LA Z-boy Avis 

179
•
TrustScore 1.5 sur 5

1,5

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

Not fit for purpose peeling after 10 months ,,lazy boy and Darrel Else retailersays it’s wear and tear. Sweat from balding husbands head and is he on medication No !! So if we sit on these pieces and... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Well spent a small fortune on what we thought was quality sofas, we were wrong, the lazy boy sofa are not worth the money, cushions sink when you sit on them, dfs said sit in the middle of the sofa t... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Don't waste your money. They might be a recognisable company name but they make substandard furniture with cheap painted fabric that I wouldn't remotely call leather. Bought a £3000 recliner sofa from... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Creaky 3 seater sofa, very uncomfortable & a waste of money given that we now have to buy another sofa. Thought we were buying quality but this was not the case. DO NOT BUY.

À propos de l'entreprise

  1. Magasin de meubles

Informations provenant de diverses sources externes

La-Z-Boy UK Ltd was established in January 2017 - a wholly owned subsidiary of La-Z-Boy Incorporated, in the USA. La-Z-Boy Inc, which has its international headquarters in Monroe, Michigan, has a strong history for producing comfortable and quality products and is a brand that is known throughout the globe. The furniture company that would later be known as La-Z-Boy was founded in 1927 by American cousins, Edward M Knabusch and Edwin J Shoemaker, who invented the first recliner in 1928. A comfortable concept, the folding wood-slat porch chair followed the contour of a person's body, both sitting and leaning back. Using orange crates to mock-up and refine their idea, the partners invented the reclining mechanism that would sweep the world off its feet. The chairs were an instant hit - but needed a name. Combining promotion with necessity, the partners held a contest and turned down suggestions including Sit-n-Snooze, Slack-Back and Comfort Carrier before choosing La-Z-Boy as the clear winner. Over the subsequent decades, La-Z-Boy's product line has grown to include a myriad of pieces and styles, making it the world's best-selling recliner. La-Z-Boy continues to innovate, building on a unique heritage that has pioneered new developments in the furniture industry.


Coordonnées de contact

1,5

Mauvais

TrustScore 1.5 sur 5

179 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 14 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'une semaine

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

1,5

Tous les avis

(179)

15 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 2 sur 5 étoiles

Bought my two sofa's march 2020

Bought my two sofa's march 2020. Homeserve have been out 3 times. Finally agreed that the cushions had collapsed.this was faulty within a month of delivery. Last visit 1st April no contact since. I have emailed customer service. Let wait & see how long I have to wait. !!

1 juin 2021
Avis spontané
Logo de LA Z-boy

Réponse de LA Z-boy

Hi Carol. Thank you for bringing this issue to our attention. I understand that the La-Z-Boy UK customer services team is now in contact with you directly to resolve this situation.

Noté 1 sur 5 étoiles

Pet Owners Beware

We have a large sofa with 2 electric recliners and we have had it about 18 months and we have 3 big problems with it:
1. DO NOT BUY ONE OF THESE IF YOU HAVE CATS. We have 3 cats and of course they disappear, one day I sat down and put the recliner up but unknown to me, one of our cats had gone behind the sofa and fallen asleep with her tail over the recliner mechanism which trapped her tail when I started to recline the sofa. Cut her tail severely but it was her cry and my panic that was the worst.
Please change the design from levers to cylinders, or enclose the system so animals can't be trapped.
2. A large area of the middle seat has lost its colour, literally looks like the colour has peeled away and it isn't because of over use or wear because no one really sits on it.
3. One of the end seats has really sagged very badly, I only weigh 11 stone so it should be able to withstand that, surely.

DEFINITELY WOULDNT BUY ANOTHER

25 avril 2021
Avis spontané
Logo de LA Z-boy

Réponse de LA Z-boy

Good morning,
We are very concerned to hear of your issue and experience. So, we can investigate further, please can you send full details of your order including your contact details, where you purchased your La-Z-Boy sofa to customerservices-uk@la-z-boy.com for our team to address your concerns.
Thank you.

Noté 1 sur 5 étoiles

Took delivery of Knoxville recliner…

Took delivery of Knoxville recliner three seater sofa and chair 27th November 2020 by January the chair and one side of the sofa had sagged , the electric plug continuously drops out of the back of the sofa . Following a visit from and engineer he concluded it had not been filled properly and the webbing at the back was not tight enough . SCS said they would offer no other option than having the sofa and chair fixed and they would contact me when that would be possible to come out and fix it . since then I received yet another email saying the filling etc will not be availed until May they will then contact me to arrange a repair date.

Absolutely ridiculous when you pay £3500 for a sofa and chair that didnt last even 2 months. I would never buy a lazy boy product again and definitely nothing from SCS . Feel really let down by both companies .

24 mars 2021
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Sagging seat & flat arm cushion

Bought a 2 & 3 seater electric recliner which was delivered in October 2020, one of the arm cushions was flat which had been caused by being squashed in delivery, this was eventually replaced & a week later was flat again, doesn’t seem to be anything holding the cushion in place unlike the other cushions, one of the seats on the 2 seater has sagged so badly that it’s uncomfortable to sit on, home serve engineer came out to inspect & said it was natural settlement & he could tell it was a preferred seat with the position of the tv??? None of the other seats have sagged & they are also preferred seats in fact the one that has sagged isn’t sat on as much as the others, he said you shouldn’t sit on the same seat all the time, don’t know what you would do if you bought an armchair! He is putting it down as invalid claim even though the seat is too uncomfortable to sit on for any length of time, this suite is 4 months old, I dread to think what it will be like in 4 years!
Although La-Z-Boy replied to my review saying they had been in contact to resolve my problem, they have in fact said the engineers report says no structural fault so the case is closed! I don’t think so, I have paid £4000 for a recliner which is too uncomfortable to sit on, this was bought for my partner who has serious health problems resulting in an amputation, we thought this would be great for him to relax on when he was too tired to make it upstairs, I am so disappointed in the customer care attitude.

18 février 2021
Avis spontané
Logo de LA Z-boy

Réponse de LA Z-boy

Hi Wendy. Thank you for bringing this issue to our attention. I understand that the La-Z-Boy UK customer services team is now in contact with you directly to resolve this situation.

Noté 1 sur 5 étoiles

LA-Z-BOY DO NOT LISTEN TO CISTOMERS

LA-Z-BOY DO NOT LISTEN TO CUSTOMERS! Following on from my previous review I have just paid £60 for technician to come and look at original fault. When he tipped the chair over there was a bolt on the floor. He placed it on my table and pretended it didn’t exist. He sat on the seat and said ‘this is a rickety thing’ and heard the clunking it has made from new and that the chair drops in the corner of where the clunking comes from. Homeserve are the company sending technicians and all they want to do is say’ not a manufacturers fault’ and it’s within the tolerances!!!! Are you serious, you don’t pay thousands for a la-z-boy for it to clunk and collapse in the corner and accept ‘it’s within the tolerances’. Today I looked at the chair myself and found where the bolt was from, one half of a support bracket was not attached, I put the bolt back it and the chair feels less ‘rickety’ but the clunking is there every time you sit on the chair. What did I pay £60 for? A technician who couldn’t be bothered to see where a bolt on the floor came from and couldn’t be bothered to fix the clunking or even try and identify why it was clunking??? The LA-Z-BOY warranty is worthless, in fact you’ll be out of pocket trying to have a fault recitified. Stay away from SCS, Homeserve and LA-Z-BOY!!!! Terrible!!!
This fault has been there from brand new, it should have been repaired the very first time. Are you also saying that ONLY manufacturing faults are repaired? Just so customers have more information regarding your rubbish warranties so that they can decide on whether to purchase your furniture based on the product and not thinking they are getting extra with the warranty. As I’m sure most potential customers would walk past your furniture based on the cost and reading honest peoples reviews on the quality and the useless bit of paper that says ‘warranty’. Waste of time, save your lip service, I’m tired of hearing it.

6 février 2021
Avis spontané
Logo de LA Z-boy

Réponse de LA Z-boy

Hi Darren. While we can understand your frustration, as mentioned in your review, the independent technician has advised after his inspection there is no manufacturing fault with your chair. Call out fees would be refundable if a fault was found.
Full terms and conditions of the warranty are provided when you purchase your product.

Noté 1 sur 5 étoiles

We purchased a powered recliner sofa…

We purchased a powered recliner sofa and chair I feel really let down from scs and la z-boy who prides their business on quality.
1- I ordered back in June 2020 and had to wait 24 weeks
2- delivery date moved 2 times with no correspondence at all about this and the retailer was not helpful at all
3- the MOTOR has broke on one side of the sofa after 3 days very disappointing!!!!
4- engineer has took 10 days to come and a new motor has been ordered but my sofa recline has been held down if cable ties this is not acceptable can actually cry paid £4.3k for this and it’s been a disaster from the start
5- contact will be done with the retailer to come and take this rubbish back and I will never use LA Z-boy again...

14 décembre 2020
Avis spontané
Logo de LA Z-boy

Réponse de LA Z-boy

Hi Iris. We are very concerned to hear of your expeirience.
ScS handles its customer aftercare directly, so La-Z-Boy UK does not have any records of your correspondence or product issue. If you are dissatisfied and would like us to look into this further, please contact customerservices-uk@la-z-boy.com with as much information as you have available. Thank you.

Noté 1 sur 5 étoiles

18 Month old sofa - Leather Peeling

18 Month old sofa - 'Leather' peeling
We purchased 2 lay-z-boy reclining 'Leather' sofas from SCS. We thought, naively, that the quality would be good. How totally wrong we were. 1 year after purchase the so called leather started to pit and then peel away. We have spent 8 months trying to get the issue resolved but no-body wants to know. SCS have sent out technicians, the first felt that the seat needed to be replaced and were the 'leather' was waring from the arms and other areas that they should either be repaired or dealt with in-situ.... At last we thought that we were getting somewhere.....no. Lay-z-boy queried it and another technician was sent from SCS. Who had made his mind up before he saw the sofa that it was 'accidental damage' caused by us in the home.
We have had a few leather sofas in the past and not one of them has 'peeled' now down to the base.
After weeks of complaining directly to Lay-z-boy, they sent out an 'independent' technician, who turned up with no tools, informed us that 'he had been told that he couldn't discuss anything with us or to talk about it'
He also felt that there was not a case to answer and closed the claim.
I know that I am not going mad, Genuine leather doesn't peel!!
I really don't know where to go from here, and any advice would be very greatly received.

11 décembre 2020
Avis spontané
Logo de LA Z-boy

Réponse de LA Z-boy

Hi Leonie. As you mention in your review, ScS has sent out two technicians and La-Z-Boy, as a gesture of goodwill, has sent out an independent technician to view your sofa. The issue has been deemed a non-manufacturing fault. Our team has already been in touch with you to let you know we will be happy to review the findings of any independent technician you wish to appoint directly.
I can confirm that La-Z-Boy only uses top quality genuine leather hide on its products.

Noté 1 sur 5 étoiles

Don’t waste your money on A LazyBoy

Bought three seater electric recliner 2seater and a rocker chair. Spent over 5k on our seating furniture, which was a really nice piece. But the quality of wear and tare is a joke when you want to sit in comfort. Reclining mechanism are cheap and nasty the leather flakes and that’s me even treating with leather cleaner designed for sofas. Feels like the foam support has push down into the springs when using the recliner making you feel of you are sinking through to the floor. Suppose to make you feel really comfortable but it’s like I am sitting on springs very lumpy. We are not heavy users of the furniture also we are not big people either. Had this furniture for almost 4 years and will be glad to find another suite that is not badly made as this one. I will not be spending my money on another Lazy boy as it does live up to its name. LAZY!

8 décembre 2020
Avis spontané
Logo de LA Z-boy

Réponse de LA Z-boy

Hi Linda. We are very concerned to hear of the experience you’ve had with your suite.
La-Z-Boy retailers deal with their customers’ after-sales care directly, so we do not have any details on file regarding your issue. If you have already been in touch with your retailer and have not been able to resolve the matter, please feel free to contact La-Z-Boy directly by emailing customerservices-uk@la-z-boy.com and send as much information as you have available, including date of purchase and correspondence with your retailer.

Noté 1 sur 5 étoiles

I brought a Lazy Boy corner sofa 2.4…

I brought a Lazy Boy corner sofa 2.4 years ago for the sun of £7500 from scs. It is now starting to peel on a chair we never sit on. I contacted scs that told me to go through Catalan warranty only for them to tell me it’s not covered.. I will never buy a cheap bonded sofa from lazy boy again.... This is the worst sofa I have ever purchased... I wish I read the reviews before I purchased it... Also do no buy scs is warranty absolutely useless.. It’s not even suitable to wipe your bum with.....

24 octobre 2020
Avis spontané
Logo de LA Z-boy

Réponse de LA Z-boy

Hi Serafino. We are very sorry to hear of your experience and appreciate you bringing it to our attention.
Please let me assure you that La-Z-Boy products only use top grain leather and never bonded leather.
ScS handles its customer aftercare directly, so La-Z-Boy UK does not have any records of your correspondence. If you are dissatisfied and would like us to look into this further, please contact customerservices-uk@la-z-boy.com with as much information as you have available.

Noté 1 sur 5 étoiles

I really wish I had looked at reviews…

I really wish I had looked at reviews before I bought a leather corner suite. I purchased the leather cleaner kit from SCS at time of purchase and have looked after the suite to the book. A few weeks ago I noticed peeling in two places and the strange thing is where the peeling is no one sits. The high traffic areas where we sit are fine. I contacted SCS and they passed my information on to furnico who have sent me a copy of the limited warranty booklet!! The £5000 suite is 2 years 1 month old so apparently the leather is not covered as over a year old. I am devastated. What should I do now.

22 septembre 2020
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Purchased a so called leather settee…

Purchased a so called leather settee and single chair
3yrs ago from House of Fraser for £2500. The arm of the settee is now peeling to which I have now covered with a patch.
Evidently the leather is bonded which I understand to be scraps of leather mashed together and then sprayed with the colour of your choice which after time will peel . The guarantee only covers the material for 12 months
What a waste of money Steer clear
B.Wald

27 juillet 2020
Avis spontané
Logo de LA Z-boy

Réponse de LA Z-boy

Hi Brian. We are very sorry to hear there has been an issue with the arm of your chair. I can confirm that La-Z-Boy products only use top grain leather and never bonded leather.
As House of Fraser has now closed, your first point of contact to investigate the matter would be to get in touch with ScS who are now looking after House of Fraser customers. You can reach them on 0191 521 9521. If you wish to contact La-Z-Boy UK directly you can do so on warranty-uk@la-z-boy.com.

Noté 1 sur 5 étoiles

We are in communication with the retailer …

Typical of such iconic brands or companies...when you have a genuine issue they enter you into an array of put offs depending on that issue.we have a MERE 2YEAR YOUNG RECLINER SOFA.
The sofa has a part broken and we discovered this a bit by default when we went to clean and polish again.
We had a representative from the insurance Co call.His report was assessed by the insurance team a lady who informed us its not covered.
So I am giving LA Z - boy this early review for its aftercare and service provokes a lot of puff to baffle brains.
If you respond let your CEO ring me.

26 juin 2020
Avis spontané
Logo de LA Z-boy

Réponse de LA Z-boy

Hi Phillip. We're very concerned to hear that you've experienced problems with your sofa. Many of our retailers handle all after-care internally without the involvement of La-Z-Boy and we cannot find any record of your details, so we assume this is the case here. If your retailer has not been able to resolve the issue for you, we would really appreciate if you would send us the details so we can look into this as we're really keen to help if possible. Please email customerservices-uk@la-z-boy.com. Thanks!

Noté 1 sur 5 étoiles

Milwaukee electric recliner

Milwaukee electric recliner fabric is torn and worn looks about 10 years old!. Chair bought in Nov 18, first reported to scs just as warranty ran out . SCS wont help referred me to insurance company Castellan, (policy bought with scs at same time) who have said not covered. Poor quality chair, poor quality service from SCS and insurance not worth having. DO NOT BUY INSURANCE it's not worth it and you will never be covered for anything.

7 juin 2020
Avis spontané
Logo de LA Z-boy

Réponse de LA Z-boy

Hi Cynthia. We are sorry to hear of the issues you have had with your chair. ScS provides its own warranty and insurance which is not affiliated with La-Z-Boy UK and details of any issue are not shared with us, as the manufacturer. If you feel there is a product issue which has not been resolved, please contact us directly on customerservices-uk@la-z-boy.com with as much information as you have available. Thanks!

Noté 1 sur 5 étoiles

I’d prefer the floor

20 mai 2020
Avis spontané
Logo de LA Z-boy

Réponse de LA Z-boy

Hi Thomas. Unfortunately we cannot find any record of you contacting La-Z-Boy customer services (from searching your name) about any issues you have experienced with a product, although we appreciate you may have dealt directly with your retailer. If you have a problem with a La-Z-Boy product which a retailer has not been able to resolve for you, we would really appreciate if you would send us the details so we can look into this as we're really keen to help if possible. Please email customerservices-uk@la-z-boy.com. Thanks!

Noté 1 sur 5 étoiles

Very poor quality La Z Boy

Very poor quality La Z Boy
Bought a chair made by them 13 months ago. Have to say quality is very poor for a manual reclining chair costing £1400, with 10 year warranty! Leather is peeling! Mechanism is now wobbly and Seat squab has sagged too. Raised matter with Claytons in Lincoln who I purchased from, they got Homeserve to come see the chair. According to Homeserve, leather is flaking in high points And that’s acceptable, mechanism isn’t too wobbly and falls within ok limits, sagging seat is settlement. So my claim is invalid. Guess what I’m saying is DO NOT BUY A LA Z BOY CHAIR! They’re rubbish.

24 février 2020
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

LA-Z-BOY 3 piece suite

Bought a LA-Z-BOY 3 piece suite 5k Dec 2018 now 13 months later the stitching has come loose on one of the sofas we took out insurance for 5 years at a cost of £350 only to be told it does not cover stitching by the insurance company and SCS will want a £60 call out fee just to have a look.
Called La-z-boy only to be told that they cannot do anything as it was sold through a re-seller, well that may be but La-z-boy made the suite, but will take no responsibility for the manufacturing.
WILL NEVER BUY AGAIN FROM LA-Z-BOY or SCS WHAT A RIPOFF.

9 janvier 2020
Avis spontané
Logo de LA Z-boy

Réponse de LA Z-boy

Hi Peter. We are sorry to hear you've experienced problems. All claims under a warranty do need to be handled by the retailer you purchased the product from, and as the goods are more than a year old there is a £50+vat fee for a technician's visit. Hopefully ScS have been able to assist you with this issue.

Noté 1 sur 5 étoiles

Well after I reviewed last time

Well after I reviewed last time. Lazy Boy customer services have been in touch. Told me they don't do the colour anymore, so cant replace faulty parts. So went down to SCS same colour is available, checked with lazyboy direct, pretending be a customer after the colour of my sofa, for a sofa in store and hey presto they do it not a problem. Total Liars !!! Contacted lazyboy customer services telling them colour available, they said they will get back in touch, still heard nothing, nearly another month gone by .This has been going on since March 2019 since their homeserve technician came out, reported fault months before that, so nearly a year gone by and still none the wiser. :(

12 décembre 2019
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Bought a 3 piece set in 2013

Bought a 3 piece set in 2013. 10 year frame and spring guarantee. Frame and springs have gone on 3 seater sofa and surprise surprise lazy boy say it’s wear and tear. I have put reviews on their Facebook page and they ask me to contact them privately which I did and surprise surprise, yes you’ve guessed it they didn’t bother to reply. I wouldn’t waste your hard earned cash buying furniture from them. It’s very poor quality and they try and fob you off.
It’s taken Lazy boy 8 months for them to reply on here. The settee has since been chopped up and put in a skip. When we dismantled the furniture to get it out of the house easier it was fastened together with staples. It was even more utter garbage than I originally thought.
Oh and another reply from my edit stating lazy boy have a strict quality control. Clearly our sofa missed out on that quality check and so did the after sales and customer service because it was non existent.
Like I said. 8 months to reply tells you something.

22 juin 2019
Avis spontané
Logo de LA Z-boy

Réponse de LA Z-boy

Hi Jane. We don't appear to have a record of you contacting our customer services team (from searching your name). We'd like to make clear that since you purchased your sofa the La-Z-Boy licence for the UK and Ireland has been re-acquired by the parent company in the USA and to assure you that all products undergo strict quality testing.

Noté 2 sur 5 étoiles

Mediocre quality product. Customer Service laughable.

The furniture is not bad at first but then screws start falling out for no discernable reason.

The company provide no kit for restoiring scratches and scuffs to the leather. This is entirely beyond their skills.

Customer service has no idea about the products they sell. Pathetic service.

I cannot find the name of the european CEO. No doubt he wants to hide in shame.

18 avril 2019
Avis spontané
Logo de LA Z-boy

Réponse de LA Z-boy

Hi Ian, sorry to hear about the problems you've experienced. Please contact our customer services team with full details so we can investigate. You can email customerservices-uk@la-z-boy.com. Many thanks.

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus