Iznik Fashions Avis 

85
•
TrustScore 2 sur 5

2,0

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

I ORDERED TWO SUITS FOR £100 TO THE UK ORDER NUMBER 000512306505. CHEAP LOW QUALITY MY SUIT WAS RUINED IN ONE WEAR, I WILL HAPPILY UPLOAD A PICTURE (NO OPTION TOO BUT CAN SEND UPON REQUEST) IM DISGUST... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Ordered in February or March, received ky clothes by June and even that one suit without pants/sharah. E mailed them many time and on 26th of June they e mailed me to say they have posted me my missi... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

I recently placed an order with Iznik Fashions from Canada and had a great experience! The outfit’s quality and stitching are absolutely beautiful. Although it took a little longer for my order to arr... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Customer service doesn’t respond. placed an order on 14th of April, still no sign of despatch email. Keep sending message and surprisingly before placing order they sent message straigh... Voir plus

À propos de l'entreprise

  1. Boutique de tenues de soirée
  2. aussi dans
  3. Magasin de vêtements
  4. Magasin de vêtements pour femmes

Écrit par l'entreprise

Iznik is an ethnic wear for women using fusion of niche style amalgamated in rich embellishments with pure thread of silk.


Coordonnées de contact

2,0

Bas

TrustScore 2 sur 5

85 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 14 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 48 heures

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

2,0

Tous les avis

(85)

32 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

I ordered suit material in size medium

I ordered suit material in size medium, it has arrived and is very large in size- nowhere near medium. I have repeatedly messaged and emailed for weeks with no response.
Its so disgraceful how they can completely ignore customers, I wish I had checked trust pilot beforehand as I am clearly not the first person this has happened to.
Very disappointed to say the least and would strongly recommend that you avoid shopping with them.

10 février 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

DO NOT ORDER FROM IZNIK!’

DO NOT ORDER FROM IZNIK!’

I reside in the UK, I strongly advise against ordering from this brand. I regularly purchase outfits from brands such as Sana Safinaz, ETHNC, Sapphire, Neha Faisal Atelier, and others, all of which have consistently provided excellent delivery timelines, order updates, and customer service. Unfortunately, my experience with this company has been extremely disappointing and atrocious.

I placed an order for the outfit IPF-07 Printed Viscose Linen on 30 DECEMBER 2025 (LAST YEAR). As of 6 February 2026, more than five weeks later, I have received neither the outfit nor any update regarding my order status.

Despite repeatedly following up, all responses I have received are automated, AI-generated emails that fail to address my concerns or provide any concrete information. There has been no genuine customer support or accountability.

Furthermore, I believe the company’s website is misleading. The outfit was listed as “Ready to Ship – Stitched,” which implies that the item is prepared for immediate dispatch. However, a small, easily overlooked note states that dispatch may take up to five weeks. This disclaimer contradicts the “Ready to Ship” label and appears to be intentionally placed in a way that to mislead customers into making a purchase.

It has now been five weeks and three days, and I have received neither the product nor a proper update. I have retained all correspondence and evidence related to this order, if anyone would like to see it.

6 février 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

I ordered a suit from them and it was unwearable.

I ordered a suit from them and it arrived so badly made that it’s unwearable. They then wouldn’t allow me a refund. I asked repeatedly. Then when I posted on their IG to warn other customers (who were reaching out to me to find out what had happened) they would take the posts down and in the end blocked me from their IG. No accountability and no remorse. We need to stop people from being conned by this company.

10 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Iznik Fashions

Réponse de Iznik Fashions

Dear Valued Customer,
Thank you for taking the time to share your feedback with us. We sincerely apologize for the disappointing experience you've had with your order, and we deeply regret that our product and service did not meet your expectations.
At Iznik Fashions, we take quality and customer satisfaction very seriously, and we are genuinely concerned to hear about the issues you've faced with your suit. This is not the standard we aim to deliver, and we want to make this right.
We would like to resolve this matter immediately.
To assist you promptly, we kindly request the following information:

Order Number (e.g., GIZ-XXXX)
Email Address used for the order
Date of Purchase
Photos of the quality issues (if possible)

Please share these details by emailing us directly at [help@iznikfashions.com] or by sending us a private message here on Trustpilot, and we will prioritize your case for immediate resolution.
Our Commitment to You:
We will thoroughly investigate your concerns and work with you to find a satisfactory solution, whether that involves a replacement, alteration, or refund as appropriate. Your satisfaction is important to us, and we are committed to resolving this issue as quickly as possible.
Regarding your experience on Instagram, we sincerely apologize if you felt unheard or dismissed. This was never our intention, and we want to ensure every customer concern is addressed properly through our official customer service channels.
We value your feedback as it helps us improve our products and services. Please reach out to us directly so we can make this right for you.
Thank you for giving us the opportunity to resolve this matter. We look forward to hearing from you soon.
Warm regards,
Iznik Fashions Customer Care Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Cheap Chiffon by IZNIK # IZNIK

I purchased chiffon suit CC-69,order #IZ 338183 on first week of December ‘25 for Rs. 9,900 and then spent an additional Rs. 10,000 on stitching and appliqué work because the suit came with numerous front and back organza and chalk lace embroidery patches that required skilled labor to attach.
On the very first wear, within two hours, the embroidered organza, chalk lace, and patches on both side lengths pulled on the chiffon, causing severe tearing. The sleeves are badly damaged, almost as if the fabric was chewed, and the base chiffon is such extremely poor quality that it could not even hold the fine sequins and resham work.
Despite this clear quality issue, Iznik has refused to take responsibility, hiding behind an unrealistic 24-hour complaint policy. It is simply not possible to stitch a suit with extensive appliqué work, wear it, and then file a complaint within 24 hours.
IZNIK uses cheap chiffon fabric and misleads customers with beautiful advertising while delivering substandard quality. Don’t trust # IZNIK . They take no accountability, You get all your money wasted and they wouldn’t compensate for any thing. #IZNIK
Trustpilot does not have photo uploads option.However, I have already submitted detailed photographs of the damaged product to Iznik fashion.

23 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Iznik Fashions

Réponse de Iznik Fashions

Dear Customer,

Thank you for taking the time to share your detailed feedback. We are truly sorry to hear about your experience and understand how disappointing this situation must have been, especially after the effort and cost involved in stitching and embellishment.

At Iznik Fashions, we place great importance on quality and customer satisfaction, and it is never our intention to deliver a product that does not meet expectations. While chiffon and heavily embellished fabrics are delicate by nature and require careful handling, we take all quality-related concerns seriously and review them on a case-by-case basis.

To assist you properly and investigate this matter further, we kindly request you to share the following details with us via direct message or email:

Order number

Article code (CC-69)

Clear pictures and/or a short video of the affected areas

Date of delivery

Regarding the complaint timeline, our policy is designed to ensure timely assessment of fabric and workmanship concerns; however, we are always open to reviewing genuine cases when sufficient information is provided.

We value your feedback and would appreciate the opportunity to look into this matter thoroughly and respond appropriately. Please allow us the chance to review your case before drawing final conclusions.

Warm regards,
Team Iznik Fashions

Noté 1 sur 5 étoiles

Wrongly stiched dress & then refused to admit


Worst experience ever. I ordered CC-72 Embroidered Net with a printed lehenga, but received a completely different, wrongly stitched outfit. After ignoring my messages and emails, they finally replied only to say that sale items are not exchangeable or refundable. A sale item does NOT justify sending incorrect or defective clothes. The mistake was theirs, yet they took zero responsibility. Extremely unprofessional and misleading brand. Avoid at all costs.

9 janvier 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

I didnt receive my lining material for…

I didnt receive my lining material for which they charged separately 16USD. No response to my emails and messages.
Really disappointed by the customer service.

6 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Iznik Fashions

Réponse de Iznik Fashions

Dear Rabia,

Thank you for bringing this to our attention, and we sincerely regret any inconvenience you may have experienced.

We take such concerns very seriously. Kindly note that stitched orders with paid lining are dispatched accordingly, and this issue does not reflect our usual standards. We would like to thoroughly review your case and resolve it at the earliest.

To assist you properly, we request you to please share your order number and registered email address with us (either by replying here or contacting us directly at help@iznikfashions.com), so our team can look into the matter and take appropriate action.

We appreciate your patience and assure you that our customer support team will do their best to resolve this promptly.

Warm regards,
Team Iznik Fashions

Noté 1 sur 5 étoiles

This s to bring all ur kind attention…

This s to bring all ur kind attention that aftr putting my review the iznik contact me and they were asking me to keep the very bad material they snd me not the one i order they are offering me aditional 50%refund also i rejected it i am not using such materials at all ,and what about the money i paid for sky net and i paid aditional 16 dhs as importing tax ,i jst told them either u pay my full money and take ur item bak i dont need it,so guys this s their ethics,be very careful while deeling with iznik fashions.they are not responsibl at all for their mistakes and they are not commited to their responsiblity too

4 décembre 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Delayed Order, Ignored Messages, and Clear Violation of UAE Consumer Law

I placed an order with Iznik on 22 October. Their own policy states that delivery takes 25 working days. Today is 3 December which is the 30th working day and my order is still not delivered. This is already a violation of their stated terms and a clear breach of UAE consumer protection regulations.

What makes the situation worse is the complete lack of accountability. I reached out repeatedly and most of my messages were ignored. When I finally received a reply yesterday, I was told the order is “ready” and will be shipped “soon.” Yet nothing has been shipped and no credible update has been provided.

If Iznik chooses to sell to customers in the UAE, then they must comply with UAE consumer law. Delayed deliveries, ignored messages, and vague excuses are not only unprofessional but also unlawful within this market. Businesses are required to deliver within the promised timeframe or provide a real resolution. Iznik has done neither.

Since my order has still not been dispatched, I will be filing an official complaint with the consumer protection division. If this continues and my order remains undelivered, I will ensure that the matter is escalated to the point where Iznik is no longer allowed to sell within the UAE.

I did not ask for a refund. I asked for my order to be shipped as promised. Instead I received delays, silence, and a disregard for the law. Based on this experience, I cannot recommend this company to anyone.

2 décembre 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

iznik is a scam

Terrible experience with iznik. placed an order via online payment on 18.09.25, still didnot receive it. customer service is pathetic and useless.Never buying from them again.

18 septembre 2025
Avis spontané
Logo de Iznik Fashions

Réponse de Iznik Fashions

Dear Asma Mustafa,
We sincerely apologize for the inconvenience you’ve faced and truly regret the frustration this situation has caused. This is certainly not the experience we want any of our valued customers to have.
Please share your order number and contact details with us in inbox/private message, so our team can immediately review the issue and resolve it on priority.
At Iznik Fashions, we always strive to ensure a smooth and satisfying shopping experience, and we assure you that we will take all necessary steps to rectify this matter and prevent such incidents in the future.
Thank you for bringing this to our attention we genuinely appreciate your patience and understanding.
Warm regards,
Team Iznik Fashions

Noté 5 sur 5 étoiles

Worth the Wait! Loved My Iznik Outfit ♥️

I recently placed an order with Iznik Fashions from Canada and had a great experience! The outfit’s quality and stitching are absolutely beautiful. Although it took a little longer for my order to arrive, it was definitely worth the wait. I’m really happy with my purchase and can’t wait to wear it for my special event!

29 août 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Unexpected shipping costs

I ordered my suits from Iznik on the 16th of august. There was an free shipping azadi deal for international customers. So I ordered a few clothes. The stichting took about 8 weeks kept messaging them about why my order not sent yet. Replied with a message with no valid answer to my questions eventually they said I need to pay shipping costs after 8 weeks. They said there was no free shipping for international customers. How on earth would I have been able to check out without paying for shipping costs for an international order. Disgusted to my stomache i said fine sent the parcel to relaties in pakistan. i still have the issue my order is onhold in pakistan via postex.
Iznik are thieves don't waste your money and time. Customer service is the worst unproffessional team i ever camera across. not helpfull at all. Disgusting People. Wish i read the reviews before ordering from them.

16 août 2025
Avis spontané
Logo de Iznik Fashions

Réponse de Iznik Fashions

Official Reply from Iznik Fashions

Dear Ms. Azara Ali,

We sincerely regret to hear about your experience and truly apologize for any inconvenience caused. At Iznik Fashion, we highly value our customers and always aim to provide the best possible service.

After carefully reviewing your order (Order ID: GIZ-2762), we would like to clarify that your order was placed during a temporary technical glitch on our website, which resulted in international shipping charges not being applied at checkout. As per our clearly stated policy, all international orders are subject to shipping fees, and unfortunately, due to this system error, the charges did not appear during your transaction.

Once our team identified the issue, we promptly reached out to you to explain the situation and requested payment for the international shipping charges. You kindly informed us that you preferred to have your parcel delivered to a local address in Pakistan, and upon your request, we shipped the order via PostEx Courier Service (Tracking No. 26199720040749). The parcel was delivered successfully and in premium condition.

We understand that technical issues can be frustrating, and we deeply regret any confusion caused. Please be assured that there was no intention to mislead or inconvenience you in any way. Our team acted in good faith to fulfill your order as per your updated instructions and ensure you received your items promptly.

Your feedback is important to us, and we will continue to improve our systems and communication to avoid such situations in the future.

Warm regards,
Team Iznik Fashion
Customer Care Department

Noté 1 sur 5 étoiles

Had a fraudulent experience with İznik

Had a fraudulent experience with İznik. I placed an order worth 30k, received it in 3 days, and then traveled abroad. While I was away, they sent another parcel for 30k without my consent and collected payment from my parents, who assumed it was an order I have placed where I already collected my order.
The 2nd parcel suit is worth around 10k, which I never placed and they collect 30k again When I complained, İznik simply blamed their courier and took no responsibility. No customer control, no accountability, and no protection of customer information.
Be careful before ordering from them. I wish I can give them _0 review be aware

30 août 2025
Avis spontané

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus