has been sitting on his pare... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Every time I have had any interaction with the customer service team at Motability they have been faultless. I rang them on Friday about my wife’s motability car as it is due to be changed so we cont... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

Absolute disgrace. Was advised that my tire would fail an mot test. Motability refused to do anything about it....result...mot failure. So had to travel back and forward (only kwik fit can change a ti... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

Leased a car through the scheme and the Vehicle had loads of problems on delivery. You are not protected under the consumer rights act 2015 so you have no comeback, because we would not except this ve... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Service de location

Écrit par l'entreprise

The Motability Scheme is the UK’s leading car scheme for disabled people. We help over 650,000 people across the UK to enjoy everyday freedom, by exchanging their mobility allowance for a brand-new car, Wheelchair Accessible Vehicle (WAV), scooter or powered wheelchair. Find out more www.motability.co.uk


Coordonnées de contact

2,4

Bas

TrustScore 2.5 sur 5

1 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 88 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'un mois

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

2,4

Tous les avis

(1 149)

299 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

There is nothing like this scheme

There is nothing like this scheme. Unlike what most people believe it's not a free car it can cost you upto 8k initial payment then the whole of the mobility part of your pip for three years. So yes you can get cheaper deals out there but not the service you get from motability.
Every question you need the answer for is always answered correctly.
60k miles over 3 years, all services and mot when needed included, replacement tyres when needed , full breakdown, and full insurance is all included.
It's just a no trainer.

4 juin 2026
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Hi Andrew,

Thanks for your positive review. It’s great to hear you have always been happy with the customer service that you have received from us.

We hope we can support you for many years to come.

Best wishes, Hayley

Noté 1 sur 5 étoiles

Faulty from week two, left carless five months on

I took delivery of my Motability vehicle in December 2025. After just two weeks on the road it developed a fault and became immobile, and it has been off the road ever since. Because the repair dragged on for so long, a new replacement car was ordered - yet more than five months later I'm still without a usable vehicle. I was originally told by Motability's customer relations team that I could stay in my hire car until the new vehicle was ready for collection. Instead, the contract on my existing car was cancelled without any consultation with me, and I was then told to return the hire car and would be left without transport for the foreseeable future. When I called to find out what was going on, I spent over an hour on the phone with long hold times, no manager available to help, and no follow-up since. No one seems able to explain who made this decision or what happens next. Motability is supposed to support disabled people, yet I've been left without a car, a replacement that hasn't arrived, and no answers. I expected far better and I would advise anyone considering Motability to research before making any decisions.

29 mai 2026
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Hi CH.

Thank you for sharing your experience and for leaving your review.
I’m really sorry to hear you had a fault with your vehicle so soon after collection. It’s also disappointing that the dealership have been unable to fix it. We understand how important a reliable vehicle is, so we do appreciate how frustrated you must feel with everything.

We will always do our best to help you stay mobile whilst your vehicle is off the road, however, hire car provision may only be provided for up to 90 days in some cases. We understand that there can be longer waiting times for certain vehicles, it may be worth speaking with your dealerships, to see if any alternative suitable models will be available sooner.

We would be happy to discuss your individual circumstances with you and answer any questions you have. Please do not hesitate to contact our Live Chat team on our website and quote “Trustpilot”: motability.co.uk/get-support/contact. Our opening hours are Monday to Friday, 8.30am to 6pm, and Saturday, 9am to 1pm.

Best wishes, Hayley

Noté 5 sur 5 étoiles

I got answer for all my questions so…

I got answer for all my questions so I'm have happy with costumer service

2 juin 2026
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Hi Adriana,

Thank you very much for your review. I am pleased you were able to get the answer to all of your questions.

If we can support you again in the future, please do not hesitate to get in touch.

Best wishes, Hayley

Noté 1 sur 5 étoiles

I have had horrendous experiences with…

I have had horrendous experiences with motability accounts team
They paid my good condition payment into an account which they had on my file in error.
I called the same day to tell them this and changed the details on my account.
It’s now a month later and no nearer to being resolved. I have just been told that I will need to wait for them to do a trace on the payment which could take 12 weeks.
This is after numerous phone calls, usually waiting for nearly an hour to speak to someone. Not allowed email or phone contacts of the accounts department so having to explain the whole process again and again
The account they made the payment into is a mystery… I have only ever had one account with this bank and it was not that account
The emphasis has been on my providing evidence of this. No admission that they made an error.
I am not sure who regulates this organisation. Given that it is normally vulnerable people who use their services….
The bank details that are on my account have never belonged to me. This has been confirmed by the bank … so not sure how they matched. The bank are confirming this in writing

29 avril 2026
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Hi Anne.

Thanks for sharing your experience and for leaving your review. I understand that you will feel frustrated that you have yet to receive your Good Condition Bonus yet.

Bank account details can only be added and updated by customers themselves through their online account and there is a matching process when this is completed. So I am sorry to hear the bank account that the payment was paid into is not one you recognise.

It can take up to 12 weeks for our finance team to hear back from the bank where the payment has been made and sadly, we cannot speed this process up. Once we have an update, please be assured, we will be in touch with the next steps.

We appreciate your patience whilst this is looked into. If we can be of any other help, please do not hesitate to get in touch.

Best wishes, Hayley

Noté 5 sur 5 étoiles

VE103 or NOT?

I needed to speak to the RAC with regards to taking my car to France, it was a real struggle to get through, so eventually I did a online request, waited 3 days - no reply. So I called again, spoke to a very nice gentleman told him about my query and he told me that I do not require a VE103 to take my car into France as I had full cover. I was still concerned about 1 person saying I needed it and the other saying I don't! So I did abit of research and it seemed to clear to me that I needed it. So I call RAC Motability again and spoke to a lovely lady called Lorraine Taylor - she knew instantly what she was talking about and she confirmed that I definitely needed it. She organised it within minutes, she renewed my faith in the system and she is a credit to your organisation. If I hadn't got through to her my review would be very different. Thank you.

28 mai 2026
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Hi Lindy,

Thank you for sharing your review. It’s great to hear that Lorraine was able to organise your document for foreign travel so quickly. I am sorry for any previous confusion over what you needed to take with you.

The VE103 is a document that confirms we have given you permission to take your Motability car our of the country and is needed for any foreign travel. You can read more about taking your car abroad and what’s needed on our webpage, motability.co.uk/get-support/faqs/take-vehicle-abroad.

Thanks again for your kind words and I hope you have a wonderful trip!

Best wishes, Hayley

Noté 1 sur 5 étoiles

They are not reliable time wise

They are not reliable time wise. They keep shifting the time and wouldn"t take responsibility
All in all, very bad experience and very disheartening considering that the user had to take her pills at certain times

25 mai 2026
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Hi Ola,

Thank you for taking the time to share your feedback. I'm sorry to hear that your experience did not go as smooth as we would hope.

We really value customer feedback, as it helps us understand where we can improve and continue to develop our service for all customers.

If you would like to discuss your experience in more detail, you're welcome to contact us or one of our service providers. You can find the relevant contact details here: https://www.motability.co.uk/get-support/contact

Thank you,
Molly

Noté 2 sur 5 étoiles

Not happy about trying to make a mobile…

Not happy about trying to make a mobile booking to fix a puncture.
The first available date for a home repair was 29th May(it’s 20th May today)
How is that useful for a disabled person? Luckily my daughter is available to take the car for me at an earlier date to a centre- but it was luck! If it had been just me here that would be it, and I’d be off the road for a week.

20 mai 2026
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Thank you for feedback and posting your review. I appreciate that it must have been frustrating having to wait for a mobile tyre fitting appointment.

Feedback like this is important to us and our Scheme partners such as Kwik Fit, who are our trusted tyre specialists and are best placed to assess tyres and advise when replacements are needed.

Availability for both branch appointments and the mobile fitting service can vary, and I'm sorry that you were affected by this.

I'm pleased to hear that you were able to have the tyres replaced at one of the branches in the end.

Many thanks, Malachi.

Noté 1 sur 5 étoiles

Would give it a zero

Would give it a zero. What a disgusting company. No empathy no nothing. Took my car off me for something someone else done amd I wasn't even in the car. I have been penalised more than the other person woth me being on the legal side of it. The dont care about people. Its disgusting. I would advise to lease a car instead of using the Motability Scheme.

28 décembre 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Motability have become THE WORST…

Motability have become THE WORST company to be involved with. They do NOT 'care' about customers at all, consistently bounce you to another organisation, blame everything else and can't be bothered to help!

18 mai 2026
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Hi Adam,

Thank you for taking the time to share your review. I'm sorry to hear that you were dissatisfied with your experience. I appreciate how frustrating it can be when you contact us for support and are referred to another organisation.

I'd like to reassure you that we always aim to understand each customer's circumstances and direct them to the team best placed to help if needed. In some cases, this will be one of our Scheme Partners, who provide services as part of your lease package and have the specialist expertise to support specific queries.

To help make future contact as straightforward as possible, I'd recommend referring to the handbook provided at the start of your lease, which outlines who to contact for different types of support. You can also find this information on our website here: https://www.motability.co.uk/get-support/contact

Thank you,
Molly

Noté 1 sur 5 étoiles

utterly disgusting from mobility scheme how do you sleep at night

customer service at mobility scheme when you're wanting to lease a vehicle is really good but when for example drive smart they believe the data over the disabled customer n telling people you have to have a cheap drive smart n app that requires 24 hours a day tracking through your smartphone surely that goes against laws n SAR data breach n don't get me wrong i would be stuck without my lease vehicle but surely mobility scheme would argue the governments new rules for disabled people rather than sitting back n letting government do what they want n the advanced payment on vehicles is just ridiculously high n gonna get higher n if you ask for a grant nine times out of ten it's refused because you asked for a petrol or diesel vehicle n not an EV n as for this drive smart mobility scheme giving it we are listening to our customers yeah right sure you did do that ya mean it took a court case for you to listen its about time mobility scheme brings down the Advanced Payments n help disabled people like the scheme is designed to do how many court cases will it take for you to listen n all those disabled people that have now been removed because of drive smart inaccuracy again you believed the data over the customer they've now lost their independencey cause of drive smart

14 mai 2026
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Hi Mike,

Thank you for taking the time to share your thoughts with us.

We’re sorry to hear that you were unhappy with the Drive Smart device. We truly understand how important our customers vehicles are to them. Please know that Drive Smart has been paused from Thursday 14th May while we review how it can better support our customers.

You can find more information about this on our website:

news.motability.co.uk/scheme-news/update-on-drive-smart/

We completely understand that advance payments have increased over the years and appreciate how concerning this can be. Cost have risen across the Scheme so advance payments have also been affected by this. We work very closely with our manufacturer partners to secure the best possible prices for our customers and pass on as much discount so we can offer value for money.

If you do want to discuss any of this more, please do contact our Live Chat team motability.co.uk/get-support/contact and quote ‘Trustpilot’. They are available between the hours of 8:30am and 6pm Monday to Friday and 9am to 1pm Saturdays.

Best wishes,
Lisa.

Noté 1 sur 5 étoiles

They say they look after their…

They say they look after their customers but they don’t they leave you too fight it out with a dealership to get the car repaired and they sit there and do nothing to help you then they have the front to make you feel worthless by blaming it on you when the car is sent back as it’s not safe to drive

19 septembre 2025
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Hi Adrian,

Thanks for taking the time to share your thoughts.

We are sorry you feel as though you haven’t been looked after. We will absolutely always look to help the best we can when contacted.

If you do need any further support, we will be more than happy to talk about this more. Please do reach out to our Live Chat team through our website motability.co.uk/get-support/contact and quote ‘Trustpilot. They are available between the hours of 8:30am and 6pm Monday to Friday and Saturdays 9am to 1pm.

Take care,
Lisa.

Noté 1 sur 5 étoiles

All the bullying from motability and…

All the bullying from motability and they have stop drivestupid because its not working. Any compensation for the bullying motability

14 mai 2026
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Hi David,

Thank you for taking the time to share your review.

Customer feedback is really important to us, so we recognised that Drive Smart was causing concern for some customers, which was never our intention.

We're working hard with our customers to improve this experience, to ensure customers can be confident driving with Drive Smart when its reintroduced.

If Drive Smart will apply to your lease in the future, please be assured we’ll give you plenty of notice beforehand.

Thank you,
Molly

Noté 1 sur 5 étoiles

Helping disabled customers to drive............ HAHHAHAHAHAHA

Don't use this scheme!!! Its not helpful anymore!! They just want to stalk and control you!! They claim its helpful.......... But ask anyone who's been FORCED to use their drive smart scheme........... AND believe me not one person will say its 'helpful'.

Cos drivesmart judge your driving. They have multiple RIDICULOUS criteria. If you drive for over 1 hour.......... then you MUST take a break for 10 minutes. THAT INCLUDES if you're traveling an hour and 10 minutes!!!! Oh and what's the penalty........ WELL YOUR SCORE GOGES STRAIGHT INTO THE RED!!!

If there is an old lady crossing the road.... and you break to not bump into them!!! Guess what?? Drivesmart says that harsh braking is bad........... SO YOU SHOULD RUN THAT LITTLE OLD LADY RIGHT OVER!!! IF YOU DON'T YOUR SCORE GOES INTO THE RED!!!

THIS IS DISCRIMINATION!!! THIS IS PUNISHING DISABLED PEOPLE THIS IS DISGUSTING!!

13 mai 2026
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Hi Ailsa,

Thank you for taking the time to share your review.

We recognised that Drive Smart was causing concern for some customers, which is why we made the decision to pause the programme from 14 May 2026.

Our focus now is on improving the overall app experience so customers can feel more confident and supported when using Drive Smart. Should Drive Smart be reintroduced for your lease in the future, we'll make sure to provide plenty of notice beforehand.

Thank you,
Molly

Noté 1 sur 5 étoiles

Dreadful service from Motability

Dreadful service from Motability - I have 2nd vehicle on the scheme and whilst Motability's CEO has a package o f at least £846,000 a year these days clearly this is not the result of good customer service by Motability which just gets worse. The "bot" accessing my Motability account openly says that it cannot accept direct questions and the subject boxes are im possible ... all for a question about the next service of my vehicle. Neither my carer nor I get any joy... giving up after waiting 38 minutes on the phone too. With the results of the Government's demands falling due to customers of the scheme by 1st July 2026 I will hardly be surprised if there is a significant exodus from the scheme precursored by many fewer new customers. A reducing focus on the needs of disable people - shame on you Motability

12 mai 2026
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Hi Geoff,

Thank you for taking the time to share your review.

I’m sorry to hear of any delay in reaching us, we aim to promptly support our customers, but this can vary at busier times. To find a way to contact us that best suits you, please visit our Contact Us page here: https://www.motability.co.uk/get-support/contact

The upcoming Scheme changes for new leases from 1 July have been in response to the UK Government’s tax changes, meaning the cost of delivering the Scheme will increase. In order to support our customers as best as we could with rising costs, we’ve made careful changes to protect our all-inclusive package, whilst keeping the Scheme sustainable for the long term.

You can find out more on our dedicated Scheme Changes page: https://www.motability.co.uk/changes

Take care,
Molly

Noté 1 sur 5 étoiles

Smart drive fiasco

The drive smart is reportedly riddled with faulty assumptions and direct line are not interested. They ignore the obvious and cancel the insurance, thus the lease.
They are using the smartphone sensors in isolation and are not interested in the reason for.
They have dragged a respected Motability service into people fearing for their freedom. Shameful.

9 mai 2026
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Hi Gordon,

Thank you for sharing your review.

We recognised the experience of using Drive Smart was causing concern for some customers, so we made the decision to pause it from 14th May 2026.

We’ll be working hard to improve the app experience, ensuring customers can drive confidently with Drive Smart. If Drive Smart will apply to your lease in the future, we’ll give you plenty of notice before its reintroduced.

Thank you,
Molly

Noté 1 sur 5 étoiles

Absolute disgrace of a scheme

Absolute disgrace of a scheme! Not a single one of these people care about disabled people! I have had nothing but stress after falling into their trap! I have lost money, property and received fines for a car I wasn’t even driving! For which I have had to get the police involved. Customer service are useless! As if having disabilities isn’t hard enough on the daily, this scheme just makes it worse!

3 avril 2026
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Hi J D,

Thank you for taking the time to share your experience, it’s disappointing to hear you didn’t feel as though you had the right support for this issue.

If you still need support with this, please feel free to reach out and we’ll do our best to help. You can find all the ways to contact us here: https://www.motability.co.uk/get-support/contact

Thank you,
Molly

Noté 1 sur 5 étoiles

Discrimination

The reduction in miles is totally ridiculous. My son and myself are disabled. Twice as many appointments so how on earth can we keep under the limit. Its going to cost £1000's to stay just in the mileage alone. Total discrimination.

8 mai 2026
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Hi Viki,

Thank you for taking the time to share your concerns. I can understand concern about the upcoming mileage changes especially if you have important appointments to make.

Due to UK Government tax changes, the cost of delivering the Scheme will be increasing. Without action, leases on average would have risen by around £1,100 which we know would be unaffordable for many of our customers.

To help protect the all-inclusive package customers rely on, we've adjusted the mileage allowance to better reflect typical usage. Over 73% of customers drive 10,000 miles or less per year. Additional mileage will come at an extra cost due to the increased maintenance, insurance and repair costs that come with higher mileage.

We appreciate these changes won't feel the same for everyone, but they help keep the Scheme affordable and sustainable for the long term. For the latest updates, you can visit our dedicated Scheme Changes page: motability.co.uk/changes

Thank you,
Molly

Noté 1 sur 5 étoiles

Motability was once a supportive trustworthy…

Motability was a supportive trustworthy organisation which supported many disabled in maintaining independence sadly this had declined rapidly the philosophy behind Motability is quietly changing: from empowering disabled people with personal freedom…to managing disabled transport through more controlled, monitored and standardised systems, reduction in mileage, increased excess mileage charge, VAT on advance payments, increasing advance payments, reduction in tyre replacements, unable to extend leases etc
Motability risks fundamentally altering the scheme from a support-based system into one based on surveillance, restriction, and compliance monitoring – and resulting in real safeguarding and accountability concerns.
I recognise that there is a need to manage costs and ensure the long-term sustainability of the scheme.
However, this must be balanced against the significant financial strength of the Motability system, which has reported substantial reserves and surpluses in recent years. Against that backdrop, it is deeply concerning that measures being introduced to control costs are placing the burden on disabled people through increased monitoring, restriction, and risk of losing essential support.
Cost management cannot come at the expense of dignity, safety, and fundamental rights. Any approach must be proportionate, transparent, and fair — and must not shift risk onto those who rely on the scheme for basic independence.
Motability needs to regain trust by openly addressing the concerns that customers are actually talking about, rather than appearing to pivot the conversation elsewhere.
They have not made a minor policy adjustment but a fundamental change to how essential disability mobility support is accessed, monitored, and potentially withdrawn, with significant implications for human rights, equality, and democratic accountability.
A Motability car is not a luxury, it is independence, dignity and freedom.
Disabled people do not just need “access to transport.”
We need independence, choice and control over our own lives.

1 mai 2026
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Hi Ol,

Thank you for taking the time to share your thoughts and feedback.

We are sorry to hear you’re disappointed with the changes within the Scheme.

Following the Government’s announcement regarding changes to VAT and Insurance Premium Tax (IPT), we’ve had to review the Scheme to help ensure it remains sustainable so we can continue supporting our customers for many years to come. Our aim is to continue offering our core all inclusive package, which we know is so important, while still providing good value for money and a wide range of choice. We also work closely with manufacturers to secure the best possible pricing and pass on as much discount as we can to our customers.

We understand that these changes may affect some customers more than others. We appreciate there is a lot to think about when looking to renew with us or being part of the Scheme and customers need to consider whether the Scheme is the right choice for them. We truly recognise how important independence is, and the difference it makes to have the freedom to use your vehicle for everyday life.

Please know Drive Smart is currently on pause while we review how it can better support customers going forward.

You can find more information on this on the changes and Drive Smart on our website:

www.motability.co.uk

Best wishes,
Lisa.

Noté 1 sur 5 étoiles

Decline in Customer Service

It is now very time consuming stressful and no longer user friendly when contacting Motability Operations. Many users give up due to long delays on the telephone and online chat calls. Even authorised dealers are experiencing problems and delays in getting routine repairs and maintenance authorised by them, needing videos etc. as proof of failure and dilapidation 😡😱

7 mai 2026
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Hi Jack,

Thank you for taking the time to share your review. I'm sorry to hear that you may have experienced a delay when trying to contact us.

We understand how frustrating it can be when you're looking for support and are unable to get through as quickly as you'd like. While we always aim to answer enquiries as promptly as possible, response times can occasionally be longer during particularly busy periods.

We appreciate your patience and feedback, as it helps us understand where we can continue to improve the service we provide to our customers.

Thank you,
Molly

Noté 1 sur 5 étoiles

Changes to the scheme is dreadful

I think Motability need to have major rethink on how they operate and the real needs of disabled people.
When I joined scheme it was excellent, great car choices and prices were well below what you could get through leasing offers, 20,000 miles a year usage, great service and option to purchase the vehicle at end of the lease if you wished to.
Now! O my god what a change! And NOT for the better. How can a scheme (Charity at that) get so bad that at the end of the lease you can get same car, same mileage and lower up front payment with much lower monthly payment than through the scheme designed for disabled needs! It beggars belief!
Latest Update, from July 2026 they have halved the amount of mileage and dramatically increased the excess mileage charge to an extent that in my situation it would now involve an additional payment on end of lease of £7,500!!!
So I pay upfront in region of £4000 for average EV ( of which I’ve had 2) pay total allowance including increases over next 3 years and at end of lease pay another additional £7500.
This was designed as a means of disabled and people with mobility issues a cost effective way for them to keep mobile and independent but now just turned into a Big Business Corporation and NOT a Charity.
All lease companies charge excess mileage at around 7 to 12pence per mile, you are now charging 25pence per mile - ripping off people on the scheme and reducing there mobility due to increased costs.
Disgraceful for an organisation put in place to help mobility you are now restricting it.

6 mai 2026
Avis spontané
Logo de Motability Scheme

Réponse de Motability Scheme

Hi Les,

Thank you for taking the time to share your review. I can appreciate your concerns about the changes to costs and mileage.

I’d like to reassure you that there are still many vehicles available on the Scheme with low or no Advance Payment, and you can filter by price using our online Find a Vehicle tool: https://www.motability.co.uk/find-a-vehicle

It may help to understand that tax changes announced in the UK Government’s Autumn Budget last year have increased the cost of delivering the Scheme. Within the car industry, prices have also been rising for some time, which is why we update our prices every three months so we can offer you the best deals from each manufacturer.

The mileage adjustment for new leases from 1 July helps reduce the impact of these rising costs to our customers. As mileage is one of the Scheme’s biggest cost drivers, we’ve set the allowance closer to what most customers already use, while still offering the option to purchase additional mileage if needed.

We understand this may impact people differently, but this approach helps reduce that impact to as many as we can, whilst keeping the Scheme sustainable for the long-term.

You can stay up to date on our dedicated Scheme Changes page here: https://www.motability.co.uk/changes

Thank you,
Molly

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus