Newton Property Management Avis 

1 202
•
TrustScore 4.5 sur 5

4,3

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

Newton are a reliable and responsive factor. They replied to my requests for property maintenance quotes and work promptly, and the work has been done very quickly. I’m relieved that I can rely on the... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

First class customer service during our conversation this afternoon with James Breckenridge. My dad was needing help getting his account changed to DD and James made the whole thing easy. Many thank... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Credit Controller, James Breckenridge was extremely helpful and answered my questions. Made the the interview easy and didn’t mind going over any questions I was unsure about. The other staff on the... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 4 sur 5 étoiles

Justyna in the Aberdeen office has been the most efficient person we have dealt with so far, in the 3 years we have been living here. She has dealt with all our queries promptly over the last few wee... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Société de gestion immobilière

Écrit par l'entreprise

Award winning common property managers, motivated to offer the very best customer service at all times. We provide management services to blocks of flats (of all shapes and sizes) and grounds only management solutions throughout Scotland. We have fully manned offices in Glasgow, Aberdeen, Inverness and Inverclyde, we are never far away when our customers need us!


Coordonnées de contact

4,3

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

1 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Demande des avis aux clients

Cette entreprise invite régulièrement ses clients à laisser des avis, qu’ils soient positifs ou négatifs.

A répondu à 85 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 24 heures

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,3

Tous les avis

(1 202)

333 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

5 stars

I have been dealing with Yvonne Mathers and have to give Yvonne a 5 star review for her attention to any enquiry regarding our development. The enquiry is actioned on and carried out efficiently and professionally. She is excellent at her job.
Newton has new systems in place and they are much improved. I am happy with the service from them and would recommend as your choice of Factor.

16 mars 2026
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good morning Fiona,
Thank you for taking the time to share such a thoughtful review. We’re delighted to hear that Yvonne has been able to support you so effectively — her professionalism and attention to detail are qualities we value greatly. It’s also wonderful to know that our new systems have improved your experience. We truly appreciate your recommendation and are glad to have earned your confidence as your Factor.
Kind regards,
The Team @ Newton

Noté 5 sur 5 étoiles

Quick response to my request

Quick response to my request, nice manners on the telephone.

16 mars 2026
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good morning,
Thank you so much for your kind words. I’m glad I could assist you quickly and that you had a pleasant experience over the phone. Your feedback means a lot.
Kind regards
The Team @ Newton

Noté 5 sur 5 étoiles

Abbey Sutherland is very polite and…

Abbey Sutherland is very polite and helpful regarding works done within my development usually works done with appropriate tradesmen within 24 - 48 hours. Kate Bulloch is our property manager and Abbey is her assistant both. Work well together

9 mars 2026
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good morning Brian
Thank you for sharing your feedback. We’re delighted to hear that Abbey has been so polite, helpful, and efficient in coordinating works within your development. Ensuring that the right tradespeople attend within 24–48 hours is something we take pride in, and it’s great to know this has been your experience. Kate and Abbey make a strong team, and we’ll be sure to pass along your kind words to them both. We truly appreciate you taking the time to leave this review.
Kind regards,
The Team @ Newton

Noté 5 sur 5 étoiles

Greenock office - RHEA INKSTER

First class customer service from Rhea.
Personable, friendly, professional and customer focused.

12 mars 2026
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good morning Max,
Thank you so much for your wonderful feedback. We’re delighted to hear that Rhea made such a positive impression. Her personable, friendly, and customer‑focused approach is exactly what we strive for, and we’ll be sure to share your kind words with her. We truly appreciate you taking the time to share your experience.
Kind regards,
The Team @ Newton

Noté 5 sur 5 étoiles

Leigh was very helpful with an…

Leigh was very helpful with an insurance issue we had.

12 mars 2026
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good morning,
Thank you for your feedback! We’re so pleased to hear that Leigh was able to assist you with your insurance issue. We’ll be sure to pass your kind words along — they’ll really appreciate it. If there’s anything else you ever need, we’re always here to help.

Kind regards,
The Team @ Newton

Noté 5 sur 5 étoiles

Trusted property management

Newton property management took over the apartment block I stayed in after our previous factor quit on us. We always had many issues with things not being addressed with our previous factor and there was a very noticeable improvement once Newton took over. Concerns raised were dealt with quickly and the communal area was vastly cleaner.
I have recently moved out from my apartment to a house and I am so pleased to know that Newton will be my property manager there.
If you need a property manager then I would highly recommend Newton

12 mars 2026
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good morning Janette,
Thank you so much for taking the time to leave such a thoughtful review. We’re delighted to hear that you noticed a real improvement after we took over the management of your apartment block. Ensuring issues are addressed promptly and maintaining clean, welcoming communal areas are priorities for us, so it’s wonderful to know that made a positive difference for you.
Congratulations on your move to your new home! We’re genuinely pleased to continue supporting you there, and we look forward to providing the same level of service you’ve experienced so far.
We truly appreciate your recommendation — it means a great deal to our team.
If you ever need anything, we’re always here to help.
Kind regards,
The Team @ Newton

Noté 1 sur 5 étoiles

Avoid at all cost

Really poor service, it takes them months to solve simple issues. They take long time to reply to messages, several issues with accounting.

A few concrete examples:

Once we got an insane electricity bill since they were not managing the contract properly with the electricity provider.

It took them more than 2 months to send me a bill that I requested since the charge was nonsensical (>100£ per month only in communal electricity charges), and they charged me late payment fees in the meantime

9 mars 2026
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good morning Pablo,
Thank you for taking the time to leave a review. We're always keen to look into any concerns, but unfortunately there isn't enough information here for us to identify you as a customer.
If you could get in touch with us directly, we'd really appreciate the opportunity to understand what happened and resolve any issues. Please contact your local office.
Kind regards,
The Team @ Newton

Noté 5 sur 5 étoiles

I recently dealt with Leslie Scott…

I recently dealt with Leslie Scott regarding a fence within the development that had broken away from the fence posts. I received great email communication from him to advise what action was being taken. The work was undertaken by contractors soon after, and the fence is fully repaired and looks fantastic. Leslie followed up with a further email to confirm what works had been carried out. My dealings with Newton has always been positive, with them always quick to action any repairs.

5 mars 2026
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good morning Tracey,
Thank you so much for taking the time to share your feedback. We’re delighted to hear that Leslie was able to support you so effectively and keep you updated throughout the repair process. It’s great to know the contractors were able to resolve the issue quickly and that you’re pleased with the result.

We truly appreciate your kind words about your experiences with Newton. Providing prompt, reliable service is something we take pride in, and it’s wonderful to hear that reflected in your interactions with us.

Kind regards,
The Team @ Newton

Noté 5 sur 5 étoiles

Great Customer Service From Ross At The Aberdeen Office

Great service provided by Ross at the Aberdeen Office, had a small query about our estate and Ross dealt with it promptly and professionally to ensure we had a successful outcome. Many thanks Ross for your assistance in this matter

4 mars 2026
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good morning Scott
Thank you for taking the time to leave such a positive review. We’re delighted to hear that Ross at our Aberdeen office was able to assist you promptly and professionally with your estate query. Ensuring a smooth and successful outcome for our customers is always our priority, and it’s great to know Ross delivered that for you. We’ll be sure to pass on your kind words. Many thanks again for your feedback!
Kind regards,
The Team @ Newton

Noté 5 sur 5 étoiles

Very helpful and done with ease

Very helpful and done with ease

4 mars 2026
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good morning Rachel,
Thank you so much for your lovely review! I’m really glad to hear you found everything helpful and easy. It was a pleasure assisting you, and if you ever need anything in the future, I’m always here to help!

Kind regards,
The Team @ Newton

Noté 5 sur 5 étoiles

Leigh’s Project Management

Leigh organised a project at our property. It involved contacting and liaising with all tenants and a contractor. There were difficult issues along the way but Leigh sorted them all out in a timely and professional manner, keeping us all informed along the way. I thoroughly recommend Leigh’s services.

23 février 2026
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good morning Paul,
Thank you so much for your wonderful feedback! We’re delighted to hear that Leigh was able to organise the project so effectively, keeping everyone informed and handling the more challenging issues with professionalism and care.
We truly appreciate your recommendation and will make sure your kind words are passed on to Leigh.
Thanks again for taking the time to share your experience!
Kind regards,
The Team @ Newton

Noté 5 sur 5 étoiles

Great help

Great help. Sandra helped with my query and it was resolved quickly thank you

25 février 2026
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good morning Lauren,
Thank you for your feedback! We’re delighted to hear that Sandra was able to help with your query and get everything resolved quickly. We really appreciate you taking the time to share your experience, and we’ll be sure to pass your kind words on to her.
Thanks again for choosing us!
Kind regards,
The Team @ Newton

Noté 5 sur 5 étoiles

Cary was very helpful know what the…

Cary was very helpful know what the issue was and checked up on the information and explained very clearly the extra charges on the invoice.

You have very nice member of staff in Cary

26 février 2026
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good morning Saleem,
Thank you so much for your lovely feedback! We’re delighted to hear that Cary was able to clearly explain the issue and walk you through the extra charges on your invoice. Providing clear and helpful support is really important to us, and it’s great to know Cary made such a positive impression.
We truly appreciate you taking the time to share your experience — we’ll make sure your kind words are passed on!
Kind regards,
The Team @ Newton

Noté 1 sur 5 étoiles

Horrific company

Horrific company, ridiculously expensive charges for sub standard level of ‘service’ obviously a lot of fake reviews and bots on this site, don’t believe what you read here and if your considering a property managed by this outfit think long and hard before buying. You have been warned!

3 février 2026
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good morning Shaun,
Thank you for taking the time to share your feedback. We’re genuinely sorry to hear that you feel this way, and we understand how frustrating it can be when expectations aren’t met.
We’d like to reassure you — all reviews on this platform are genuine, and we take every comment seriously, including yours. Providing a high standard of service is extremely important to us, and we’re disappointed to learn that this hasn’t been your experience.
We’d really appreciate the opportunity to look into the issues you’ve raised in more detail so we can understand what went wrong and how we can put it right. If you’re willing, please get in touch with us directly at your convenience, and we’ll do everything we can to help.
Thank you again for your feedback — it helps us improve.
Kind regards,
The Team @ Newton

Noté 5 sur 5 étoiles

Portal Query…

Couldn't access Portal to view my bills and all it took was 1 email and it was sorted.
Kaitlyn replied in good time and helped me access the portal with all the information I needed.
Great service. Thank you.

24 février 2026
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good morning James,
Thank you so much for your lovely review! We're really glad to hear that you were able to get access to the portal quickly and that Kaitlyn was able to assist you with everything you needed.
We know how important it is to view your bills without any hassle, so it’s great to hear the issue was resolved with just one email.
Thank you again for taking the time to share your experience — we really appreciate it!
Kind regards,

The Team @ Newton

Noté 5 sur 5 étoiles

Hanna has been exceptionally helpful in…

Hanna has been exceptionally helpful in dealing with our queries.
She, Hanna, has been the best portfolio manager we have had so far.

17 décembre 2025
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good morning Ida,
Thank you so much for your wonderful feedback!
We’re delighted to hear how helpful Hannah has been in supporting you with your queries. It’s fantastic to know she’s made such a positive impact and has been the best portfolio manager you’ve had so far. We’re very proud to have her on the team.
If there’s ever anything more we can assist with, please don’t hesitate to reach out — we’re always here to help.
Kind regards,
The Team @ Newton

Noté 5 sur 5 étoiles

Great service as always

Great service as always, very polite and quick to remedy my query. Thank you 😊

24 février 2026
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good morning,

Thank you so much for your lovely review!
I’m really pleased to hear you received great service and that we were able to resolve your query quickly. Your kind words truly mean a lot. If you ever need anything else, we’re always here to help!
Kind regards,
The Team @ Newton

Noté 1 sur 5 étoiles

AWFUL... AVOID...

I was a customer of Newton Property Management for 7 years. The charges for simple repairs were always very high. Even paying £100 per month was insufficient to cover their bills. I moved out to a new property in Ocotber 2025. I still have yet to receive the money they owe me, including a £300 float. They don't pay interest on the money they hold, even though I ceased to be a customer four months ago.

24 février 2026
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good morning Ashley,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that you feel disappointed with your experience.
Regarding the return of your float and the finalisation of your account, we would like to reassure you that in the letter sent to your solicitor, we advised that issuing a final invoice can take up to six months. This timeframe ensures that all contractors’ and suppliers’ invoices have been received and allocated correctly before the final balance is calculated.
We also wrote to you on 2nd February to confirm that we expect the February invoice to be your final one, and that no payment should be made until that final invoice has been issued.
Once all outstanding costs for the development have been received and reconciled, any remaining balance — including your float — will be returned promptly. We appreciate that waiting can be frustrating, but finalising the account accurately helps ensure all owners are charged fairly.
If you would like us to review your account in more detail or provide an update on the current position, please contact our team with your property address or account reference and we will be happy to assist.
Kind regards
The Team @ Newton

Noté 5 sur 5 étoiles

Euan Kelly our Property Manager has…

Euan Kelly our Property Manager has been very helpful with several situations relating to our property. Always willing to listen and strives to ensure that we have a desirous environment, often coming up with innovative solutions to deliver a positive outcome. Many thanks

20 février 2026
Avis spontané
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good afternoon David

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re delighted to hear that Euan has been so helpful in supporting you with the various situations relating to your property. His willingness to listen, combined with his commitment to maintaining a positive environment and offering innovative solutions, is something we truly value.
We’re glad his approach has made such a positive difference, and we really appreciate your kind words. Many thanks again for your review.

Kind regards,
The Team @ Newton

Noté 2 sur 5 étoiles

Room for improvement

I'm going to try to be fair here. Newton property keeps your wider property area extremely clean and well-preserved; there is no doubting that. When I lived in a property factored by them, the place was immaculate.

However, this is unfortunately cancelled out by the truly horrendous customer service experience they provide. Your invoices are impossible to read or work out, and I had instances where my invoices had dates on them from previous years, and when I queried this, nothing ever really happened. I was just told it would be offset on subsequent invoices and actually left me with more questions than answers.

The invoices also got insanely high and dwarfed any other bills I had, which is crazy when you think about how high energy bills are.

Overall, you can't fault the work they carry out, but the invoices and customer service cancel that out, which is a shame.

19 février 2026
Logo de Newton Property Management

Réponse de Newton Property Management

Good afternoon Pat,

Thank you for taking the time to share your honest feedback. We’re pleased to hear that the development was consistently well‑maintained during your time with us — our teams take great pride in keeping communal areas clean and well‑presented, so your positive comments are very much appreciated.
We’re sorry to hear, however, that your experience with invoicing and customer service did not meet expectations. Clear and transparent billing is extremely important, and we understand how frustrating it can be when invoices feel confusing or inconsistent. Please note that some invoices may show earlier dates due to when we receive the original documentation from our suppliers, but they should always be presented clearly.
On review of the account, there does not appear to have been a lot of communication regarding the invoice issues you mentioned. We appreciate that this may have contributed to your concerns, and we recognise the importance of clearer explanations and more proactive support. We note that your final invoice has been completed and we are processing the credit on your account to be returned to you. Your feedback will help us improve how we respond to and follow up on billing queries going forward.
Thank you again for sharing both the positive and challenging aspects of your experience. Your comments are invaluable in helping us provide better service.

Kind regards,
The Team @ Newton

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus