Green Chef UK Avis 

5 082
•
TrustScore 3 sur 5

3,0

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 3 sur 5 étoiles

Meals are delicious, although the protein content (in this case meat) is extremely small. I love the convenience, but am sure that if I purchased all the ingredients, it would cost so much less. Als... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

We have had 5 boxes from Green chef, and there has been a problem with every single one. There have been multiple missing ingredients leading to shopping trips midway through cooking, and our latest s... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 3 sur 5 étoiles

The menus are comprehensive however the premium and the most attractive dishes require additional costs. Dishes involving mince, beef, lamb ,pork are ready quicjly but mince is cooked for a short ti... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Really lovely fresh produce and delicious, creative vegan recipes! Deliveries always arrive on time, everything is well packed, and nothing is ever missing. I also love being able to skip weeks whenev... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise


Coordonnées de contact

3,0

Moyen

TrustScore 3 sur 5

5 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Demande des avis aux clients

Cette entreprise invite régulièrement ses clients à laisser des avis, qu’ils soient positifs ou négatifs.

Chez Trustpilot, nous privilégions le contenu écrit par des personnes réelles. Cependant, cette entreprise a accès notre outil de réponse assisté par l'IA pour l'aider à rédiger ses réponses.

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

3,0

Tous les avis

(5 082)

564 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Took payment even though I cancelled

Signed up to check out the menu and see what choice they had, decided it wasn't for me so tried to cancel. Notification said that my first box was due Sunday, called them up and they were adamant no payment would be taken and my account was cancelled, woke up this morning to a payment notification from them ! Absolute scam !! I'll be calling my bank this morning for a fraud warning !

16 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

We're sorry to hear about your experience and
appreciate you bringing it to our attention. We'd like to
learn more so we can look into this and help make
things right. Since we don’t have enough information
here to locate your account, our team is reaching out
privately to gather more details.

Noté 5 sur 5 étoiles

Great tasty meals

Foods so tasty and really easy to follow with step by step instructions

29 août 2026
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

Hi Marie,

Thank you so much for the five stars!

We are delighted to hear that our boxes are working for your household!

If you have any questions or feedback, our Customer Care team are available 7 days a week, 9:00am to 10:00pm, on 02045381121

Happy cooking! 😊

- Ru💚
The Green Chef Team

Noté 1 sur 5 étoiles

DO NOT USE GREEN CHEF!

I was simply scrolling through the Green Chef app which I had to reactivate an old account to do so. Then a delivery was delivered to me WITHOUT me ordering it!
I called customer service who told me because I reactivated the old account it is an automatic subscription . This is such a scam! I am disgusted and cannot get my money back!

15 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

We're sorry to hear about your experience and
appreciate you bringing it to our attention. We'd like to
learn more so we can look into this and help make
things right. Since we don’t have enough information
here to locate your account, our team is reaching out
privately to gather more details.

Noté 5 sur 5 étoiles

As someone who detests cooking but…

As someone who detests cooking but loves food, my diet was disgraceful. I thought I’d try Green Chef as the menus looked great. OMG… what a game changer!! Even with a very distinct lack of culinary skills, I am enjoying some seriously banging meals!!! I actually look forward to cooking them because I know they taste incredible. My body has gone into shock because it is now getting actual nutrient and I’m itching to impressive my friends and family with what I can make. I can’t wait to try new recipes but certainly have my favourites already. I’m also saving money because I’m not wandering around the supermarket adding junk food in.
I’ve sent a few codes to friends too. But now they’ll know my secret !!

3 septembre 2026
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

Hi Ka,

Wow, this completely made our day! Hearing that you’ve gone from detesting cooking to genuinely looking forward to kitchen time is the absolute best compliment we could ask for. 💚

We love that your body (and your wallet!) is feeling the difference, and honestly, we won't tell your friends and family your secret if you don't! 😉 Keep enjoying those banging meals, and thank you so much for sharing the love (and the discount codes)!

If you ever need a hand or want to share more feedback, our Customer Care team is here for you 7 days a week, 9:00am to 10:00pm, on 02045381121.

Happy cooking! 😊
– Ru💚
The Green Chef Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Do not take out subscription

Easy to set up, impossible to cancel

14 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

Hi,

We're sorry to hear about your experience and
appreciate you bringing it to our attention. We'd like to
learn more so we can look into this and help make
things right. Since we don’t have enough information
here to locate your account, our team is reaching out
privately to gather more details.

Portia
Green Chef Team

Noté 2 sur 5 étoiles

Haven’t even had my first box

Haven’t even had my first box. Got an email confirmation yesterday confirming a delivery today (also selected this day).

After waiting most of the day I chatted with an assistant. They stated that my delivery is coming in three days. Resulting in no box coming today.

Best part is that it’s Sunday after 4pm with no food in the house. Meal plan out the window.

13 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

Hi,

We're sorry to hear about your experience and
appreciate you bringing it to our attention. We'd like to
learn more so we can look into this and help make
things right. Since we don’t have enough information
here to locate your account, our team is reaching out
privately to gather more details.

Portia
Green Chef Team

Noté 2 sur 5 étoiles

I've used green chef on and off for…

I've used green chef on and off for well over a year, so I think I have enough experience to write a review.

The meals themselves are generally fine and do taste good.
However, the number of issues has crept up and I'm now no longer interested in using green chef.

Very often, and I'm not exaggerating, meals will have missing ingredients and substitute items. Which isn't acceptable when green chef is more expensive than their sister company hello fresh. The reason for the additional cost is the supposed better ingredients.

I've lost count of the times boxes arrive late and in poor condition. My latest box didn't arrive at all.
While not totally their fault, they could do the obvious thing and change their logistics provider (evri).
Customer service is crap. It's always been crap. It's obviously outsourced to the Philippines, and the responses you get are boilerplate and scripted.

I'll be sticking with Gousto.

8 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

Hi James Deverick,

Thank you for sharing your detailed feedback after a year of using our service. We're genuinely sorry to hear that your recent experiences have led to such frustration, especially regarding missing ingredients, substitutions, and delivery issues. We understand how disappointing it is when expectations for quality and service are not met, and we truly regret that your latest box didn't arrive. Your comments about our customer service and logistics provider are also very concerning, and we appreciate you bringing these points to our attention. We are always working to improve.

I have sent you a "Find reviewer request" through Trustpilot, please provide me with the following details in a private message: Your full name, phone number, customer ID, or the email address on your Green Chef account.

I want to look into this matter and resolve your issues, and as soon as I have these details, I will be happy to look into your account further.

Kind regards,
Alvin
The Green Chef Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Low Carbohydrate Diet

I require a low carbohydrate diet: Green Chef makes it easy for me to plan my meals, delivered to my door and no food wastage. Good variety of meals to choose from: ticks all the boxes

22 août 2026
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

Hi Lauryn Bennett,

Thank you for the fantastic review!

If you have any queries, feel free to get in touch with us at https://www.greenchef.co.uk/contact

Kind regards,
Alvin

Noté 1 sur 5 étoiles

Avoid at all cost!

UPDATE - despite the response to my review, I have not received a ‘reviewer request’ as stated in their response in order to ‘look into this further’. Another misleading statement from Green Chef.

Avoid at all cost! I signed up for a subscription whilst at a festival which was quite a hurried experience so was advised that i can check everything when home and just cancel if i decide it's not for me. Having reviewed the subscription the next day, i did in fact decide to cancel it. BE WARNED - if you cancel the subscription, this does not automatically refund you the subscription fee already paid. There is nothing when you cancel that suggests this. However, i decided to call their customer services the following day just to check all was cancelled. This is when i was advised that you have to separately request the refund. What a con! The person i spoke to then confirmed the refund had now been processed and to expect the money in 3-5 business days. 9 days later still no refund. I called up again to ask why i still hadn't been refunded, and was assured the payments team would look into this and to expect an email in the next 10 mins. Still no email received by the following morning so I emailed them and was told it was still being 'looked into'. I then received an email showing the refund transaction... that had only just been processed that day and to wait 3-10 business days for the refund. I then called them to let them know this wasn't good enough and was fobbed off that it had now been processed for a refund, that's the end of it. I strongly feel they are deliberately being misleading at the point of 'cancelling' the subscription (that doesn't automatically refund you the subscription fee), and then being advised they had processed the refund and hoping that someone just wouldn't notice that they hadn't actually processed it at all. Absolute disgrace! Even a call back from a ‘Manager’ was a joke! Total scam! Rest assured, I will be taking this to Citizens Advice & Trading Standards.

9 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

Hi Miss Dannii Johns,

We appreciate you taking the time to share your detailed feedback regarding your recent experience. We are truly concerned to learn about the difficulties you encountered with the subscription cancellation and refund process. We understand your frustration with the multiple interactions and the delays in receiving your refund.

We are actively reviewing our cancellation and refund procedures to ensure clarity and efficiency for all our customers. Your comments highlight areas where we need to improve our communication and internal processes, particularly concerning how refunds are initiated after a cancellation. We are also looking into the handling of your specific case to understand why there were discrepancies in the information provided and the actual processing of your refund. We take your concerns about misleading information very seriously.

We value your business and are committed to providing a transparent and fair experience. We are taking your feedback on board to prevent similar situations from occurring in the future.

I have sent you a "Find reviewer request" through Trustpilot. Please provide me with the following details in a private message: Your full name, phone number, customer ID, or the email address on your Green Chef account.

I want to look into this matter and resolve your issues, and as soon as I have these details, I will be happy to look into your account further.

Kind regards,
Alvin
Green Chef Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Really yummy food

My husband and I are really enjoying our Green chef meals. We mostly eat vegetarian food and found ourselves in a food rut which this has really helped us get out of! There are lots of recipe choices on offer every week, you don’t have to stick to vegetarian or any type of meal plan all the time, and you can remove options that contain common allergens (I’m looking at you, nuts 🙄). We have also tried some meaty options and they’ve been perfect too. The ingredients all come in excellent condition and the meals are really tasty. We look forward to our meals! Skipping weeks is easy if you’re away or not wanting them for any reason too. I’ve recommended them to lots of friends and family.

8 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

Hi Beth,

We are so happy to hear that our meals have helped you and your husband get out of a food rut! It's wonderful to know that you're enjoying the variety of our recipes, including both our vegetarian and meaty options. We're also glad that our allergen filters are useful for you and that the ingredients arrive in excellent condition. We truly appreciate you recommending us to your friends and family!

If you have any queries, feel free to get in touch with us at https://www.greenchef.co.uk/contact

Kind regards,
Alvin
Green Chef Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Cures the chaos

The fact that really fresh n flavoursome ingredients allow me to be the Culinary Queen I always want to be but am too chaotic and indecisive to master.

23 août 2026
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

Hi Kat,

We greatly appreciate your loyalty and support and thank you for sharing your experience with us! If there’s anything you need, please don’t hesitate to contact us at https://www.greenchef.co.uk/contact

Kind regards,
Alvin
The Green Chef Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Really like green chefs meals

Really like green chefs meals. Healthy without sacrificing how tasty they are.

5 septembre 2026
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

Hi Antony Philpot,

Thank you for the fantastic review!

If you have any queries, feel free to get in touch with us at https://www.greenchef.co.uk/contact

Kind regards,
Alvin
Green Chef Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Supposed to be complete meal kits but…

Supposed to be complete meal kits but they send out kits with missing or just wrong ingredients. When I first ordered from them I thought they can't be as bad as hello fresh. Unfortunately it looks like the same company. Gousto are much better. Using the app to tell them about missing ingredients is like shouting into a void. Nothing gets done. Anybody know how to make spinach and ricotta pasta without the ricotta?

8 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

Hi Barry Hughes,

We are truly sorry to hear about your frustrating experience with missing or incorrect ingredients in your meal kits. We understand how disappointing it is when you're unable to prepare the meal as intended, especially when expecting a complete solution. We appreciate you bringing this to our attention and apologize that our app experience has not been helpful.

I have sent you a "Find reviewer request" through Trustpilot, please provide me with the following details in a private message: Your full name, phone number, customer ID, or the email address on your Green Chef account.

I want to look into this matter and resolve your issues, and as soon as I have these details, I will be happy to look into your account further.

Kind regards,
Alvin
The Green Chef Team

Noté 3 sur 5 étoiles

Hello Fresh in sheeps clothing.

Made the mistake of trying this thinking it was an independent brand until the first box arrived and recognised the familiar Hello Fresh branding clues on packets! I'd left Hello Fresh last year as although I enjoyed the end results and the really convenient individually bagged recipes they were quite useless at reliably managing to include all ingredients so I cancelled ( and my god do they spam you relentlessly via post/phone for daring to leave!)
Annoyed at falling for this marketing trick I persevered and actually found the Green Chef recipes were very good if a little limited in range and would have happily continued. But alas the familiar failing soon reappeared with missing ingredients along with a few poor quality items so that's another cancelled for good. I've now just got to dodge the unwanted 'please come back' mailings and spam phone calls for the next few months!
You had me as a loyal customer twice and lost me twice due to sloppy work and quality control at the coal face. If you pay/train/recruit your employees properly you might actually be a rival for Gousto one day. Anyway I've since found much smaller companies such as Chef Akila, Wowzabox etc which are brilliant and fill the space vacated by Green Chef

8 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

Hi David,

We appreciate you taking the time to share your detailed feedback regarding your experiences. We are genuinely sorry to learn that we have not met your expectations on two separate occasions, particularly concerning missing ingredients and the quality of some items. We understand your frustration with the similarities you noticed and the subsequent issues.

We are actively working on improving our quality control processes and ingredient fulfillment to ensure a consistent and positive experience for all our customers. Your comments about our recruitment, training, and overall quality control are invaluable as we strive to enhance our services. We are committed to learning from your feedback to prevent such occurrences in the future.

I have sent you a "Find reviewer request" through Trustpilot, please provide me with the following details in a private message: Your full name, phone number, customer ID, or the email address on your Green Chef account.

I want to look into this matter and resolve your issues, and as soon as I have these details, I will be happy to look into your account further.

Kind regards,
Alvin
The Green Chef Team

Noté 3 sur 5 étoiles

Having previously had a subscription…

Update: more stars added as Customer Service team have now been in touch and worked to resolve issue. Not full stars because they still failed to deliver, but are trying to resolve the problem.

Having previously had a subscription and had issues with boxes not being delivered, poor quality and missing items and poor customer service, I decided to give them another go after one of hundreds of phone calls to my mobile finally convinced me.
First box of the new subscription was due to be delivered today, despite contact with customer services who assured me I’d get an update, the box remains at the Evri hub, clearly not going to be delivered, and I’m left out of pocket, with no meals in the house and no support from the customer service team. I very rarely leave bad reviews but this time I am so disappointed having believed the spiel that things had improved that I feel inclined to warn others.
Update: GreenChef have said they will refund the box (not just add credit to my account) and if this happens this will be a satisfactory outcome for me as I will be able to go get food for the week! Will update once the funds hit.

7 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

Hi,

We're sorry to hear about your experience and
appreciate you bringing it to our attention. We'd like to
learn more so we can look into this and help make
things right. Since we don’t have enough information
here to locate your account, our team is reaching out
privately to gather more details.

Portia
Green Chef Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Big scam

I signed up on the 22nd of August at 22:41 you have to fill in all your details including payment to see the menu options. At 22:42 on the same day I had cancelled as the menu options did not appeal.

They took money out of my account on the 6th of September I called about this, read reddit and trip advisor only to realise this is a common scam to cancel the first box you have to call them 5 days before it's due so even though I had cancelled within a minute of signing up they still charged me for that first box.

I called they refused to refund me and cancel box. I contacted them on instagram and immediately referenced the details above - no dice.
I requested their ADR/Ombudsman body and the next thing you know they refunded me.

IT IS A SCAM!!!!!! This is a trash way to treat potential customers and I am apalled.

7 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

Hi,

We're sorry to hear about your experience and
appreciate you bringing it to our attention. We'd like to
learn more so we can look into this and help make
things right. Since we don’t have enough information
here to locate your account, our team is reaching out
privately to gather more details.

Portia
Green Chef Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Avoid avoid avoid

Avoid avoid avoid! You have to give bank details to view the menu choices and even if you do this and the immediately cancel they still take the money for the first box! You complain and they offer half a refund and then a partial refund and tell you that there was a pop up after deactivating to say the first box you need to phone and cancel and they’ve already booked supplies! Even though you’ve cancelled!! Customer service is appalling! I wish I could review with zero stars! They took out £37.50! They are con artists!!!

7 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

Hi Charlotte,

Thank you for taking the time to share your feedback. I'm truly sorry to hear that your experience didn't meet your expectations.

I'd like the opportunity to look into this further and do my best to make things right. As we don't have enough information from your review to locate your HelloFresh account, I've sent you a private email requesting a few additional details. Once we hear back from you, we'll investigate the matter promptly and work toward a resolution.

I appreciate your time and look forward to assisting you.

Kind regards,
Renzo
Green Chef Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Quality food that's easy to cook

Weekly delivery of good quality ingredients and recipe cards that take the worry out of cooking - always cook up into tasty meals.

2 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

Hi Elizabeth,

Thank you so much for taking the time to share your wonderful feedback.

We're delighted to hear that you're enjoying the weekly delivery of fresh, high-quality ingredients and easy-to-follow recipe cards. Knowing that we can take the stress out of meal planning and help you create delicious meals at home truly means a lot to us.

We really appreciate your support and look forward to continuing to be part of your cooking journey. Thank you for choosing HelloFresh.

Kind regards,
Renzo
Green Chef Team

Noté 4 sur 5 étoiles

Great quality and choices

The ingredients are good quality and there is always a good selection of meals.
My only complaint is the delivery charge which is more than other companies

26 août 2026
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

Hi Tracy,

Thanks so much for giving us a try, we’re so glad that you enjoyed the wide variety and delicious flavours.

If there’s anything we can do to turn that 4 into a 5, we’d love to hear it! Please don’t hesitate to let us know, we’re always looking to improve. 😊

Here’s to more tasty, hassle-free meals ahead! 🥗✨

If you need anything, our Customer Care team is here 7 days a week, 9:00am to 10:00pm, on 020 4538 1121.

All the best,
Portia
The Green Chef Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Signing up = Placing order 🤷🏽‍♀️

Just FYI, Signing up means you are automatically ordering your first box. To cancel you need to contact customer service 🤔 So, VERY easy to order = difficult to cancel.

From Green Chef:
'When signing up you are also creating your first box and any changes to it aside from meal selection must be made with us customer service. And in line with this, we have a deadline which is always until 11:59 pm, five days before your next delivery is due. This includes meal swaps, pauses, any account changes or cancellations. Following the deadline, we place the exact number of orders with our suppliers and inform our couriers'

So despite not checking out and completing the order, they sent me 3 x meat meal kits. I am a vegetarian. Website deliberately confusing. They only refunded me 50%.

1 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Green Chef UK

Réponse de Green Chef UK

Hi,

We're sorry to hear about your experience and
appreciate you bringing it to our attention. We'd like to
learn more so we can look into this and help make
things right. Since we don’t have enough information
here to locate your account, our team is reaching out
privately to gather more details.

Portia
Green Chef Team

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus