Skirting Boards Direct Avis 

717
•
TrustScore 2.5 sur 5

2,6

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

1st order placed was ok. Then I had loads of issues with the second order of skirting boards: after receiving some damaged boards, I was assured that I would get the replacement early next week. Well,... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Fabulous Service and Quality. Tony and Steve were both amazing helping us with our Stair treads for our steel staircase. Made from beautiful oak, Tony's workmanship is incredible. And their cu... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Had several lots of skirting from these guys over the years, no issues, great products and a great delivery service. Called into today to grab a spare piece after a water leak and they couldn’t do eno... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

DO NOT USE! Without any exaggeration we placed order 5/10/26 and told it be here by weekend. Weekend came and went with no delivery. I rang Monday to chase order, they couldn’t find the order. After... Voir plus

À propos de l'entreprise

  1. Fournisseur de matériaux de construction
  2. aussi dans
  3. Décorateur d'intérieur
  4. Fabricant
  5. Magasin de bois
  6. Magasin de rénovation

Écrit par l'entreprise

Skirting Boards Direct is proud to be the UK's leading supplier of the highest quality skirting boards and architraves. Based out of our dedicated showroom and state-of-the-art factory in Birmingham, we deliver products that add the perfect finishing touches to any room, enhancing both aesthetic appeal and functionality. Whether you’re completing a modern renovation or adding character to a traditional space, our extensive range offers something for every style and requirement. Our commitment goes beyond providing just a product; we strive to offer an exceptional experience with the highest quality materials and craftsmanship. Skirting Boards Direct ensures that each piece is precisely manufactured to meet stringent standards, ensuring durability and an impeccable finish. We understand that the details make all the difference, which is why our selection includes a variety of designs, profiles, and finishes to match your unique vision. Furthermore, we pride ourselves on competitive pricing, aiming to provide the best value without compromising on quality. Our user-friendly website makes browsing and purchasing effortless, giving you access to premium skirting boards and architraves from the comfort of your home. When you choose Skirting Boards Direct, you’re choosing a trusted partner dedicated to making your spaces look and feel their best.


Coordonnées de contact

2,6

Bas

TrustScore 2.5 sur 5

717 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 62 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'une semaine

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

2,6

Tous les avis

(717)

41 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 4 sur 5 étoiles

Excellent service

15 juillet 2025
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

Thank you for your review! We’re glad to hear you were pleased with our service and really appreciate the feedback.

Noté 3 sur 5 étoiles

I dont like when delivery date is not…

I dont like when delivery date is not precise and goods are left on my driveway on a rainy day.

14 juillet 2025
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

We’re sorry to hear about your delivery experience. We always aim to provide accurate delivery information and handle goods with care. Deliveries are made by third-party couriers, and while we pass on delivery instructions, we understand this wasn’t ideal. We’ve noted your order number and will be investigating the issue with the courier to help prevent it from happening again. Thank you for bringing this to our attention.

Noté 1 sur 5 étoiles

DO NOT USE

Got a faulty/ substandard board I couldn’t use for window sill, reported immediately (ie within the ridiculous 12 hours they give you on Ts&Cs on website).

Was told no refund, or only a partial one after a lot of back and forth, and on top of it would have to pay for return postage. DO NOT USE!

Have never come across someone being able to sell you faulty items at your own risk.

23 juillet 2025
Avis spontané
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

Thank you for your feedback. The marks you’re referring to are natural features of beech timber and not defects. This is a characteristic of the material itself and is expected with this type of wood.

As your order was made specifically to your specifications, it is not eligible for a full refund under our terms. We can accept a return arranged and paid for by you, and in that case, a partial refund would be issued upon inspection.

We understand this may not be the outcome you were hoping for, but we always aim to be clear about the nature of natural wood products and our returns policy.

Noté 5 sur 5 étoiles

helpful staff

supplied what I needed on time
quality product helpful staff

14 juillet 2025
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

Thank you for your kind feedback! We're really pleased to hear that our team was helpful and that your order arrived on time. It's great to know you were happy with the quality of the product too – we appreciate your support!

Noté 1 sur 5 étoiles

Partial wrong product sent

Partial wrong product sent, no response to follow up inquiry

10 juillet 2025
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

We're sorry to hear about the issue with your order. We've checked our system but can't locate any recent communication under your name. Please send us your order number along with details and a photo of the incorrect item to skirtingboardsdirect@gmail.com so we can resolve this for you as quickly as possible.

Noté 4 sur 5 étoiles

Good quality materials delivered to…

Good quality materials delivered to your door

10 juillet 2025
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

Thank you for your feedback! We're pleased to hear you were happy with the quality of the materials and delivery service. We appreciate your support and look forward to helping with any future projects.

Noté 5 sur 5 étoiles

Very helpful

Very helpful. Delayed a delivery for me as I had to do another job. Got back and delivered very quickly

14 juillet 2025
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

Thank you for your kind words! We're glad we could accommodate your schedule and get your delivery to you promptly. If you need anything else in the future, we’re always happy to help.

Noté 1 sur 5 étoiles

Avoid

I ordered two MDF skirting boards and a single piece of Pine Square Edge Architrave. The primed skirting boards duly arrived (not particularly well primed, scuff marks, areas were primer was not applied, etc) but it took five phone calls and a written threat of legal action for the architrave to be delivered. Even then one end was chamfered, not square. Poor quality goods and useless customer services. I can't be bothered anymore. Save your money and sanity - go elsewhere.

25 mai 2025
Avis spontané
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

We’ve checked our records and the architrave was delivered after you contacted us—there was no need for “legal threats” as we were already working to resolve the issue. As for the skirting, we use industrial priming methods which can sometimes leave slight marks or miss small sections, but this is standard for trade primed boards and they are sold as such to be finished on site. If there was damage or a fault with the architrave, images should have been sent so we could replace it. Without that, there’s little more we can do.

Noté 5 sur 5 étoiles

Very helpful, great customer service.

I made an error when ordering, contacted the company as soon as I noticed, they were great. Very helpful and put things right for me even though it was my error. The order arrived on time, delivered by a very polite and friendly driver. The boards were very good quality and reasonably priced. I wouldn't hesitate to recommend and will use this company again.

7 juillet 2025
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

Thank you for the great review! We're glad we could help get things sorted quickly and easily. It’s great to hear everything arrived on time and that you were pleased with both the service and product quality. We really appreciate the recommendation and look forward to your next order!

Noté 5 sur 5 étoiles

Material was fantastic the oak was 1st…

Material was fantastic the oak was 1st class will definitely be using you guys again

9 juillet 2025
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

Thanks for the great review! We're really glad to hear you were happy with the quality of the oak — we always aim to deliver first-class material. Look forward to supplying you again soon!

Noté 1 sur 5 étoiles

All the skirting boards arrived with…

All the skirting boards arrived with stains all the way down each skirting board.

8 juillet 2025
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

Hi Ashley,

Thank you for bringing this to our attention, and I'm very sorry to hear that your skirting boards arrived in that condition. This is certainly not the level of quality we aim to deliver, and we completely understand your frustration.

Please contact our customer service team at Skirtingboardsdirect@gmail.com with your order number and photos of the issue so we can investigate and resolve this for you as quickly as possible. We’re committed to making this right and ensuring your satisfaction.

Kind regards,

Noté 4 sur 5 étoiles

Excellent service and delivery.

Excellent service and delivery.
Second order of 9” pine skirting board. Well packaged for delivery. Good product. Just remember to order at least a couple of weeks before you need it to cater for manufacture and delivery.

4 juillet 2025
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

Thank you so much for your kind words and for placing a second order with us! We're delighted to hear that you're happy with the quality of the 9” pine skirting boards and our delivery service. Your tip about ordering in advance is spot on—we really appreciate you sharing that for the benefit of other customers. We look forward to serving you again in the future!

Noté 1 sur 5 étoiles

Not impressed with quality

I was not given prior notice that my goods were arriving but , luckily, happened to be at home.
The goods were well packaged but unfortunately we're not satisfactory. Two pieces of picture rail had damaged and the priming, which we had paid extra for was incredibly poorly applied.
I emailed the company regarding this and have had no response.
In fact I delayed feeding back hoping for a satisfactory reply

26 juin 2025
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

We’ve checked our system and there are no emails from you regarding this order. Please send another email along with clear pictures of the damage so we can review it properly.

When your order was dispatched, you should have received a shipping confirmation and tracking details to the email address provided at checkout. If that wasn’t received, it's worth checking your junk or spam folder.

Noté 1 sur 5 étoiles

Such a crap service

Such a crap service. Communication is with Morons and delivery is also done by Morons who are unable to follow any kind of instruction. Never use this company. Products are also low quality and disintegrate at any contact with damp or water.

13 mai 2025
Avis spontané
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

If you’ve had an issue with your order, feel free to provide your order number so we can actually look into it. Throwing insults doesn’t help resolve anything. As for the products, they aren’t designed to come into contact with water – that’s clearly stated. If you used them in damp conditions, that’s on you.

Noté 1 sur 5 étoiles

Too long to delivery

Too long to delivery

25 juin 2025
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear you experienced a delay. We’ve checked your order details, and can confirm it was delivered just one working day after the estimated delivery window. While we understand any delay can be frustrating, we do our best to meet all timeframes and appreciate your patience. Your comments have been noted for future improvement.

Noté 1 sur 5 étoiles

leadtime kept getting pushed back…

leadtime kept getting pushed back despite a number of phone calls chasing causing us major issues with our customer

24 juin 2025
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

We apologise for the delays you experienced. We understand how important lead times are, especially when they impact your own customers. While we always aim to meet our quoted dispatch times, unforeseen delays can occasionally occur. Your feedback has been noted and shared with our logistics team to help prevent similar issues in future

Noté 1 sur 5 étoiles

DONT ORDER FROM THIS COMPANY

I ordered an item from this company however after ordering it i realised I had ordered the incorrect size.

I contacted the company right away using their contact details on the website and requested if I could either:
1. Cancel my current order and place a new order for the correct item. Or,
2. Change my existing order to the correct size I wanted and offer any additional payment to make the change.

The person I spoke to on the phone called Dhillon said I would not need to do anything and they would change my order at no extra charge to the larger size, I asked if they were sure as I dont mind paying the extra however they said i didn't need to and just requested i leave a review for the company. I made sure to request and later received an email confirmation from them confirming my order had been changed to the desired larger size also.

My order arrived fast and in good condition which was great however upon inspection I received the original size I ordered and not the size they said they would change it to.

I contacted them again through email to explain the situation and provided photos with the items measured with a tape measure to show the size I received and all the evidence to show that I had called them to request the change and the email confirmation saying they would do this for me.

I was then sent a returns policy by a person called Steve stating I would be liable for a restocking charge and admin fees to return the item. I challenged this with them as I did not feel it was fair I should be subject to these costs as even though I made a mistake initially ordering the incorrect item, I contacted them before the item was dispatched and tried to rectify the problem with them and they resolved it and all should have been well from that point.

I was told they have no records of me contacting them to change the order and even though the previous colleague offered to make the change to the larger size at no extra charge (even though I was more than happy to pay the extra) this other colleague said "We don't do things for free im afraid" which i can understand but why offer to make the change initially without extra payment if they do not do things for free?

Now I'm in a scenario with an item that is not suitable for my needs and the restocking/admin and delivery charges and with no promise of a refund.

I feel I have been completely mislead by a company that initially offered good customer service to then be the complete opposite when following through on their promise to change the original order and support with an issue.

I cannot good faith reccomended this company based on my experience. I wish I had took the time to read other reviews before placing my order as this is an expensive lesson learned for me.

In regards to your reply to my Trust pilot feedback, if orders need to be changed through your order management system to apply and take effect then shouldnt you actually change it on the system when asked and you say you will instead of just lying and sending misleading and false emails confirming changes have been made?

Just because you got it wrong why should I be penalised for your error.

Your company were supposed to make the change, you didn't.

You should own up to the mistake made on your end and not punish the customer for it.

In this situation doing the right thing should be the way as your returns policy does not apply as its your own companies error that caused the issue not mine.

27 juin 2025
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

We appreciate your detailed feedback and are sorry to hear that you’re unhappy with your experience.

While we understand you contacted us to amend your order shortly after placing it, our records do not show the requested change being confirmed on our internal system, which is what our dispatch team relies on when preparing orders. We’re sorry for any confusion caused by the verbal assurance you received — we always recommend that any amendments be confirmed and processed through our order management system to avoid these kinds of issues.

Regarding the returns process: as the item you received matches the original specification of your order, our standard returns policy applies. This includes restocking and admin fees, which are clearly outlined on our website. We appreciate that you feel this is unfair; however, as the goods were manufactured and delivered as per the original order details, we are unable to offer free exchanges or absorb associated return costs.

We do strive to offer good customer service and we regret that, in this instance, the outcome has not met your expectations. Your comments have been shared with our team so we can continue to improve our internal communication and ensure more consistent handling of similar requests in the future.

Noté 5 sur 5 étoiles

Great product 10/10 for packaging if…

Great product 10/10 for packaging if every company took care like this in their shipping would be great 👍

26 juin 2025
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

Thank you for the fantastic feedback! We're really pleased to hear you were happy with both the product and the packaging. We take pride in making sure everything arrives in perfect condition, so it's great to know our efforts are appreciated. Looking forward to your next order!

Noté 2 sur 5 étoiles

Poor customer service

Ordered skirting board as we have previously from this company, with no previous issues, on this occasion order was late, I telephoned, spoke to a gentleman who said it would be dispatched the next day, waited 4 days, telephoned again as we were going on holidays and there was no one to accept the delivery, gave them my return date only to find the skirting boards had been delivered whilst I was on holiday and left outside
Very poor service, won’t be using them again

25 juin 2025
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

We’re sorry to hear about your recent experience, especially given that you’ve ordered from us before without issue. We acknowledge that the delay and lack of clear communication around your delivery were frustrating, and leaving the boards outside while you were away should not have happened after you informed us of your return date.

We appreciate your past business and are disappointed we let you down this time. Your feedback has been noted, and we are reviewing how this was handled internally to prevent similar situations in future.

Noté 1 sur 5 étoiles

Did not meet delivery deadline of 8-10…

Did not meet delivery deadline of 8-10 working days (called 3x times, each time assured it would be delivered before our holiday), did not arrive before holiday. Failed to reschedule delivery or even respond to correspondence, and left skirting board outside of our property - where it has been damaged by the weather.

**Edit: Your customer service, just copy/pasted the T&C's ignoring any correspondence. Do better and acknowledge that you messed up and offer compensation. Leaving the skirting board outside with notification is not a safe place and does not constitute the completion of an order. I will now initiate a dispute of the payment with my bank.**

23 juin 2025
Logo de Skirting Boards Direct

Réponse de Skirting Boards Direct

We’re sorry your order didn’t arrive within the timeframe promised and that our communication fell short during this period. It’s also unacceptable that the delivery was left unattended and exposed to the elements—we understand how frustrating and inconvenient this must have been.

We do ask that customers inform us of any issues as soon as possible so we can put things right, but in this case, we clearly didn’t meet expectations. If you haven’t already, please get in touch with our team so we can review the damage and discuss how to resolve the matter.

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus