FurnitureInstore Avis 

4 145
•
TrustScore 5 sur 5

4,8

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

Really good customer service from start to finish. The guys who delivered where very careful and mindful of my new house, very professional. Quality of the sofa set is really nice and looks much bett... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Polite staff, easy transaction delivery on the exact day and time stated on the order. Delivery staff beat tidy and careful with items in the home. Could not fault any staff or service from initial co... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

The delivery guys were exceptional, carried both sofas into my home, were very friendly and polite, gave them both a small tip as they well deserved it, lovely, friendly guys. Yje sofas themselves,... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Very happy with the delivery service,the two men pnoned us ten minures before their arrival at 6.50am.Forunately we were up and ready.They were very helpful and treated our property with respect.We ar... Voir plus

L'entreprise a répondu


À propos de l'entreprise

  1. Magasin de canapés
  2. aussi dans
  3. Accessoires de meubles
  4. Magasin de meubles
  5. Magasin de meubles de chambre à coucher
  6. Magasin de meubles de salon

À propos de FurnitureInstore

Écrit par l'entreprise

Free Delivery

Free Delivery to England & Wales

No charges for standard service, delivery within 7 working days, no issues at all.

Coordonnées de contact

4,8

Excellent

TrustScore 5 sur 5

4 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Demande des avis aux clients

Cette entreprise invite régulièrement ses clients à laisser des avis, qu’ils soient positifs ou négatifs.

A répondu à 53 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de plus d'un mois

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,8

Tous les avis

(4 145)

965 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

I had seen the furniture on fb

I had seen the furniture on fb, I was looking for a new 3 seater sofa that was nearest to my old one so it matched the 2 seater, I found one on the furnitureinstore and googled them first to make sure they were genuine. Once confirmed they were I placed my order as their company couldn't deliver on a Monday for my area they had a last mile company deliver and assemble it. I'm very happy with my sofa and delivery went smoothly. I would definitely recommend them.

8 septembre 2026
Logo de FurnitureInstore

Réponse de FurnitureInstore

Hi Susan,

Thank you so much for taking the time to leave such a detailed review! We’re delighted that you found the perfect three-seater sofa to complement your existing two-seater and that you’re so happy with your purchase.

We completely understand wanting to check a company out before ordering, so we’re especially pleased that you felt confident ordering from us and that everything went smoothly. It’s also great to hear that the delivery and assembly went without a hitch.

-Furnitureinstore

Noté 5 sur 5 étoiles

What a great company

What a great company, very fast on reply to email , kept updated every step of the way ever so polite , delivery went so well , well informed polite , I don’t recommend , but this company and staff highly recommend and I’ve put the word around, thank you a very happy customer

8 septembre 2026
Logo de FurnitureInstore

Réponse de FurnitureInstore

Hi Spencer,

Thank you so much for your fantastic review! We’re absolutely delighted to hear that you had such a positive experience with us from start to finish.

It’s wonderful to know that our team kept you updated, responded quickly to your emails and provided a friendly and polite service throughout. We’re also pleased that your delivery went smoothly and that the delivery team made a great impression.

-Furnitureinstore

Noté 4 sur 5 étoiles

Sofas as pictured

Sofas as pictured
Delivery on time

8 septembre 2026
Logo de FurnitureInstore

Réponse de FurnitureInstore

Hi Isabel,

Thank you for your lovely review! We’re delighted to hear that your sofas were just as pictured and that your delivery arrived on time.

We really appreciate your feedback and thank you for choosing us.

-Furnitureinstore

Noté 5 sur 5 étoiles

Great service. Good product

Great service, not had any problem. Good product

3 septembre 2026
Logo de FurnitureInstore

Réponse de FurnitureInstore

HI Abraham,

Thank you so much for your lovely review! We’re delighted to hear that you received great service and that you’re happy with your new product.

It’s wonderful to know that everything went smoothly. We really appreciate your kind words and thank you for choosing us.

-Furnitureinstore

Noté 5 sur 5 étoiles

Great service

8 septembre 2026
Logo de FurnitureInstore

Réponse de FurnitureInstore

Hi there,

Thank you so much for your lovely review! We’re delighted to hear that you received great service from us.

-Furnitureinstore

Noté 5 sur 5 étoiles

The delivery lads really respectful and…

The delivery lads really respectful and professional the sofa really great material and sound

8 septembre 2026
Logo de FurnitureInstore

Réponse de FurnitureInstore

Hi Sharon,

Thank you so much for your lovely review! We’re delighted to hear that you’re happy with your new sofa and pleased with the quality and material.

It’s especially great to hear that our delivery team were respectful and professional. We’ll be sure to pass your kind words on to them.

-Furnitureinstore

Noté 5 sur 5 étoiles

EVERYTHING from the ordering to the…

EVERYTHING from the ordering to the delivery. I am so pleased that I chose this company

8 septembre 2026
Logo de FurnitureInstore

Réponse de FurnitureInstore

Hi Dennis,

Thank you so much for your wonderful review! We’re absolutely delighted to hear that you were so pleased with every part of your experience, from ordering through to delivery.

It means a great deal to us to know that you’re happy you chose us. Thank you for your kind words and for putting your trust in our company.

-Furnitureinstore

Noté 5 sur 5 étoiles

Love my sofas.

I found the site very easy to use. The staff were very helpful, informing me of my delivery date and time. I received a phone call ten minutes before they arrived, the delivery men were very cheerful, polite and efficient and cleared everything away for me. I'm very pleased with my two two-seater cream leather sofas. I would recommend them.

3 septembre 2026
Noté 5 sur 5 étoiles

Very happy with our sofa

Delivery on time and very friendly, helpful delivery men. Sofa is as advertised and is looks good. Very happy with our purchase and would recommend Furnitureinstore

28 août 2026
Noté 4 sur 5 étoiles

Good apart from one thing.

We saw a 3 plus 2 seater suit that we liked called “Foster”. It was several hundred pounds less than a similar product (with the same name) sold elsewhere. So we bought it.
.
I will start with the pros:
1. Friendly and helpful staff when we rang and eventually ordered said suit.
2. Delivery was very swift (about a week)
3. Really helpful and friendly delivery men.
4. As mentioned above, price was significantly lower than competitors but quality still seems reasonable (other than the issue below).

Cons
The the gap between the material on the back of the sofas and the floor is around 150mm (6”) so all the frame and lift mechanism is exposed. (Not a problem if sofa is against a wall, but ours is not)
This is not apparent on the photos on the website so we asked if it was a fault but we were told that this is normal and they added “it’s just not as visible as these photos are professionally taken so might not be as clear”!!!!!

For the price, I am happy with the product but I cannot give 5 stars as the website photos minimise a negative feature.

1 septembre 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

From start to finish the purchase

From start to finish the purchase, communication and delivery service first class. Paid forest up and take away old sofas. The delivery guys were a credit to the company, my wife was home alone to take delivery of the items and they made her feel at ease whilst professionally dealing with the the whole process. A big thanks to Furnitureinstore store will Def use again.

1 septembre 2026
Noté 1 sur 5 étoiles

Seller would not confirm the delivery…

Seller would not confirm the delivery date orally agreed. They then only confirm the time of delivery at 4:20am. They turned up at 8:15am on a Sunday morning, even before we came down stairs. We called them at 8:38am to ask them to come back but they would not because we missed the delivery. We said that the delivery is for 8:45am- 12:00 as agreed but they said it was from 7:45-12:00 noon. We can not argue against them because they never confirm the delivery time and date in writing. They said they had left London but the online tracking show that they are only about 5 miles away from where we are. We booked another time and date. They forced us to accept 6:00am delivery on a Sunday, saying that it was the only delivery time slot in my area. I declined but later they called back to book it for 10:00-2:00pm, but again they would not confirm the time and date as promised. We had to chase them but they said someone would call us the next day while in fact the appointment is already made. We had to tell them the agreed time and date and asked them to confirm. The delivery tool place at 12:30pm that Sunday but I think the seller is too clever for us. They would not confirm the delivery time so that they can say whatever time they want while the customers have nothing to argue the case with them. This is my first time but it will be the last time dealing with FurnitureStore. Thank you!
Seller reply: "On 20 August 2026, we spoke with you by telephone and confirmed that your delivery was scheduled for Sunday, 23 August, with a delivery time slot of 7:45am to 11:00am. During the call, this time slot was communicated to you three times, and you confirmed that you had written the delivery time slot down." This is entirely incorrect, my email records show first written confirmation arrived at around 4am on Sunday 23 Aug. I apreciate your time to reply but please do state the correct information. The other 2 subsequent communications came before 8:00am. The time I noted for 23 Aug wa from 8:45am not 7:45am because it is too early in the morning. Why did you NOT confirm the time as promised after the telephone converation but waited until around 4:00am to send an email?
It is up to you to accept problems and make improvment or not. I am not going to spend more time on this. Thank you!

31 août 2026
Logo de FurnitureInstore

Réponse de FurnitureInstore

Thank you for your feedback. I have looked into your complaint in detail, including reviewing the telephone calls and our delivery records.

On 20 August 2026, we spoke with you by telephone and confirmed that your delivery was scheduled for Sunday, 23 August, with a delivery time slot of 7:45am to 11:00am. During the call, this time slot was communicated to you three times, and you confirmed that you had written the delivery time slot down.

Our delivery drivers arrived at your address at approximately 8:00am on Sunday, 23 August. This is supported by our GPS tracking records. The drivers waited at the property for approximately 20 minutes but, as there was no response, they had to leave to continue with their scheduled deliveries.

Unfortunately, as our drivers start their routes early in the morning and have other deliveries scheduled, they are unable to return to missed deliveries later the same day.

I appreciate that there appears to have been a misunderstanding regarding the delivery time. However, having reviewed the telephone recording, we can confirm that the 7:45am to 11:00am time slot was clearly communicated and acknowledged during the call on 20 August.

Following the missed delivery, our team spoke with you on both 26 August and 27 August to arrange a further delivery for Sunday, 30 August. We understand that you were not happy with the initial time slot offered. Our team subsequently adjusted the delivery arrangements to accommodate your preference and offered you a three-hour delivery window.

We are sorry that you feel the delivery arrangements were unclear and that you felt you had to chase us for confirmation. However, based on our review of the recorded telephone conversations, delivery records and GPS information, we cannot agree that the original delivery time was withheld or deliberately left unclear. The agreed time slot was communicated during the telephone call and was also reflected in our delivery arrangements.

We also note your comments regarding the online tracking information. The tracking system provides an indication of a vehicle's location and is not necessarily a live representation of the driver's ability to return to a previous delivery, particularly once the delivery route has progressed.

We regret the frustration and inconvenience caused during the delivery process.

Noté 5 sur 5 étoiles

Verona corner sofa

I ordered the verona corner sofa from furniture instore, it is the second sofa i have purchased from this company and the quality is excellent and well made, the delivery was super fast, i chose to have the premium fitting, the drivers were professional, polite and punctual and assembled the sofa in about 5 minutes and also removed all the packaging, would highly recommend, thank you

1 septembre 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Love my new sofa & armchairs

Love my new sofa & armchairs
The delivery was quick and the 2 men who delivered & assembled them were polite and very helpful and done in less than 30 minutes..I'm very happy with it all

1 septembre 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

I’m currently having a dispute with…

I’m currently having a dispute with them as the quality is poor and nothing like advertised on the website also sent in images with damage which they chose to ignore. I had to contact Consumer Rights for advice on the matter.

1 septembre 2026
Logo de FurnitureInstore

Réponse de FurnitureInstore

We’re sorry to hear that you were unhappy with the sofa and the issues you experienced.

I have reviewed the telephone calls and email correspondence relating to your order, and I understand that you were not satisfied with the sofa and wished to return it.

As you are based in Aberdeen, we obtained a collection quotation from our courier for the return of the sofa. We capped the return cost as per our terms as the quote from the courier was a lot higher. We understand you were unhappy with this charge.

We always try to keep collection costs as reasonable as possible; however, we cannot avoid the costs involved in arranging a two-person collection over a significant distance.

Noté 5 sur 5 étoiles

Brilliant service

Brilliant service, super fast too. Very happy with sofas and armchair purchased too.

Delivery drivers were brilliant. Unable to find any faults.

28 août 2026

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus