Orthora Footwear Avis 

3 050
•
TrustScore 4 sur 5

4,0

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 4 sur 5 étoiles

So far, the ordering process was simple. I did have an inquiry about why I was charged tax when the state of Pennsylvania is not taxed for clothing, shoes, groceries, etc. My question has been forw... Voir plus

Noté 3 sur 5 étoiles

I order Orthora™ Fly — 12-Hour Shift Shoes for All-Day Foot, Knee & Back Pain Relief (Black) × 1, Women 7.5 on October 11 and expected delivery is between October 19-25☹️ two weeks I have to endure m... Voir plus

Noté 4 sur 5 étoiles

Well the shoes didn't work for me. Not enough support in toe box or heel area, even after I inserted more arch support insoles. Wore them only twice and the one of the shoe string eyelet broke off a... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

My daughter is in med school and started residency so she’s doing need’s comfortable shoes. Frequently doing 24 hr shifts so on her feet constantly! It was so easy or order and loved that the founder... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Magasin de chaussures
  2. aussi dans
  3. Magasin de chaussures orthopédiques

Écrit par l'entreprise

At Orthora Footwear, we believe that the right pair of shoes can make a meaningful difference in your day. Our mission is to create comfortable, supportive footwear for people who spend long hours on their feet, whether you're a healthcare professional, teacher, retail associate, warehouse worker, hospitality employee, or anyone whose work demands hours of standing and walking. Our shoes are thoughtfully designed to provide lasting comfort, stability, and support throughout the day, especially on hard surfaces like concrete floors. We focus on combining practical features with everyday style, so you don't have to choose between feeling good and looking good. Customer feedback is at the heart of everything we do. We continuously refine our products based on real experiences to improve comfort, fit, and performance. Our goal is not only to deliver quality footwear but also to provide responsive customer service that supports you before and after your purchase. At Orthora Footwear, we understand the challenges of demanding workdays because our products are created with hardworking people in mind. We're committed to helping our customers stay comfortable, confident, and supported through every step of their day, making every shift a little easier and every journey more comfortable.


Coordonnées de contact

4,0

Bien

TrustScore 4 sur 5

3 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 99 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'un mois

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,0

Tous les avis

(3 050)

3 046 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Do not buy these shoes from these people!!

Tracking info was non existent. They kept sending info saying they were shipped. Nothing else. Took almost 6 weeks to receive. Suppose to have 45 day trial with easy returns but the return process is at your expense and you are offered 10% back. The fit is horrible. Sooo wide and puckers at bottom of laces. The pink is so pepto bismal pink and just ugly and they don’t fit at all. They look like clown shoes. So keeping them and getting 10% back is not a great deal. I would never recommend them and I think a lot of these reviews must be fake. Big hassle and poor customer service.

14 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi Monica,

We’re truly sorry for the long wait for your delivery, the lack of clear tracking updates, and the disappointment you experienced with the fit and color of the shoes. We understand how frustrating it is when a product doesn’t meet your expectations, especially after such a lengthy wait. Please accept our sincere apologies for the inconvenience.

Upon checking, a member of our team is working closely with you to review your concerns and work toward a fair resolution. We appreciate your patience and the opportunity to address this matter.

Orthora Footwear

Noté 1 sur 5 étoiles

Needed to exchange for smaller size…

Needed to exchange for smaller size then they told me I have to pay to exchange the shoes so I asked for a refund. They then send email after email explaining that they are going bankrupt and simply cannot refund my money. But if i paid for exchange they would send another pair of shoes to me. Refused to give an address for return. Refused for me to speak to a manager. And stopped emailing me back. Would not give a number to call to speak with someone.

14 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi Nichole,

We’re truly sorry for the frustration and disappointment you’ve experienced while trying to exchange your shoes or obtain a refund. We understand how upsetting it must be to feel that your concerns have gone unanswered, and we sincerely apologize for the inconvenience this has caused.

Upon checking, a member of our team is working closely with you to review your concerns and work toward a fair resolution. We appreciate your patience and the opportunity to address this matter.

Orthora Footwear

Noté 5 sur 5 étoiles

I ordered before and I love them

I ordered before and I love them. They helped my feet a lot. I’m on them a lot during the day. I’m a caregiver.

14 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi Cindy,

Thank you so much for choosing Orthora Footwear again! We’re delighted to hear that our shoes have helped your feet feel better throughout your busy days as a caregiver. We truly appreciate your continued trust in us, especially knowing how much time you spend on your feet caring for others.

Thank you for being a valued customer!

Orthora Footwear

Noté 5 sur 5 étoiles

New work shoes

Was easy to place the order.

14 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi Diane,

Thank you for choosing Orthora Footwear! We’re glad to hear that placing your order was easy and smooth. We appreciate your support and hope your new work shoes bring you the comfort and support you need throughout your day.

Orthora Footwear

Noté 5 sur 5 étoiles

Easy to find what I wanted

Easy to find what I wanted, great pictures, easy to check out

14 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi there,

Thank you for your kind feedback! We’re happy to hear that you found what you were looking for and enjoyed the product pictures and easy checkout process. We appreciate your support and hope you love your new shoes!

Orthora Footwear

Noté 5 sur 5 étoiles

It was very simple I just worry cuz…

It was very simple I just worry cuz this is my fourth pair of shoes I have bought and if they don't work how easy is it to return them it's getting to be kinda pricey

14 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi Kellie,

Thank you for your continued trust in Orthora Footwear and for ordering with us for the fourth time. We understand your concerns about fit and the potential cost of returns, especially as you’ve invested in multiple pairs. We’re sorry this uncertainty has caused you worry. If you have any concerns once your shoes arrive, please reach out to our support team at support@orthora-footwear.com, and we’ll be happy to review your situation and assist you.

Orthora Footwear

Noté 3 sur 5 étoiles

I am beyond upset at the hoops you had…

I am beyond upset at the hoops you had to go through to make a return. It’s been like two weeks back and fourth just to exchange my shoes for a smaller pair. I received my order Sept 29th. The only way to get a hold of them is to email. They don’t have a phone number or anything. Got them tried them on and they didn’t fit. They run big. And the hoops they have had me go through just for an exchange is ridiculous. I will definitely never purchase from them again. So beware, if you order and if for any reason you have to exchange it will no be an easy process.

29 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi Marilyn,

We’re truly sorry for the frustration and inconvenience you’ve experienced while trying to exchange your shoes for a smaller size. We understand how disappointing it is when the shoes don’t fit as expected and the exchange process takes more time and effort than anticipated. Please accept our sincere apologies for the experience.

We appreciate you sharing your feedback, as it helps us understand where we need to improve. We’re sorry we fell short of your expectations.

Orthora Footwear

Noté 1 sur 5 étoiles

I am upset with this product I received…

I am upset with this product I received item in the bag and I want a refund asap

14 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi Crystal,

We’re sorry to hear that you’re unhappy with the product you received and understand your frustration regarding your refund request. We sincerely apologize for the disappointment and inconvenience this has caused.

Upon checking, a member of our team is working closely with you to review your concerns and work toward a fair resolution. We appreciate your patience and the opportunity to address this matter.

Orthora Footwear

Noté 5 sur 5 étoiles

Muy buena ayuda de parte de su fundadora

13 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi Gabriela,

¡Muchas gracias por compartir tu experiencia! Nos alegra saber que nuestra fundadora pudo brindarte una buena atención y ayudarte. Agradecemos sinceramente tu confianza y el tiempo que te tomaste para compartir tus comentarios.

Orthora Footwear

Noté 5 sur 5 étoiles

Susan was very patient with me and…

Susan was very patient with me and understanding. She's very polite and helpful too.

13 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi Tracy,

Thank you so much for your kind words! We’re delighted to hear that Susan was patient, understanding, and helpful throughout your experience. We’ll be sure to share your lovely feedback with her. Your appreciation means a lot to our team, and we’re grateful for your trust in Orthora Footwear.

Orthora Footwear

Noté 1 sur 5 étoiles

Read the reviews

I should have read the reviews. I ordered a pair, I was really hopeful - but these are cheaply made. Not only that - these DO NOT have the 'wide toe box' as they claim. They DO NOT have the arch support either. The day these arrived - I contacted them to process the return and the response is not professional for a business they are running. Got reply back from 'Susan' stating 'all the reasons of how their business is surviving' and that they cannot refund. They offered 50% voucher for another pair - but who, in their right mind, would order again from them given their dis-honest policies? This business should be reported to BBB.

12 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi JS,

We’re truly sorry that the shoes did not meet your expectations regarding the quality, toe box width, and arch support. We also apologize for the frustration you experienced when seeking a return and refund. We understand how disappointing this must have been, especially when you purchased the shoes with high hopes.

Unfortunately, we couldn’t locate your order using the information in your review. Could you please email support@orthora-footwear.com with your order number, the full name used for the purchase, or the email address used at checkout? We’d appreciate the opportunity to review your case and better assist you.

Thank you for bringing your concerns to our attention.

Orthora Footwear

Noté 4 sur 5 étoiles

I'm happy that my experience has been…

I'm happy that my experience has been good so far because the employee helping me has been very quick and helpful.

13 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi Aimee,

Thank you for your kind feedback! We’re delighted to hear that you’ve had a positive experience so far and that our team member has been quick and helpful. We truly appreciate your trust in Orthora and are happy to be here to support you.

Orthora Footwear

Noté 1 sur 5 étoiles

Please don't throw your hard earned money away on this company or product! Legit nightmare! Still not resolved issue and I am sick fr!

Literally EVERYTHING! From the moment I ordered till I hadn't been updated on when my shoes would even ship, and I requested to cancel and get a refund, this company has jerked me around left and right. As soon as I asked for the cancel/refund all of a sudden the issue with shipping was no longer an issue and my shoes shipped within an hour that same night so of course they came back then and said oh sorry no can do on refund bc you cannot cancel due to the order being shipped already because apparently all you have to do is say I want my money back and at 3am this company fixes their so called "stocking issue" immediately and ships right then and there no problem. So I waited for the shoes to get delivered to me, and by this time I had already bought shoes I was happy with elsewhere so didn't need them, want them, but low and behold went to my mailbox and stuffed inside with all my mail was a black bag with my shoes stuffed inside in another cheap, knit drawstring bag. No box at all...just in a bag with a hunk of taped foam jammed inside the shoe. First I noticed all this, then when I pulled the shoes out, my next thought upon seeing them was that they didn't look at all like the shoes in the picture on the site. They were very cheaply put together, and I have bought Walmart shoes that I paid $5-10 for that felt, looked, and were just better all around than these that I paid over $60 for. Nevertheless, put them on and the insoles were horribly weirdly uncomfortable. They made me feel as though I had my sock folded up in places in my shoe and I was walking on them with every step bc they were lined from heel to tow with like ridges all the way across the width of the insole and they were very loose and floppy on my foot but I stood up and walked across the house to the restroom and I said oh my God I have to get those off or I will have blisters on my heels. They hurt so bad like my heel was being stabbed and cut every time I stepped. Floppy, rough, thin, cheap and just junk. Asked for a refund for the second time....and then a third and fourth through email letting them know I was far from happy or satisfied and now all they can say is thank you for reaching out we'll think about it and let you know when and if we feel like it what our decision is if we want to maybe.....bye now.....not word for word of course but yes, they basically said, oh well, we obviously can and did take money from your card immediately but unless you want to give us more, that's all we can do for you. Can't let you cancel and return your money so why don't we just expedite shipping to immediately so we can turn that request down and say it's because they did ship after you mentioned refund. I could have stopped them from shipping which is what I should have done, given that you specifically told me at a time when our company couldn't even give you an estimated date that you might get this product because we can't or won't even tell you when we might ship them so they can be on the way just no way of getting any info on shipping for you, but thanks for the $65 we took from you already however, and how about 10%off your next order instead and look over here instead of paying attention to what I'm doing bc I heard I want a refund and for you to not ship the shoes but I just ignored that and told you they had ta-da now suddenly shipped too late convenient isn't it. Wonderful customer service and way to give the customers what they want. Scam to the max. Deceptive, untrustworthy lying scam artists who claim to help the hardworking people who have to stay on their feet and need shoes to help them be able to do so, but what they really do is so completely opposite it's sad. Contacting the BBB with all my correspondence or lack there of mostly from them to me and vice versa and gonna do everything in my power to keep this from happening to another person like me works hard for their money and deserves better than this by far $65 is and always has been a lot of money to me may not be for most but I have a family responsibilities and I don't cheat people for the money that I get I work for it everyday and these people stole from me plain and simple and they'll steal from you too don't let this happen to you. I could go on for days talking about how and why this company doesn't deserve anyone's business I'm too busy having to fight for them trying to get my refund at the moment to say anymore and and I pretty much covered all the highlights I suppose just go elsewhere please people put this place out of business for good don't give your money to these people if you can call them people they clearly have no compassion and greed is what runs them. If something isn't done and they aren't stopped they will keep doing this and it doesn't bode well for them because their business going to crumble and rot due to their love of money and lack of God in their lives and hearts. I will pray for them. I ask that you do also.

2 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi Amber,

We’re truly sorry for the upsetting experience you’ve had, from the shipping delays and lack of updates to the discomfort you experienced with the shoes and the frustration surrounding your refund request. We understand how much your hard-earned money means to you, and we sincerely apologize that we’ve let you down and caused you so much stress.

Upon checking, a member of our team is working closely with you to review your concerns and work toward a fair resolution. We understand that this has been a disappointing experience, and we’re sorry for the time and effort you’ve had to spend trying to resolve this matter.

Orthora Footwear

Noté 5 sur 5 étoiles

1st time ordering

Webb site was easy to use

14 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi William,

Thank you for giving Orthora a try! We’re glad to hear you found our website easy to use. We appreciate your first order and hope you enjoy your Orthora shoes!

Orthora Footwear

Noté 5 sur 5 étoiles

very helpful and responded to questions…

very helpful and responded to questions and emails in a timely manner.

13 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi Lauren,

Thank you for your kind feedback! We’re happy to hear that our team was helpful and responded to your questions and emails promptly. We truly appreciate your trust in Orthora and are always glad to assist.

Orthora Footwear

Noté 1 sur 5 étoiles

SCAM

SCAM! I ordered two pairs of shoes from Orthora Footwear on September 20, 2026 for $79.95. I finally received the shoes on October 10, 2026.

The site states that if you are between sizes, to go to the next size up, so I did. The shoes are too big, but not so big as I believe the next size down would be an adequate fit. I emailed customer service and inquired about a return. I received a reply from 'Susan,' the Founder saying that they cannot afford to send me a refund because all of their money is tied up in new product. I replied saying that was not an acceptable response. I received another email from 'Susan' saying my complaint would be passed on to a higher level. The next email also came from 'Susan,' even though that was not what the email address implied, and said, yet again, they do not have the funds to refund my purchase and offered me a discount on a new pair of shoes.

The website says they will give a FULL REFUND within 45 days. The email response from the company says that policy does not include any clearance or sale items. Every single shoe on the website is discounted in some form. I purchased two pairs as a buy one get one free deal. Even purchasing one pair was priced as a discount so I just bought the two.

13 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi Emily,

We’re truly sorry for the frustration and disappointment you’ve experienced with your order and our refund process. We understand your concerns and sincerely apologize that this experience has left you feeling let down.

Upon checking, a member of our team is working closely with you to review your concerns and work toward a fair resolution. We appreciate your patience and the opportunity to address this matter.

Orthora Footwear

Noté 1 sur 5 étoiles

Do NOT order from this company!

Do NOT order from this company. They Do Not honor full money back policy. Easy Returns is completely false advertising. Returns require sending to China and paying 85.00 or more for shipping. Shoes must be unworn. Customer service is a nightmare. After Many emails, I was finally told by founder of company that I would receive half what I paid. How does half = full refund? Or how that makes it right. Please explain how $39.98 is half of $139.79? Unbelievable!!! Look for how
Many complaints have been filed with BBB. Wish I had seen them prior to ordering.August-October is not timely. I hope my review helps steer many people away from this company. They have No integrity. I have three pair of shoes to donate to a homeless shelter.

13 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi Zanette,

We’re truly sorry for the frustration and disappointment you’ve experienced throughout this process. We understand your concerns regarding the refund amount and the time it took to reach a resolution, and we sincerely apologize that your experience fell short of your expectations.

Upon checking, we’re pleased to confirm that your refund has been processed as the agreed resolution. We appreciate your patience throughout this process and are sorry for the inconvenience this experience has caused.

Orthora Footwear

Noté 5 sur 5 étoiles

There was a problem on the sizing

There was a problem on the sizing of the shoes and i reached out to see if I could exchange size and if they will help me. So they did. They asked for few photos and i gladly provided them that. Emailed me telling me exactly theshoe that will fit me.

6 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi Joseph,

Thank you for sharing your experience! We’re sorry the original sizing wasn’t quite right, but we’re glad our team could assist you with the exchange and recommend a more suitable size. We appreciate your cooperation in providing the requested photos and are happy we could help you find a better fit.

Orthora Footwear

Noté 5 sur 5 étoiles

Watching the video and seeing that…

Watching the video and seeing that these shoes are supposed to help with Plantar Fasciitis. If this is true I will be so happy, I've been in pain for years. So when I seen this I figured I should try. It was very easy to find everything on site and order.

13 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi Sue,

Thank you for giving Orthora a try! We’re glad you found our website easy to navigate and the ordering process simple. We understand how challenging it can be to deal with foot pain for years, and we sincerely hope your new shoes provide the comfort and support you’re looking for. We appreciate your trust in Orthora!

Orthora Footwear

Noté 2 sur 5 étoiles

Poor Customer Service

It took over a month to receive the shoes. Once I received the shoes, the shoes look like they have already been worn, and the lettering is worn off in the right shoe.

There are NOT quality shoes as advertised. They NOT comfortable at all. They do not fit properly.
I tried to get a refund, the company did not hand this properly from the beginning.

I requested a return back in September.
They offered a free replacement and 10% refund.

They will not refund my shoes. They offer a new pair at 50% off. Why would I but from them again when they didn't make it correct the first time.

13 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Orthora Footwear

Réponse de Orthora Footwear

Hi there,

I’m truly sorry for your disappointing experience with the quality, fit, delivery time, and handling of your refund request. We understand your frustration and regret that we fell short of your expectations. We’d appreciate the opportunity to look into your case and help resolve this as quickly as possible.

Unfortunately, we couldn’t locate your order using the information available in your review. Please email us your order number, the full name used for the purchase, or the email address used at checkout at support@orthora-footwear.com, and we’ll have our team review your case.

Orthora Footwear

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus