WJ King Group Avis 

238
•
TrustScore 3 sur 5

3,2

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

Dealing with Olivia from WJ King in Dartford was a pleasant experience and Olivia was very knowledgeable, helpful and friendly. Olivia made the experience straight forward and easy, she was very reas... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Just bought a 24 plate 3008 ,from Peugeot Sidcup, Tony was very helpful on the test drive explained the cars functions, explained how the part exchange was going to work,a very good experience well d... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Ordered a Suzuki on the 26th March, paid a deposit did not hear anything for nearly 2 weeks until I phoned up .Sales manager said he would take over my order for the Suzuki Vitara , then told only 3 i... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

I left my vehicle with WJ King Vauxhall Bromley for a warranty repair on 1st April 2025. It is now 26 days later, and I have received no proper update, no estimated completion date, and no courtes... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Concessionnaire automobile

Écrit par l'entreprise

WJ King is a trusted, family run business who have been leading the way in car sales for over 60 years. We are one of the fastest growing car dealer groups covering South East London and Kent, across leading automotive manufactures, incorporating Vauxhall, Peugeot, SEAT, CUPRA, Suzuki, Kia and Dacia franchises. We are an award-winning group who offer outstanding customer service and exceptional value for money. Whatever you or your family motoring needs are, we can help and don’t forget to ask us about special offers.


Coordonnées de contact

3,2

Moyen

TrustScore 3 sur 5

238 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 25 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 48 heures

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

3,2

Tous les avis

(238)

44 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

vauxhall Meriva 1.4 turbo…

I took my vauxhall Meriva 1.4 turbo auto to w.j. King Bromley with a problem of blowing blue smoke,bearing in mind it is a 2015 model with 37368 on the clock with some service history,when later that day I returned to pick up my car I saw the service reception who handed me a report of the findings, it read carried out investigation into vehicle blowing blue smoke.unable to confirm customers complaint(not surprising as the car did not go on a road test), on inspection found oil going to the throttle housing, suspect internal engine damage causing issues? Advised vehicle beyond economical repair😱. I am utterly shocked how it can be classed as a write off when they did not find the problem did not even take it for a drive what a completely inept garage, and to add insult to injury this cost me £144.00, no explanation, they did not call the mechanic(fitter) to explain his findings just handed me the report and asked how would I like to pay. DREADFUL DREADFUL SERVICE. Incidentally I took the car to an INDEPENDENT vauxhall garage who isolated the problem found why it was blowing blue smoke and fixed that problem and a few others that they found, ALL FOR A VERY REASONABLE PRICE, so not a write off wjking idi0ts.

6 juin 2024
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Just collected my second purchase from…

Just collected my second purchase from WJ King Swanley.
Bought both from Spencer. Couldn’t of wished for better customer service and treatment
Spencer certainly gives old school customer service
Thank you

20 août 2024
Avis spontané
Logo de WJ King Group

Réponse de WJ King Group

Thank you so much for your kind words! We are so happy to hear that Spencer was able to provide you with excellent service. We strive to ensure that all of our customers receive the best possible service. Thank you again for your positive review!

Noté 5 sur 5 étoiles

Isaiah

Isaiah made my car buying experience great. I enjoyed dealing with Isaiah, he was courteous and knowledgeable. He kept in touch throughout my experience of buying my Suzuki Ignis and I am happy to have done business with him, he is a credit to WJ King.

24 mai 2024
Avis spontané
Logo de WJ King Group

Réponse de WJ King Group

Thank you so much for your kind words! We are so happy to hear that Isaiah was able to provide you with excellent service. We strive to ensure that all of our customers receive the best possible service. Thank you again for your positive review!

Noté 5 sur 5 étoiles

Bought Vitara from Swanley, lovely experience.

Can not thank Spencer and Terry enough for this easy and pleasant transaction. Welcomed with Tea/Coffee and chocolates, what more can i say!!
Nothing was too much trouble for them. Car was valeted and ready for my collection when arranged. I'm sure i will keep this car for many years to come as just what I was looking for. These lovely guys are a credit to your company.

3 août 2024
Avis spontané
Logo de WJ King Group

Réponse de WJ King Group

Thank you so much for your kind words! We are so happy to hear that Spencer & Terry were able to provide you with excellent service. We strive to ensure that all of our customers receive the best possible service. Thank you again for your positive review!

Noté 2 sur 5 étoiles

Buyer Beware

As someone not particularly clued up on cars, I thought I should pay a bit more and go to an authorised dealer for peace of mind.

WJ King in Welling had a 2021 car I liked the look of so I went there, test drove the car and decided to buy it.

On the test drive the salesman noticed that the odometer was set to KM rather than miles. He changed this setting, but when I checked the MOT status of the vehicle I noticed that it had registered the KM reading and could potentially cause serious issues later on down the line. I informed the dealership and they amended the MOT.

A week later I was meant to pick it up but was unable to as the Tax documents weren’t correct due to the car previously being Motability. This should have sparked warning bells, but I persevered, took the next Monday morning off work and picked it up then.

After a week driving the car I noticed that there were multiple random scratches on the windscreen, a tear in the driver’s seat and a couple of strange marks on driver and rear passenger doors.

I tired to get in touch with the dealership and this proved to be a complete nightmare. After trying various routes, I eventually heard back from them and they said that they would be able to rectify my issues and would be in touch.

A week after this I received a letter from the DVLA informing me that they would not accept the VC5 (logbook) that WJ King had sent over as it was a copy and, as such, the car wasn’t registered to me.

Again, I tried to get in touch and eventually a week later they got back to me informing me that they would sort it out and I could bring the car in to get repaired a few days later.

I took the car in and left it with them. When I picked it up I was told that the windscreen scratches could not be removed and it was probably due to previous dodgy wipers. The tear in the seat had been covered over, but was clearly a repair - not a lot different to putting a bit of gaffer tape over it! I was also informed that the marks on the driver and passenger doors were leftover from a previous repair but had polished out. I was not been made aware that any damage had occurred to the car.

These are all relatively minor/cosmetic issues - apart from the windscreen which will probably cost me around £700 to replace - but I do feel that I should have been able to get a better service and level of trust from an authorised dealer than I have.

As I said in the title - BUYER BEWARE!

30 juillet 2024
Avis spontané
Logo de WJ King Group

Réponse de WJ King Group

Thankyou for taking the time to leave this review. I’m sorry to hear about your experience, Andy. I appreciate you reaching out and am sorry to learn that our customer service has fallen short of the level you deserve.
We have forwarded your details onto the relevant management team who will look into your concerns in more depth.

Noté 1 sur 5 étoiles

Disinterested & can’t be bothered

I have been Sidcup Kia multiple times the first time wasn’t too bad, they did manage to fix a couple of issues, though they didn’t fix the main issue (clutch Judder), I thought I would give them another chance but after the 5th time bringing my car here they still cannot fix the problem I first bought my car in for as they said they cannot find the fault (clutch judder) which is a common problem with my model, seems like they just turn a blind eye or can’t be bothered to check properly, so I thought maybe if I had my service done and spent some money they might help fix the problem, big mistake, they had my car for 3 days just to do a simple service (oil change and filters) and told me again they cannot find the fault, I was also told over the phone prior to the service that my fuel filter needs to be replaced but it was not done, At one point they had my car for over 2 weeks to change a seat pad, I kept getting told the part will be here in a few days but after 2 weeks they called me and told me to come and collect the car and the seat pad still had not been changed and nothing was done about the clutch judder even though they had it for 2 Weeks, Plus they parked my car under a tree and probably didn’t touch it for the whole 2 weeks and I had to go get it washed because it was extremely dirty. Also I’m pretty sure they put a small dent in my door when they had it for 2 weeks, I was also told once that the clutch judder has been fixed but that was a lie, I’m pretty sure my car needs a new clutch, I drive it everyday and notice the judder everyday, I did tell them they need to let it run for while so the engine gets hot because it happens more when engine is hot but it just seems like they drive it for 2 mins and say there’s nothing wrong with it, I have also told them it happens at low speed between at about 1500 to 2000 rpm and also is worse going up a hill going at low speed always on gear 1 but seems like they don’t have time or they are just lazy. My car is still in warranty it’s not like they are losing anything out of there own pocket, they just need to do the job that they are paid to do properly, but just seems like they are disinterested and cannot be bothered to help, they just want you gone ASAP. I mean what’s the point of having a 7 year warranty when no one wants to help you when you have problems with things that are covered under warranty. The worst experience that I have ever had at a garage. Never will I return to Sidcup again, might try my luck as a last resort with another branch and see if I get treated the same. This is the last chance and the last time I will try and get this issue fixed before I give up and sell my car and never buy another Kia. I have already put 1 star reviews on Google and trust pilot because I’m so disgusted by the way I have been treated and have written a separate email to Kia complaints in Milton Keynes.

17 juin 2024
Avis spontané
Logo de WJ King Group

Réponse de WJ King Group

Thank you for taking your time to leave this review. I am sorry to hear that your experience has left you feeling this way. We have forwarded your details onto the relevant management team who will look into your concerns in more depth.

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent customer service from Russell at dartford Brent

We have just brought a car from Russell at wj king dartford- used car branch. He has been friendly, helpful and approachable thought out the whole process-unlike a typical sales man - in a good way! He is a massive credit to your company and the dartford branch. We will definitely return to him in the future as we will hopefully be wanting another car once my daughter passes her test and has the car to herself! We will also be happy to recommend friends/family etc to go to Russell if/when they are looking for cars.

27 juillet 2024
Avis spontané
Logo de WJ King Group

Réponse de WJ King Group

Thank you so much for your kind words! We are so happy to hear that Russell was able to provide you with excellent service. We strive to ensure that all of our customers receive the best possible service. Thank you again for your positive review!

Noté 5 sur 5 étoiles

Purchase of a new car

Visited WJ King Farningham to look at purchasing a car. Use the garage all the time for petrol and servicing of my existing vehicle. Met Sales Manager Louise Cobern who couldn't have been more helpful. After discussing and understanding my needs she found me an automatic Vauxhall Astra which was only 2 years old. This was last Wednesday and the car was ready for me and I collected it 2 days later on the Friday. Thank you Louise for your exceptional service and I would recommend WJ Kings to everyone

26 juin 2024
Avis spontané
Logo de WJ King Group

Réponse de WJ King Group

Thank you for the great review and the feedback on Louise and the team, we really appreciate it. We look forward to welcoming you back to the business again soon. Kind regards.

Noté 5 sur 5 étoiles

Ordered a car with Sidcup seat

Ordered a car with Sidcup seat had the most amazing experience was helped by Ashley Ide who was so helpful and understanding he took the time to make us feel welcome and went over every detail to make sure we was happy he went above and beyond and kept us up to date with everything .highly recommend the team at sidcup seat

28 juin 2024
Avis spontané
Logo de WJ King Group

Réponse de WJ King Group

Hi Leigh, thank you for taking the time to leave us this brilliant 5 star review, your comments have been passed to Management to ensure that Ashley receives recognition for his fantastic customer service which he provided to you. Kind regards, Laura

Noté 5 sur 5 étoiles

Rob Cross - SUZUKI - WJ KING Bromley

Shout out to Rob Cross for being efficient, knowledgeable and helpful. On the Sunday we saw the car we wanted to buy and within a few days Rob sorted the handover with no fuss. He has been a pleasure to deal with and he clearly enjoys what he does. thank you! :)

1 juillet 2024
Avis spontané
Logo de WJ King Group

Réponse de WJ King Group

Thank you so much for your kind words! We are so happy to hear that Rob was able to provide you with excellent service. We strive to ensure that all of our customers receive the best possible service. Thank you again for your positive review!

Noté 1 sur 5 étoiles

Shocking After Sale

Very disappointed! This was a new experience for me using WJ King Seat Sidcup , I purchased my car from there on 28th March 2024 and Ashley being the salesman. However after getting home I realised there was no puncture repair kit or owners manual book being that the car was only three years old . After contacting Ashley on numerous occasions he hasn’t once had the courtesy to return my calls even though he sends messages through the reception to say he will call back later that day but to date never has ! I was actually going to use this garage for my mots and services but unfortunately after this awful experience I will never use WJ King for service or purchase of a vehicle again !! Absolutely Shocking experience indeed.

25 juin 2024
Avis spontané
Logo de WJ King Group

Réponse de WJ King Group

Thank you for taking your time to leave this feedback. I am sorry to hear that your experience has left you feeling this way. We would like to investigate your concerns in more depth and have passed your details onto the management team at the dealership

Noté 1 sur 5 étoiles

Beware when using this place for car…

Beware when using this place for car servicing and defiantly reconsider giving your personal details. I used the Woolwich branch and 1) They are happy to take your money and tell you what you already know but they don’t tell you exactly what is wrong. 2) Since taking my car in for the most pointless inspection ever, I’ve been bombarded with telephone call, emails and text messages from them, ranging from car sales to begging for feedback during my visit. If they spent less money on admin spamming customers maybe they could afford mechanics who could provide a better diagnostic! Avoid at all costs.

31 mai 2024
Avis spontané
Noté 2 sur 5 étoiles

Broken promises

Having bought a car from the Dartford branch, I made my way there by train to pick it up for my partner on 23rd May.

Surprisingly, the car wouldn’t start, so credit where it is due, a full refund was given. The following day Lee (not sure of spelling) called me: they agreed to refund my travel costs, and I agreed to take the car when the fault was diagnosed and rectified, provided they delivered it.
It was a Bank holiday weekend so understandably the car wouldn’t go into the workshop until the following Tuesday.
On said Tuesday Guy called me to advise that they could not guarantee rectification for anything up to four weeks. My partner could not be without a car for that long so we left that I would start looking again, but that if they resolved the issue he would call me to see if I still wanted that particular vehicle. Guy also committed to get back to me the next day in respect of the refund for my train costs (almost £100).
No call came, either to advise the car was repaired or to process my travel costs. Having found another vehicle I called yesterday and spoke with Lee about my outstanding refund. A huge amount of back-pedalling, quotes like ‘I’m just a salesman and it’s up to Guy and the manager’ but when pressed Lee promised to pass this over.
Still no call from either of them so in short, I spent almost £100 in travel costs to pick up a vehicle that I couldn’t drive home, and a ‘reputable’ dealership feels that this is acceptable, and that it’s ok to back out of a promised refund.
Things happen, cars develop faults, c’est la vie! It’s how things are handled, or in this case mishandled, that drives reputation though!

23 mai 2024
Avis spontané
Logo de WJ King Group

Réponse de WJ King Group

Thank you for taking the time to share this experience with us. Details like these are vitally important to us so we know what we can do to make it better next time. If you have any additional suggestions for how we can improve your experience, please if you could send this to complaints@wjking.co.uk , so we can formally address this further.

Noté 1 sur 5 étoiles

Awful experience

Bought my car a year ago from WJ King Sidcup, the actual sale experience was very good and I was impressed with the levels of customer care. The service and Mot was coming up I wanted to use WJ King as they had offered me a great experience before. However, when I arrived this morning there seemed to be an issue with the date. The guy at the service desk said we had it booked for 29.4.24 instead of today 29.5.24 clearly an error via one of the admin staff which is fair enough mistakes happen but why weren’t we chased as that would come up as a no show. The reason for my review is due to the appalling manner of the person who was behind the desk at the service part of the garage. Very condescending and disrespectful towards me and my father at one point he told my father to stop acting like a child when he just had a simple query. The experience and appalling nature of this means I won’t be using WJ King ever again for any servicing and I will refuse to buy a car from there ever again.

29 mai 2024
Avis spontané
Logo de WJ King Group

Réponse de WJ King Group

Thank you for taking your time to leave this review. I am sorry to hear that your experience has left you feeling this way. We have forwarded your details onto the relevant management team who will look into your concerns in more depth.

Kind Regards

Noté 5 sur 5 étoiles

I have leased a car for many years but…

I have leased a car for many years but they were starting to get far to expensive to pay monthly for. I went to WJ kings in Swanley and found a lovely vauxhall with really low miles I can see myself keeping this car for a long time. The staff were very polite, they asked if I would like a nice cup of tea so made me feel at home.

17 mai 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

I recently booked my car in for a…

I recently booked my car in for a service at the Sidcup branch and when i collected the vehicle, i noticed scratches that were not there when i dropped it off. i contacted the customer service team who gave me an email address to contact. The service manager responded promising to come back to me in a weeks time, this was almost two months ago! i have sent chase emails and even escalated my complaint to the customer service line but still no response. I'm extremely disappointed as I've had my car services from the Sidcup branch several times. this will be the last time regrettably.

6 mars 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Ordered a Suzuki on the 26th March

Ordered a Suzuki on the 26th March, paid a deposit did not hear anything for nearly 2 weeks until I phoned up .Sales manager said he would take over my order for the Suzuki Vitara , then told only 3 in the country but would sort it out one way or another I would get a car thats what was promised, that was over 2 weeks ago. We emailed him at welling 2 days ago nothing tried phoning nothing.

26 mars 2024
Avis spontané
Logo de WJ King Group

Réponse de WJ King Group

Thank you for taking your time to leave this review. I am sorry to hear that your experience has left you feeling this way. We have forwarded your details onto the relevant management team who will look into your concerns in more depth.

Noté 1 sur 5 étoiles

Be careful with this company. I had a £500 'service' without any details to what was done.

I bought my car from WJ King and recently had it serviced by them. When I made the service booking I was told that it would be a major service and the cost would be just below £500. The receipt just stated 'Negotiated Price Adjustment' for £494.- I have asked for details of what this service included as to parts exchanged and work carried out but the only response was that I would hear from them 'shortly'. That is more than a month ago. I really feel it is underhand just to say 'it's a major service' without providing any further details and I will certainly not wish to do any business with this company again.

7 mars 2024
Avis spontané
Logo de WJ King Group

Réponse de WJ King Group

Hi Mrs Strand, by name alone we are unable to find your vehicle details or a copy of invoice on file. Please get in touch with us with your vehicle registration, and we will investigate this matter immediately. Our head office are available until 6pm today on 01322 222172.

Noté 1 sur 5 étoiles

WJ King SEAT Sidcup Branch Unprofessional / Dissapointed

I am writing to express my profound disappointment and frustration with the service I received during my recent safety recall appointment for my Seat Ateca vehicle, registered under the number FN67BXZ, at your branch. The entire experience was marred by misinformation, inconsistencies, and last-minute changes, which resulted in significant inconvenience and disruption to my schedule.

Upon receiving the safety recall notice, I promptly booked an appointment with your service center. During the booking process, I specifically inquired about the duration of the appointment and the availability of courtesy cars. I was assured by the staff member over the phone that the procedure would only take a couple of hours, thereby indicating that I wouldn't require a courtesy car. However, upon arriving at the appointment, I was provided with conflicting information regarding the duration of the procedure. Initially, I was informed by one gentleman that the procedure would take 1 to 2 hours, which aligned with what I had been told earlier. However, to my dismay, another staff member contradicted this statement by stating that the procedure was an all-day job.

This inconsistency in communication is deeply concerning and reflects a lack of professionalism and coordination within your service center. Moreover, I was informed belatedly that all courtesy cars had been booked out, leaving me stranded without any alternative transportation. This oversight deprived me of the opportunity to make alternative arrangements, resulting in missed work commitments and inconveniencing my clients.

To add to the frustration, I had to endure a journey of over 2 hours and 30 minutes to Bishop's Stortford due to the lack of available options. This prolonged journey only exacerbated the inconvenience caused by the initial misinformation and lack of appropriate arrangements on your end.

Furthermore, despite being told that the procedure would take all day, I received a call just after 3 hours to inform me that the car was ready for collection. This sudden change in information contradicted what I had been told earlier and further underscored the lack of clarity and consistency in communication from your staff.

This entire experience has been utterly unacceptable and reflects poorly on the level of service provided by SEAT WJ King Sidcup Branch. Not only was I misled about the duration of the appointment and the availability of courtesy cars, but I was also subjected to unnecessary delays and last-minute changes, causing significant disruption to my day and impacting my work commitments and personal schedule.

I urge you to thoroughly investigate this matter and take immediate steps to address the systemic issues within your branch to prevent such incidents from recurring in the future. Additionally, I request compensation for the time, inconvenience, and expenses incurred as a result of this ordeal.

I expect a prompt and satisfactory resolution to this matter, along with assurances that appropriate measures will be implemented to improve the quality of service provided to customers in the future.

9 avril 2024
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Welling branch - Wade - Would recommend!

I had an excellent experience purchasing a car at the Welling branch. The customer service was exceptional, with Wade, who was not only patient but also highly knowledgeable about their products. Wade took the time to understand my needs, guiding me through the entire process with professionalism and care. Additionally, he went the extra mile by setting up Apple CarPlay for me, ensuring that I was fully satisfied with my purchase. Overall, it was a seamless and enjoyable experience, and I highly recommend this dealership to anyone in search of a new/used vehicle.

6 avril 2024
Avis spontané
Logo de WJ King Group

Réponse de WJ King Group

Thank you for taking the time to leave us this brilliant 5 star review, your comments have been passed to Management to ensure that Wade receives recognition for his fantastic customer service which he provided to you.

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus