GardenStoreDirect Avis 

4 499
•
TrustScore 4 sur 5

4,2

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent value and quality - special thanks to the team Nigel and Luke and Paul for their service and customer focus. We are very happy with our bistro set , it’s just perfect . Would definitely use... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Great experience. Very pleasant and knowledgeable girl on the phone. She took my order and completed the payment. The following day I received a mesage informing me of the delivery time that day. I wa... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

I bought 6 x 8 GARDEN SHED PLASTIC GREY / BROWN PALRAM CANOPIA SKYLIGHT ALUMINIUM FRAME, the shed arrived within a few days as promised and initially when we opened it we thought omg it is so flimsy,... Voir plus

Noté 2 sur 5 étoiles

Have been using Florian three seat swing hammock (heavy duty) for a couple of months now. Nice looking but condition poor. 1. Scratches to poles on opening boxes and removing plastic coverings.... Voir plus

À propos de l'entreprise

  1. Magasin de mobilier de jardin
  2. aussi dans
  3. Jardin
  4. Jardinerie
  5. Maché en ligne
  6. Magasin d'ameublement d'extérieur
  7. Magasin de jacuzzi

Écrit par l'entreprise

Welcome to Garden Store Direct! From small beginnings trading out of a garage, initially as nandpproducts, Garden Store Direct has crossed many hurdles along the way and now boasts approximately 150,000sqft of warehouse space in Weeton and Blackpool, Lancashire. Trading for just under 10 years, primarily on eBay and Amazon channels as power sellers, before launching the www.gardenstoredirect.com website. We have since gone on to sell on OnBuy, and have our sights set on Wayfair. Our ultimate goal is to add a showroom space to our portfolio, but for now, we are online only, ready to help at a click of a button! We are a close knit small team of just 20 members of staff, dedicated to providing the best customer service possible, and bringing unbeatable prices directly to your doorstep. Our aim is to become the UK's leading online garden retailer, by supplying the most innovative, and exciting options for your garden needs!


Coordonnées de contact

4,2

Bien

TrustScore 4 sur 5

4 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Demande des avis aux clients

Cette entreprise invite régulièrement ses clients à laisser des avis, qu’ils soient positifs ou négatifs.

N'a pas répondu aux avis négatifs

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,2

Tous les avis

(4 499)

71 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Great product, great value, great customer service

Excellent customer service from Hayley. A regular customer of garden store direct this week there was an issue with a pot. I believe things do go wrong but it's how it's put right & this company & Hayley have gone over and above. Great products. Great value. Great customer service.

4 septembre 2025
Avis spontané
Noté 2 sur 5 étoiles

Ordered on 6th July

Ordered on 6th July, was advised be believed by the 13th. It has only been delivered today so only took over 2 months! I ordered a 3 by 6 potting shed and the quality is bad. I would sent it back but it took me that long to get I cannot be bothered. Stay clear of this company, pay a little more for quality stuff and get it a lot sooner from another provider!

29 août 2025
Avis spontané
Logo de GardenStoreDirect

Réponse de GardenStoreDirect

Hello,

Please can you send me the order number so I can look into this?
Was it a Shire product?
As I cannot locate an order for that week under your name?
Are you sure you ordered with us?

Regards
Garden Store Direct

Noté 3 sur 5 étoiles

Customer service could be better

I bought a wicker garden seat, it came with legs that didn’t fit but this was minor. On fully unwrapping it, I found an edging strip was missing all along the front of the seat. This edging anchored the wicker strip, so it’s already coming unwound in several places. First Garden Store Direct said they would arrange for it to be collected the following week. Now they’ve changed their minds and are trying to make me accept a discount and keep the seat although it’s in worse condition than the old one I’m replacing. I had to haul 35kg of seat back into its box which is now blocking the path. It won’t fit in the garage so I had to borrow a tarpaulin to try and keep it dry. I can’t buy a new seat until I have a refund for this one. It is clearly not fit for purpose but they have gone back on their agreement to remove and refund. EXTRA two weeks later it has been collected with apologies from a very nice man, I’ve changed from one star to 3 in view of this. Customer service took a long time but they did sort it out eventually

21 août 2025
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

After being scammed on our first set of…

After being scammed on our first set of furniture we was told of this gem of a place. The owner Phil took us to his showroom and within minutes we had found our perfect furniture. Absolutely no pressure, a complete gentleman. We finalised the deal and our furniture was delivered the next day. Thank you so much we have already recommended you and will continue to do so.

21 août 2025
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Great service

I had a slight issue with my product, no fault of Garden Store Direct but rather the manufacturer. Jess in customer services was able to sort my issue right away. Great service and fast delivery too.

Henry

20 août 2025
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

I actually spoke to a person

Firstly it was very nice to actually speak to a person! and that was Jessica who was very cheerful and friendly, she was extremely helpful no excuses just sorted the problem immediately I wish all companies were as helpful thankyou Jess Regards Carol

18 août 2025
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Awesome Customer Service and Shopping Experience

I had been looking for buy a 7x7ft shed for a while. The catch being, price, quality and could you pretty please deliver to my allotment down the road.

After calling Garden Store Direct and speaking to a lovely young lady, Jordan, to confirm stock level and how long delivery would take, I placed an order for two sheds. I had also enquired as to the possibility of delivering to the allotment. She said she would make a note, but could not promise anything on behalf of the courier.

Three days later, on the scheduled delivery day, I receive a call to ask if I am in to receive my sheds. The Balmoral 7x7ft.

At 10am a gentleman called Phil rang the doorbell. The sheds had arrived. He was no courier, but let's say he is very hands on in the business. He unloaded the first shed and then said there was a note about an allotment.

We then went to the allotment where we unloaded the second shed.

No other company would offer such a personalised customer service. Phil, wishing you great success and looking forward to my next purchase with you.

Fabulous company and that personalised customer service!

Thank you!

29 juillet 2025
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent Customer Service

I purchased a corner seating set with an adjustable fire pit table in February 2025 which is lovely, very comfortable and looks great.
I had to re-schedule my delivery due to work in my garden being delayed, and my request was dealt with very promptly and courteously. I contacted them again last week (Aug 2025) due to a problem with lighting the fire. I have had very speedy e-mail communications with them over the week, resulting in the problem being resolved fully. Fantastic customer service. Can't fault them.

6 août 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

I bought a garden swing named "Suntime…

I bought a garden swing named "Suntime Luxor 3 Seat Swing Seat Bed Gazebo. Luxury, Quality Garden Item" almost 3 years ago now. The delivery was prompt, product complete and not too hard to assemble.

It was definitely not a "Luxury" item and not a "Quality Garden Item" either, unless they meant "poor quality". The paint job was bad, with some of the bare metal exposed, causing it to rust in those spots very quickly. The canopy, pillows and mattress were very poor quality with terrible stitching which came undone in many places. The netting was bin worthy within 1.5 year or so.
After merely 2 seasons of use and 3 off-season periods of it being in the garden and not used one of the hanging support rods snapped (from rust) making the swing unusable. Sadly warranty provided is only for 1 year and they don't supply spare parts either. To top that off getting a response from their customer service that it's out of warranty and no spare parts could be provided / sold took multiple emails and nearly a month of waiting.

Avoid.

10 juillet 2025
Avis spontané
Logo de GardenStoreDirect

Réponse de GardenStoreDirect

Hello,

Apologies you feel this way.
Unfortunately, we have not sold this item for a number of years now.
Which is why we did not have parts for you.

Regards
Garden Store Direct

Noté 5 sur 5 étoiles

Flawless resolving of an issue which was not there fault

Evri did not deliver my item just returned to the Garden store. Upon speaking to Garden store Direct, they had the issued resolved and goods sent back out by a different courier. Flawless in every way friendly on the phone and by email. This is the professional way to do things and they are top of the game. Can't speak highly enough. And will be definitely using them again. Customer service is outstandingly flawless.

16 juillet 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Purchased a garden arch that looked…

Purchased a garden arch that looked nice on the pic. However when it was taken out of the box & assembled it was clear that the wood was so light it was never going to stay in one place! It couldn’t be fixed in properly due the flimsiness of the wood. It was £54 but it’s not even worth £20. We put it up as best we could & by the afternoon it had blown over & split in several places. £54 in the bin. Really not worth it.. get an arch from Amazon for £15 rather than this one, it’ll do a better job!

11 juillet 2025
Avis spontané
Logo de GardenStoreDirect

Réponse de GardenStoreDirect

Hello,
Sorry to hear this! Please can you get in touch with your order number and pictures.
And we will resolve for you.

Regards
Garden Store Direct

Noté 1 sur 5 étoiles

Extremely poor customer services when things go wrong.

My wife was given a garden swing chair from this company, via Amazon as her retirement gift last November. We stored it in our loft and erected it at the end of April. We went on holiday on the 3rd of June and two weeks later on our return, found the cover supplied to protect the swing had filled with rainwater and wrecked the canopy and cover because it didn't have any drain holes. The initial phone call proved promising and I was told not to worry, they would resolve it. By the end of the week, it became clear they had washed their hands of it,and we are now left with the swing chair with a ruined cover, and no hope of getting any spares to fix it.

23 juin 2025
Avis spontané
Logo de GardenStoreDirect

Réponse de GardenStoreDirect

Hello, Thank you for your review. Unfortunately, we do not sell a cover for this item, so this was purchased from an external supplier. The damage has therefore been caused by something out of our control. As we do not carry spares as standard, we advised we would check with the warehouse for the required parts. The warehouse advised that we do not have these available at present. We also advised that we can keep your details on file and get in contact once these have come back into stock. If we do not have parts to supply, this is the best we can do at present, but we have not washed our hands of it. Apologies that you feel this way. Best wishes, GSD

Noté 1 sur 5 étoiles

Item came without fixings can’t put it…

Item came without fixings (64 fixings missing) I was told “just push it together” ask to return item as not fit for purpose not as described and missing parts I was told £50 charge to return items so be very wary of your missing parts it’s
not as described you will have a £50 hidden charge to return

Though you should be covered under the consumer rights act 2015 they don’t seem to care for customers right and immediately cut all contact with you so make it very difficult to sort common easy fix issues with you (I’d of excepted replacement parts) no offer of this !!!

How Philip Dawson is aloud to trade this way is unbelievable he should be ashamed running a legitimate bussiness in this manor that garden store direct return policy super seeds law. That’s an outrageous belief

I am left with an item (£500) I can not use due health safety as there’s no fixing for table and bed (table has a glass top) and no fixings for the back rail, you lean back your’ll fall off as not secured with fixings

Also note the amount people fobbed off with the incompetence of this company with the cheap tat they sell with parts missing when the misses said it was £999.99 reduced to £499.99 we thought it would be decent quality not realising they inflated the original price to make it look a better deal but it is of poor quality
Cheap tat and not fit for purpose

Be warned when using this company

They think they are actually above the consumer law act of 2015

I would still like to return item under that “LAW” but they refuse to arrange collection I’ve even offered to pay the £50 charge which unlawful

See lies below ⬇️ be careful folks

21 juin 2025
Avis spontané
Logo de GardenStoreDirect

Réponse de GardenStoreDirect

Hello, thank you for your feedback. As a company, we do not tolerate abusive or aggressive behaviour towards any of our staff members. Upon your call yesterday, there was a misunderstanding between the operator and yourself and we were unaware that you were missing the full fixings packs. Had you have spoken to our customer service assistant with respect and in a polite manor we may have been able to get to the bottom of this quicker, but as you were screaming and swearing, we were unable to determine this. Management approved that we would no longer communicate directly with yourself, and we resolved quickly and efficiently with the customer name on the order who was understanding and polite. As you will be aware, an entire fixing pack is due to be delivered to you today which was less than a week from the goods being delivered, and considering we are closed over the weekend, this is a quick turnaround. We politely request that you stop harassing us via email, phone, social media and trustpilot. Best wishes, Sophie, Office Manager, GSD.

Noté 2 sur 5 étoiles

Of its damaged don't expect help in a hurry

EDIT: now been resolved

Ordered a grow house which was delivered damaged. Sent pictures ans email to the company straight away and in fairness they replied straightaway. However still waiting for the parts to be replaced. Keep getting told it's the warehouse but still not dispatched. Waited a long time and feel like I'm being fobbed off. So now iv told them to collect all of it and no doubt I'll be chasing for my refund. Really disappointed that something so simple has taken so long

18 juin 2025
Avis spontané
Logo de GardenStoreDirect

Réponse de GardenStoreDirect

Hello,

So sorry to hear this! Please can you send me your order number so I can look into this for you?

Regards
Garden Store Direct

Noté 1 sur 5 étoiles

Never again will I buy from this store.

Subject: Complaint Regarding Faulty Garden Gazebo Dome – Order #49679283

I am writing to formally express my dissatisfaction with a recent purchase made via Wowcher from Garden Store Direct — a Garden Gazebo Dome, Voucher Code: FM74WC-54Q3JX, Order Number: 49679283.

Upon receipt, the item was found to be faulty, specifically a set of poles was missing, rendering the product unusable. I submitted a return request dated 1748261611352, citing the issue and requesting a resolution.

While I understand that occasional issues may occur due to transit or manufacturing, I find it completely unreasonable that I am expected to:

Wait up to 14 working days for a refund, and

Pay for the return postage of a faulty product.

As a customer, I should not be financially penalized or experience delays due to an error that was not mine. The product arrived incomplete, and therefore, I believe I am entitled to a full refund without additional costs, and a prompt resolution, not delayed by an unnecessarily lengthy process.

This experience has left me extremely disappointed, and I must express that I will be reluctant to make any future purchases through Wowcher or Garden Store Direct unless this matter is resolved more fairly and swiftly.

I request that:

The cost of return postage be covered or reimbursed.

The refund be expedited, as per consumer rights for faulty goods.

Please treat this matter with urgency and respond at your earliest convenience.

26 mai 2025
Avis spontané
Logo de GardenStoreDirect

Réponse de GardenStoreDirect

Hello, So sorry to hear all of this! I have sent you an email to resolve.
I cannot see that you have messaged us or spoke to us direct about any of this sorry.
We would not charge you to return an item that arrived faulty, was it Wowcher that told you that?
Please respond to my direct email as soon as possible, so I can sort this for you.
Apologies for any inconvenience this may have caused

Regards
Garden Store Direct

Noté 1 sur 5 étoiles

Very Flimsy

We ordered the lily gazebo last year but only assembled this weekend snapped by Tuesday. Customer service are saying it is our fault for putting the canopy on as we had heavy winds. Breezy but hardly heavy winds! They have said they will see if the warehouse can replace the broken parts IF I can provide the part numbers and purchase again!

29 mai 2025
Avis spontané
Logo de GardenStoreDirect

Réponse de GardenStoreDirect

Hello,

Sorry to hear this!
What is the order number please so I can look into this further for you?

Regards
Garden Store Direct

Noté 5 sur 5 étoiles

Ordered a sofa set through B&Q but was…

Ordered a sofa set through B&Q but was direct from this company. Quick delivery service - although originally said it would come on Good Friday and we paid extra for a before 10am delivery. Unfortunately they then let us know (actually on the day) that it would not be coming, but offered us the bank holiday Monday delivery and refunded our fee for the before 10am delivery. On arrival when we opened it we noticed a small area at the back of the sofa did not have any powder coating over the aluminium. We emailed and the response was the next day when they offered to either replace it or some money off. As the area was not very big we took the money and have painted the area in a metal paint and you cannot tell.
After sales is very good - am now thinking of getting the matching dining table.

18 avril 2025
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Item purchased January 2025

I bought a patio set in January 2025, opend it up yesterday only to find the parasol base was broken. Emailed the wonderful customer service team who got back to me next day informing that they will be sending out a replacement, so impressed with their after sales service, at last one of the few online organisations that still offers full customer support with such courteous staff.
Being a Bank holiday weekend as well was even more impressive.
Please do not hesitate to purchase from them.
Mike C

3 mai 2025
Avis spontané

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus