We Buy Tek ™ Avis 

8 067
•
TrustScore 4.5 sur 5

4,6

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

I was offered far more than other companies. The packing arrived quickly with simple instructions. I was paid out within 24hrs of dropping it off at the post office. Really impressed and keep telling... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

An absolute pleasure to deal with, the process was so easy and no trying to haggle down the price on a phone that’s in perfect condition. Makes a change to deal with such an honest company. I won’t be... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Got quoted on a comparison site, sent phone off and next day got my payment (amount quoted) quick and easy service. Would recommend! Thank you 🙏🏼

Noté 5 sur 5 étoiles

Was slightly wary as despite the reviews being mostly positive there were one or two examples of people getting their valuation knocked down. Not at all the case for me, I have been paid my full valua... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Service de débloquage et de recyclage de téléphones

Écrit par l'entreprise

-Top Prices Paid. -Free Trackable 24 hour postage. -Next Day Payments.


Coordonnées de contact

4,6

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

8 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Demande des avis aux clients

Cette entreprise invite régulièrement ses clients à laisser des avis, qu’ils soient positifs ou négatifs.

A répondu à 100 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 48 heures

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,6

Tous les avis

(8 067)

309 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Devaluing items falsely

Edited to add: the paperwork confirmation on my account actually states they have quoted £410 for poor condition compared to the paperwork I received with the postage pack which states good condition so the whole system seems to be a shambles.

Terrible experience. Went on all the positive reviews on here but not my experience at all.

Quoted £410 for a ‘good’ condition phone. Always had a case and screen protector on and only 2 years old. Had valuation back at £316 stating there were scratches on the screen and a mark on the back housing. The good condition T&Cs state no deep scratches and no marks visible from 30cm away and it had neither of these. I took photos before sending.

They only offer to accept or have the phone returned so I’ve sent a contact form explaining that their valuation is disingenuous as the phone was probably in better condition than their ‘good’ descriptor.

Will await their response but not hopeful. Definitely avoid and go with a more reputable company.

15 septembre 2026
Avis spontané
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hello Emma

Edited: the paperwork provided details of order uploaded for GOOD condition of the device and your device has been downgraded to the physical condition of the device which updated status to POOR condition and that has been reflected in further communication. We do not offer the £412 quote for a POOR condition the same as all other companies on the market.

We’re sorry that your experience has not reflected the positive reviews you had seen, and we hope we can clarify what happened and find a fair resolution for you.
We also appreciate that your experience has highlighted areas where we can improve. Your feedback has been valuable in helping us review our communication and processes to ensure everything is clear and transparent.
Our aim is always to provide a smooth and straightforward experience. We hope that the final outcome that resulted in us purchasing your device and the way we have handled your case will be reflected in your final review of our service.

Thank you
WeBuyTek Team

Noté 1 sur 5 étoiles

£412 Quoted, £216 Offered – Very Disappointing

I was initially quoted £412 for my old phone, but after sending it in, the offer was reduced to just £216 because of the tiniest scratch on the screen.

I had described the phone as being in “good condition”, not “excellent”, so I was disappointed that such a minor mark resulted in the offer being cut by almost half. I’ve genuinely seen phones with much more noticeable damage being sold on Vinted for around £400.

I decided to accept the reduced offer because I had already sent the phone in and wanted the process resolved there and then, but I can’t say I was happy with the outcome. The reduction felt very disproportionate to the condition of the phone and the size of the scratch.

The process itself was straightforward, but the huge difference between the original £412 quote and the final £216 offer has left me disappointed. I think the grading and deductions could be much fairer and more transparent.

14 septembre 2026
Avis spontané
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hi Niamh,

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re glad to hear you found the overall process straightforward, though we completely understand your initial disappointment regarding the valuation adjustment.

Following our recent communication, we hope the reasons behind the revaluation made much more sense and that you feel satisfied with how the final transaction was completed. Our goal is always to provide clear, standardized grading, but we understand how frustrating a significant quote adjustment can feel.

We truly appreciate your patience while we discussed this with you, and your feedback regarding transparency in our grading criteria is invaluable in helping us improve. Thank you again for your business, and we wish you all the best!

WeBuyTek Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Great experience deffo recommend…

Not had the best experience with selling phones online. They either go missing or they don’t follow through on the quote even though I’m very truthful regarding the current condition of the phone. This time I sent it off, 24hours later the money was in my bank! No hassle at all

7 septembre 2026
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hello JB,

Thank you so much for your fantastic review!

We’re really pleased to hear that everything was quick and hassle-free, and that you received your payment within 24 hours. We understand that selling a phone online can sometimes be a worrying experience, so it’s great to know we were able to make the process simple and straightforward for you.

Thank you for choosing WeBuyTek and for recommending us — we really appreciate it!

WeBuyTek Team!

Noté 1 sur 5 étoiles

Absolute joke of a company

Absolute joke of a company. Don’t expect to get anything near what they quote you and when you decline their offer they just hold on to your phone for as long possible in the hope you accept

10 septembre 2026
Avis spontané
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hello Ishmael,

We’re sorry to hear that you feel this way and we do understand how frustrating it can be when the final offer differs from the original quote.

As we explained on the phone, once the device arrived with us, we tested it and unfortunately found that it did not meet the criteria selected when the order was placed. This is why a revaluation offer was sent to you.

After you declined the first offer, my colleague sent you a further revaluation after 3 days, as we always try to improve our offers where possible and find a solution that works for both sides.

We also understand your concern regarding the return of the device. Declining a revaluation does not automatically mean that the device is returned, as we need confirmation from the customer before arranging this. As we have not yet heard back from you regarding the second revaluation, we have kept the device safely with us while awaiting your instructions.

We have now arranged the return of your device and have shared the tracking number with you. The device is now on its way back to you.

We’re sorry for any frustration or inconvenience this has caused. We appreciate that this may not have been the experience you expected, but we have been following our process throughout and are happy to assist if you have any further questions.

WeBuyTek Team!

Noté 5 sur 5 étoiles

Hassle free would recommend!

No hassle and money paid quickly into account. Kept updated and would definitely recommend.

9 septembre 2026
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hello Mr. Andrews,

Thank you for your fantastic review!

We're so pleased to hear that you found the process hassle-free, received your payment quickly, and were kept updated throughout.

We really appreciate your recommendation! 😊

WeBuyTek Team!

Noté 5 sur 5 étoiles

WHAT A GREAT SERVICE

WHAT A GREAT SERVICE - THE BEST PRICES OF ANYONE ON COMPARISON SITES - I WAS EXPECTING TO GET CHIPPED DOWN ON PRICE ONCE THEY HAD MY PHONES BUT THEY STOOD ON NOQUIBBLE NO HASSLE 10/10

8 septembre 2026
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hello Jerome,

Thank you so much for your fantastic review! 😊

We’re really pleased to hear you were happy with our prices and that everything was handled with no quibble or hassle.

We truly appreciate the 10/10 recommendation and hope to see you again in the future! ⭐

WeBuyTek Team!

Noté 5 sur 5 étoiles

Very fast efficient service and gave me…

Very fast efficient service and gave me the original quoted price within a couple of hours of receiving the device. Highly recommend

7 septembre 2026
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hi, Thanks so much for the kind words! We're thrilled to hear you had a great experience with us—it really means a lot. If there's anything we can help with in the future, you know where to find us. 😊 – The WeBuyTek Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Sale

Quick and efficient

7 septembre 2026
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hi, Thank you for your 5-star review! We're delighted everything went smoothly with your trade-in. We work hard to keep the process simple, fair, and fast—so it's great to see that reflected in your experience. – WeBuyTek

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent service and i was paid the…

Excellent service and i was paid the price I was promised

3 septembre 2026
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hello Kathryn,

Thank you so much for your kind review! 😊

We’re really pleased to hear you received the price you were promised and had an excellent experience with us.

We really appreciate your support! ⭐

WeBuyTek Team!

Noté 4 sur 5 étoiles

Told them what was wrong with my phone…

*Edit after speaking to them they reassessed my phone. Customer service was good** Told them what was wrong with my phone and they offered me £87.00. Once they recieved it they said that after testing they could offer me £13.00. Or charge me £10 to return the phone to me.

2 septembre 2026
Avis spontané
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hello Suzanne,

Thank you for your feedback. I’m sorry to hear you were disappointed with the revised offer.

The reason we had to revalue the device was due to the following issues found during testing:

Order over 14 days
Beyond Economical Repair – Parts Value
Green dead pixels
Unable to refurbish LCD

You mentioned that you sold the phone as faulty, however, please note that our faulty condition also has specific terms and conditions. Selecting the faulty condition does not automatically guarantee the initial quoted price. If the device does not meet the criteria for that condition, we may need to revalue the offer.

I would definitely recommend reading our full terms and conditions before sending a device to us, as these explain the requirements in more detail.

That being said, I’m happy to look at this again and increase your offer if possible. Please reach out to us on email: info@webuytek.co.uk and I’ll be happy to help.

Regarding the £10 return fee, I cannot see any previous conversation between you and us regarding this. We only charge the £10 administration fee when a device has been sent to us with a PIN/account lock or active account, and the customer wants the device returned because they are unhappy with the offer, which doesnt seem to be in your case.

I hope this clarifies the situation, and please feel free to contact us so I can look into the offer for you.

WeBuyTek Team!

Noté 5 sur 5 étoiles

First class service very impressed

First class service very impressed

1 septembre 2026
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hello David,

Thank you so much for your fantastic review! We’re really pleased to hear you were impressed with our service.

We truly appreciate you taking the time to share your experience and for choosing WeBuyTek! 😊

WeBuyTek Team!

Noté 5 sur 5 étoiles

Everything was so quick and easy

Everything was so quick and easy. Much better than CEX or MusicMagpie. Absolutely recommend 👍👍

28 août 2026
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hello Alex,

Thank you so much for your lovely review! We really appreciate you taking the time to share your experience, and we’re so pleased to hear that everything was quick and easy for you. 😊

Thanks again for choosing WeBuyTek! 👍

WeBuyTek Team!

Noté 5 sur 5 étoiles

company that actually pays what they quote

Literally such a quick and easy process selling my phone. Received the free postage pack and sent my phone off yesterday (27.08.26). Had a message and email today (28.08.26) to say it had been received and was being tested. 2 hours later had another message and email to say testing was complete and payment had been sent with no issues found so full quoted price was paid. Couldn’t recommend more

28 août 2026
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hello Robyn,

Thank you so much for such a fantastic review! We’re really pleased to hear how quick and straightforward you found the process, and that everything went smoothly from receiving your device to testing and payment.

We’re especially glad we could pay you the full quoted price with no issues or deductions. Thank you for choosing WeBuyTek and for recommending us — we really appreciate it! 😊

WeBuyTek Team!

Noté 5 sur 5 étoiles

Great service from start to end

Great service from start to end

28 août 2026
Avis spontané
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hello Martin,

Thank you so much for your kind review! We’re really pleased to hear you had a great experience with us from start to finish. We truly appreciate your support! 😊

WeBuyTek Team!

Noté 5 sur 5 étoiles

highest price

highest price

Free postage, took one day in post and got paid the next for the full amount. Recommend will use again.

27 août 2026
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hello David,

Thank you so much for your fantastic review! 😊

We’re delighted to hear you received the highest price, enjoyed our free postage, and had such a quick turnaround. It was a pleasure doing business with you, and we really appreciate the recommendation!

We look forward to helping you again in the future. 📱✨

WeBuyTek Team!

Noté 5 sur 5 étoiles

WeBuyTek are the best!

I recently traded in my old phone and had a brilliant experience from start to finish in about 4 days all in all! WeBuyTek were clear and fast with their valuation, offered an excellent price, and communicated every step of the way and I mean every step of the way. The payment was made on the same day they received the phone too, no hidden deductions, no weird surprises, and the whole process felt smooth and trustworthy. Honestly, it was so easy. I’d happily use them again and recommend them to anyone looking for a reliable phone trade-in service.

26 août 2026
Avis spontané
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hello Lisa,

Thank you so much for your fantastic review! 😊

We’re delighted to hear that you had such a smooth experience trading in your phone with us. We really appreciate your kind words about our communication, pricing and speedy payment.

It was a pleasure helping you, and we’d love to welcome you back again in the future! 🙌

WeBuyTek Team!

Noté 5 sur 5 étoiles

Got my offer they quoted

Got my offer sent off the item and got my price, couldn't ask for an easier company to deal with, unlike another tech company I dealt with who massively dropped the offer on this item when they received it.

Thank you

25 août 2026
Avis spontané
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hello Darrell,

Thank you for the fantastic review!

We’re really pleased we could make the process simple and, most importantly, stick to the offer we quoted.

We really appreciate your trust and recommendation!

WeBuyTek Team!

Noté 5 sur 5 étoiles

Great service

Fast to receive, Fast payment, payed what they said! Would recommend

25 août 2026
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hello Faye,

Thank you so much for your kind words!

We’re really pleased to hear you were happy with the service and payment.

We truly appreciate the recommendation!

WeBuyTek Team!

Noté 5 sur 5 étoiles

Incredible service very quick highly…

Incredible service very quick highly recommend

24 août 2026
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hello,

Thank you so much for your fantastic feedback!

We’re delighted to hear you were happy with the service and found everything quick and easy.

We really appreciate your recommendation! 😊

WeBuyTek Team!

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent all round experience and highly recommend this company

I received an excellent service, it has clear instructions on the process, they offered the highest amount of money on comparable sites for the item I was selling and I received the payment in my bank account the same day as they received the item. I was pleased that I got the exact same amount of money for the item as the company stated in their initial estimate prior to the examination and checks on the product.

21 août 2026
Logo de We Buy Tek ™

Réponse de We Buy Tek ™

Hello Martin,

Thank you so much for your fantastic review and recommendation!

We’re delighted to hear that you found the process clear and straightforward, and that we were able to offer you the best price compared with other providers. It’s especially great to know you received the exact amount quoted and that your payment reached your bank account on the same day we received your device.

We really appreciate you taking the time to share your experience and thank you for choosing us! ⭐

WeBuyTek Team!

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus