Om rättvisa ska utkrävas är det Bill William Aladin ni ska kontakta, han är (var) Naturexpertens vd innan de gick i konkurs. Jag ganska säker på att jag pratade med honom via mejl ett par gånger, trot... Voir plus
Naturexperten
Merci de votre visite sur Trustpilot. Malheureusement, il n'est plus possible de laisser un avis sur cette page parce que le site web de l'entreprise n'existe plus. N'hésitez pas à nous contacter si vous avez des questions.
Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus
Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus
Lisez les avis des autres
Bluff företag.... Vanning.... Oj, nu fick Naturexperten en stjärna mer än vad dom förtjänar. Beställde ett par cykelvattenflasker, plus ett par byxor i slutet av janurari. Har ännu inte fått de... Voir plus
Beställde två par vantar för tre månader sedan. Ingen leverans, ingen återbetalning. Trots upprepade mejl (ca 20 stycken) med kundservice, fick jag till slut besked om att varorna var slut – informati... Voir plus
UNDVIK RÅTTORNA!! Riktiga muppar de köper bra reviews för att de ska skriva bra saker när troligen är råttor som sitter andra sidan jorden med varsin dator och ljuger om att man ska få sakerna. Om... Voir plus
L'entreprise a répondu
À propos de l'entreprise
- Magasin de vêtements et d'articles de plein air
- Magasin de vêtements de sport (activewear)
- Sports d'aventure
- Site de camping
- Magasin de skis
Écrit par l'entreprise
På Naturexperten brinner vi för att göra friluftsliv och äventyr tillgängligt för alla. Vi erbjuder ett brett sortiment av kvalitetsprodukter inom outdoor, kläder och utrustning – alltid till konkurrenskraftiga priser. Vi strävar efter att ge våra kunder en smidig köpupplevelse med snabb leverans och personlig service. Har du frågor om våra produkter eller behöver hjälp att hitta rätt, är vårt kunniga team bara ett mejl eller samtal bort. Vi är själva entusiaster och hjälper gärna till att göra ditt nästa äventyr ännu bättre! Varför välja oss? Brett sortiment av ledande märken inom friluftsliv och outdoor. Konkurrenskraftiga priser för alla plånböcker. Personlig service, vi är här för att hjälpa dig! Snabba leveranse, vi vet att du vill komma ut och njuta av naturen så fort som möjligt. Tack för att du väljer Naturexperten. Tveka inte att kontakta oss om du har frågor – vi finns här för dig! Mvh, Teamet på Naturexperten
Coordonnées de contact
Suède
- naturexperten.se
Om rättvisa ska utkrävas är det Bill…
Om rättvisa ska utkrävas är det Bill William Aladin ni ska kontakta, han är (var) Naturexpertens vd innan de gick i konkurs. Jag ganska säker på att jag pratade med honom via mejl ett par gånger, trots att han använde flera olika kvinnonamn för att få det att verka mer som ett seriöst företag (och för att man generellt sett är mer vänligt inställd till kvinnor i kundservice?) men jag är ganska säker på att det bara är han. Hans pappa verkar ha varit medgrundare vid starten. Jag skriver detta ifall någon vill anmäla honom, vilket jag tycker att han förtjänar, för risken är annars att en samvetslös person som detta startar nya företag och lurar ännu fler.
Bluff företag...
Bluff företag.... Vanning....
Oj, nu fick Naturexperten en stjärna mer än vad dom förtjänar. Beställde ett par cykelvattenflasker, plus ett par byxor i slutet av janurari. Har ännu inte fått dessa. Trots flera mail och uppringingar. Nu har jag gett upp. Har aldrig fått svar på mailen, lyckas dock tag på dom vid ett tillfälle på telefon.
Nu har Jag fått redan på att dom har gått i konkurs. Inte så konstigt med tanke på hur dom behandla sina kunder. Fast det var kanske hela ideén med företaget.
Lyckligtvis har man lagt ner hemsidan så fler inte kan blir lurade.....
Beställde varan
Beställde varan, men fick den aldrig. Nu 3 månader senare, utan någon återkoppling eller svar från Företaget, fick jag veta att dem gått i konkurs.
Inga produkter trots betalt
Fick orderbekräftelse på min beställning 21/2 och har sedan dess inte hört något trots att jag mejlat. Tyvärr betalade jag direkt.
Naturexperten
Naturexperten. Bluff. Retunerat mina varor men ej fått pengarna åter. Nu är sidan ständ. Grundlurad för 1:a gången. //Elisabeth
BLUFFVARNING
Jag beställde från Kockensredskap.se för över en månad sen och har fortfarande inte fått min vara precis som många här. Och när jag nu läser recensionerna här på Naturexperten ser jag ju samma mönster. Inget svar från kundtjänst heller. Började gräva lite och hittade en tråd på Flashback där flera bolag nämns bland annat Kidsonestore och Naturexperten alla med liknande problem. Det verkar som att många drabbats. Allt verkar dessutom kunna kopplas till en person vid namn Samuel Wennberg, som dyker upp i flera sammanhang. Sök på honom på TikTok så förstår ni varför jag skriver detta här också. Jag har inte handlat från Naturexperten, men med tanke på kopplingarna känner jag att jag vill dela denna information för att hjälpa andra att vara vaksamma. Hoppas verkligen jag har fel, men det ser inte bra ut.
Återbetalar inte min retur
Återbetalar inte min retur, men såg nu att flera har problem.
Med andra ord lurad av ett blufföretag.
Jag har försökt få kontakt sedan i December med blandad framgång.
Vill returnera varor
Vill returnera varor, men svarar inte på mail eller telefon. Nu sitter jag med varor på flera tusen kronor som jag inte kan ha och tänkte skicka tillbaka.
Inte fått saker jag har beställd och…
Inte fått saker jag har beställd och betalat. Autosvar om att de är satt i konkurs. Surt!
Saknar återbetalning, dålig service
Saknade en del av försändelsen och blev lovad återbetalning (efter bekräftelse på telefon) men har inte inkommit på 1 månad. Dålig stil, svarar inte i telefon eller mejl!
UPPREPAD PÅSTÖTNING
gav inget resultat. Naturexperten svarar inte på mail annat än med automatsvar som utlovar snar återkoppling.
En av tre beställda och betalade varor saknades i min försändelse. Inte ett knyst till svar och inga pengar återbetalda. Skamligt att behandla kunder på det sättet!
Beställde strumpor som inte kom
Beställde strumpor som inte kom , såg sen att dom är i konkurs , surt
Konkurs för Naturexperten Sverige AB…
Konkurs för Naturexperten Sverige AB inledd 6 mars vid Halmstads Tingsrätt. Jag misstänkte redan i mitten av februari när jag talade med Bill som sa att min retur var återbeltad - men inga pengar kom - att något var galet. De klarade inte ens av att hålla bolaget vid liv i 1 år.
Beställde den 18 januari 2025 men ingen…
Beställde den 18 januari 2025 men ingen leverans.
Flertal försök att kontakta Naturexperten men bara ett automatsvar.
Oerhört dålig kommunikation och jag känner mig lurad då jag inte fått några varor levererade fastän jag betalt.
Nästa steg får nog bli ARN
Jag har fortfarande inte fått mina…
Jag har fortfarande inte fått mina varor som jag beställde innan jul, trots otaliga påminnelser via mail så får jag bara som svar att de ska återkomma, men INGET händer!
The worst store ever
The worst store ever! They send me 2 faktura for one order from svea and fortnox, and they are not answering on mails and phone calls... for one stuff I need to pay twice... really bad !!! And also big 👎for fortnox...
Företaget satt i konkurs
Hade oturen att lägga en order strax innan företaget gick i konkurs.
Unbelievably bad experience
Unbelievably bad experience. I want to send back an order but since their online shop has been closed for weeks, it's impossible to initiate the return and the time to send the item back is slowly running out. They don't answer any emails or calls, no matter how often you contact them. It seemed like a serious online shop at first but I should have believed the bad reviews. I don't understand how this shop is still able to operate and continues to troll people.
Köpte ett par skidglasögon och…
Köpte ett par skidglasögon och handskar. Glasögonen fick vi men inte handskarna… mejlat, försökt och ringt och skickat SMS inget svar…
Bluffbolag
Bluffbolag! Levererar inte varan men tog betalt!! Handla INTE här! Varning!!!! Svarar inte på mail/telefon.
L’expérience Trustpilot
Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.
Les entreprises peuvent utiliser nos invitations automatiques pour collecter des avis. Ils sont accompagnés du statut « Vérifié » pour indiquer qu'il s'agit d'expériences authentiques.
En savoir plus sur les différents types d'avis.
Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.
En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.
La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.
Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.







