Adjustable Bed Factory Avis 

779
•
TrustScore 4.5 sur 5

4,7

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

We had a great experience buying our new bed. First of all the salesman who sold us the bed was excellent. The staff at customer service were very helpful and patient when I wasn't sure which mat... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 4 sur 5 étoiles

Willowbrook Co have been excellent from a home demonstration of the bed to delivering within 2 weeks.Neil & Martin took my old bed & headboards away.Then assemblied the new bed working as a team never... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Ian and Scott were brilliant together working smoothly as a team. They explained everything and possibly more than needed. For example I didn't know about the backup if there was a power cut. I've now... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Can anyone tell me if the mattress on the adjustable beds should make a noise where the springs sound like zebedee. This has nothing to do with the adjustable bed company the question is a general on... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Magasin de meubles
  2. aussi dans
  3. Fournisseur d'équipement de mobilité

Écrit par l'entreprise

The Adjustable Bed Factory is a well established British manufacturer of furniture, operating from a purpose built factory situated in the heart of the West Midlands. Our furniture is built with care and attention by true British craftsmen. We employ quality standards unrivalled by many others and we only use the finest raw materials in the construction of all our furniture. With over 30 years of manufacturing experience behind us, we feel we are qualified to offer a range of the finest adjustable beds that combine style with the highest levels of comfort, as well as being beautiful enough to grace anyone’s home. And don’t forget – we manufacture and sell all of our products directly to you, the customer.

British-Made Adjustable Beds at Factory Direct Prices

Écrit par l'entreprise

At The Adjustable Bed Factory, we’re passionate about making quality products and offering excellent service – that’s why our customers trust us again and again with their comfort.
Peace of Mind
All of our adjustable beds come complete with a reassuring 3-year labour and parts guarantee as standard. This offers you complete peace of mind. In the rare event of a problem with your bed, we will ensure one of our own fully-trained engineers is sent out to resolve the situation without any disruption.
Hand Built in Britain
The Adjustable Bed Factory has been handcrafting high quality British made beds for over 25 years. Our purpose built factory is situated in the heart of the West Midlands, in Brierley Hill. A key reason behind this was its traditional links to the furniture industry, allowing us to draw on the wealth of skills and knowledge provided by the local workforce.
Free UK Mainland Delivery
Your new adjustable bed will be delivered by appointment on a day suited to you. Our experienced two-man delivery team will install and set up your bed, demonstrate all of its functions to you again and remove your existing bed if required.

Coordonnées de contact

4,7

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

779 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 100 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'une semaine

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,7

Tous les avis

(779)

122 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

New Bed

Thank you Bradley, for being so patient and understanding and making my Mum and Dad happy with their choices. They are now so excited about the new bed being made just for them. Thank you 🤩

24 juillet 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello Amanda,

Thank you for taking the time to leave us your wonderful review, we truly appreciate your feedback!

We are thrilled to hear that Bradley, has been so helpful and took the time to make sure your mum and dad were satisfied with everything. It's also great to hear that Bradley was so patient and helped your parents to find an option that suited their individual needs.

We hope you can enjoy your new adjustable bed for many years to come and if there is anything further we can do to assist you, please don't hesitate to get back in touch!

All the best,

The Adjustable Bed Factory Team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Made to measure Adj Bed for 2

Bradley came and talked us through everything, helped us to decide what we needed and made sure everything was measured and helped us pick the right colour. Made us laugh while we paid him as well, thank you. 🙂

24 juillet 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello Grahame,

Thanks for taking the time to leave us your review, your feedback is so important to us!

It's great to hear that our team were so helpful and took the time to answer all of your questions. We know this makes all the difference when it comes to feeling confident about a product or service.

If there is anything further we can do to assist you, please don't hesitate to get back in touch with our team!

All the best,

The Adjustable Bed Factory Team.

Noté 1 sur 5 étoiles

Please, please read the Terms and Conditions before signing.

Following Cancer treatment and radical surgery I need to sleep in an almost sitting position and sought to purchase an appropriate electric bed.
I was initially impressed by the very kind and apparently caring response from most of the staff of the company but my experience over the last number of months has left me feeling that I am the victim of mis-selling. I no longer have any expectation of meaningful redress from the The Adjustable Bed Factory/ Recliner Factory as my very detailed written concerns were met with a lot of kindly platitudes. I then asked for a copy of the Complaints Policy which they failed to send.
My main concern now is to highlight the very real potential for exploitation of people who are experiencing vulnerability through advanced age or disability. The questionable practices I experienced included-
On first enquiring I was not given any indication of price.
A lengthy sales visit to my home was conducted by an apparently kindly and very plausible man. He was very convincing. However he neglected to give any details of the Terms and Conditions of Sale or Warranties and he got me to sign a blank screen which I thought to be the confirmation of my order. I later discovered it was also a declaration that I had received a demonstration of the bed together with a copy of the Terms and Conditions, which I had not.
The sales pitch gave the impression that the motor in the bed is almost indestructible. I later learned that the Warranty is only for 3 years and 1 year on the mattress.
The description of the after sales follow up on any problems was very reassuring. It implied a long lasting and comprehensive service but neglected to mention that outside warranty, there would be undisclosed costs to this, for which the Company presumably has a monopoly.
The right to cancel an order does not apply to any bespoke bed but this was not explained by the salesman. He offered me a choice of bed height. I found out afterwards that this made my order "bespoke" as any adjustment, no matter how small, renders the order specific to the customer.
When the bed arrived it was too short and raising the head of the bed pushed my feet out over the end. As I am 5'6" this meant that my new bed was not fit for purpose. On raising this with the area manager and providing photos, I was told that I would urgently (within approx. 2 weeks) receive a new bed of greater length.
However I experienced more than 6 weeks of great discomfort in a short bed, delays being partly said to be due to insufficient fabric. I could have chosen a different fabric for a new bed but in the end, I was only given new bed sides and a longer mattress.
The installation of these adjustments took as long as that of the original bed, as the new sides had to be significantly adjusted by the installer.
I have a number of other issues about my experience of this purchase which I feel was mis-sold and certainly does not feel like value for money, in spite of it being described as half price. I have also raised these with the Company.
The staff mainly come across as warm and helpful and indeed it appears that many of the positive reviews praise the experience of delivery and installation. However my main concern is to alert others to the potential for exploitation and suggest you read the 1 star reviews and the company’s responses.

20 février 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello Lesley,

Thank you for taking the time to share your detailed feedback. We are truly sorry to hear about the difficulties and frustrations you’ve experienced following your purchase.

We deeply regret that your expectations were not met, especially given the health challenges you are facing.

We strive to provide clear, transparent information about our products, pricing, warranties and policies to all customers, particularly those in vulnerable situations and we apologise for any confusion or distress caused by these oversights.

Your feedback highlights important areas for us to improve communication and customer care, especially for customers with specific and urgent needs; we will review our internal processes to ensure timely and transparent responses going forward.

Please know that your comments have been escalated to senior management for review. If you are open to it, we would appreciate the opportunity to discuss your experience further to see how we might find a meaningful resolution.

Thank you again for bringing these matters to our attention. We are committed to learning from your experience to better serve all our customers.

All the best,

The Adjustable Bed Factory Team.

Noté 1 sur 5 étoiles

Very disappointed

Very disappointed, leg rest collapsed, sounded as though something broke. Phone call to company engineer who diagnosed broken motor, although remote control was not being used at the time. Purchased less than 4 years ago at a cost of over £2000. Call-out charge £128.40 (live only 12 miles from factory) and potentially another £200/£300 for new motor. That cost cannot be justified, and I can't afford it, but my legs have to be elevated.

22 juillet 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Dear Linda,

Thank you so much for taking the time to leave us a review. We truly value your feedback and we’re genuinely sorry to hear that your experience didn’t meet expectations. Please know that we take all concerns very seriously and are always looking for ways to improve our service.

We’ve carefully reviewed the notes on your order to understand what happened and where we may have fallen short. It’s clear that this situation has been frustrating and for that, we sincerely apologise.

Regarding the call-out charge, this is in line with our policy for customers who selected the 1-year warranty option. However, we completely understand that this may still be disappointing, so please know that we will do what we can to try and resolve this.

We’d really like the opportunity to speak with you directly about the motor and explore what options might be available. We can take some more details from you and go from there.

Our friendly customer service team is here to help, please don’t hesitate to call us on 01905 791 200 and select option 4.

If there’s anything else you’d like to raise or discuss, we’re always happy to listen and support you however we can. Your satisfaction is truly our priority.

If you can respond to our request for more information, we can pass this onto our customer services team also.

We look forward to finding a resolution and hopefully hearing from you soon!

All the best,

The Adjustable Bed Factory Team.

Noté 5 sur 5 étoiles

I found the experience really good as…

I found the experience really good as when Richard arrived he took his shoes off and came through and sat down and talked about my needs. I explained that I had bought a second hand bed but it didn't do what I needed it to do i.e. lift the knee bit up. He was very kind and offered to look at the bed for me. He discovered that it had been put together the wrong way around! So he saved me a lot of money! For which I thank him.

14 juillet 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello Susan,

Thank you for taking the time to leave us your feedback, we truly appreciate you sharing your review with us!

It's wonderful to know that Richard took the time to listen to your individual needs to help you find the best options. It's also great to hear that Richard went out his way to assess your current bed and look at what was best for you.

If there is anything further we can do to assist you in the future, please don't hesitate to get back in touch!

All the best,

The Adjustable Bed Factory Team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Dean and Lawrence (van 6 Srb08290)…

Dean and Lawrence (van 6 Srb08290) arrived when stated, and were quick and thorough in their workmanship. They also answered queries from a previous installation for us. Nothing was too much trouble.

16 juillet 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello Anon,

Thank you for taking the time to leave us your wonderful feedback, it truly means the world to us!

It's wonderful to hear that they were efficient and made sure to answer any of your questions during their installation. We strive to provide outstanding customer service and if there is anything further we can do to assist you, please don't hesitate to get back in touch with our friendly team.

All the best,

The Adjustable Bed Factory Team.

Noté 1 sur 5 étoiles

Poor Poor & exceeding Poor company

Poor Poor & exceeding Poor company

Faulty component causing health issues. Not realising there was a fault for many years this company wanted a further £600 plus to replace the issue. What ! Yes exactly £600.

After numerous conversations the customer services wanted to sell me another bed eventually I got in contact with another guy, also of no use, I demanded to speak to someone of authority ending up with the head of customer services offering a reduction of £40. Absolute nonsense, not customer satisfaction orientated.

The head of customer services refused to accept any blame quoting his legal jargon and offered me nothing but spend spend spend, hiding behind Terms & Conditions and Warranties

I wanted to go to the CEO or his manager but he said he couldn’t ??????

I wish I never even heard of this company never mind spending my good money with them.

MATTRESS WARRANTY IS 1 YEAR. A joke

Beware

Probably they will reply to this post with their normal gas light excuses

14 juillet 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello Mr Wiener,

Thank you for your review, we apologise that you are unhappy with the service provided this far.

From reviewing the account, the bed was delivered in 2021 and we have not been contacted until now, 4 years later, with regards to a comfort issue with the mattress. We offered a replacement mattress at a reduced cost, unfortunately, as discussed, we are unable to do this for free. We are sorry that this falls below your expectations.

Please do let us know if you change your mind and we will be more than happy to assist you with this.

Kind Regards
Customer Services

Noté 5 sur 5 étoiles

Ian & Brad were the nicest guys

Ian & Brad were the nicest guys we could of met very knowledgeable at there job.

10 juillet 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello Andrew,

Thank you for taking the time to leave us your feedback, it really helps us to continue improving our service in the future.

It's wonderful to know that our team have been so helpful and you found them to be knowledgeable. Our team strive to provide outstanding customer service, so it's wonderful to know they met your expectations.

If there is anything further we can do to assist you in the future, please don't hesitate to get back in touch!

All the best,

The Adjustable Bed Factory Team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Adjustable bed

Delivery and assembly went smooth and easy very pleasant assembly team very happy and well mannered a very big thank you to Martin and Stuart

9 juillet 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello John,

Thank you for taking the time to leave us your feedback, we truly appreciate you sharing your experience with us!

It's great to hear that our team have made the process smooth from start to finish. It's also wonderful to know that our team had the opportunity to demonstrate both their knowledge and professionalism.

Our team are always available to help and if there is anything further we can do to assist you, please don't hesitate to get back in touch!

All the best,

The Adjustable Bed Factory.

Noté 5 sur 5 étoiles

What made the service great was Onker

What made the service great was Onker, he was first class. He explained the product well and also was very knowledgeable. The product looked well made and we were impressed

4 juillet 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello Robert,

Thank you for leaving us your wonderful feedback, we truly appreciate your 5-stars!

It's great to hear that Onker made such a difference to your experience and took the time to answer all of your questions thoroughly. We are pleased that the demonstration met and even exceeded your expectations and if there is anything further we can do to assist you in the future, please don't hesitate to get back in touch with our friendly team!

All the best,

The Adjustable Bed Factory Team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Bradley extremely helpful with the…

Bradley extremely helpful with the demonstration best mattress I have every sleept on. Bradley was very kind and helpful and I didn't feel any pressure at all

3 juillet 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello Mary,

Thank you for taking the time to leave us your review, your feedback is so important to us.

It's wonderful to hear that our team were so helpful and that you found the adjustable bed to be comfortable. We are also pleased that you didn't feel any pressure from Bradley and that he met your expectations with his service!

Please don't hesitate to get back in touch if there is anything further we can do to assist you in the future.

All the best,

The Adjustable Bed Factory.

Noté 5 sur 5 étoiles

Simon Williams came to see me regarding…

Simon Williams came to see me regarding an adjustable bed, I was very happy with everything and I'm looking forward to my new bed

2 juillet 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello,

Thank you for taking the time to leave your review, your 5-stars mean the world to us!

We are thrilled to hear that Simon Williams was so helpful and took the time to help you find an option that suited your individual needs. We really hope you can enjoy your new adjustable bed for many years to come and if there is anything more our team can do to assist you in the future, don't hesitate to reach back out to our friendly team.

All the best,

The Adjustable Bed Factory Team.

Noté 5 sur 5 étoiles

A pleasure

Bradley was a pleasure to meet. He was helpful and polite. He explained everything well and with care and compassion. He is a credit to the company.

2 juillet 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello Emma,

Thank you for taking the time to leave us your feedback, your 5-stars are really appreciated!

We are pleased to hear that Bradley was so helpful and took the time to thoroughly explain everything to you. It's wonderful to know that Bradley was so compassionate and made you feel comfortable during his visit.

Please don't hesitate to get back in touch if there is anything further we can do to assist you!

All the best,

The Adjustable Bed Factory Team.

Noté 5 sur 5 étoiles

A very informative demo great job Alex Martin

I had an excellent demonstration today of the adjustable bed. Alex was very thorough and covered everything I needed to know. I was really impressed and didn’t hesitate to order one today. Really looking forward to delivery now.

27 juin 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello Trevor,

Thank you for taking the time to leave us such a thoughtful review, your feedback truly means the world to us!

We are thrilled to hear that you enjoyed your home demonstration and that Alex took the time to cover all of the information you needed to make a decision. It's also wonderful to know he was able to help you find an option that suited your individual needs.

We really hope you enjoy your new adjustable bed for many years to come and if there is anything further we can do to assist you, please don't hesitate to get back in touch!

All the best,

The Adjustable Bed Factory Team.

Noté 4 sur 5 étoiles

Martin and Stuart

Martin and Stuart, what a team, give them a strong cup of tea and of they go, took the old bed out got the vacuum cleaner and cleaned then assembled the new bed. Sound pair.

23 juin 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello Valerie,

Thank you for taking the time to leave us your feedback, it truly means the world to us!

We are delighted to hear how much of a positive impact our team had during their visit with you. We are thrilled to hear how thorough they were with the installation and clean up, making the process smooth and efficient, so you could start enjoying your new adjustable bed straight away.

We really hope you enjoy your new bed and if there is anything further we can do to assist you, please don't hesitate to get back in touch!

All the best,

The Adjustable Bed Factory Team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Very quick and efficient

27 juin 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello Vince,

Thank you for taking the time to leave us your feedback, we really appreciate the 5-stars!

We are pleased to know our team met your expectations and that our service was efficient so you could start enjoying your new bed straight away. Our friendly team are always happy to help, so please don't hesitate to get back in touch if there is anything we can do to assist you in the future.

All the best,

The Adjustable Bed Factory Team.

Noté 5 sur 5 étoiles

IONUT/TOM

IONUT/TOM were; on time, very efficient & helpfull.

26 juin 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello Mrs Barker,

Thank you for leaving our service 5-stars, we really appreciate your feedback!

We are pleased to hear that Ionut and Tom were efficient and helpful throughout their visit and you were happy with their service. We pride ourselves on maintaining a high standard of service from start to finish, so it's great to know our team met your expectations.

Don't hesitate to reach back out to our friendly team if there is anything further we can do to assist you!

All the best,

The Adjustable Bed Factory Team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Gary Metcalfe has visited today to do a…

Gary Metcalfe has visited today to do a bed demonstration. He was very obliging and friendly. I liked the way he talked to us and it was a pleasant experience.

23 juin 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello Veal,

Thank you for taking the time to leave us your feedback, your experience is really important to us!

We are delighted to hear that Gary was so accommodating and really took the time to make sure you had an enjoyable experience. We really value your feedback and it helps us to improve our service in the future.

If there is anything further we can do to assist you, please don't hesitate to get back in touch!

All the best,

The Adjustable Bed Factory Team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Simon williams

Simon williams . I am very happy with the service I received from Simon

21 juin 2025
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello Mr Englefield,

Thank you for taking the time to leave us a review on your experience, we are truly grateful for your 5-stars!

It's wonderful to hear that Simon made your demonstration so enjoyable and met your expectations. We always strive to provide outstanding customer service and if there is ever anything we can help you with in the future, please don't hesitate to get back in touch.

All the best,

The Adjustable Bed Factory Team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Noisy mattress on…

Can anyone tell me if the mattress on the adjustable beds should make a noise where the springs sound like zebedee. This has nothing to do with the adjustable bed company the question is a general one.
Having taken delivery of my bed in November 2024 I am already on my second mattress which is giving us the same problem. I would appreciate anyone's comments before my warranty expires as having spent a lot of money i cannot believe this is correct B Taylor

21 novembre 2024
Avis spontané
Logo de Adjustable Bed Factory

Réponse de Adjustable Bed Factory

Hello Barbara,

Thanks for taking the time to get in touch!

We recommend identifying the source of the noise and just confirm it is the mattress, instead of the bed. We recommend tightening any loose screws and lubricating and moving parts, to prevent the coils from rubbing together.

We would also recommend calling the original manufacturer and seeing if they can send out a specialist to double check where the issue is coming from.

We hope this helps and if there is anything further we can do to assist you, please don't hesitate to get back in touch!

All the best,

The Adjustable Bed Factory Team.

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus