Nationwide Vehicle Contracts Avis 

6 573
•
TrustScore 4.5 sur 5

4,6

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

I have leased three cars through Nationwide. I have also used two other agencies but I concluded that the patient and supportive help I received from Lauren Reynolds was more important to me than any... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

I’m extremely impressed with the level of service and customer care from Nationwide Vehicle contracts. From start to finish, I was kept fully informed and updated, and the whole process was seamless.... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

I recently leased a Kia Sportage through Nationwide Vehicle Contracts and I’m extremely happy with the whole process. Everything was straightforward from start to finish — clear communication, quick t... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Second time I have used Nationwide Vehicle Contracts for our lease car and really pleased with their service. I dealt with Kayleigh Waters from start to finish, who handled everything from the finance... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Service de leasing automobile

Informations provenant de diverses sources externes

Established in 2002 Nationwide Vehicle Contracts are the UK’s leading car and van leasing provider to consumers and businesses. They offer vehicle lease contracts on any make and model of car or van at the click of a mouse. www.nationwidevehiclecontracts.co.uk


Coordonnées de contact

4,6

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

7 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Demande des avis aux clients

Cette entreprise invite régulièrement ses clients à laisser des avis, qu’ils soient positifs ou négatifs.

A répondu à 100 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 48 heures

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,6

Tous les avis

(6 573)

212 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Extremely poor service

Extremely poor service – passed from pillar to post over a faulty vehicle

We recently took delivery of a leased Tesla and from the outset the car has had a horrible rattling noise whenever it goes over bumps. The noise now appears to be getting worse.

We reported the problem promptly through Nationwide and were told a case needed to be raised with Arval. We then waited around a week and heard absolutely nothing.

Eventually, we contacted Arval ourselves, only to be told they would need to contact Tesla and that Tesla would then contact us. Another two days have passed and we are still waiting.

This is simply not good enough. We have been supplied with a vehicle that appears to have had a fault from the time we received it, yet rather than someone taking ownership of the problem and getting it resolved quickly, we are being passed between Nationwide, Arval and Tesla.

We are also extremely concerned about what happens if Tesla needs to keep the vehicle for investigation or repair. Why should we be left without a vehicle and massively inconvenienced because of a fault that was present when the car was supplied?

For a company of Arval’s size, I expected a much better level of customer service. Someone should take responsibility, arrange the inspection urgently, confirm whether the vehicle is safe to continue driving and ensure appropriate alternative transport is provided if the car has to be taken off the road.

At the moment, it feels as though everybody is passing responsibility to somebody else while we are left with a vehicle making a worsening rattling noise.

Very disappointing experience so far. I will update this review depending on how Arval now deals with the situation.

23 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

Hi Asif. Thanks for taking the time to leave feedback, and we're sorry to hear about the issues you've experienced. Please can you respond to our request for further information so we can investigate? Thank you.

UPDATED REPLY:

Hi Asif,

Thanks for taking the time to leave a review, and we sincerely apologise for the issues you’ve experienced.

We completely understand why you’re concerned, particularly as the fault was reported shortly after delivery and appears to be getting worse. We’ve been in contact with Arval since you first got in touch and are doing our best to help get the issue resolved.

Arval has now raised the matter, and the next step is for you to contact their Driver Line so the vehicle can be booked into an approved garage for inspection and repair.

Arval’s Driver Line number is 0370 600 4499.

We appreciate this has been frustrating and apologise again for the inconvenience caused.

Noté 1 sur 5 étoiles

Utterly incompetent. Sales, customer services and complaints.

Utterly incompetent sales guy.

Fills in the form and takes your money but then doesn't read his emails, promises to phone back or send you an email and never does.

Then you phone customer service and they just transfer you back to the same sales guy!

Then the complaints department can't even be bothered to refund £150 as an apology for the worst customer service I've ever had when leasing a vehicle.

Avoid entirely.

24 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

Hi Alex. We're sorry to hear about the issues you experienced. Please can you respond to our request for further information so we can investigate?

UPDATED REPLY

Hi Alex.

Thanks for taking the time to leave a review, and we sincerely apologise for the issues you experienced.

We recognise that there were shortcomings in our communication, particularly around the delay in responding to your specification enquiry. I’ve passed your feedback on to our Sales team so it can be reviewed and used to help improve our service going forward.

Regarding the cancellation, our records show that your request was received outside of the 14-day cooling-off period, meaning you were not eligible for a full refund. A partial refund has now been processed and should be received within 28 working days from the date we received your cancellation request.

We’re sorry again for the frustration caused and appreciate you taking the time to share your experience.

Noté 1 sur 5 étoiles

I have never had to give such a Negative review in my life!!

I really hate to leave negative reviews, I would rather not leave a review at all. However, my experience with Nationwide Vehicle Contracts, means I hope this prevents others using this business and having similar experiences.

I have tried to give an Objective review and not let my frustration and disappointment shadow my review.

Not only that but I can provide call logs and emails to back up EVERYTHING below.

If it were possible to leave zero stars, I would.
This has been a catalogue of failures from beginning to end.

At every stage, I was given information or assurances that proved worthless.

I ordered an MG S6 specifically because it was advertised as being in stock and available quickly.

It wasn't, once this initial paperwork was complete, we were given a delivery date of the last week in August.

Less than a week before this date we received AN AUTOMATED EMAIL to advise that the car would be delayed by a further three weeks.

When I checked Nationwide’s website, the MG was still being advertised as in stock.

While doing so, I noticed that an XPENG G6 was also showing as available. As this was the vehicle I had originally wanted, I contacted Nationwide and specifically asked whether it was genuinely in stock, and if I could swop.

After a week of chasing, for a car that would have generated the business an additional £200 a month, I was finally told that it was available if I accepted a particular colour.

I agreed immediately, and got my company to complete all the required finance paperwork and received approval. The salesperson then assured us that the vehicle had been secured.

Then with all the paperwork completed, we chased for a delivery date. We received an email with a screenshot of an email from a dealer saying they couldn't get the stock this year, and would the customer wait until JANUARY !

What happened to being told that this car had been secured before all the paperwork was completed? Oh and of course, despite this, it continued to be advertised as available on their website.

This was not simply an unexpected delay. I had specifically checked availability, accepted the colour Nationwide said was available, completed the finance process and been explicitly assured that the vehicle was secured. Only then was I told it could not be supplied.
With no alternative solution offered and no meaningful effort to help, I was effectively forced back into taking the MG.

I then found what appeared to be the same specification MG, on equivalent terms, advertised elsewhere for approximately £400 per month, compared with Nationwide’s price of approximately £540 per month.

Communication throughout has been appalling. Obtaining even basic information has been a constant struggle. On three separate occasions, I was specifically promised a return telephone call. Not one of those calls happened.

There has been no ownership, no urgency and no meaningful attempt to resolve the problems. I was repeatedly reassured that everything had been sorted, only to be let down again shortly afterwards.

Unfortunately, in order to use my Companies Salary Sacrifice Scheme I HAD to use Nationwide, because If I had been given another option, I would have immediately taken it!

After everything else, delivery was finally arranged for today at 2:30 pm and they turned up over an hour late - WITH NO CHARGING CABLE for an Electric Car !—an entirely fitting final act in an awful experience. (spoke to MG who confirmed the car should come with one! lets see how long it takes to get it!)

In summary, both vehicles continued to be advertised as “in stock” despite serious availability issues. It took two weeks to tell me about the original delay. I changed vehicles only after Nationwide confirmed availability, completed the finance process and assured me the car was secured—then they told me it could not be supplied. Three promised telephone calls never happened, responses were a constant struggle, and even the final delivery was delayed.

Nationwide turned what should have been a straightforward and exciting experience into weeks of frustration, wasted time and repeated disappointment.

I cannot identify a single stage of this process that was handled properly. I would never use Nationwide Vehicle Contracts again and could not recommend them to anyone.

Please go elsewhere! Can I suggest Select Car Leasing!

17 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

Hi Daniel. We're sorry to hear this and sincerely apologise for the inconvenience caused.

Please can you respond to our request for further information so that we have the correct information to investigate? We can't find an order under your name. Thank you.

UPDATED REPLY: Hi Daniel. Thank you for taking the time to leave such a detailed review. We’re very sorry to hear about your experience and completely understand your frustration, particularly given the number of issues you encountered throughout the process.

As a leasing broker, we work with finance providers and supplying dealerships to arrange vehicles for our customers. This means we rely on the information provided to us regarding vehicle availability and expected delivery dates. While some changes to stock and delivery times are outside our direct control, we recognise that the communication around these changes should have been much better.

In the case of your MG S6 EV, the vehicle was at the port, but delays moving vehicles onwards affected the expected delivery date. We appreciate how frustrating this must have been, particularly when you had chosen an in-stock vehicle because you needed one quickly.

We’re also sorry about what happened when you tried to change to the XPENG G6. We acknowledge that you specifically checked availability with us before proceeding, so we understand why you were disappointed when the supplying dealership subsequently confirmed that the vehicle was no longer available within the expected timeframe.

Regarding vehicles continuing to appear as in stock on our website, our team updates availability when new information is received from our supplying partners. There can sometimes be a delay between a change in availability and the website being updated, but we appreciate how confusing this was in your circumstances.

We accept your comments regarding communication. Having to repeatedly chase for updates, particularly after being promised return calls, is not the level of service we expect to provide. We’re sorry that we let you down in this respect.

Finally, we’re sorry that your MG arrived without its charging cable. Our Customer Services team has raised this with the supplier and has confirmed that a cable will be delivered to you on Monday. If you need to pay to charge the vehicle before then, please keep your receipts and the supplier will reimburse the cost.

We appreciate that this was not the experience you expected when arranging your new vehicle with us. While some of the availability and delivery issues were outside our direct control, we recognise that better communication and follow-up from our team could have made a difficult situation much easier, and we sincerely apologise for that.

Noté 5 sur 5 étoiles

My experience was great

My experience was great. Kayleigh provided me with prefect service and understood my requirements. When the time comes, I would order another car with them without hesitation

6 août 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

That's great to hear, Alex. Thanks for taking the time to leave a review.

Noté 5 sur 5 étoiles

My first time using Nationwide Vehicle…

My first time using Nationwide Vehicle Contracts and it was a very good experience.
Kayleigh was most helpful throughout the process.
Will definitely be using them again in the future.

15 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

That's great to hear, Trevor. Thanks for taking the time to leave a review.

Noté 5 sur 5 étoiles

I am now on my third lease through…

I am now on my third lease through Nationwide Vehicle Contracts. I always find them very helpful, with my point of contact Kayleigh especially so.

17 août 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

Thank you for choosing to lease with us again Mr Wright. We'll be sure to share your feedback with the team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Repeat customer of Nationwide

Second time I have used Nationwide Vehicle Contracts for our lease car and really pleased with their service. I dealt with Kayleigh Waters from start to finish, who handled everything from the finance application right through to delivery and she was great.

31 juillet 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

Thank you for your repeat business Jodi. We'll be sure to share your comments with Kayleigh and the team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent customer service and support

I’m extremely impressed with the level of service and customer care from Nationwide Vehicle contracts. From start to finish, I was kept fully informed and updated, and the whole process was seamless. They offered a fantastic range of deals and options to suit different budgets and needs, which made choosing a new vehicle easy. This is the fifth lease car I’ve had with them, which shows how satisfied I am.

25 août 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

Thank you for your loyalty and repeat business. We're pleased to have assisted you for a fifth time!

Noté 5 sur 5 étoiles

First lease car with Nationwide

First lease car with Nationwide and everything went smoothly from start to delivery. Thanks to Kayleigh Waters for guiding us through the process.

1 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

Thank you for taking the time to leave a review.

Noté 5 sur 5 étoiles

Kayleigh Waters did everything

Kayleigh Waters did everything - I needed a car asap, she organised it in june when the the schedule said september.
Excellent!

29 juin 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

That's great to hear, thanks for your feedback Chris. We'll be sure to pass your comments onto Kayleigh and the team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Kia Sportage

I recently leased a Kia Sportage through Nationwide Vehicle Contracts and I’m extremely happy with the whole process. Everything was straightforward from start to finish — clear communication, quick turnaround, and no surprises along the way. The team kept me updated at every stage, and the car arrived exactly as expected. Overall, a smooth, stress‑free leasing experience and one I would happily recommend.

10 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

Thank you for your five-star review Kevin.

Noté 5 sur 5 étoiles

A great experience throughout

A great experience from placing the order to the vehicle being delivered. Following ordering online, Lauren Reynolds was my point of contact who explained the process and kept me updated on progress. Thanks 👍

8 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

Thanks for taking the time to share your experience Mark.

Noté 5 sur 5 étoiles

MG Zs Hybrid

Good service, good price, good communication from initial enquiry to final delivery of vehicle.

28 août 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

That's great to hear, Margaret. Thanks for taking the time to leave such brilliant feedback.

Noté 5 sur 5 étoiles

Lauren Reynolds was very helpful…

Lauren Reynolds was very helpful listening to my requirements and speeding up the process for me as much as possible.

10 août 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

That's great to hear. Thanks for taking the time to leave a review.

Noté 5 sur 5 étoiles

Fantastic service from Nationwide…

Fantastic service from Nationwide Vehicle Contracts. Our company vehicle was delivered quickly, communication was excellent, and everything ran smoothly.

Massive praise to the leasing consultant who oversaw the contract, they were incredibly professional, proactive, and a pleasure to deal with. They made the whole process effortless.

Highly recommended.

4 août 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

That's great to hear, Subrideo.

Noté 5 sur 5 étoiles

Second vehicle leased through NWVC

Second vehicle leased through NWVC. Lauren Reynolds our representative was very helpful, knowledgeable and processed everything very quickly, especially when I had to request a replacement vehicle through not vault of the Company. Would use again.

1 août 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

That's great to hear, Andrew. I'll be sure to pass on your fantastic feedback to Lauren and the team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Great service..

Great service,first time I've leased a car so didn't know what to expect but our personal advisor Lauren Reynolds kept us updated though out the process.Highly recommended

5 août 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

That's great to hear, Robin. I'll be sure to pass on your fantastic feedback to Lauren and the team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Three stress free transactions

I have leased three cars through Nationwide. I have also used two other agencies but I concluded that the patient and supportive help I received from Lauren Reynolds was more important to me than any marginal price difference. As an elderly person that matters. I needed to make sure the new leased vehicle arrived the day the previous one was recovered. Lauren ensured the delivery team met those concerns. I hope to renew again in 2 years.

6 août 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

That's great to hear, Rodney. I'll be sure to pass on your fantastic feedback to Lauren and the team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Seamless process from start to finish

We had recently had a bad experience with a leasing company but on contacting Lauren Reynolds at Nationwide Vehicle Contracts we experienced the opposite. Lauren was very knowledgable and efficient, nothing was any bother and happy to answer any questions we had. We had a confirmed delivery date within 2 weeks of our initial contact and she was able to arrange delivery within the very tight timescale we had. Would highly recomnend Lauren and NVC 😊

4 août 2026
Avis spontané
Logo de Nationwide Vehicle Contracts

Réponse de Nationwide Vehicle Contracts

That's great to hear, Tracey. I'll be sure to pass on your fantastic feedback to Lauren and the team.

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus