James Gibb Avis 

918
•
TrustScore 3 sur 5

3,1

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

I live in Inverness, Countess Park. Two weeks ago my car was accidently damaged by a contractor cutting grass around our block of appartments. I contacted Aberdeen office and the problem was resolved... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

Would be 0 stars if possible. Constantly focussed on charging home owners more, fining home owners, and have a team of account handlers who don’t have a clue. Terrible, expensive service which a... Voir plus

Noté 4 sur 5 étoiles

The new estate manager, Jemma McLean has made a big difference already. Very helpful, has a sense of urgency, dealing quickly with things. A very good communicator & listener. Willing to go the ext... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

Terrible value for money, charge a high management fee for poor service. Apparently run tendering process but still charge over twice the market rate for their ‘approved’ services. Charged residents t... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Agence immobilière

Écrit par l'entreprise

Focusing purely on property factoring, James Gibb residential factors provides a first class service package to our customers, based on the good, honest, traditional family values instilled by generations of the Gibb family since 1872.


Coordonnées de contact

3,1

Moyen

TrustScore 3 sur 5

918 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Demande des avis aux clients

Cette entreprise invite régulièrement ses clients à laisser des avis, qu’ils soient positifs ou négatifs.

A répondu à 80 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'une semaine

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

3,1

Tous les avis

(918)

158 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Costs a fortune

Costs a fortune , robbers as far as I am concerned

31 janvier 2026
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good Afternoon Chloe,

Thank you for taking the time to leave us a review. We're sorry to hear you feel our costs are high; properties with many amenities such as lifts, common boiler systems, shared water tanks etc. will attract higher maintenance costs, however the only fee that we receive is your quarterly management fee.

Your Property Manager will contact you to explain the charges on your invoice and address any concerns you have.

Kind Regards,

James Gibb

Noté 4 sur 5 étoiles

Quick response to the repair enquiry

Quick response to the repair enquiry
Good communications afterwards

4 décembre 2025
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good Afternoon,

Thank you for taking to time to leave us a review, we really appreciate your feedback.

Kind Regards,

James Gibb

Noté 5 sur 5 étoiles

Sensible, respectful, responsible

Sensible, respectful and responsible. We really appreciate the knowledge of our property manager.

22 janvier 2026
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good afternoon,

Thank you for taking the time to leave us a review.

We're delighted to hear you're happy with the service from your property manager and will make sure to pass them your feedback.

Kind Regards,

James Gibb

Noté 5 sur 5 étoiles

key replacement

Needed a key replacement, was dealt with promptly a dropped off directly by property manager.

22 janvier 2026
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good Morning Rob,

Thank you for taking the time to leave us a review, we appreciate your feedback.

Kind Regards,

James Gibb

Noté 4 sur 5 étoiles

I sent Ixana Cassie a note to say…

I sent Ixana Cassie a note to say hasement lights were faulty. They were fixed the same day.

7 janvier 2026
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good Afternoon Gladys,

Thank you for taking the time to leave us a review. We're please to hear the lights were repaired promptly, we'll pass on your feedback to Oxana.

Kind Regards,

James Gibb

Noté 1 sur 5 étoiles

Extremely poor service

Shocking service provided by this company charging for providing little to no services taken extra charges for work that is never been done

23 janvier 2026
Avis spontané
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good Morning Mr Crawford,

Thank you for taking the time to leave us a review. We're unable to locate an account on our system in your name so have sent you a request for more information to allow us to look into your concerns and discuss them directly with you.

Kind Regards,

James Gibb

Noté 5 sur 5 étoiles

James Gibb have factored a building we…

James Gibb have factored a building we have investment properties in and I have always found Sophie F from the Glasgow office organised and keen to push the maintenance of the building forward and this is essential to protect my investment in the building.
Some people are resistant to pay for factoring but I personally find it essential to keep buildings & developments, dry, safe and well maintained. imagine how difficult it would be to gather funds in from multiple owners!!!
keep up the good work guys
Graham

4 janvier 2026
Avis spontané
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good Morning Graham,

Thank you for taking the time to leave a review. We're so pleased to hear you're happy with the service from Sophie in managing your property. We'll pass your feedback to Sophie who will be delighted to hear it.

Kind Regards,

James Gibb

Noté 1 sur 5 étoiles

Overall Very Bad Factor

Very poor at dealing with upkeep, maintenance and repair. Slow to react to requests and poor stakeholder and contractor management. Also poor management of finances and payment collection, with additional money being collected via direct debit without warning.

9 janvier 2026
Avis spontané
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good Morning,

Thanks for taking the time to leave us a review. We can't find an account on our system in the name James Thorne so we've sent you a request for more information so we identify your account and respond to your concerns directly.

Kind Regards,

James Gibb

Noté 1 sur 5 étoiles

Legal threats before basic explanations. Unbelievable.

Since August I’ve been trying to get a clear explanation of my factor charges. Despite repeated requests, communication from Ross Moffat and Rachel Hendry has been slow, last-minute, and difficult to follow. I’ve had to send email after email just to understand my own account.

Before anything was properly explained, the situation was escalated to solicitors and even my lender, which caused completely unnecessary stress. I was also promised an account credit that, as of writing this, still hasn’t been applied.

I’m not disputing the charges. I’m disputing the way they were handled. The communication, clarity, and customer care have been appalling. This is the worst account management I’ve ever experienced.

6 janvier 2026
Avis spontané
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good afternoon,

Thank you for taking the time to leave us a review. We're sorry to hear you're unhappy with how we've handled your queries. I can see that you have been in regular communication with your property manager and one of our Associate Directors and you have also reached out to our Managing Director so we will answer your queries directly.

Kind Regards,

Speirs Gumley

Noté 1 sur 5 étoiles

Joke of an institution

Joke of an institution, charging absolute fortune for the maintenance, does absolutely zero in return, not once in last 5 years roads around the development been unsnowed, gritted or dealt with in any possible way. Grass getting cut about 4 times a year that's about it. Complete frauds. Someone should look into it and check what we are being charged for!!???

2 janvier 2026
Avis spontané
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good Morning Aleksander,

Thank you for taking the time to leave us a review. We're sorry to hear that you feel there is no maintenance being done in your development.

I have asked your property manager to contact you to explain what is included in our services and what you are being charged for.

Kind Regards,

James Gibb

Noté 1 sur 5 étoiles

Useless company

Moved out of our property over 5 years ago .. they produced a final invoice which was paid through our solicitors.. after several months of moving out of our property they finally sent us our float money back. Now 5 years down the line they have sent me an invoice for £11.33... for what? If you have miscalculated your accounts all those years ago thats a you problem!! I will not be paying.

22 décembre 2025
Avis spontané
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good Afternoon Ashley,

Thank you for taking the time to leave us a review. Please accept our apologies for this invoice being sent to you, we confirm this was an error and you should ignore it. We apologise for any inconvenience caused.

Kind Regards,

James Gibb

Noté 4 sur 5 étoiles

Meeting went well with Alasdair…

Meeting went well with Alasdair Crichton and important notes and photographs were made to help progress to next stage , i.e. professional assessment of works required, and prioritise the most serious work.

Following professional assessment, and production of a plan of works with estimates, agreement of works from the owners will need to be sought.

10 décembre 2025
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good Morning David,

Thank you for taking the time to leave us a review. We're really pleased to hear you felt the meeting with Alasdair was productive. He will of course keep all owners updated on progress.

Kind Regards,

James Gibb

Noté 5 sur 5 étoiles

Polite and Friendly

Polite, friendly. Try their best to fix any problems and prompt to reply

19 décembre 2025
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good Morning Mrs McPhilps,

Thank you for taking the time to leave us a review, we're delighted to hear you've found our team polite and friendly.

Kind Regards,

James Gibb

Noté 5 sur 5 étoiles

Great communication

Clear and efficient communications by email. Clear invoicing. Prompt and polite replies to emails. All work on the grounds completed to excellent standard. Emergency works on fallen trees undertaken swiftly and with excellent comms throughout.

19 décembre 2025
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good Afternoon,

Thank you for taking the time to leave us a review, we're so pleased to hear that you're happy with the service from our team and appointed contractors.

Kind Regards,

James Gibb

Noté 1 sur 5 étoiles

Dealing with James Gibb Residential…

Dealing with James Gibb Residential Factors feels like being bled for money at every turn. Charges appear with little transparency and the whole process feels focused on fees rather than helping homeowners.

Communication is poor, concerns are brushed off, and everything is handled in a rigid, bureaucratic way. Instead of support, you get stress and frustration.

I would strongly advise anyone to check every charge closely and keep everything in writing.

17 décembre 2025
Avis spontané
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good Afternoon Charles,

We have sent you a request for more information to allow us to locate your account information and provide you with a direct response to your concerns.

Kind Regards,

James Gibb

Noté 1 sur 5 étoiles

Very disappointed services

Very disappointed services, no one wish to help or speak regarding my issue. Unsure why we paid so much for the factoring . Avoid.

17 décembre 2025
Avis spontané
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Hi Carla,

We're sorry to hear you're disappointed in our service. You haven't mentioned what issue you need help with so we have sent you a request for more information so we can look into this and try to assist you.

Kind Regards

James Gibb

Noté 4 sur 5 étoiles

James Gibb is an adequate Factor

James Gibb is an adequate Factor that tends to keep me well informed. Their invoicing structure is a nightmare tho'.

5 décembre 2025
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good Afternoon,

Thank you for taking the time to leave us a review, we appreciate your feedback.

Kind Regards,

James Gibb

Noté 1 sur 5 étoiles

Inaccurate communal electricity charges

My apartment block was reissued estimated charges by EDF in August 2024 that totalled over £2000 per resident due to an inaccurate first estimated reading on 1.9.22 (an issue that has likely affected many James Gibb customers). Much of these charges are in breach of Ofgem backbilling rules. All told, EDF charged us £28,476.86 from late 2022 until the end of 2024, whereas our meter reads indicate we used £13,344.72 worth of electricity. Despite being charged more than double our usage James Gibb have provided the following responses: 1.) the charges are accurate 2.) the charges are not accurate, but have been balanced out by undercharging on the previous contract (no calculations to support this, and I wasn’t a resident during that time period) 3.) it’s not their responsibility to ensure the invoices are accurate. What they haven’t done is carry out my request that EDF recalculate the invoices from the meter reads, despite this dispute now running for 16 months. Their response has been reminiscent of deny, delay and defend tactics employed by insurance companies. We ended our contract with James Gibb at the end of 2024 and our costs have cut in half for a better service with Myreside.

*Update 12.2.26* James Gibb's broker has stated that the invoices cannot be recalculated according to the meter reads as the disputed period is more than 12 months old, and that would breach backbilling rules. Never mind that their reissued charges from the 1.7.2024 consist of invoices prior to 1.7.23. Even more comically, James Gibb's broker from Indigo swan has stated that we needed to dispute the reissued invoices prior to 09/23, even though they didn't yet exist. And now I am personally left with an excess charge of £1,458.75 for electricity I never used (£18,963.71 for the block 2 residents in total). On this basis James Gibb have closed the case. What a service!!!

14 décembre 2025
Avis spontané
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good afternoon Andrew,

Thank you for taking the time to leave us a review.

I understand you are in regular communication with an Associate Director in our Edinburgh office regarding your concerns and we are liaising with the utility supplier.

Kind Regards,

James Gibb

Noté 4 sur 5 étoiles

Grateful for service.

Our present manager is doing very well . Would give five stars if financial team did better xx

8 décembre 2025
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good Morning,

Thank you for taking the time to leave us a review. We really appreciate your feedback.

Kind Regards,

James Gibb

Noté 1 sur 5 étoiles

Cowboys

Cowboys.
Can't/ won't explain charges on bills.
Ignore even emergency contact - fire alarm going off all bank holiday weekend.
Charge commission on insurance!
Never respond to complaints.
Change your factor - it's not that difficult 😊
*Edit - in response to JG reply. We did leave JG over a year ago and we STILL don't have final confirmation of electricity bills and other bills dating back several years and they won't share the bills with us because they're are apparently far too many for us to manage.
In addition they didn't respond to a SAR in time and then were awkward about how they would share it. I spoke with the ombudsman and will pursue it again once all dealings with JG are complete before myself and my neighbours pursue another tribunal.

1 octobre 2025
Avis spontané
Logo de James Gibb

Réponse de James Gibb

Good Morning Flowers,

Thank you for taking the time to leave us a review.

We can see that you left a 1-star review in December 2024, and in that feedback you mentioned that you had changed your factor and were no longer a client of ours.

Normally, we would ask for your account details so we can look into your concerns and respond to each point directly. However, as it appears you have not been a client for around a year, we are unable to do this.

If this is not the case and we do still manage your property, please contact your property manager, who will be happy to review your account and address any queries you may have.

Kind Regards,

James Gibb

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus